Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l
    ik zie hier de meerderheid het woordje 'wiet' typen...
    mag ik is ff vragen wat da is ?

het is namelijk weed en de tegenhanger daarvan noemde hasj/shit

om verdere misverstanden te voorkomen
    en geheeld terzijde, uiteraard
    Dit zegt Van Dale :

wiet (de ~ (m.))
    1 softdrug, bestaande uit gedroogde hennep
    "Weed" is trouwens niet eens Nederlands

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras
      weed is in het Engels onkruid, geen drug
      en hasj is geen tegenhanger, het wordt gemaakt van wiet...

ge kunt het wel tegenhanger noemen, aangezien de smaak/kleur volledig anders is... en dan zwijgen we nog over de hoeveelheid THC die erin zit, 't scheelt em toch gauw een aantal procentjes
      ik weet ook wel dat hasj een samenstelsel is van geperste wiet/nog wat andere zaken ( 't klinkt zo fout gewoon )

Comment

Ik ben een van die losers, heb jaren gereden onder 'invloed' van wiet, echter nooit iets voorgehad, is da chance, nee, denk het niet.
        Voor wie het niet wist, onder invloed van wiet rijdt ge (veel) trager dan onder invloed van alcool. (uiteraard bevestigen de uitzonderingen de regel, maar ik ken ook nuchtere mensen die rijden als complete gekken)

Ik rij ook af en toe eens rond als ik een pint of 3 gedronken heb, ben ik nu nen egoistischen doodrijder, ik denk het ook niet.
        Ik denk dat wie accidenten veroorzaakt onder invloed van alcohol of wiet (den eersten moet ik nog tegen komen) ofwel voor den 1ste x smoren of drinken ofwel ongelooflijk veel smoren of drinken.
        Nu moogt ge nog 2 pinten drinken, als ze morgen de limiet op 0 leggen gaan de moraalridders hier iedereen die 1 pint durft drinken ook voor gek verklaren, get a life...
        Ik rij al 11 jaar, rijd op het gevoel (dus ik hou mij niet overal aan de snelheid), rijd met een (relatief) snel wagentje en heb al 2 ongelukken gehad, dr is 2x iemand in mijn gat gereden... (je zou kunnne zeggen dat ik nog te traag rijd :p)

Dus maw, zolang ge alles wat met mate doet zal het best wel meevalllen (tenzij ge een van die uitzonderingen zijt die direct pech heeft natuurlijk :p)

Het gaat hier volgens mij over de mensen die 'oerezat' rondrijden (30 a 40 plussers) of over mensen die gewoon zat zijn maar geen ervaring hebben (jongeren) die de meeste ongelukken veroorzaken, niet over diegenen die af en toe is met 3 pinten op naar huis rijden...

Allé zenne, let the shit hit the fence^^
        Ik hoop dat je het hier gewoon fout verwoordt...

Uit je eerste alinea haal ik precies iets van: als we nu eens allemaal zouden rijden onder invloed zou de baan veel veiliger zijn...

Alinea twee: 1 of 2 pintjes zijn geen ramp, doe dat gerust als je dat wilt, ik doe het niet! En durven drinken? Als je hier al over durven gaat spreken...
        Oh ja, ik heb een leven hoor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
          Ik ben een jaar jonger als jou, ik weet niet of je op je 19e al nadat je iets gedronken had achter het stuur bent gekropen, maar ik kan je zweren dat ik met uitzondering van 2 keer 1 glaasje champagne nog nooit een druppel alcohol heb aangeraakt als ik met de auto was! (Wat trouwens extra handig is op het einde van de maand, want je kan uitgaan op 10-15 euro .)
          Mijn auto raakt ni eens heen en terug met 10/15 euro naft. Zelfs al drink ik geen alcohol. Toch moet ik dan nog zeker voor 20 euro frisdrank drinken door de warmte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy
            Mijn auto raakt ni eens heen en terug met 10/15 euro naft. Zelfs al drink ik geen alcohol. Toch moet ik dan nog zeker voor 20 euro frisdrank drinken door de warmte.
            Ik heb geen wagen dus rijd met de firmawagen van mijn vader. En jij bent duidelijk een dorstigere jongen als mij!

