Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Niet dat ik de man wil goedpraten, maar zoeken we soms niet allemaal excuses?
    Misschien zijn er wel genoeg brave en toffe kerels die soortgelijke situaties meemaken, maar die om het leven komen omdat ze niet met zo'n tank rijden.

Er is niets dat kan relativeren wat hier is gebeurd, maar als het je buur zou zijn die op dergelijke wijze zou verongelukken (want niet al je buren rijden Bentley), zou het 'zonde' zijn en zou iedereen medelijden hebben...

En ik ga volledig akkoord dat het misschien ne zeiker is, maar ik ken hem nie...

Maar wees content dat er geen doden zijn gevallen.

Hij zal wel genoeg centen opzij staan hebben om de kosten te vergoeden he...
    1991 BMW E30 318is

Comment

• Om de kosten te vergoeden ?? Als ze niet kunnen bewijzen dat hij gedronken had vóór het ongeval (en bij beweert gedronken te hebben NA het ongeval) zal zijn verzekering er nog kunnen voor opdraaien. En vermits ik veronderstel dat hij wel omnium zal verzekerd zijn zelfs voor zijnen Bentley....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        En vandaag stond in "de Zondag" dat die Janssens enkele uren later in het ziekenhuis 'afgeleverd' werd door zijn vriendin, Ilse de Meulemeester. Naar het schijnt was hij slechts 'licht' geïntoxiceerd en on top of it heeft hij verklaard dat hij alcohol gedronken heeft NA het ongeluk, wie kan dat controleren. Verder is zijn rijbewijs voor 14 dagen ontnomen maar ongelooflijk genoeg is dat rijbewijs spoorloos verdwenen. Wat een circus is hier weer aan de gang ?? Laat "Jan met de pet" (hierna genoemd Jan) eens in zo'n ongelooflijk scenario stappen:
        Dat Jan z'n Bentley tegen zo'n snelheid door een eventuele dorpskern (er was een verkeersremmer die hem de controle over het stuur deed verliezen naar het schijnt, dat soort inrichting ligt niet tussen twee dorpskernen op de open weg volgens mij) jaagt, mensen hun huis bijna perte totale rijdt, daarna naar huis 'strompelt' (ongeveer 1 km verder), dan een paar uur op zijn gemak is en dan doodsimpel kan verklaren dat hij thuis wat gedronken heeft. Daarna nog de verdwijntruc van zijn rijbewijs als apotheose. Moest Jan eerstens al een Bentley kunnen bekostigen vrees ik vervolgens dat hij met al de rest niet zo zou kunnen wegkomen. Natuurlijk heeft niet iedere Jan een BV als partner. Die mens staat al terecht wegens fraude en nu nog zo'n voorval. Normaal kan men zich zo'n opeenvolging van zaken niet permitteren zonder grotere problemen te krijgen dan die hier toegepast worden denk ik.
        Het staat wel iedere Jan vrij zich een BV te zoeken, niet? En die fraude heeft nu eens niks te maken met dat ongeval. Dus de gevolgen van beide feiten staan ook 100% los van elkaar. Verder zijn er natuurlijk altijd mensen die ten eerste heiliger zijn dan de Paus en ten tweede zo vrij van zonden zijn dat ze denken de eerste steen te mogen werpen...

Just my 2 cents...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace Bekijk Berichten
          Het staat wel iedere Jan vrij zich een BV te zoeken, niet? En die fraude heeft nu eens niks te maken met dat ongeval. Dus de gevolgen van beide feiten staan ook 100% los van elkaar. Verder zijn er natuurlijk altijd mensen die ten eerste heiliger zijn dan de Paus en ten tweede zo vrij van zonden zijn dat ze denken de eerste steen te mogen werpen...

Just my 2 cents...
          Nu verschiet ik toch. Iedere Jan mag zich een BV uitzoeken als hij wil, volledig akkoord maar zaak is om dan wat aantrekkelijker voor de dag te komen wil, bv. u, maar de geringste kans daarop maken. En een ongeval zoals dit staat los van fraude, ook akkoord want moest iedereen die met malafide praktijken bezig is zo'n ongeval veroorzaken zou de gazet niet dik genoeg zijn om van alles melding te kunnen maken. 1. Wat maakt bepaalde mensen zo aantrekkelijk voor BV's ? Juist, geld. 2. Wie kan er zich zo'n ongeval met een Bentley permitteren ? Juist, iemand met veel geld. 3. Waar komen zowel het aantrekkelijk zijn voor BV's en de nodige fondsen voor Bentley's enz.. vandaan ? Juist, van fraude. Waar is volgens de paus dan het verband ? Ik zie het niet maar u van op uw couch misschien wel ??
          (Als dat ongeval niets te maken heeft met de actuele situatie van betrokkene, dat het dus slechts een logisch gevolg van zijn dagdagelijks functioneren is dan hou ik mijn hart vast als die persoon gaat beginnen te 'flippen' en écht uit het lint zal gaan).

