Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?
Ik denk dat meer controles en straffen misschien wel zal helpen.
Maar... niet iedereen zal kunnen worden gecontroleerd,dat is praktisch onmogelijk.Dan is dat het probleem weer.
Aan de Verkeersveiligheid kan niet genoeg gedaan worden. Het is een prioriteit.
Rijden jullie misschien zelf wel eens onder invloed? (zoja, waarom?)
Ik zal het nooit in mijn hoofd halen zoiets onverantwoord te doen, het is van onschatbare waarde hoe je zo mensen (onschuldig dan nog) in gevaar kunt brengen.
Ik drink hoe dan ook sowiezo al niet.
Hebben jullie al ervaring gehad met dronken chauffeurs?
Nee, gelukkig niet.
Kennen jullie iemand die ooit een ongeluk met een dronken chauffeur heeft meegemaakt?
Ik denk van niet.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Alsjeblieft man, als ik op dat reply knopje druk, dan troost ik mezelf de moeite eens na te denken over een redelijk antwoord, ipv. steevast bij het zien van andermans post exact het tegengestelde te antwoorden.
Ahnee da weet je nooit zeker. Maar heb tot nu toe toch nog niets voorgehad of niemand in gevaar gebracht. Maar ik wil wel dat risico nemen om licht in de wind naar huis te rijden (zonder gevaar) en me te amuseren in m'n leven.
Vind je dat niet egoïstisch?
Als je onderweg iemand van de weg maait (en ja met enkele glaasjes is het gevaar groter) dan is het amusement van die persoon wel voorbij. En dat van anderen ook.
Denk na vooraleer je instapt. Ik heb zelf al enkele zatlappen weten overtuigen om niet te rijden. En ik heb er zelfs eentje uit zijn wagen gesleurd voor zijn eigen bestwil.
Als je wilt drinken zorg voor een bob of een taxi. En dan is je avond zelfs beter geslaagd omdat je je nergens zorgen om hoeft te maken.
In welk opzicht dan ?
Spreek je uit ervaring misschien, dat je weet dat jij na 3 pintjes niet meer in staat was om velig naar huis te keren ?
Ik kan jouw redenering zeker volgen! Hoe moeilijk is het niet om dan nee te zeggen... maar spreek dan eens voor een keer met iemand af: nu rij ik, is het voor mij een iets minder aangenaam etentje, volgende keer rijd jij, en is het voor jou iets minder aangenaam...
ben je bereid je verantwoordelijkheid op te nemen als er iets gebeurt?
Natuurlijk, ben al eens door de politie gepakt geweest en heb m'n boete betaald. en als ik dat nog eens voor heb dan is het zo.
Maar als ik ergens vertrek is dat altijd met m'n volle verstand. Zeer rustig rijden, elke keer dubbel kijken, ... Ik zou nooit mensen die bij mij in de auto in gevaar brengen.
In welk opzicht dan ?
Spreek je uit ervaring misschien, dat je weet dat jij na 3 pintjes niet meer in staat bent om veilig naar huis te keren ?
Daar is al genoeg onderzoek naar gedaan om tot de huidige maxima te komen.
Maar ieder vindt van zichzelf altijd dat hij of zij niet dronken is, de realiteit is helemaal anders.
Ik drink niet als ik moet rijden. Heel simpel.
Natuurlijk, ben al eens door de politie gepakt geweest en heb m'n boete betaald. en als ik dat nog eens voor heb dan is het zo.
Maar als ik ergens vertrek is dat altijd met m'n volle verstand. Zeer rustig rijden, elke keer dubbel kijken, ... Ik zou nooit mensen die bij mij in de auto in gevaar brengen.
Ik heb nog nooit dronken gereden (weliswaar in een korte autocarriere), en ik ben ook niet van plan om het te doen. Je ziet genoeg op tv en in de krant: verhalen à la 'dronken chauffeur maait fietsers weg', 'dronken chauffeur knalt in huis'. Ik wil het niet meemaken dat ik op een dag in de cel wakker wordt en dat ze zeggen dat ik de avond ervoor een vader van twee kinderen doodgereden heb, zoiets wil ik een leven lang niet meedragen.
Om mij te amuseren heb ik ook geen behoefte aan alcohol. Een avondje uit met vrienden, een filmpje thuis bekijken. Maar das misschien omdat ik in het algemeen een gelukkige mensch ben
PS: iedereen doet wat hij wil natuurlijk, een paar pintjes op een ganse avond/nacht kan (bij de meesten althans) geen kwaad he
Volledig mee akkoord, als je de kans hebt, rij niet met de auto, dat is sowieso plezanter.
Maar ik ga niet thuisblijven omdat er geen BOB is..
Dat is bij mij ook. Porker kan jullie dat zeggen, ik rij zeer zelden als ik wegga. Ik probeer altijd vervoer te zoeken of soms zelfs met de bus of te voet (int dorp). Maar als het echt ni anders kan en er is een goed feest dan zal ik zelf eens moeten rijden.
Comment