Comment

• @ Dastof

Ik heb heel veel respect voor jou en alle mensen die nooit een druppel aanraken als ze rijden. Echt waar. Want ik zou het niet kunnen. Ik zei ook dat ik dat nooit zou doen maar toch gebeurd het soms (licht in de wind).

Wel is het zo dat je nog maar 1 jaar je rijbewijs hebt en er nog veel kan veranderen in al die jaren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy
                @ Dastof

Ik heb heel veel respect voor jou en alle mensen die nooit een druppel aanraken als ze rijden. Echt waar. Want ik zou het niet kunnen. Ik zei ook dat ik dat nooit zou doen maar toch gebeurd het soms (licht in de wind).

Wel is het zo dat je nog maar 1 jaar je rijbewijs hebt en er nog veel kan veranderen in al die jaren.
                Dat heb ik ook altijd gezegd he! Ik hoop werkelijk dat ik dat kan volhouden. Morgen zal het alleszinds nog niet anders zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
                  Ik hoop dat je het hier gewoon fout verwoordt...

Uit je eerste alinea haal ik precies iets van: als we nu eens allemaal zouden rijden onder invloed zou de baan veel veiliger zijn...

Alinea twee: 1 of 2 pintjes zijn geen ramp, doe dat gerust als je dat wilt, ik doe het niet! En durven drinken? Als je hier al over durven gaat spreken...
                  Oh ja, ik heb een leven hoor!
                  Dat staat er niet, wat er in algemene termen staat is dat je ook niet moet overdrijven, uiteraard is de veiligste manier nuchter rijden, maar indien wiet echt zo ongelooflijk gevaarlijk zou zijn (en wiet mijn beste vriend kan je helemaal niet op dezelfde lijn zetten als speed d8 ik zo...) dan hadden ik en heel wat maten uit mijn studententijd hier al niet meer gezeten.
                  Ik denk dat het best mogelijk is om veilig over straat te rijden met 1 joint of 3 glazen bier op (tenzij je een absolute beginner bent) maar zoals bij alles: overdaad shaadt.

Jij laat het echter uitschijnen alsof elke druppel het gevaar op een ongeluk verdubbelt.
                  Als je wat ouder wordt zal je wel wat leren relativeren, op jouw leeftijd redeneerde ik net zo rechtlijnig

En eens nadenken over hoe een woord in een context gebruikt wordt mag ook wel, wtf heeft 'durft' in die zin te maken met het 'durven drinken', ik ben geen 17 meer kerel, mijn vriendenkring vindt me niet extra 'cool' omdat ik een pint 'durf' drinken^^.

Verder drink ik eigenlijk uiterst weinig en mogen de boetes op drinken van mij best worden opgetrokken.
                  Mss krijg ik dan ook wel nog eens een boete omdat ik op 0.6promille zit, maar dat heb ik er dan voor over als de echte drinkers wat zwaarder worden aangepakt...

Comment

• Te rechtlijnig denk ik hier niet! Ik veroordeel hier niemand omdat hij/zij graag 1 of 2 pintjes drinkt als hij/zij nog moet rijden. Dat ik het niet doe is mijn zaak. Over drugs in het verkeer durf ik al iets strikter zijn! Die zijn daar allerminst op zijn plaats! Dat je 100% zeker gaat verongelukken is natuurlijk onzin, maar het verhoogt de kans wel, en zoals ik al gezegd heb, dat is (persoonlijk) een risico dat ik liever niet neem!

