Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Porker
    Zijn we weer de heilige boontjes aan het uithangen?

Over goed doortrekken op de weg wordt hier maar al te graag eens gezeverd, maar nu gaan we ineens (op jwv50 na, die doet dat altijd) de moraalridder uithangen, komaan zeg.
    Chapeau als jullie nooit achter het stuur kruipen met een pintje teveel, ik hoor daar niet bij, maar dat maakt van mij nog geen gek.
    Als ik nog bij zinnen ben, en ik voel me goed, dan rij ik naar huis, rustig, ook al zijn m'n reflexen trager, ik zal geen groter gevaar zijn dan in nuchtere toestand, ik rij immers 50% trager na een avondje feest, bewust!

Staar je toch niet blind op, drinken/rijden gaat niet, nee niet nadenken/rijden gaat niet samen!
    True, en in principe fout, maar hier spreken we over 30 seconden op een hele rit, terwijl je niet maar 30 seconden dronken bent!
    Dankjewel (momenteel nog en van plan het zo te houden)
    Dat heeft niemand hier gezegd
    Dan ben je ofwel op die moment een gevaar, want 25 km/u op een baan van 50 of 35 op een van 70 is ook niet 100% veilig, ofwel altijd

Comment

Als porker zegt dat hij 50% trager zal rijden is dat hetzelfde als de legale snelheden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy
        En met dat onvermijdelijk bedoelde ik eigenlijk ook geen alcohol. Ik ben gepakt met cannabis achter het stuur. Ik moest plassen en het was positief. Maar als ik vanavond iets zou roken en morgenmiddag laat de politie me plassen zal ik ook positief zijn. Daarmee ==> soms is het onvermijdelijk
        Man, stop met uw goedpraterij, mister WISEGUY !

Dronken.
        Vermoeid.
        Onder invloed van drugs.

Wat moet ne mens nog meer hebben om over totaal overantwoord verkeersgedrag te spreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
          True, en in principe fout, maar hier spreken we over 30 seconden op een hele rit, terwijl je niet maar 30 seconden dronken bent!
          Dankjewel (momenteel nog en van plan het zo te houden)
          Dat heeft niemand hier gezegd
          Dan ben je ofwel op die moment een gevaar, want 25 km/u op een baan van 50 of 35 op een van 70 is ook niet 100% veilig, ofwel altijd
          true, al rijden de meesten wel langer als 30sec te snel
          Graag gedaan
          Iemand gek verklaren kan je in verschillende bewoordingen
          Als ik zeg dat de kebap als een baksteen op m'n maag ligt, moet je ook niet letterlijk naar een baksteen zoeken he...

Comment

Zijn we weer de heilige boontjes aan het uithangen?

Over goed doortrekken op de weg wordt hier maar al te graag eens gezeverd, maar nu gaan we ineens (op jwv50 na, die doet dat altijd) de moraalridder uithangen, komaan zeg.
            Chapeau als jullie nooit achter het stuur kruipen met een pintje teveel, ik hoor daar niet bij, maar dat maakt van mij nog geen gek.
            Als ik nog bij zinnen ben, en ik voel me goed, dan rij ik naar huis, rustig, ook al zijn m'n reflexen trager, ik zal geen groter gevaar zijn dan in nuchtere toestand, ik rij immers 50% trager na een avondje feest, bewust!

Staar je toch niet blind op, drinken/rijden gaat niet, nee niet nadenken/rijden gaat niet samen!
            Jouw visie is nochtans ook kortzichtig.

Er is een verschil tussen eens doorduwen en onverantwoord rijden.
            Er is ook een verschil tussen een glaasje ophebben (daarom ook een toegelaten gehalte) en stomdronken achter het stuur zitten.

En in beide gevallen moet het laatste absoluut vermeden worden.

Comment

Als ik zeg dat de kebap als een baksteen op m'n maag ligt, moet je ook niet letterlijk naar een baksteen zoeken he...
              andere Ahmed zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50

Dronken.
                Vermoeid.
                Onder invloed van drugs.

Wat moet ne mens nog meer hebben om over totaal overantwoord verkeersgedrag te spreken.
                Ik weet gewoon van mijn eigen dat als ik terug rij van ergens en ik heb gedronken dat het ok is (ik ben ook niet dom, zal nooit op een onverantwoorde wijze rijden).
                Als jij dat niet kan dat moet je dat niet doen.

Comment

Dronken.
                  Vermoeid.
                  Onder invloed van drugs.

Gebrek aan rijvaardigheid
                  Gebrek aan gezond verstand (antwoord nu zsm dat het niet van gezond verstand getuigt om achter het stuur te kruipen na een joint)
                  ...

Er zijn wel meerdere zaken die van een mens een onverantwoord chauffeur kunnen maken, drugs zullen dat zeker ook doen, maar je kan je zwart/wit bril ook héél even afzetten, en beseffen dat mensen daar ook redelijk mee om kunnen gaan.

Comment

Ik weet gewoon van mijn eigen dat als ik terug rij van ergens en ik heb gedronken dat het ok is (ik ben ook niet dom, zal nooit op een onverantwoorde wijze rijden).
                    Als jij dat niet kan dat moet je dat niet doen.
                    Jij DENKT dat, je weet dat niet.
                    Jij spreekt je zelf hier in al die posts totaal tegen, Stupidguy.

