Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras
    Als het over zulke minieme verschillen gaat moet je ook iedereen thuis houden die 's nachts niet voldoende slaap heeft gehad, medicijnen neemt of net een emotionele ruzie met zijn vriendin/vriend heeft gehad...
    dat is zeker waar
    ik ben een shiftneger en er zijn kollega's die het idd heel moeilijk hebben na de nachtshift

Comment

Als het over zulke minieme verschillen gaat moet je ook iedereen thuis houden die 's nachts niet voldoende slaap heeft gehad, medicijnen neemt of net een emotionele ruzie met zijn vriendin/vriend heeft gehad...
      En er zijn ook gewoon mensen die geen aanleg hebben om met de auto te rijden, wat ga je daar mee doen, eerlijk gezegd denk ik dat waneer je de lijn gaat doortrekken je de mensen die hun rijbewijs 5x moet herdoen je best geen rijbewijs geeft.... (maar dan zouden de rijscholen inkomsten verliezen natuurlijk :p)
      Soms hoor je van mensen (meestal vrouwen lol) die 17x opnieuw zijn gegaan, sry, dan kom ik liever een chauffeur met 3 pinten op tegen dan die kerel/vrouw, maar ze rijden er toch...
      dat mag wel geen excuus geven aan anderen om onder invloed te rijden, als iedereen zijn volle best doet in de wagen zijn we al een eind op weg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi
        Het gaat hier niet over de correctheid van de wet. Het gaat hier gewoon over de vraag of dat rijden en drinken samengaan.
        Niemand ontkent dat dronken chauffeurs zwaar gestraft moeten worden. Maar da's niet hetzelfde als een avondje weggaan, 2 of 3 biertjes drinken en dan op 't gemakske naar huis keren.
        De vraag is hoe je het voor jezelf kan verwerken als je na een leuk avondje stappen en met enkele pintjes binnen een onschuldige fietser aanrijdt. Die aanrijding mag dan nog niks te maken hebben met het drinken van die pintjes het is volgens mij iets dat ik in ieder geval heel moeilijk zou kunnen dragen. Ik zou altijd met de vraag zitten of alles niet had kunnen vermeden worden als ik niks had gedronken.

Zelfs als ik wettelijk in orde zou zijn zou het voor mij moeilijk zijn om te aanvaarden dat het gebruik van alcohol niets te maken heeft met het ongeval. Dat risico wil ik niet lopen, dat geldt net zo voor overdreven snelheid.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
          De vraag is hoe je het voor jezelf kan verwerken als je na een leuk avondje stappen en met enkele pintjes binnen een onschuldige fietser aanrijdt. Die aanrijding mag dan nog niks te maken hebben met het drinken van die pintjes het is volgens mij iets dat ik in ieder geval heel moeilijk zou kunnen dragen. Ik zou altijd met de vraag zitten of alles niet had kunnen vermeden worden als ik niks had gedronken.

Zelfs als ik wettelijk in orde zou zijn zou het voor mij moeilijk zijn om te aanvaarden dat het gebruik van alcohol niets te maken heeft met het ongeval. Dat risico wil ik niet lopen, dat geldt net zo voor overdreven snelheid.
          Ik denk dat je zelf wel weet of die 3 pinten er voor iets tss zittenof niet, er zullen ook situaties gebeuren waar je bvb zelf helemaal niets kan aan doen, ook niet bloednuchter, maar erger is dat de rest dit sowieso op die 3 pinten zal steken...

Het kan altijd natuurlijk dat je net een onoplettendheid hebt door 3 pinten te drinken maar indien jou hetzelfde overkomt nadat je slechts een paar uur hebt geslapen, ga je jezelf dan je hele leven verwijten dat je daardoor beter die dag niet had gereden?

Het is maar wat je wordt ingestampt door de publieke opinie natuurlijk...

Uiteraard is er altijd een kans, maar ik denk dat die kans zo klein is dat ze onder 'aanvaardbaar risico valt', net zoals je vanop het moment dat je op straat komt het risico loopt om te worden doodgereden om welke reden ook, maar dat risico neem je ook niet?

Comment

Ik denk dat je zelf wel weet of die 3 pinten er voor iets tss zittenof niet, er zullen ook situaties gebeuren waar je bvb zelf helemaal niets kan aan doen, ook niet bloednuchter, maar erger is dat de rest dit sowieso op die 3 pinten zal steken...

Het kan altijd natuurlijk dat je net een onoplettendheid hebt door 3 pinten te drinken maar indien jou hetzelfde overkomt nadat je slechts een paar uur hebt geslapen, ga je jezelf dan je hele leven verwijten dat je daardoor beter die dag niet had gereden?

Het is maar wat je wordt ingestampt door de publieke opinie natuurlijk...