Comment

Dat staat er niet, wat er in algemene termen staat is dat je ook niet moet overdrijven, uiteraard is de veiligste manier nuchter rijden, maar indien wiet echt zo ongelooflijk gevaarlijk zou zijn (en wiet mijn beste vriend kan je helemaal niet op dezelfde lijn zetten als speed d8 ik zo...) dan hadden ik en heel wat maten uit mijn studententijd hier al niet meer gezeten.
                      Ik denk dat het best mogelijk is om veilig over straat te rijden met 1 joint of 3 glazen bier op (tenzij je een absolute beginner bent) maar zoals bij alles: overdaad shaadt.
                      Drugs zijn net zo gevaarlijk of zelfs gevaarlijker dan alcohol in het verkeer... Wiet, weed, marihuana, cannabis (of hoe het beestje noemt) is ondertussen een drug die al een tijdje ingeburgd er... Niemand kijkt er nog vanop als iemand een jointje rookt... Meer zelfs, het is in zekere zin zelfs legaal geworden...

Helaas zijn de effecten van die "wiet" al even ernstig of zo niet ernstiger dan deze van alcohol... Die ene joint of die 3 pintjes kunnen al genoeg zijn om het risico op ongevallen te verhogen...

Jij laat het echter uitschijnen alsof elke druppel het gevaar op een ongeluk verdubbelt.
                      Als je wat ouder wordt zal je wel wat leren relativeren, op jouw leeftijd redeneerde ik net zo rechtlijnig
                      In principe heeft hij gelijk dat elke druppel het gevaar op een ongeval doet stijgen. Net zoals dat ene pilletje, dat ene lijntje, die trek aan het jointje, etc...

Verdovende / stimulerende middelen (WELKE ook) en rijden gaan NIET samen. Voor alcohol is er de grens van 0,5 promille. Gemiddeld genomen is dit een goede richtlijn. Dit wil zeggen dat je gerust een pintje of 2 mag drinken, een glaasje wijn of 2 of zelfs een glaasje digestief... En zelfs voor bepaalde personen is dit nog te veel (en voor anderen te weinig)...

Face it, het nuttigen van verdovende/stimulerende middelen (hiertoe behoren niet enkel alcohol en drugs maar ook reguliere medicijnen) gaan niet samen. Dit verhoogd gewoon het risico op ongevallen. Je moet maar eens de bijsluiter van een doosje antibiotica lezen of zelfs gewoon hoestsiroop...

En eens nadenken over hoe een woord in een context gebruikt wordt mag ook wel, wtf heeft 'durft' in die zin te maken met het 'durven drinken', ik ben geen 17 meer kerel, mijn vriendenkring vindt me niet extra 'cool' omdat ik een pint 'durf' drinken^^.
                      Net naarmate je ouder wordt gaan de mensen je al eens "scheef bekijken" als je je zoveelste spa'tje, cola'tje, gini'tje, koffie of welke non alcoholische drank dan ook besteld... IMHO valt dit eigenlijk goed mee als je jong bent maar naarmate je ouder wordt durven sommige hier al eens "moeilijk" over doen...

Verder drink ik eigenlijk uiterst weinig en mogen de boetes op drinken van mij best worden opgetrokken.
                      Mss krijg ik dan ook wel nog eens een boete omdat ik op 0.6promille zit, maar dat heb ik er dan voor over als de echte drinkers wat zwaarder worden aangepakt...
                      Fijn, voor mijn part mogen de boetes op intoxicatie van verdovende/stimulerende middelen gerust een pak hoger zijn! Alcohol en andere stimulerende of verdovende middelen zijn een gevaar in het verkeer (en helaas niet alleen in het verkeer).

En neen, ik ben geen moraalridder... Meer zelfs, ik drink af en toe ook eens een glaasje wijn of single malt... Maar enkel als ik niet meer moet rijden of als ik een chauffeur heb.

Maar ik heb ik m'n leven al genoeg doden gezien op verkeersongevallen waarbij de oorzaak kan gezocht worden bij alcohol / drugs /... gebruik of misbruik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
                        Drugs zijn net zo gevaarlijk of zelfs gevaarlijker dan alcohol in het verkeer... Wiet, weed, marihuana, cannabis (of hoe het beestje noemt) is ondertussen een drug die al een tijdje ingeburgd er... Niemand kijkt er nog vanop als iemand een jointje rookt... Meer zelfs, het is in zekere zin zelfs legaal geworden...