Comment

true, al rijden de meesten wel langer als 30sec te snel
                      Iemand gek verklaren kan je in verschillende bewoordingen
                      1. Dan komen die chauffeurs ook in het vaarwater van de onverantwoorde chauffeur
                      2.Als een gek is hier niemand aanzien, als een niet altijd even verantwoordelijk persoon daarentegen...
                      3. Ik ben blij dat we allebei inzien dat we met lichte overdrijving spreken en het dus het principe en niet het concreet voorgesteld geval is dat telt!

Comment

Dumguy.
                        Tis dumb, slimmen!
                        Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                          Jouw visie is nochtans ook kortzichtig.

Er is een verschil tussen eens doorduwen en onverantwoord rijden.
                          Er is ook een verschil tussen een glaasje ophebben (daarom ook een toegelaten gehalte) en stomdronken achter het stuur zitten.

En in beide gevallen moet het laatste absoluut vermeden worden.
                          Ik begrijp niet waar ik het onderscheid niet maak, in deze discussie heeft hier niemand beweerd stomdronken te rijden hé?

Comment

'k Drink max. 2 à 3 pintjes op een avond, als 't een lange avond/nacht is max. 4 à 5, zeker niet meer dan dat. Maar meestal is er wel een BOB, de keren da'k alleen in mijn auto afkom zijn wss op één hand te tellen.

't Lastigste vanal is overigens wanneer je eens op restaurant gaat (niet da'k dat vaak doe, maar 't gebeurt wel).
                            Cola of water in een discotheek, dat kan me niet bommen, maar bij de perfecte maaltijd hoort het perfecte wijntje, anders vind ik 't een beetje weggesmeten geld om eens goed te gaan eten. En meestal heb je ook nooit een leeg glas voor je staan, op een miraculeuze wijze blijft dat steeds halfvol !

Zolang je je gezond verstand gebruikt en zelf inziet wanneer je niet meer in staat bent om veilig naar huis te rijden (en 't dan dus ook niet doet) , maakt jouw drinkgedrag me niks uit.
                            Life's too short. Not to. Live it.
                            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Jij spreekt je zelf hier in al die posts totaal tegen, Stupidguy.
                              Geen schrijvfauten maken als je iemand uitmaakt voor dommerik.

Edit: jwv50 was snel om z'n fout recht te zetten

Comment

Laten we wel proberen een discussie te houden ZONDER scheldwoorden te gebruiken in welke vorm dan ook. Anders kan het snel escaleren en gaat dit topic snel op slot gaan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi

Zolang je je gezond verstand gebruikt en zelf inziet wanneer je niet meer in staat bent om veilig naar huis te rijden (en 't dan dus ook niet doet) , maakt jouw drinkgedrag me niks uit.
                                  Ah, een realistische visie! Welkom

Comment

Jij spreekt je zelf hier in al die posts totaal tegen, Dumguy.
                                    Ahnee da weet je nooit zeker. Maar heb tot nu toe toch nog niets voorgehad of niemand in gevaar gebracht. Maar ik wil wel dat risico nemen om licht in de wind naar huis te rijden (zonder gevaar) en me te amuseren in m'n leven. Ik ga ook niet melkeren zoals jij als andere mensen onverantwoord naar huis rijden. Ieder leeft zijn leven. Wil jij dat niet doen, dan doe je dat niet, goed voor jou. maar ik doe dat wel, sorry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                                      'k Drink max. 2 à 3 pintjes op een avond, als 't een lange avond/nacht is max. 4 à 5, zeker niet meer dan dat. Maar meestal is er wel een BOB, de keren da'k alleen in mijn auto afkom zijn wss op één hand te tellen.

't Lastigste vanal is overigens wanneer je eens op restaurant gaat (niet da'k dat vaak doe, maar 't gebeurt wel).
                                      Cola of water in een discotheek, dat kan me niet bommen, maar bij de perfecte maaltijd hoort het perfecte wijntje, anders vind ik 't een beetje weggesmeten geld om eens goed te gaan eten. En meestal heb je ook nooit een leeg glas voor je staan, op een miraculeuze wijze blijft dat steeds halfvol !

Zo doe ik het ook dus, maar sommige paters hier zien het anders.

Comment

Ahnee da weet je nooit zeker. Maar heb tot nu toe toch nog niets voorgehad of niemand in gevaar gebracht. Maar ik wil wel dat risico nemen om licht in de wind naar huis te rijden (zonder gevaar) en me te amuseren in m'n leven. Ik ga ook niet melkeren zoals jij als andere mensen onverantwoord naar huis rijden. Ieder leeft zijn leven. Wil jij dat niet doen, dan doe je dat niet, goed voor jou. maar ik doe dat wel, sorry.
                                        Zou je in het vervolg je ook kunnen amuseren zonder anderen in gevaar te brengen aub?

Tot nu toe nog nooit iemand in gevaar gebracht... dat kon die verongelukte achterneef ook zeggen tot begin juli!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy
                                          ben je bereid je verantwoordelijkheid op te nemen als er iets gebeurt?

Comment

Working...
                                          X