Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik rijd al 5 jaar rond en heb slechts 1 keer moeten blazen.
En ik ga ook bijna elk weekend feestjes bouwen...
Het is inderdaad waar dat de jeugd niet de grootste zondaars zijn maar eerder de generatie tussen (ruw geschat) 35 en 50 jaar.
Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?
- Veel zwaardere controles. Het is de enige optie naast een ( utopisch ) gratis openbaar vervoer ' s avonds.
Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
Rijden jullie misschien zelf wel eens onder invloed? (zoja, waarom?)
Ik zal maar toegeven dat het wel eens gebeurt. Ontkennen zou immers liegen zijn. maar dan gaat het meestal over een pint of 5 op 3 uur ofzoiets. Ik ben dan nog altijd redelijk, maar neit bloednuchter. Ik rij dan ook wel pakken trager.
De afstand doet er bij mij wel ferm toe.
Over die paar pinten spreek ik over Kortrijk, waar ik dan misschien 3 km moet doen.
Als ik echt zat ben, dan durf ik met mijn eigen auto de baan niet meer op, of laat ik iemand anders rijden.
Hebben jullie al ervaring gehad met dronken chauffeurs?
Sure thing. Vrienden die de sleutel niet meer in het gat van de deur krijgen e.d. Bewijst genoeg zeker? Mij zul je nooit zo zien, hoop ik. Dat zal ik toch proberen waar te maken
Kennen jullie iemand die ooit een ongeluk met een dronken chauffeur heeft meegemaakt?
1: Er is niks aan te doen. Mensen zullen altijd wel scheef blijven rondrijden. En meer controles is ook geen oplossing want dan moeten er ook meer flikken zijn en daar ben ik eerder tegen dan voor. Ik zou de taxi's goedkoper maken, das ni die miserie zoals nen bus, dus da wil ik wel nemen moest het zo duur ni zijn.
2: Ja, soms is dat gewoon onvermijdelijk. Ik ben al eens gepakt dus ik rij ni veel onder invloed, maar ik kan er soms echt niks aan doen (ben dan wel gewoon in de wind eh, ni ladderzat).
3: Ja, altijd int weekend. Er is meestal gewoon gene nuchtere (of hij is al naar huis).
4: Niet meegemaakt. Maar een goede vriend van mij is wel overleden in een autocrash. In slaap gevallen onder weg naar huis. Best dus niemand alleen laten rijden als ze te scheef zijn.
1. Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?
Meer controles. Gemeenschapsdienst in ziekenhuizen zouden ook best mogen, kwestie van de mensen met hun neus op de feiten te drukken.
2. Rijden jullie misschien zelf wel eens onder invloed? (zoja, waarom?)
Eerlijk gezegd, ik heb ook wel eens iets meer dan 0,5 promille in het bloed, vrees ik, maar ik ben nog nooit ladderzat in mijn wagen gekropen. Verre van zelfs.
3. Hebben jullie al ervaring gehad met dronken chauffeurs?
Ik heb het al gezien bij vrienden, maar ook zij waren nooit zichtbaar zat. Ik heb wel al ladderzatte onbekenden nog met de wagen zien aanzetten.
4. Kennen jullie iemand die ooit een ongeluk met een dronken chauffeur heeft meegemaakt?
Mijn vader is eens voor mijn ogen omvergereden geweest. Hij moest eerst zo snel mogelijk naar het ziekenhuis van Oudenaarde, alwaar ze vaststelden dat hij zo snel mogelijk naar het UZ van Gent moest. Daar nog een week op intensieve gelegen en een maand of vier, vijf werkonbekwaam geweest wegens kans op stuitrekkingen. M.a.w. hij was er bijna niet meer.
En de slachtoffers een minderwaardige hulp krijgen zeker...
Eenvoudige klusjes uiteraard. Voor de verzorging van de patiënten moet je gediplomeerd zijn. Wat had je eigenlijk gedacht? Laat ze mijn part de gangen van de spoed dweilen en als er een patiënt binnen komt, mogen ze door het raam een half uurtje gewoon kijken.
1: Er is niks aan te doen. Mensen zullen altijd wel scheef blijven rondrijden. En meer controles is ook geen oplossing want dan moeten er ook meer flikken zijn en daar ben ik eerder tegen dan voor. Ik zou de taxi's goedkoper maken, das ni die miserie zoals nen bus, dus da wil ik wel nemen moest het zo duur ni zijn.
2: Ja, soms is dat gewoon onvermijdelijk. Ik ben al eens gepakt dus ik rij ni veel onder invloed, maar ik kan er soms echt niks aan doen (ben dan wel gewoon in de wind eh, ni ladderzat).
Sorry, maar hier wil ik toch wel ff comment op geven.
1. Taxi's zijn nu eenmaal zo duur omdat je de chauffeur + benzine heen en terug + slijtage auto moet betalen.
Comment