Comment

• Antwoord op punt 1: Geld en macht erotiseren...
            Antwoord op punt 2: Zonder een gespijsde bankrekening zal de kans op een Bentley inderdaad zwaar slinken...
            Antwoord op punt 3: Straffe uitspraak...

Iemand die toch al een geruime tijd leeft als opgejaagd wild, bereikt na een zekere tijd zijn limiet, hoe sterk zijn persoonlijkheid ook is. Ik weet ook niet wat er die avond exact gebeurd is, ik was er namelijk niet bij. Het enige wat ik weel weet is dat dit ongeval voor héél wat mensen het ideale moment is/was om eens keihard tegen Glenn zijn kl*ten te stampen. En idd, ik vind dit zwaar te betreuren...

En will, het is door het lint gaan ipv uit
            Last edited by ; 10/02/2008, 23:52.

Comment

• 'Alcoholslot is zeer positieve maatregel'

BRUSSEL - Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) reageert positief op de plannen van minister van Mobiliteit Yves Leterme (CD&V) om een alcoholslot in installeren in auto's van dronken chauffeurs. Ook Touring en automobielfederatie Febiac is ervoor te vinden.

Chauffeurs die betrapt zijn op alcohol achter het stuur, zouden binnenkort door de rechter worden verplicht een alcoholslot in hun auto te installeren. De nieuwe maatregel is vooral bedoeld voor recidivisten, bestuurders die al meer dan een keer dronken tegen de lamp zijn gelopen.

'Uit onderzoek blijkt dat een alcoholslot een zeer effectief middel is om een gedragsverandering teweeg te brengen bij recidivisten. In onder meer de VS, Canada en Zweden hebben ze positieve ervaringen met het alcoholslot', zegt De Dobbeleer.

Volgens het BIVV is de opvolging van chauffeurs die een alcoholslot hebben heel belangrijk. 'Het is uiteraard nodig dat je in de gaten houdt of de chauffeur toch geen poging onderneemt om de auto te starten. Dat is met de electronica in het alcoholslot erg gemakkelijk te achterhalen.'

Aan die opvolging wil het BIVV graag meewerken. 'We hebben dat al voorgesteld aan het kabinet, maar er we hebben hierover nog geen akkoord bereikt', verklaart De Dobbeleer.

Het BIVV is overigens geen voorstander van een veralgemening van het alcoholslot. 'Voor gewone automobilisten volstaan de BOB-campagnes.'

Een alcoholslot kost zowat 1.000 euro en is gemakkelijk te installeren, zegt het BIVV nog.

Touring

Automobielorganisatie Touring vindt het alcoholslot een goed idee. Het is een prima preventieve maatregel die de chauffeur en andere weggebruikers behoedt tegen ongevallen, klinkt het.

Touring noemt het wel belangrijk dat de toepassing van het alcoholslot snel aansluit bij het moment waarbij de overtreding werd vastgesteld.

Daarnaast is het nodig, zo verluidt, begeleidende maatregelen te voorzien die de betrokkene sensibiliseren en hem bewustmaken van zijn verantwoordelijkheid. 'Vandaag bestaan er reeds dergelijke cursussen die ingericht worden door het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid voor bestuurders die hun rijbewijs kwijt raakten ingevolge overdreven snelheid of ingevolge dronkenschap.'

Febiac

Ook de Belgische Automobiel- en Tweewielerfederatie Febiac is te vinden voor zo'n alcoholslot. Dat laat Joost Kaesemans van Febiac in een reactie weten.

'Voor hardleerse dronken chauffeurs is een alcoholslot wellicht de meest aangewezen oplossinge', zegt Kaesemans. Febiac voegt er wel aan toe dat het nog veel te vroeg is om een alcoholslot in alle wagens te installeren.

