Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
    Als je iemand tegenhoudt die geen rijbewijs heeft omdat dat is afgenomen wegens rijden onder invloed: gevangenisstraf.
    er is nu al geen plaats, al vind ik dat het bij hervalling zeker moet kunnen (al kost een gevange iets van een 250 euro per dag)

(en veel mensen komen uit de gevangenis krimineler dan dat ze er in komen + vinden met een strafblad geen job > kost de maatschappij geld)

Comment

Dikke geldboetes, en als ze da nie kunnen betalen, autoke in beslag.
      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        er is nu al geen plaats
        't zit er zo vol dat ze zelf gaan lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beké
          Dikke geldboetes, en als ze da nie kunnen betalen, autoke in beslag.
          en rsr-melding van overheidswege. op die manier zal 't moeilijk worden nog verzekerd te geraken.

Comment

Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?
            Meer controles en rijden onder invloed = zoveel uren vrijwilligerswerk in ziekenhuizen,...

Rijden jullie misschien zelf wel eens onder invloed? (zoja, waarom?)
            1. Ik ben niet dom
            2. We spreken af wie mag drinken en wie moet rijden.

Hebben jullie al ervaring gehad met dronken chauffeurs?
            Ja, vaak.
            Ik heb zo ooit eens een kennis uit zijn wagen gesleurd en zijn vrouw gebeld dat ze hem mocht komen halen.

Kennen jullie iemand die ooit een ongeluk met een dronken chauffeur heeft meegemaakt?
            Een vriend, maar gelukkig zonder veel erg.
            Last edited by ; 19/08/2006, 20:01.

Comment

er is nu al geen plaats, al vind ik dat het bij hervalling zeker moet kunnen (al kost een gevange iets van een 250 euro per dag)

(en veel mensen komen uit de gevangenis krimineler dan dat ze er in komen + vinden met een strafblad geen job > kost de maatschappij geld)
              Iets braver dan: werkstraffen! Waar zochten ze nu weer volk om het onkruid uit het straatbeeld te doen verdwijnen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                ik drink nooit alcohol. ik word daar zat van.
                En dat maakt dan reclame voor Bollekes ...

Comment

En dat maakt dan reclame voor Bollekes ...
                  ik mag dat, ik heb minstens de voorkant van de auto van de cafébaas betaald.

Comment

Ik rijd al 5 jaar rond en heb slechts 1 keer moeten blazen.
                    En ik ga ook bijna elk weekend feestjes bouwen...
                    Het is inderdaad waar dat de jeugd niet de grootste zondaars zijn maar eerder de generatie tussen (ruw geschat) 35 en 50 jaar.

Comment

Iets braver dan: werkstraffen! Waar zochten ze nu weer volk om het onkruid uit het straatbeeld te doen verdwijnen?
                      ik wil ni alles afschieten zene

maar werkstraffen zijn een lachertje...in theorie allemaal knap en de publieke opinie vind het geweldig

in de realiteit hebben ze meer volk nodig om de mensen in het oog te houden dan dat er gevangen gestraft worden

Comment

Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?
                        - Veel zwaardere controles. Het is de enige optie naast een ( utopisch ) gratis openbaar vervoer ' s avonds.

Rijden jullie misschien zelf wel eens onder invloed? (zoja, waarom?)
                        Ik zal maar toegeven dat het wel eens gebeurt. Ontkennen zou immers liegen zijn. maar dan gaat het meestal over een pint of 5 op 3 uur ofzoiets. Ik ben dan nog altijd redelijk, maar neit bloednuchter. Ik rij dan ook wel pakken trager.

De afstand doet er bij mij wel ferm toe.

Over die paar pinten spreek ik over Kortrijk, waar ik dan misschien 3 km moet doen.

Is het wat verder ( zoals onlangs naar de carré, waar ik zelf gereden heb ) dan blijf ik nuchter of laat me rijden.

Als ik echt zat ben, dan durf ik met mijn eigen auto de baan niet meer op, of laat ik iemand anders rijden.

Hebben jullie al ervaring gehad met dronken chauffeurs?
                        Sure thing. Vrienden die de sleutel niet meer in het gat van de deur krijgen e.d. Bewijst genoeg zeker? Mij zul je nooit zo zien, hoop ik. Dat zal ik toch proberen waar te maken

Kennen jullie iemand die ooit een ongeluk met een dronken chauffeur heeft meegemaakt?
                        Nope. Gelukkig.

Comment

1: Er is niks aan te doen. Mensen zullen altijd wel scheef blijven rondrijden. En meer controles is ook geen oplossing want dan moeten er ook meer flikken zijn en daar ben ik eerder tegen dan voor. Ik zou de taxi's goedkoper maken, das ni die miserie zoals nen bus, dus da wil ik wel nemen moest het zo duur ni zijn.

