Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• MEOS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
      ik zou dit toch willen nuanceren.
      De kater die ge voelt is omdat ge gedehydrateerd zijt. Water drinken is dan een logische maar toch geen aangewezen reactie. Water is hypotoon ten opzichte van uw bloed. Water zal dus actief moeten opgenomen worden om u van uw dehydratie te verlossen. Dit zal in beperkte mate gebeuren.
      Wat beter is en veel efficienter, is een isotone of nog beter een hypertone drank drinken, aan te raden zijn Aquarius, Extran, AA drink, ice tea zonder bruis, ...

En waarom fitnessen niet helpt heb ik hierboven al uitgelegd.
      Ik heb nooit een kater.

Edit: wel een kleffe bek 's morgens en dat los ik op met wat water

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
        Toen ik m'n eerste jaar op kot zat heb ik 3 weken aan een stuk gebrost. 'k trok zondagavond richting kot, kwam terecht in 't café met één van de maten en de eerste keer dat we ons bed zagen was dinsdagochtend. 's Vrijdags doodmoe naar huis en moeder die niets vermoedde.

Op m'n 24e sloot ik een weddenschap af, 6 duvels na mekaar ad fundum. Is me zonder problemen gelukt, enkel is duvel een biertje dat pas later begint te gisten, 6 duveltjes aan 't gisten in m'n maag heeft geresulteerd in een nachtje hospitaal waar ze m'n maag hebben leeggepompt.

Maar, positief aan heel de historie, nooit zelf gereden. In 't eerste geval had ik nog geen wagen, in 't tweede was ik niet meer in staat
        Weddenschappen sucken. Net als 9 glazen wijn op een kwartier.

Comment

• Haha, omter stoerst....

Blaas-topic eerste klas.

Comment

• Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?

Véél meer controles door de politie. Ik ben dikwijls in't weekend 's nachts onderweg (discotheken, vrienden ophalen/afzetten, rijden voor de fun..) en ben welgeteld één keer gecontroleerd in Zottegem. Nochtans neem ik bijna géén binnenbanen.
            Verder moeten ook discotheken zelf aangemoedigd worden om bvb een alcoholtester te plaatsen aan de uitgang. Kunnen ze geen systeem ontwikkelen dat er een vaste controle is aan discotheken als je van de parking komt ofzo?

Rijden jullie misschien zelf wel eens onder invloed? (zoja, waarom?)

Heb al 14 maand mijn rijbewijs en 't is nog nooit opgekomen om in me om iets te drinken als ik rij (van alcohol, dan). Voor mijn part voeren ze meteen de nultolerantie in. Ik hoor zoveel mensen het zeggen : jamaar, een etentje, met de gepaste wijn, en achteraf nog iets drinken.. Neen, nul, géén alcohol in het verkeer. Alcohol doodt.

Hebben jullie al ervaring gehad met dronken chauffeurs?

Een paar keer. Laatst kwam ik van een nachtje stappen naar huis langs de E17/E40 en plots reed er een witte camionette voor mij, die de drie rijstroken inclusief pechstrook naar goeddunken gebruikte. Niemand durfde die inhalen en die reed iets van een 80-90. Eens goed gevloekt en hopen maar dat hij niemand meeneemt als hij van de baan gaat...

Kennen jullie iemand die ooit een ongeluk met een dronken chauffeur heeft meegemaakt?

Niet direct...
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
              Ik heb nooit een kater.

Edit: wel een kleffe bek 's morgens en dat los ik op met wat water
              Zolang ge jupkes drinkt zult ge inderdaad gene kater hebben, maar ga maar eens naar cristal café. Ik garandeer u koppijn, diarree en braakneigingen

Comment

• Voor mij is heel dit probleem een beetje hetzelfde als overdreven snelheid. Het zit hem niet zozeer in de regelgeving er rond maar wel in de mentaliteit van de mensen. Als ze 120 mogen willen ze 130 rijden en als ze twee pinten mogen drinken willen ze er drie drinken.

Voor mij mogen ze gerust de boetes op overdreven snelheid en alcoholgebruik verhogen, het is het enige dat werkt en betrekkelijk gemakkelijk is om door te voeren. Werkstraffen zijn veel moeilijker in te voeren en op te volgen. Nultollerantie klinkt mooi maar is niet haalbaar gezien alcohol ook in gerechten kan verwerkt worden en je daar zelf amper controle over hebt.

Hier wordt op dit forum zijn er toch wel enkele opmerkelijke tendensen waarneembaar. Als je zegt dat je je altijd aan de limieten tracht te houden en je jezelf er kan in vinden ben je een hypocriet die de heilige uithangt. Je krijgt slechts van enkelen een teken van begrip. Wanneer je echter verkondigt dat velgen je geen zak kunnen schelen en je je auto maar zelden wast ben je een rariteit die hier niet op zijn plaats is.

Diegenen die hier zichzelf willen goed praten en anderen die het goed menen afwimpelen als uitzonderingen lijken me vooral met zichzelf bezig.