Uiteraard is er altijd een kans, maar ik denk dat die kans zo klein is dat ze onder 'aanvaardbaar risico valt', net zoals je vanop het moment dat je op straat komt het risico loopt om te worden doodgereden om welke reden ook, maar dat risico neem je ook niet?
            Dat is het hem net, zelfs in zo een gevallen dat de drank, snelheid of vermoeidheid er helemaal niet toedoen denk ik dat het TOCH mentaal voor een extra belasting zal zorgen bij mij. Die "Wat als ..." denk ik dat gewoon heel zwaar is en dat die factoren zoals drinken, snelheid of vermoeidheid dan extra belastend zijn.

Voor jou is dat een aanvaardbaar risico maar voor mij niet. Dat heeft niks te maken met de publieke opinie maar puur voor mezelf.

De enige vraag die ik me stel is hoe jij persoonlijk, met veronderstel ik niet de wetenschappelijke achtergrond, die de personen die mee de normen voor de de wetten bepaald hebben kan zeggen wat voor jou aanvaardbaar is.
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Deze discussie heb ik ook al eens gehad op een motorforum. Op twee wielen is drinken nog gevaarlijker.

Maar zoals gezegd, er zijn zoveel dingen die je reacties verminderen, een goeie diner (volle maag), een nacht slecht slapen, roken, eten en drinken, bellen, ruzie, luide kinderen,...
              Ik ben volledig akkoord dat alcohol gevaarlijk is in het verkeer - zelfs na 1 pint schijnen je reacties trager te worden - , maar iemand die met 3-4 pinten gaat rijden is tegenwoordig een crimineel. Ok, je bent wettelijk "dronken" en je moet dan ook de wettelijke gevolgen dragen bij een ongeval, maar ik ga zo'n persoon niet gaan criminaliseren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                Deze discussie heb ik ook al eens gehad op een motorforum. Op twee wielen is drinken nog gevaarlijker.

Maar zoals gezegd, er zijn zoveel dingen die je reacties verminderen, een goeie diner (volle maag), een nacht slecht slapen, roken, eten en drinken, bellen, ruzie, luide kinderen,...
                Ik ben volledig akkoord dat alcohol gevaarlijk is in het verkeer - zelfs na 1 pint schijnen je reacties trager te worden - , maar iemand die met 3-4 pinten gaat rijden is tegenwoordig een crimineel. Ok, je bent wettelijk "dronken" en je moet dan ook de wettelijke gevolgen dragen bij een ongeval, maar ik ga zo'n persoon niet gaan criminaliseren.
                Uiteraard ben je geen crimineel als je een paar pinten drinkt maar toch is het in mijn ogen onverantwoord en vooral gemakkelijk te vermijden. Een ruzie of luidruchtige kinderen heb je minder in de hand, maar bellen achter het stuur of drinken of te snel rijden is volledig onder je eigen controle.

Als je een paar pinten drinkt en besluit om met de auto te rijden dan is dat puur voor uw eigen plezier te kunnen hebben dat je anderen in gevaar brengt. Dat is gewoon egoisme in mijn ogen.
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                  Heb dat ook gezien. Was natuurlijk niet prettig om zien, maar kheb daar geen trauma opgelopen zodat ik nu die beelden nog zie soms.

Hoewel het mss wel daardoor kan komen dat ik principieel niet drink en rijdt...
                  is omdat die presentatie hopeloos verouderd was.... je zag daar nog pompiers uit de 70's staan met leren frakken...en crêmekarren als ambulances.

Geef nu een presentatie waarin je een trendy meisje van 20j diens hersenen over het dashboard uitgesmeerd ziet, garanti heb je effect.

Werkt allessinds bij mij.

Comment

• Aan de reacties hier te zien, beseffen de meeste mensen gewoon niet dat ze gevaarlijk bezig zijn als ze meer dan 3 pinten binnen hebben. Te begrijpen natuurlijk omdat door alcohol je zelfvertrouwen stijgt en je je de beste chauffeur van het land waant.
                    Nochtans is de 0.5 promille grens niet zomaar een getal, het is een wetenschappelijk onderbouwde limiet. Na 4 glazen is het risico op een ongeval bijvoorbeeld verdubbeld.
                    Mensen die gepakt worden met teveel alcohol in hun bloed mogen ze voor mij gerust vervolgen voor poging tot doodslag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                      De enige vraag die ik me stel is hoe jij persoonlijk, met veronderstel ik niet de wetenschappelijke achtergrond, die de personen die mee de normen voor de de wetten bepaald hebben kan zeggen wat voor jou aanvaardbaar is.
                      Dat moet ik niet doen, dat doet ten 1ste de wet voor mij, aangezien zij nog 0.5 toelaten (en zij dit wss wel wetenschappelijk getest hebben) veronderstel ik dat dit best nog te doen is.
                      Verder denk ik van mezelf dat 2 a 3 pinten mijn reactievermogen niet in die mate doen afnemen dat ik een gevaar op de baan beteken, zeker niet als dit gespreid is over een hele avond.

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                      Uiteraard ben je geen crimineel als je een paar pinten drinkt maar toch is het in mijn ogen onverantwoord en vooral gemakkelijk te vermijden. Een ruzie of luidruchtige kinderen heb je minder in de hand, maar bellen achter het stuur of drinken of te snel rijden is volledig onder je eigen controle.