Bron : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF09022008_019

Comment

• Alcoholslot in auto van betrapte chauffeurs

BRUSSEL - Chauffeurs die betrapt zijn op alcohol achter het stuur, kunnen binnenkort door de rechter worden verplicht een alcoholslot in hun auto te installeren. De nieuwe maatregel is vooral bedoeld voor recidivisten, bestuurders die al meer dan een keer dronken tegen de lamp zijn gelopen.

Federaal minister van Mobiliteit Yves Leterme bereidt een wetsontwerp over alcoholslots voor dronken chauffeurs voor. Zijn collega van Justitie, Jo Vandeurzen, staat positief tegenover het initiatief. Er is ook nog overleg nodig met de minister van Werk voor alcoholslots in bedrijfsauto's.

'Rijden onder invloed kan absoluut niet', verantwoordt Leterme de maatregel in Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen. 'Nog te vaak is alcohol de oorzaak van ongevallen.'

Het is de bedoeling dat de rechter alcoholslots kan opleggen naast een geldboete en/of een rijverbod. De rechter kan het systeem ook verplichten na een rijverbod.

Als een auto is uitgerust met een alcoholslot moet de chauffeur niet alleen blazen voor hij of zij vertrekt, maar vervolgens ook op geregelde tijdstippen tijdens de rit. Zo wordt vermeden dat dronken chauffeurs iemand anders in hun plaats laten blazen voor ze hun wagen starten.

Febiac akkoord

De Belgische Automobiel- en Tweewielerfederatie Febiac is alvast te vinden voor zo'n alcoholslot. Dat laat Joost Kaesemans van Febiac in een reactie weten.

'Voor hardleerse dronken chauffeurs is een alcoholslot wellicht de meest aangewezen oplossinge', zegt Kaesemans. Febiac voegt er wel aan toe dat het nog veel te vroeg is om een alcoholslot in alle wagens te installeren.
                Bron : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF09022008_008

Comment

Just my 2 cents...
                  ik denk dat hij binnen een paar maanden of jaren in de politiek stapt .
                  lijkt mij logisch.
                  eerst een stoot of drie uithalen om publiciteit te krijgen rond zijn persoon ,
                  en dan het slachtoffer uithangen in de politiek .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                    ik denk dat hij binnen een paar maanden of jaren in de politiek stapt .
                    lijkt mij logisch.
                    tis al gebleken dat bv's de politiek niet veel bijbrengen, en ik hoop dat wij kiesvee slim genoeg zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      tis al gebleken dat bv's de politiek niet veel bijbrengen, en ik hoop dat wij kiesvee slim genoeg zijn
                      "hoop doet leven é"
                      maar toch worden ze verkozen nietegenstaande sommige een iq hebben van een kakkerlak .
                      leg dat eens uit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                        "hoop doet leven é"
                        maar toch worden ze verkozen nietegenstaande sommige een iq hebben van een kakkerlak .
                        leg dat eens uit?

Wsl te weinig gedronken tijdens hun studententijd

Comment

Antwoord op punt 1: Geld en macht erotiseren...
                          Antwoord op punt 2: Zonder een gespijsde bankrekening zal de kans op een Bentley inderdaad zwaar slinken...
                          Antwoord op punt 3: Straffe uitspraak...

Iemand die toch al een geruime tijd leeft als opgejaagd wild, bereikt na een zekere tijd zijn limiet, hoe sterk zijn persoonlijkheid ook is. Ik weet ook niet wat er die avond exact gebeurd is, ik was er namelijk niet bij. Het enige wat ik weel weet is dat dit ongeval voor héél wat mensen het ideale moment is/was om eens keihard tegen Glenn zijn kl*ten te stampen. En idd, ik vind dit zwaar te betreuren...

En will, het is door het lint gaan ipv uit
                          Sorry, is inderdaad door het lint of uit te bocht gaan. Wat dan ook bijna letterlijk gebeurd is in dit geval.
                          Re straffe uitspraak in punt 3. Dit is wel in de context van dit specifieke geval, niet iedereen die een BV of een Bentley "bezit" heeft zijn 'mogelijkheden' via fraude bekomen, er zijn ook eerlijke rijke mensen. En re eens keihard tegen G. zijn kl*ten stampen ? Ik ken die mens totaal niet maar waar ik vind dat er met een gedeelte van mijn belastingsgeld rechtstreeks en/of onrechtstreeks gesjoemeld wordt mag ik daar toch iets over zeggen ?
                          Last edited by ; 12/02/2008, 20:52.

