Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik denk niet dat deze topic geopend is om een chatsessie te houden. Enfin, het wordt off-topic.
    Je kan beter PM's sturen als je wil praten over omgaan met alcohol, geloof, etc.

Comment

• tis het juiste topic toch

Comment

• Deze week is het weer gebeurd he. Weer een dode gevallen door rijden onder invloed. De chauffeur is gewoon doorgereden maar ze hebben hem te pakken.

Meer weet ik er ook niet van, ik hoorde het toen ze hier nieuws aan het kijken waren (eergisteren denk ik).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
          Deze week is het weer gebeurd he. Weer een dode gevallen door rijden onder invloed. De chauffeur is gewoon doorgereden maar ze hebben hem te pakken.

Meer weet ik er ook niet van, ik hoorde het toen ze hier nieuws aan het kijken waren (eergisteren denk ik).
          Je gaat het toch niet telkens posten wanneer er een dodelijk ongeval is door de oorzaak van Alcohol? Ik geef je 100% gelijk dat het erg is, maar dan kan je hier in principe wel elke dag iets komen posten. Niet alle dodelijke/zware ongevallen halen het nieuws

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN
            Je gaat het toch niet telkens posten wanneer er een dodelijk ongeval is door de oorzaak van Alcohol? Ik geef je 100% gelijk dat het erg is, maar dan kan je hier in principe wel elke dag iets komen posten. Niet alle dodelijke/zware ongevallen halen het nieuws
            Sorry dat ik het 1 keer deed .

Comment

• Die man reed waarschijnlijk na drie pintjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker
                Die man reed waarschijnlijk na drie pintjes
                Wat een staaltje sarcasme!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
                  Deze week is het weer gebeurd he. Weer een dode gevallen door rijden onder invloed. De chauffeur is gewoon doorgereden maar ze hebben hem te pakken.

Gaat dat over dat ongeval in Limburg van 1 September?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b
                    Gaat dat over dat ongeval in Limburg van 1 September?
                    Geen idee . Ik heb het in de vlugte gehoord!

Comment

• volgens mij zitten er in de mojito's van de Hemingways geen alcohol
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• das een gedacht of anders serieuze afripperij

Comment

• Nee, het is op de ring van Leuven gebeurd, een stuk waar ge 50km/u moogt. De 19jarige bestuurder was dronken (3 pintjes of 15 pintjes, who cares? dronken is dronken) en heeft vluchtmisdrijf gepleegd. De politie heeft em in een café opgepakt. Het slachtoffer is er erg aan toe en ik ken hem persoonlijk.
                          Sarcasme is hier dus echt niet op zijn plaats.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
                            Nee, het is op de ring van Leuven gebeurd, een stuk waar ge 50km/u moogt. De 19jarige bestuurder was dronken (3 pintjes of 15 pintjes, who cares? dronken is dronken) en heeft vluchtmisdrijf gepleegd. De politie heeft em in een café opgepakt. Het slachtoffer is er erg aan toe en ik ken hem persoonlijk.
                            Wens hem veel beterschap, hopelijk komt hij er snel bovenop!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
                              Nee, het is op de ring van Leuven gebeurd, een stuk waar ge 50km/u moogt. De 19jarige bestuurder was dronken (3 pintjes of 15 pintjes, who cares? dronken is dronken) en heeft vluchtmisdrijf gepleegd. De politie heeft em in een café opgepakt. Het slachtoffer is er erg aan toe en ik ken hem persoonlijk.
                              Het ging hier niet over dat voorval in Leuven
                              Ik richtte mij niet tot u met de sarcastische opmerking
                              "Dronken is dronken" slaat nergens op, de persoon die dit veroorzaakt heeft was waarschijnlijk STOMDRONKEN en een absolute idioot...

Comment

• ja oke porker, maar voor de verzekering is alles boven de 0.5 dronken
                                en das ni veel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                  ja oke porker, maar voor de verzekering is alles boven de 0.5 dronken
                                  en das ni veel
                                  Akkoord, maar daar gaat het mij niet om, ik had het tegen de uitspraak "dronken is dronken" alsof daar geen gradaties in bestaan ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker
                                    Akkoord, maar daar gaat het mij niet om, ik had het tegen de uitspraak "dronken is dronken" alsof daar geen gradaties in bestaan ...
                                    Voor de wet bestaan daar geen gradaties in, dus ik snap u punt niet. Als ge iemand omver rijdt met 0.6 promille in uw bloed of met 1.5 promille in uw bloed, het resultaat is hetzelfde.

Comment

• Als je tegen 120 of tegen 160 de vangrails invliegt, het resultaat is ook hetzelfde.
                                      Alleen is de kans veel groter dat je 't bij 160 ook daadwerkelijk gaat doen.

En zo is 't net bij alcoholgebruik.
                                      Heb je een paar pintjes op, of ben je stomdronken, of ben je zelfs nuchter... als je iemand omver rijdt, het resultaat is net hetzelfde.
                                      Alleen is de kans véél groter als je stomdronken bent, dan wanneer je slechts een paar pintjes op hebt.

Het gaat hier niet over de correctheid van de wet. Het gaat hier gewoon over de vraag of dat rijden en drinken samengaan.
                                      Niemand ontkent dat dronken chauffeurs zwaar gestraft moeten worden. Maar da's niet hetzelfde als een avondje weggaan, 2 of 3 biertjes drinken en dan op 't gemakske naar huis keren.
                                      Life's too short. Not to. Live it.
                                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                                        2 of 3 biertjes drinken en dan op 't gemakske naar huis keren.
                                        en toch vind onze democratie dat mogelijk te veel - en dat is ook zo, zelfs na 2 pinten zijn er al reactieverschillen - want de grens is 10 jaar geleden van 0.8 naar 0.5 gebracht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                          en toch vind onze democratie dat mogelijk te veel - en dat is ook zo, zelfs na 2 pinten zijn er al reactieverschillen - want de grens is 10 jaar geleden van 0.8 naar 0.5 gebracht
                                          Als het over zulke minieme verschillen gaat moet je ook iedereen thuis houden die 's nachts niet voldoende slaap heeft gehad, medicijnen neemt of net een emotionele ruzie met zijn vriendin/vriend heeft gehad...
                                          En er zijn ook gewoon mensen die geen aanleg hebben om met de auto te rijden, wat ga je daar mee doen, eerlijk gezegd denk ik dat waneer je de lijn gaat doortrekken je de mensen die hun rijbewijs 5x moet herdoen je best geen rijbewijs geeft.... (maar dan zouden de rijscholen inkomsten verliezen natuurlijk :p)
                                          Soms hoor je van mensen (meestal vrouwen lol) die 17x opnieuw zijn gegaan, sry, dan kom ik liever een chauffeur met 3 pinten op tegen dan die kerel/vrouw, maar ze rijden er toch...

Comment

Working...
                                          X