Helaas zijn de effecten van die "wiet" al even ernstig of zo niet ernstiger dan deze van alcohol... Die ene joint of die 3 pintjes kunnen al genoeg zijn om het risico op ongevallen te verhogen...
                        Ik geef je over de hele lijn gelijk, behalve over het bovenstaande.
                        Ik weet nogal wat over allerhande soorten drugs en de onderzoeken die ernaar gedaan zijn.
                        Zo is er oa en onderzoek gedaan naar rijden onder invloed van cannabis, alcohol en nuchter.
                        De nuchtere groep veroorzaakte uiteraard het minste aantal ongevallen, vrij dicht gevolgd door de cannabisgroep, deze op haar beurt al op een grotere afstand gevolgd door de groep allcoholgebruikers.
                        Het resultaat was dat de alcoholgebruikers trager reageerden op potentiel gevaarlijke situaties en hierbij dan nog eens sneller gingen gaan rijden omdat ze dachten dat ze best goed bezig waren.
                        De cannbisgroep daarentegen reed trager omdat in tegenstelling bij alcoholgebruik de hersenen daar wel merkten dat de reacties wat trager gingen en zich op deze wijze hieraan aanpasten.
                        maw: cannabis toch nog veiliger dan alcohol en uit eigen ervaring kan ik dit beamen.
                        Uiteraard is dit geen pleidooi voor softdruggebruik, ik wil maar zeggen, alles is relatief en het is niet omdat het ene middel legaal is dat het onschadelijker zou zijn dan het illegale middel...

Buiten dat is er ook onderzoek gedaan naar vermoeidheid achter het stuurn je zou ervan verschieten welk effect dit heeft, gaan we nu iedereen verplichten om een bepaald aantal uren te slapen voorlaleer te mogen rijden?
                        Risico's zullen er altijd zijn, de kunst is de gulden middenweg te vinden

Comment

Ik geef je over de hele lijn gelijk, behalve over het bovenstaande.
                          Ik weet nogal wat over allerhande soorten drugs en de onderzoeken die ernaar gedaan zijn.
                          Zo is er oa en onderzoek gedaan naar rijden onder invloed van cannabis, alcohol en nuchter.
                          De nuchtere groep veroorzaakte uiteraard het minste aantal ongevallen, vrij dicht gevolgd door de cannabisgroep, deze op haar beurt al op een grotere afstand gevolgd door de groep allcoholgebruikers.
                          Het resultaat was dat de alcoholgebruikers trager reageerden op potentiel gevaarlijke situaties en hierbij dan nog eens sneller gingen gaan rijden omdat ze dachten dat ze best goed bezig waren.
                          De cannbisgroep daarentegen reed trager omdat in tegenstelling bij alcoholgebruik de hersenen daar wel merkten dat de reacties wat trager gingen en zich op deze wijze hieraan aanpasten.
                          maw: cannabis toch nog veiliger dan alcohol en uit eigen ervaring kan ik dit beamen.
                          Uiteraard is dit geen pleidooi voor softdruggebruik, ik wil maar zeggen, alles is relatief en het is niet omdat het ene middel legaal is dat het onschadelijker zou zijn dan het illegale middel...

Buiten dat is er ook onderzoek gedaan naar vermoeidheid achter het stuurn je zou ervan verschieten welk effect dit heeft, gaan we nu iedereen verplichten om een bepaald aantal uren te slapen voorlaleer te mogen rijden?
                          Xytras for president!

Comment

I

Ik ga het alvast niet uittesten Maar 'k zal je maar het voordeel van de twijfel geven...

Wat vermoeidheid betreft kan ik dit alleen maar beamen... Vermoeidheid kan eveneens dodelijk zijn... En het is een serieus onderschat probleem... Velen denken: goh, ik ben wel wat moe maar zover is het nu niet dus we rijden gewoon door... Omdat later, spijtig genoeg, ergens de vangrails of erger nog, een boom, te moeten kussen...

