Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    zwaar erover?

rijbewijs voor 6u ingetrokken dan?

Ook eens gehad dat ze mij daarvoor "gepakt" hebben, kutgevoel.

Kheb nu een goede kroeg gevonden om 800m van mijn huis
    Het was 0,62 bij mijn laagste meting. En die toestelen werken in mg/l veronderstel ik he?
    Dat zou dan bijna 1,5 promille zijn.

Dat gaat niet goed komen denk ik.

En ik verlang er momenteel niet naar
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Ik denk dat ik het nu wel geleerd ga hebben trouwens
      Als ik de straffen op internet zo zie. Over een maand had ik mijn rijbewijs 2 jaar gehad, was een groot verschil geweest.

-Rijbewijs opnieuw doen
      -Eventueel rijverbod (aantal maand veronderstel ik?)
      -Boete van €1100 tot €11000
      Last edited by Gere; 12/04/2008, 22:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
        Ik denk dat ik het nu wel geleerd ga hebben trouwens
        Als ik de straffen op internet zo zie. Over een maand had ik mijn rijbewijs 2 jaar gehad, was een groot verschil geweest.

-Rijbewijs opnieuw doen
        -Eventueel rijverbod (aantal maand veronderstel ik?)
        -Boete van €1100 tot €11000

ik kan niet zeggen dat ik er wakker van lig

op 25 decmber 1999 (juist ja kerstdag) kwam ik van de nacht naar huis toen een plezante feestvierder besloot om het rode licht te negeren.
        Die gast had 1,5 promille in zijn bloed 1,5 uur na het ongeval in het ziekenhuis.
        Ik heb toen veel chance gehad dat hij maar met een seat ibiza in mijn opel vectra is gegaan.
        Desondanks was mijn wagen rijp voor de sloop (6 maanden oud) en ik ook bijna indien ik geen zijairbags had gehad.

Sindsdien heb ik een hekel aan mensen die dronken achter het stuur zitten.
        Zelfs in mijn eigen familie heb ik er zo zitten voor wie ik niet zwijg.

Comment

• Ik begrijp dat wel.

Ik zeg niet dat de straf onterecht is maar die zero-tollerance is wel erg streng tov de gewone minnelijke schikking voor de oudere chauffeurs. Ik was daar eerlijk gezegd niet van op de hoogte.

Wat wel vreemd is is dat de politie mij geen tweede ademtest heeft laten afleggen bij het afhalen van mijn rijbewijs na de intrekking van 6 uur.

Comment

Wat wel vreemd is is dat de politie mij geen tweede ademtest heeft laten afleggen bij het afhalen van mijn rijbewijs na de intrekking van 6 uur.
            meestal moeten ze een mandaat hebben om mensen zogezegd lastig te vallen

Comment

bij m'n schoonmoeder hebben ze dat een paar bladzijden terug in dit topic ook niet gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                bij m'n schoonmoeder hebben ze dat een paar bladzijden terug in dit topic ook niet gedaan.
                schoonmoeders

Comment

Het was 0,62 bij mijn laagste meting. En die toestelen werken in mg/l veronderstel ik he?
                  Dat zou dan bijna 1,5 promille zijn.

Dat gaat niet goed komen denk ik.

En ik verlang er momenteel niet naar
                  Da zal idd zoiets zijn... En er zijn categorieën in de bestraffing. Ik zat nog in de categorie van 0,8 tot 1,2...
                  1991 BMW E30 318is

Comment

Ik begrijp dat wel.

Ik zeg niet dat de straf onterecht is maar die zero-tollerance is wel erg streng tov de gewone minnelijke schikking voor de oudere chauffeurs. Ik was daar eerlijk gezegd niet van op de hoogte.

was dat nog nodig dan?
                    men zal er wel vanuit gaan dat uw alcohol geneog is afgebroken zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                      Moe(s)t men mij normaalgezien ook geen PV opsturen?

Nu heb ik namelijk niets op papier over de overtreding.

Comment

Moe(s)t men mij normaalgezien ook geen PV opsturen?

Nu heb ik namelijk niets op papier over de overtreding.
                        Bij verkeer krijg je een kopie van het proces verbaal.