Als je een paar pinten drinkt en besluit om met de auto te rijden dan is dat puur voor uw eigen plezier te kunnen hebben dat je anderen in gevaar brengt. Dat is gewoon egoisme in mijn ogen.
                      Klopt niet helemaal vind ik.
                      Jij zegt dat je een ruzie niet in de hand hebt, dat is waar, maar het feit of je na die ruzie achter het stuur kruipt heb je wel in de hand, dus das in feite net hetzelfde...
                      Ik kan dan ook zeggen dat je best weet dat je na een zware ruzie met je vriendin niet achter het stuur moet kruipen en dat het egoistisch is van dat dan wel te doen, maar niemand denkt daar aan op die manier...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                        Heeft gewoon te maken met bekende banen voor discotheken
                        Zo staan ze regelmatig op de oudenaardsesteenweg in burst of omstreken.
                        Puur omdat dat de baan is van aalst naar zottegem
                        idd, ze staan ook regelmatig een 4-5km van de kokorico, vlak voor de oprit van de R4, maar ik heb er nooit last van, want ik moet de andere kant uit om zo via een paar godverlaten wegen thuis te raken
                        ze zetten het trouwens altijd op de schermen in de kokorico als er controle is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tazz
                          ze zetten het trouwens altijd op de schermen in de kokorico als er controle is

Comment

• eigenlijk zou het beter zijn om een slotje op dit topic te zetten, want de titel/onderwerp is té contradictorisch...en er zal nooit een besluit gevonden worden....

Alcohol achter het stuur is gewoon fout. punt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007
                              eigenlijk zou het beter zijn om een slotje op dit topic te zetten, want de titel/onderwerp is té contradictorisch...en er zal nooit een besluit gevonden worden....

Alcohol achter het stuur is gewoon fout. punt.
                              Inderdaad...

Wel spijtig maar ik ga volledig akkoord met je uitspraak.

Comment

En er zijn ook gewoon mensen die geen aanleg hebben om met de auto te rijden, wat ga je daar mee doen, eerlijk gezegd denk ik dat waneer je de lijn gaat doortrekken je de mensen die hun rijbewijs 5x moet herdoen je best geen rijbewijs geeft.... (maar dan zouden de rijscholen inkomsten verliezen natuurlijk :p)
                                Soms hoor je van mensen (meestal vrouwen lol) die 17x opnieuw zijn gegaan, sry, dan kom ik liever een chauffeur met 3 pinten op tegen dan die kerel/vrouw, maar ze rijden er toch...
                                Dat is onzin. Iedereen heeft altijd wel iets wat door zijn hoofd gaat achter het stuur. Bij inneming van bepaalde medicijnen mag je niet meer rijden. En jammer genoeg zitten velen vermoeid achter het stuur, al rijden de meesten dan wel kalmer.

En als je 5X een debiel van een examinator hebt gehad heb je ook pech.

0.5 promille is toegestaan, voor de meesten niet veel maar 2 pintjes zijn toch genoeg. Vind ik toch.
                                Misschien moeten jullie fervente drinkers eens denken volgens het principe: "wat als iedereen nu eens beschonken/dronken achter het stuur zit?"

Comment

• Comment

• jij bent een flinke kerel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                                      Dat is onzin. Iedereen heeft altijd wel iets wat door zijn hoofd gaat achter het stuur. Bij inneming van bepaalde medicijnen mag je niet meer rijden. En jammer genoeg zitten velen vermoeid achter het stuur, al rijden de meesten dan wel kalmer.

En als je 5X een debiel van een examinator hebt gehad heb je ook pech.

0.5 promille is toegestaan, voor de meesten niet veel maar 2 pintjes zijn toch genoeg. Vind ik toch.
                                      Misschien moeten jullie fervente drinkers eens denken volgens het principe: "wat als iedereen nu eens beschonken/dronken achter het stuur zit?"
                                      Niks onzin, dat is de pure realiteit, alleen wordt het van een beetje drank niet aanvaard en bij gewone vermoeidheid wel...
                                      Verder denk ik dat je 1, 2 en mss wel 3x een debiele examinator kan hebben... maar geen 17x, dan kan je simpelweg niet rijden en ben je naar mijn mening een risico op de baan (iig op zijn minst evenveel als iemand die 3 pinten uitheeft).
                                      En iemand met vermoeidheid die trager rijdt? Dat heeft er eigenlijk zelfs niets mee te maken, of je nu traag ongeconcentreerd rijdt of niet, het blijft wel ongeconcentreerd...

Comment

Niks onzin, dat is de pure realiteit, alleen wordt het van een beetje drank niet aanvaard en bij gewone vermoeidheid wel...
                                        zo is het

Comment

• iedereen is wel eens moe, daar kun je niet op tegen

maar zuipen (ook al zijn't maar 2 à 3 pils) heb je zelf in de hand

Comment

Working...
                                          X