Met vermoeidheid heb ik 1x serieus geluk gehad en sindsdien stop ik gewoon om desnoods een uurtje te slapen. Vorig jaar toen ik van de UK kwam was ik ook wat moe... Maar ik dacht, foert, 't is maar 60km meer ('k zat op de E40, een van de meest eentonige snelwegen) en ik ben thuis... Op een gegeven moment moet ik ingedommeld zijn... Ik ben wakkergeschoten (door wat weet ik nog niet) toen ik met m'n spiegel bijna de jersey raakte op de middenberm... Ik kwam van de eerste rijstrook waar ik een 120 deed en eindigde bijna op de middenberm tegen 90... Zoiets is dus enorm verschietachtig Sindsdien ga ik ergens een parking op en rust ik wat ipv domweg verder te rijden...

Dus ja, vermoeidheid is een groot (onderschat) probleem.

Comment

Ik heb ook mijn periode gehad, en ik ben er niet fier over maar hier hoort het wel. Met een paar vrienden naar een fuif, beetje cannabis (niet de eerste keer). We fietsen naar huis, en blijkbaar heeft cannabis wel zo zijn effecten... We komen in de buurt van een kasseienstrook en ik tegen die vriend: "weet je wat grappig zou zijn: als we zonder handen naast elkaar met de ogen toe die kasseienstrook nemen!"
                              hij:"ok"

Resultaat: over de kop met t fietske, en lachen dat we deden daar op de grond! Ik heb een week met een verstuikte pols gezeten .

Nu raak ik het met geen poten meer aan. Dat heeft niets met die val te maken, maar ik ben tot het besef gekomen dat het wel degelijk kwaad kan!

Al dit om maar even te duiden dat cannabis niet zo onschuldig is!

Comment

• Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?
                                • Eerst en vooral die belachelijke 0.5 promille regel afschaffen dit herleiden naar 0 promille. Zo kan er geen discussie meer ontstaan over hoeveel je er wel mag drinken (exact) en dat de ene er beter tegen kan dan de andere persoon.
                                • Meer controles organiseren
                                • Zorgen voor een beter georganiseerd nachtelijk Openbaar Vervoer

Rijden jullie misschien zelf wel eens onder invloed? (zoja, waarom?)

Neen en zal ook niet snel gebeuren, drink namelijk niet veel tot nooit.(nooit geldt dan als ik moet rijden, ik amuseer me even goed met cola en water)

Hebben jullie al ervaring gehad met dronken chauffeurs?

Te vaak.

Kennen jullie iemand die ooit een ongeluk met een dronken chauffeur heeft meegemaakt?

Gelukkig niet.

Comment

• openbaar vervoer zou eigenlijk gewoon 24/7 moeten rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo
                                    openbaar vervoer zou eigenlijk gewoon 24/7 moeten rijden
                                    Met een verminderde frequentie dan 's avonds en op de zondag. Anders is het bijna niet te regelen.

Maar het huidige nachtbussen systeem is veel te kortzichtig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo
                                      openbaar vervoer zou eigenlijk gewoon 24/7 moeten rijden
                                      Dat zou economisch onhaalbaar zijn vrees ik, hoewel het op zich een heel goede oplossing zou zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz
                                        Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?
                                        [LIST][*]Eerst en vooral die belachelijke 0.5 promille regel afschaffen dit herleiden naar 0 promille. Zo kan er geen discussie meer ontstaan over hoeveel je er wel mag drinken (exact) en dat de ene er beter tegen kan dan de andere persoon.
                                        Hier ben ik niet helemaal akkoord mee! Dat is te streng vind ik. Als je op een receptie niet eens een glaasje champagne of aan tafel een glaasje wijn kan drinken. Daar komt ook het probleem bij dat als je 's middags een biertje drinkt, en 's avonds moet rijden, er nog steeds een heel kleine hoeveelheid alcohol in je bloed zit.

Comment

• Noorwegen hanteert een nultolerantie op vlak van alcohol in 't verkeer.
                                          Noorwegen is 't land geworden met het procentueel grootste aantal alcoholiekers.

Niet gezeverd hoor, overdag kom je in Trondheim meer zatlappen tegen dan 's avonds in Antwerpen.
                                          Life's too short. Not to. Live it.
                                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Working...
                                          X