Comment

• Flor Koninckx heeft deze nacht een positieve blaastest afgelegd ...

Comment

• 21/04 Flor Koninckx had glaasje teveel op

Flor Koninckx heeft zaterdagnacht positief geblazen bij een ademtest in Zonhoven. De verkeersdeskundige van de sp.a, was de grootste vis tijdens de eerste grootscheepse SLimactie waarbij dronken automobilisten uit het verkeer werden gevist.
                            Aperitief, wijntje, vier pintjes

De voormalige rijkswachtcommandant blies lichtjes positief bij een controle nabij Zonhoven, toen hij op weg was naar zijn thuishaven Diest. Koninckx slaat mea culpa: “Ik had inderdaad wat op. Ik kwam terug van een wedstrijd van Racing Genk.” “Maar ik ken de spelregels uiteraard. Ik weet wat je mag drinken. Ik heb een aperitiefje gedronken, een glas rode wijn en vier pintjes. Zes glazen in vier uur. Maar blijkbaar is dat te veel. Het was ook voor mij een verrassing.”
                            Nooit meer

Of het een goed idee is om te drinken, als verkeersdeskundige? “Nee, maar wie zonder zonde is... Het zal me in ieder geval nooit meer overkomen. Als ik met de auto rij, raak ik géén glas meer aan.”
                            http://www.hbvl.be/Limburg/3520/artikel.asp?art={BB8C6911-3007-4839-93B4-D5B45A14521B}

Comment

• Waren al langer geruchten over he, maar nu echt gepakt. Heerlijk vind ik dat
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                Waren al langer geruchten over he, maar nu echt gepakt. Heerlijk vind ik dat
                                ²nd that

Ze moesten meer controles doen op alcohol

Comment

• Hij kan moeilijk zeggen: "Ik zuip mij elke week reteplat, de pakkans is toch nihil"

En ik geloof niet dat zijn drankhoeveelheid klopt met zijn blaasresultaat...
                                  1991 BMW E30 318is

Comment

• Gisterenavond omstreeks 23u15 moeten stoppen voor controle.
                                    Papieren + alcoholcontrole

Safe en 'n BOB sleutelhanger.
                                    Ik zat er wel ff mee in, had om 22u30 'n glas champagne en 2 pinten gedronken ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                      Ik zat er wel ff mee in, had om 22u30 'n glas champagne en 2 pinten gedronken ...
                                      In zo'n gevalletjes hou ik het vaak op één glaasje champagne, en dan ga ik aan de cola of sapjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                        Hij kan moeilijk zeggen: "Ik zuip mij elke week reteplat, de pakkans is toch nihil"

En ik geloof niet dat zijn drankhoeveelheid klopt met zijn blaasresultaat...
                                        Ik heb die man al bezig gezien aan de toog, ben dan ook blij dat hij is gepakt is. Dat hij niet bij in zijn eigen buurt gepakt is is ook logisch.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Het grote probleem met alcohol is dat je geen vaste cijfers kunt plakken op hoeveel wel en niet mag... Ik let wel altijd op als ik nog moet rijden, maar of ik nu nooit eens tussen de 0.5 en 0.8 heb gezeten kan ik niet zeggen...
                                          Ik heb familieleden (meervoud) die sinds de jaren 70 rijden en nog nooit gecontroleerd zijn geweest... Dat personen die nog maar 10 jaar of minder rijden nog nooit gecontroleerd zijn geweest is dus niet zo eigenaardig ;-)

Over het feit of 0.2 promille voor beginnende chauffeurs al dan niet op zijn plaats is, is mijn mening: als je 0.5 promille naleeft kan je volgens mij nagenoeg geen kwaad. 0.5 promille is erg weinig (1 glas aperitief en 1 glas wijn bij het eten houd ik als richtlijn). De meeste alcohol-gerelateerde ongevallen gebeuren mijn inziens bij meer dan 0.5 promille... Vermoeidheid begint lijkt mij meer invloed te hebben dan de toegelaten alcohol-grens. Eerlijk gezegd zie ik het nut van 0.2 promille niet in...

Comment

Working...
                                          X