Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo
    @wiseguy

in de krant heeft eens gestaan dat 1 joint=7-8 pintjes , ben je goed bezig als je daarvoor al een 'paar' (in jouw geval dus ook 8 ) op had
    Als ge het nog ni hebt gedaan moet je erover zwijgen. Da kan ni. Want er zijn bbq waar ge d'er misschien 10 paft. Is da dan ook gelijk aan 70/80 pinten???

Comment

• Deze discussie kan blijven duren he.

Mijn visie.

Paar pinten teveel op minder dan 10 km van huis is geen schande.

Heel de nacht gezopen en dan de laatste 2 ur stoppen en dan 10+ km naar huis rijden is wachten op problemen.

Maar 'k veroordeel niemand die er anders over denkt.

'k ben nog nooit met 10 pinten+ achter het stuur gekropen en was dat ook niet van zin (behalve om de auto op een parking een keer te verzetten)

Maar ik heb makkelijk praten, stamcafe is hier 200m vandaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy
        Dat is bij mij ook. Porker kan jullie dat zeggen, ik rij zeer zelden als ik wegga. Ik probeer altijd vervoer te zoeken of soms zelfs met de bus of te voet (int dorp). Maar als het echt ni anders kan en er is een goed feest dan zal ik zelf eens moeten rijden.
        En dan kan je toch voor die ene keer (het gebeurt toch zooo zelden) zonder alcohol... niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vliegher
          Ik wil het niet meemaken dat ik op een dag in de cel wakker wordt en dat ze zeggen dat ik de avond ervoor een vader van twee kinderen doodgereden heb, zoiets wil ik een leven lang niet meedragen.
          Maar enfin, als jullie drinken, drinken jullie dan ineens 30 pinten ofzo??
          Het gaat hier niet om ladderzat zijn en rijden he

Comment

Als ge het nog ni hebt gedaan moet je erover zwijgen. Da kan ni. Want er zijn bbq waar ge d'er misschien 10 paft. Is da dan ook gelijk aan 70/80 pinten???
            Dan mats jij er heel lichte .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
              Zonder aan te vallen, puur informatief...

Waarom neem je dan niet gewoon de fiets?

Ik weet het, dronken fietsen mag ook niet, maar de risicos van dronken fietsen zijn wel kleiner dan die van dronken autorijden! Mijn stamcafé is hier op +-2 km vandaan, en daar ga ik altijd met de fiets naartoe!
              Ik zal je kortaf antwoorden: omdat ik te lui ben.

Ik doe het soms, maar sinds koning auto bij mij neergestreken is gebeurd het wel eens dat ik de wagen neem.

Ivm de discussie: porker heeft gelijk: sommigen praten hier veel te veel mooi.

Quasi iedereen kruipt wel eens met teveel achter het stuur. Als je ergens gaat, dan gaje me toch niet zeggen dat je niets drinkt dat alchol bevat.

De meesten onder die mooipraters moeten echter goed beseffen dat alhoewel ze zich misschien bloednuchter voelen, ze het niet zijn Ik besef dit keer op keer, en durf dus wel zeggen dat ik onder invloed ( niet dronken ) achter het stuur kruip.

Comment

• 'k ben ooit al wel op een zondagmorgend naar m'n ouders gereden dat ik halverwege dacht dat ik slecht bezig was

Comment

En dan kan je toch voor die ene keer (het gebeurt toch zooo zelden) zonder alcohol... niet?
                  Heb ik ook al een paar keer gedaan, en zonder problemen. Maar geef toe, het is toch dat net ietsje anders als je er onder invloed staat.

Comment

Porker kan jullie dat zeggen, ik rij zeer zelden als ik wegga.
                    familie??

@frankie
                    misschien had je toch gelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                      Het is niet omdat je "het" niet voelt , dat je niet stomdronken bent !
                      Nu dat moet je me eens uitleggen, stomdronken zijn, en dat niet doorhebben?
                      Als jij dat meemaakt kan je duidelijk niet echt tegen de drank, maar daar heb ik precies geen ervaring mee...
                      Drank komt meestal wel geleidelijk op, en als je merkt dat uw grappen slechter worden, dan merk je dat de alchohol werkt, simple comme bonjour!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker
                        Voila.