2: Ja, soms is dat gewoon onvermijdelijk. Ik ben al eens gepakt dus ik rij ni veel onder invloed, maar ik kan er soms echt niks aan doen (ben dan wel gewoon in de wind eh, ni ladderzat).

3: Ja, altijd int weekend. Er is meestal gewoon gene nuchtere (of hij is al naar huis).

4: Niet meegemaakt. Maar een goede vriend van mij is wel overleden in een autocrash. In slaap gevallen onder weg naar huis. Best dus niemand alleen laten rijden als ze te scheef zijn.

Comment

1. Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?

Meer controles. Gemeenschapsdienst in ziekenhuizen zouden ook best mogen, kwestie van de mensen met hun neus op de feiten te drukken.

2. Rijden jullie misschien zelf wel eens onder invloed? (zoja, waarom?)

Eerlijk gezegd, ik heb ook wel eens iets meer dan 0,5 promille in het bloed, vrees ik, maar ik ben nog nooit ladderzat in mijn wagen gekropen. Verre van zelfs.

3. Hebben jullie al ervaring gehad met dronken chauffeurs?

Ik heb het al gezien bij vrienden, maar ook zij waren nooit zichtbaar zat. Ik heb wel al ladderzatte onbekenden nog met de wagen zien aanzetten.

4. Kennen jullie iemand die ooit een ongeluk met een dronken chauffeur heeft meegemaakt?

Mijn vader is eens voor mijn ogen omvergereden geweest. Hij moest eerst zo snel mogelijk naar het ziekenhuis van Oudenaarde, alwaar ze vaststelden dat hij zo snel mogelijk naar het UZ van Gent moest. Daar nog een week op intensieve gelegen en een maand of vier, vijf werkonbekwaam geweest wegens kans op stuitrekkingen. M.a.w. hij was er bijna niet meer.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                              Gemeenschapsdienst in ziekenhuizen zouden ook best mogen, kwestie van de mensen met hun neus op de feiten te drukken.
                              En de slachtoffers een minderwaardige hulp krijgen zeker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                ja, en je zou eens moeten vragen aan de dokters en verpleegsters of zij ermee gedient zijn

Comment

in de realiteit hebben ze meer volk nodig om de mensen in het oog te houden dan dat er gevangen gestraft worden
                                  Ze hebben 1 controleurke doen. Als ze het niet goed gedaan hebben mogen ze nog eens komen. Simpel toch.

Of aan de ketting en niemand gaat eer alles gedaan is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito

Eenvoudige klusjes uiteraard. Voor de verzorging van de patiënten moet je gediplomeerd zijn. Wat had je eigenlijk gedacht? Laat ze mijn part de gangen van de spoed dweilen en als er een patiënt binnen komt, mogen ze door het raam een half uurtje gewoon kijken.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                                      Over die paar pinten spreek ik over Kortrijk, waar ik dan misschien 3 km moet doen.
                                      Zonder aan te vallen, puur informatief...

Waarom neem je dan niet gewoon de fiets?

Ik weet het, dronken fietsen mag ook niet, maar de risicos van dronken fietsen zijn wel kleiner dan die van dronken autorijden! Mijn stamcafé is hier op +-2 km vandaan, en daar ga ik altijd met de fiets naartoe!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                                        Of aan de ketting en niemand gaat eer alles gedaan is.

van mij mag dat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy
                                          1: Er is niks aan te doen. Mensen zullen altijd wel scheef blijven rondrijden. En meer controles is ook geen oplossing want dan moeten er ook meer flikken zijn en daar ben ik eerder tegen dan voor. Ik zou de taxi's goedkoper maken, das ni die miserie zoals nen bus, dus da wil ik wel nemen moest het zo duur ni zijn.

2: Ja, soms is dat gewoon onvermijdelijk. Ik ben al eens gepakt dus ik rij ni veel onder invloed, maar ik kan er soms echt niks aan doen (ben dan wel gewoon in de wind eh, ni ladderzat).
                                          Sorry, maar hier wil ik toch wel ff comment op geven.

1. Taxi's zijn nu eenmaal zo duur omdat je de chauffeur + benzine heen en terug + slijtage auto moet betalen.

2. WTF?! JE kan er niets aan doen. Waarom kan ik me geen situatie voor ogen krijgen waarin het genoodzaakt is dat je alcohol MOET drinken . Dat is dan toch niet om de stomme redenen van dat je met wat maten op weg bent en dan kan je toch moeilijk van een colaatje sippen hé?! Als je hierover geen goede uitleg kan geven vind ik je een schande en hoor je niet op de weg thuis. Kan daar echt niet tegen. Gewoon in de wind is al meer dan genoeg om gone with the wind te zijn naar hierboven, of in enkele hun geval naar beneden.

Comment

Working...
                                          X