Comment

Blijkbaar niet. Nu hebben we een aantal pippo's gekozen die nog niet eens een regering kunnen vormen. Ben benieuwd voor maart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Blijkbaar niet. Nu hebben we een aantal pippo's gekozen die nog niet eens een regering kunnen vormen. Ben benieuwd voor maart.
                              Heb vandaag een folder van het VB (NIET BV) in de bus gekregen waarin ze zich vragen of er nu na 6 maanden iets gaat gevormd worden waar V. gedurende 8 jaar altijd negatief op gereageerd heeft om "ses copains et copines" niet voor het hoofd te stoten.

Comment

• laat dit geen politiek gekrakeel worden

Comment

laat dit geen politiek gekrakeel worden
                                  Non chef.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    Sorry, is inderdaad door het lint of uit te bocht gaan. Wat dan ook bijna letterlijk gebeurd is in dit geval.
                                    Re straffe uitspraak in punt 3. Dit is wel in de context van dit specifieke geval, niet iedereen die een BV of een Bentley "bezit" heeft zijn 'mogelijkheden' via fraude bekomen, er zijn ook eerlijke rijke mensen.
                                    Exactly my point

En eens keihard tegen G. zijn kl*ten stampen ? Ik ken die mens totaal niet maar waar ik vind dat er met een gedeelte van mijn belastingsgeld rechtstreeks en/of onrechtstreeks gesjoemeld wordt mag ik daar toch iets over zeggen ?

Absoluut ! ! Maar laat ons de wijze woorden van bobo volgen "laat dit geen politiek gekrakeel worden"

Comment

• Dedecker: "Alcoholcontroles zijn veel te duur"

"Alcoholcontroles kosten de politie veel te veel", dat zegt Jean-Marie Dedecker in Het Laatste Nieuws. Dat zou liggen aan een slecht onderhandeld contract met de firma Dräger.

"Daardoor kosten plastic mondstukken om in te blazen nu 1 euro per stuk in plaats van 15 cent voordien", zegt Dedecker.

"Als je weet dat er 2 miljoen alcoholcontroles per jaar gebeuren, loopt dat op". Hij wil dat de regering het contract dringend herziet.

1,7 miljoen extra per jaar

Eind 2004 sloot de federale politie een raamcontract met Dräger Security voor de aankoop, het onderhoud en de ijking van ademanalysetoestellen voor alcoholcontroles.
                                      Ook toebehoren, zoals de plastic mondstukken waar de chauffeur in moet blazen, vallen onder het contract.

Die kosten nu ongeveer 1 euro per stuk, tegen 15 cent vóór 2004. "Dat kost de politie 1,7 miljoen per jaar extra", berekende de volksvertegenwoordiger.

Hoogtechnologisch materiaal

Donderdag ondervraagt hij de regering in de Kamer over de zaak. Bij de Vaste Commissie voor de lokale politie loopt er een onderzoek naar het contract met Dräger.
                                      De federale politie bevestigt dat de prijs van de pijpjes fors is verhoogd.

"Maar de huidige blaaspijpjes zijn niet te vergelijken met de vorige", zegt Tine Hollevoet van de federale politie.
                                      "De vorige waren gewone plastic buisjes, terwijl de huidige tubes bestaan uit hoogtechnologisch materiaal". (belga/tdb)
                                      Bron : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-te-duur.dhtml

http://video.belga.be/belgavideo/pla...60K_Stream.wmv
                                      Zie het al gebeuren :

iemand moet stoppen om te blazen , flik steekt wit plastic wegwerpmondstukje op blaastoestel en wordt uitgekafferd door degene die moet blazen " dat hij niet in zo'n antiek plastic buisje wil blazen , als hij moet blazen moet er minstens hoogtechnologisch wegwerpmondstukje opzitten "

(uit carbon , carbon-kevlar , titanium of inconel of ander hi-tech spul ? )
                                      Last edited by ; 20/02/2008, 00:32.

Comment

• als ze eens een matrijzenmaker aanspreken en de drager stukken zelf gieten

of zijn die geoctrooid ?

(waarschijnlijk bobo)

Comment

als ze eens een matrijzenmaker aanspreken en de drager stukken zelf gieten

of zijn die geoctrooid ?

(waarschijnlijk bobo)
                                          waarschijnlijk bobo

Comment

Working...
                                          X