Damn er wordt hier weer zwart/wit gekeken

Ik kan u met recht en reden zeggen dat ik minsten 1 maal per week op cafe ga en dan soms onder invloed achter het stuur kruip.

Dat cafébezoek bevat:

- 3u - 4u
                        - 5/6 pinten zeker.

Maar om nu te zeggen dat ik stomdronken ben neen. Of ik nog alle coördinatie heb van een nuchtere? OOK NEEN

Comment

edit nvm was van porker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                            Voila.

Damn er wordt hier weer zwart/wit gekeken

Ik kan u met recht en reden zeggen dat ik minsten 1 maal per week op cafe ga en dan soms onder invloed achter het stuur kruip.

Dat cafébezoek bevat:

- 3u - 4u
                            - 5/6 pinten zeker.

Maar om nu te zeggen dat ik stomdronken ben neen. Of ik nog alle coördinatie heb van een nuchtere? OOK NEEN
                            Eindelijk nog is nen eerlijke mens se

Comment

Ivm de discussie: porker heeft gelijk: sommigen praten hier veel te veel mooi.

Quasi iedereen kruipt wel eens met teveel achter het stuur. Als je ergens gaat, dan gaje me toch niet zeggen dat je niets drinkt dat alchol bevat.

De meesten onder die mooipraters moeten echter goed beseffen dat alhoewel ze zich misschien bloednuchter voelen, ze het niet zijn Ik besef dit keer op keer, en durf dus wel zeggen dat ik onder invloed ( niet dronken ) achter het stuur kruip.
                              Ik ben een jaar jonger als jou, ik weet niet of je op je 19e al nadat je iets gedronken had achter het stuur bent gekropen, maar ik kan je zweren dat ik met uitzondering van 2 keer 1 glaasje champagne nog nooit een druppel alcohol heb aangeraakt als ik met de auto was! (Wat trouwens extra handig is op het einde van de maand, want je kan uitgaan op 10-15 euro .)

Comment

Dan mats jij er heel lichte .
                                Dat is een andere discussie

Comment

Neen, maar er zijn mensen die 5 pintjes drinken en nog perfect in staat zijn om een auto te besturen, maar toch een te hoog promille hebben (ze zijn 'resistent' tegen een hoger alcoholgehalte in het bloed). Als je dan iets voorhebt (ook al was het een puur ongeluk), dan heb je het wel ferm aan je rekker, want volgens de wet heb je teveel gedronken, ook al kon je nog perfect je voertuig besturen en even goed reageren als een ander. En dat zou jammer zijn, niet

Nuja, kga mij onthouden nu denk ik, want dit wordt een discussie zonder einde

Comment

Nu dat moet je me eens uitleggen, stomdronken zijn, en dat niet doorhebben?
                                    Als jij dat meemaakt kan je duidelijk niet echt tegen de drank, maar daar heb ik precies geen ervaring mee...
                                    Drank komt meestal wel geleidelijk op, en als je merkt dat uw grappen slechter worden, dan merk je dat de alchohol werkt, simple comme bonjour!
                                    Das het probleem in het begin stadium merk je dat niet en al de rest wel, waarom denk je dat dat zo lollig is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                                      Het is niet omdat je "het" niet voelt , dat je niet stomdronken bent !
                                      nogmaals:

En als je dan toch NOOIT iets drinkt alsje moet rijden: RESPECT, dat meen ik !

Comment

Ik kan me perfect amuseren zonder alcohol.
                                        Rijden is bij mij : geen alcohol.
                                        En ik ken er gelukkig nog wel enkelen die zo er over denken, kwestie van een echte BOB te kunnen hebben.

Comment

Heb ik ook al een paar keer gedaan, en zonder problemen. Maar geef toe, het is toch dat net ietsje anders als je er onder invloed staat.
                                          Daar geef ik je gelijk in! Maar ik maak dan de weging: (mogelijke) kosten - baten

Comment

Working...
                                          X