Ik ken zelf goed genoeg de leuke en minder leuke effecten van alcohol en heb ze zelf genoeg meegemaakt dus ik kan aannemen dat je je kan amuseren met het drinken van een pintje. Maar het hoort gewoon niet dat je dan nog met de auto rijdt, en als je een mens met een greintje gezond verstand bent dan weet je ook dat je daar zelf niet kan over oordelen op het moment dat je al gedronken hebt. Dat is net het leuke, alles wordt een beetje anders, het beeld van anderen en dat van jezelf. De enige reden dat je dat zelf kan blijven geloven is omdat het nog niet misgelopen is.

Ik heb zelf in de eerste vier jaar nadat ik mijn rijbewijs had geen druppel alcohol aangeraakt, absoluut niks gedurende vier jaar. Voordien was het nogal iets anders maar toen reed ik niet dus had ik geen zorgen. De laatste jaren durf ik al is een glaasje champagne drinken of een pintje maar nooit als ik moet rijden.
                Ik voel de werking van de alcohol dan ook al na 1 pintje, het gevolg van jaren niks te drinken.

Wat betreft dat eten dat niet kan smaken zonder een glas wijn dat klopt ook niet helemaal, er is niks neutraler dan water om tijdens een lekker maal te drinken. Wijn vervormt je smaak, zeker als het meer dan 2 glazen is :-)

Over softdrugs kan ik niks zeggen want ik ken er niks van, maar ik kan me niet voorstellen dat het rijden en gebruiken van die dingen niet af te raden valt.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                  Ik voel de werking van de alcohol dan ook al na 1 pintje, het gevolg van jaren niks te drinken.
                  ik voel de werking ook nog steeds na 1 pintje...en ik kan moeilijk zeggen dat ik al jaren niet meer drink

door de jaren heen kan ik steeds meer drinken alvorens laveloos te zijn, niets om trots op te zijn overigens, maar ik voel het eerste pintje nog steeds

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    ik voel de werking ook nog steeds na 1 pintje...en ik kan moeilijk zeggen dat ik al jaren niet meer drink

door de jaren heen kan ik steeds meer drinken alvorens laveloos te zijn, niets om trots op te zijn overigens, maar ik voel het eerste pintje nog steeds
                    Ik veronderstel dat het effect bij mij iets groter zal zijn dan bij jou :-) Maar je hebt gelijk hoe bedreven je er ook in bent een effect is er al van de eerste pint.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                      Haha, omter stoerst....

Blaas-topic eerste klas.
                      Zal ik je nog een colaatje halen?

Comment

• Drink er nog eentje, dan kan je nog zulke commentaren posten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
                          Drink er nog eentje, dan kan je nog zulke commentaren posten.
                          schol pipo !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras
                            Moesten jullie weten hoeveel % van de bevolking (of d8en jullie dat iedereen in het cafe die 3 pinten drinkt een bob heeft) met een laag alcoholpercentage in zijn bloed naar huis rijdt, jullie nog zouden verschieten.
                            Dat is pas de echte waarheid. Ik zie elke week, overal waar ik kom meer dan 50% van de mensen vertrekken naar huis met teveel alcohol/drugs in hun bloed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              schol pipo !
                              Merci, voor mij een cola'tje

't valt me trouwens op hoeveel mensen (beweren) geen alcohol te drinken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
                                Merci, voor mij een cola'tje

't valt me trouwens op hoeveel mensen (beweren) geen alcohol te drinken.
                                Het is zot hoeveel mensen hier staan te liegen.
                                Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beké
                                  Het is zot hoeveel mensen hier staan te liegen.
                                  Ik zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                                    Waarom zijn 30 a 40 plussers oerzat en jongeren gewoon zat ?
                                    Wat een belachelijke onzin !
                                    Dit dateert al van enkele blz terug maar speciaal omdat jij het bent wil ik hier nog wel ff op reageren.
                                    Om te beginnen moet je leren lezen en niet alleen lezen, je moet 'begrijpend' leren lezen. (ik hoop dat je nog steeds kan volgen^^)

Het gaat erom dat 30 a 40 plussers blijkbaar tot die categorie behoren waarin er nogal stevig wordt doorgedronken en waarbij de meeste ongevallen gebeuren.
                                    Deze mensen zijn dit blijkbaar al gewend van drinken en rijden en hebben ook al wat meer ervaring, vandaar dat ik ze in hun ongevallenkans gelijk stel met de jongeren waarvan ik vermoed dat deze zelfs al met minder alcohol in het bloed in dezelfde statistieken voorkomen, omwille van hun mindere verkeerservaring en meestal ook nog iets teveel aanwezige zelfvertrouwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                                      Ik zit.
                                      Ja.

Mijn onderschrift zegt genoeg over alcohol en rijden.

Comment

• Ofwel moeten we onze verantwoordelijkheid nemen en dronken mensen (kameraden, klanten, ...) niet toelaten hun wagen in te stappen en hen overhalen gereden te worden.

Ofwel moeten mensen die op dronkenschap in de wagen gepakt worden met een blaastoestel rijden zoals met wagens die wanneer je de gordel niet omdoet een hels geluid maken of misschien zelf stoppen.

Comment

• Maandagavond alcoholcontrole gehad .. ik reed vlak achter een Golf, verder quasi niemand op baan ... Die Golf werd aan de kant gehaald en ik mocht doorrijden, heb niet eens mijn raam moeten opendoen.

Gelukkig maar

dat was de eerste keer in bijna 4 jaar da'k rijd, dat ik zo'n controle tegenkom.
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                          X