Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Kijk, daar krijg je als flik nu eens respect voor van mij zie

Waarom kunnen de blauwen dat 'es niet meer doen dan staan flitsen..

Allez, geef nu eens eerlijk toe, zelf politieman zijnde, is 160 's nachts op een lege autostrade (of bijna leeg), in goede weersomstandigheden (lees droog en goed zicht) en met een voertuig dat goedgekeurd is voor gebruik op de weg (lees : geen kapotte remmen/schokdempers, lichten die half werken...) nu niet veel veiliger dan zat tegen 90 over de autosnelweg sukkelen? ....

Ik snap de heksenjacht op 'doorrijders' niet, soms...
    Dan is jou reactievermogen toch ook minder?

Nee, dat is verkeerd, met hetzelfde reactie vermogen heb je dan ook meer afstand afgelegd in dezelfde tijd die je nodig hebt om te remmen, plus dat je al dichter bij het object bent wanneer je begint te remmen.

Pas op he, ik deel u standpunt voor een groot deel ik snap alleen niet dat je kan afgeven op 1 aspect en dan een ander feit dat waarschijnlik even ernstig is dan weer gaat verdedigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
      Ik zal nooit drinken (alcholische dranken dus) en rijden en ik zeg ook dat de politie wat meer achter de echte criminelen mag zitten.

Al ben ik wel pro-alcoholcontroles !!! Dat mogen ze gerust vaker doen maar wat dan ook mag, zijn veel hogere boetes. Oh en ze zouden vaker in Antwerpen stad moeten controleren, dan zouden ze pas eens kunnen cashen.
      Daar ben ik ook niet mee akkoord, zowel voor drinken als voor snelgheid vind ik dat de boetes lager moeten maar de pakkans drastisch naar omhoog.

Ze kunnen hier in belgie wetten maken wat je wil als de kans om betrapt te worden zo klein blijft, blijft iedereen z'n goesting doen, zo simpel is't.

Comment

• Ik krijg net een berichtje van m'n vrouw:

"Onze auto zal bij Marijke blijven staan, is dat erg?"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
          Sorry, maar =>

Aan alle mannen die vinden dat het wél kan: kom eens af, blijf gezellig slapen....vannacht wekker zetten tegen 3u 's ochtends, en we zullen wel weer iemand kunnen gaan opkuisen ('t is al weer effe geleden)

De beste school om niet bezopen (of semi-bezopen) achter het stuur te kruipen
          het is echt erg, maar zo'n dingen doen mij dus niks ik ben dan ook iemand die er niet naar kijkt ... de pakkans is zo ontzettend klein ... en als ik iets gedronken heb doe ik altijd rustigaan ... en ga ik ZEKER geen anderen in gevaar brengen met de auto ... in een paar seconden kan heel uw leven of dat van iemand anders veranderen
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

ik rij veiliger aan 140 's nachts op de autosnelweg dan jij aan 120 wanneer je 4 pinten gedronken hebt.
            dat durf ik heel sterk te betwijfelen

1) indien je had gezegd "overdag" was ik wel akkoord geweest
            2) E36 is nu toch ook niet ZO veilig
            1994 Mercedes SL320
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Zolang je 'S' blaast is het goed.

Volgens mij rijden er ook zotten rond die uit zichzelf al een hoog alcoholgehalte in hun bloed hebben, als je ziet wat voor toeren sommigen uithalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                Zolang je 'S' blaast is het goed.

Volgens mij rijden er ook zotten rond die uit zichzelf al een hoog alcoholgehalte in hun bloed hebben, als je ziet wat voor toeren sommigen uithalen...
                mijn rijstijl durf ik inderdaad veiliger te noemen wanneer ik gedronken heb ... of dat nu verontrustend is in de positieve of negatieve zin, laat ik in het midden
                1994 Mercedes SL320
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• De meeste mensen zijn wat kalmer als ze een beetje gedronken hebben en ze proberen beter op te letten. En het is 's nachts dus sowieso minder volk op de baan.

Ik rij toch altijd wel zo alcoholvrij mogelijk rond.
                  Aan het begin van de avond een glas en als je naar huis moet ben je even nuchter zoals altijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                    dat durf ik heel sterk te betwijfelen

1) indien je had gezegd "overdag" was ik wel akkoord geweest
                    2) E36 is nu toch ook niet ZO veilig
                    Heh

1) 's nachts is er toch minder volk op de baan, in't algemeen?
                    2) zo'n kar is zo veilig als je hem zelf maakt, hé. Ik heb het dan wel over actieve veiligheid. Die kar is bij mij *effe tellen* al nul keer uitgebroken als ik het zelf niet wilde (en dus met opzet deed). Spoorvorming heeft 'ie ook niet eens zoveel last van, toch niet zoveel als mijn Mazda...
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• interessante discussie

Comment

• ik ben er mee van overtuigd dat snelheid (al dan niet in combo met zuip) het ergste is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ik ben er mee van overtuigd dat snelheid (al dan niet in combo met zuip) het ergste is
                          Ik ook, drinken op zich is volgens mij niet het grote probleem (alhoewel het reactievermogen wel wat zal minderen), maar ik denk dat er juist bij velen als ze te veel op hebben een gevoel is dat ze alles aan kunnen en daardoor sneller rijden, en dat dat dan juist voor de meeste ongevallen zorgt!
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Maar niemand wil hier antwoord geven op mijn vraag : is snel rijden in nuchtere toestand, met een correcte en veilige wagen, op een ondrukke baan (autosnelweg) 's nachts onveiliger dan drinken & rijden? ....

Comment

Maar niemand wil hier antwoord geven op mijn vraag : is snel rijden in nuchtere toestand, met een correcte en veilige wagen, op een ondrukke baan (autosnelweg) 's nachts onveiliger dan drinken & rijden? ....
                              En ik heb het dan niet over ONNOZEL rijden ofzo...

Comment

Maar niemand wil hier antwoord geven op mijn vraag : is snel rijden in nuchtere toestand, met een correcte en veilige wagen, op een ondrukke baan (autosnelweg) 's nachts onveiliger dan drinken & rijden? ....
                                het verhoogt het risico, allebei
                                simpel als hell

en das hetgeen naar wat men streeft

Comment

• trouwens, jouw aftandse bmw heeft nog geen esp

Comment

Heh

1) 's nachts is er toch minder volk op de baan, in't algemeen?
                                    dus 's nachts is het beter om dronken te rijden dan overdag ... ik rij liever met een glas teveel op 's nachts dan in de ochtendspits (ik rij liever nuchter maar je snapt het wel)

's nachts op een autostrade rijden wanneer je 14 pinten op hebt => geen probleem om dat uit te voeren (vind ik), en echt veel minder veilig zal het niet zijn dan iemand die gewoon rijdt. Akkoord, als er plots een hert voor je neus oversteekt zal je minder snel op je rem stampen ... maar een bejaarde heeft quasi dezelfde reactiesnelheden en daar hoor je toch ook niemand over klagen (mezelf niet bijgerekend)
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

ik ben er mee van overtuigd dat snelheid het ergste is
                                      fout.

ONAANGEPASTE snelheid is erg.
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

trouwens, jouw aftandse bmw heeft nog geen esp

en geen hoofdsteunen of werkende gordels achteraan
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• voila, ook daar zou men dan rekening mee mogen houden

net als winterbanden beter zijn nu

Comment

Working...
                                          X