Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Duitse vrouw rijdt met 5,58 promille alcohol in het bloed
De Duitse politie heeft zondagavond een vrouw opgepakt die in haar auto rondreed en 5,58 promille alcohol in haar bloed had. De 57-jarige vrouw had zo veel gedronken dat ze tegen een tuinhek aanreed. Haar dolle rit eindigde aan een tankstation, waar de politie haar staande hield.
De politie vroeg de vrouw een alcoholtest af te leggen en omdat het percentage alcohol in haar bloed zo hoog was, werd de vrouw overgebracht naar het ziekenhuis.
In Duitsland mag je met meer dan 0,5 promille alcohol niet meer achter het stuur kruipen.
Twintiger gooit vanuit wagen bierglazen naar politie
Een jonge autobestuurder is vrijdag zijn rijbewijs afgepakt na een dolle rit door de straten van Tertre (Saint-Ghislain). Een politiepatrouille werd vrijdagnamiddag rond 14.00 uur ingehaald door een bestelwagen, die geen nummerplaat had. De agenten beslisten de bestelwagen te volgen.
Vervolgens begon de 23-jarige automobilist flessen en bierglazen te gooien naar hen, tot hij tot stilstand werd gebracht. Hij weigerde uit zijn auto te stappen en stelde zich erg agressief op tegenover de agenten.
Nadat hij overmeesterd werd, moest de jonge bestuurder een alcoholtest afleggen. Hij bleek onder invloed te zijn.
De bestuurder is zijn rijbewijs afgepakt tot 2014. Hij was al bekend voor 63 feiten. Zijn 19-jarige passagier is bekend voor twee feiten. (belga/dm)
Vorige week nog in centrum Mechelen. 'k Rij naar huis en zie dat het alcocontrole was.
Voor mij 2 auto's met in de eerste een koppel van een jaar of 40, de wagen voor mij duidelijk wat bejaarden. Die mochten allebei dus doorrijden en ik mocht langs de kant (ah ja, ne jonge kerel met ne schonen auto en technomuziek, dien zal wel gedronken hebben).
Nu mogen ze daar wel iets minder selectief in zijn, maar goed ...
"heeft u iets van alcoholische dranken genuttigd ?"
- "GOEDENAVOND, nee" (hij was zelfs zo boertig om geen goeienavond te zeggen)
"goed, maar 'k ga u toch vragen om een alcoholtest af te leggen"
Great daar een kwartier staan koekeloeren ...
controle en ofcourse "5" van "Safe" 'k had niks gedronken natuurlijk
Zag in mijn achteruitkijkspiegel dat de man die de selectie deed grondig werd uitgelachen door een stel nieuwe belgen. Die flik maar negeren en vooral niks terugzeggen , hij ging zelfs naar zijn collega's, die bezig waren met de controle, tot die mannen weg waren
En 't is niet dat er al teveel auto's aan de controle stonden, want we stonden daar maar met 3 ... Schrikschijter !
Ik rij ook NOOIT nadat ik gedronken heb. Heb zelfs schrik om de auto in de garage te zetten, of ergens in te parkeren, als ik 1 slokje Leffe gedronken heb ofzo. Schrik dat ik al mijn rijcapaciteiten kwijt ben
4x staande gehouden door de politie 's nachts, en al evenveel keren gewoon mogen doorrijden zonder blazen, simpelweg rijbewijs en paspoort tonen.
Ik drink ook nooit als ik rij. Ik heb ook geen bekerhouder dus dat is zowieso al niet makkelijk dan
Nee serieus nu... . Ik moet toegeven dat ik het al wel een paar keer gedaan heb en toen dacht ik bij mezelf, "waar ben ik mee bezig".
Ik heb echt een klik gekregen toen ik een accidentje had toen ik terug kwam van Hasselt. Een pint of 5 gedronken en klets, iemand in mijn flank. Politie erbij gehaald en meteen moeten blazen. Gelukkig was het negatief maar toch. Ik was ook niet in fout maar zo zie je maar dat je zelf niet de oorzaak hoeft te zijn van een ongeluk om pech te hebben...
Ik heb zelf de indruk als ik gedronken heb, dat ik juist langzaam ga rijden en zeker de verkeersregels ga respecteren. Eigenlijk is het mij toch ni waard en haal ik regelmatig is een bak bier in huis die ik thuis uitdrink. Als ik dan is wegga zorg ik er wel voor dat ik nuchter ben tegen ik moet vertrekken.
Ben zo ooit is met collega's wisten bowlen, dus 7 vroeges gewerkt, weinig geslapen en dan de laatste dag die avond gaan eten, bowlen en drinken uiteraard. Toen ik naar huis ging was ik zodanig moe dat ik haast mijn ogen niet kon openhouden, mijn vermoeiendste rit ooit achter het stuur. Muziek vollenbak en onderweg is even gestopt hebben mij toch veilig thuisgebracht.
Bestuurder uit Beveren had 5,15 promille alcohol in bloed
De politierechtbank van Sint-Niklaas heeft maandag de 43-jarige D.S. uit Beveren veroordeeld voor het rijden met liefst 5,15 promille alcohol in het bloed.
Ter vergelijking: een alcoholpromillage tussen de 3,5 en 4,5 kan dodelijk zijn.
De dronken bestuurder werd betrapt op 16 augustus 2006.
Hij was met zijn wagen in de gracht gesukkeld aan de Pillendijk in Beveren. De politie trof D.S. stomdronken aan achter het stuur van zijn auto. Aan de rechtbank verklaarde de beklaagde dat hij voor zijn alcoholverslaving in behandeling is.
Hij werd veroordeeld tot een geldboete van 1.650 euro en drie maanden rijverbod. Om zijn rijbewijs terug te krijgen, moet hij wel eerst psychologische en medische tests afleggen.
Inderdaad, ik vind het totaal niet kunnen. En is idd makkelijk achteraf. Iemand die een beetje karakter en/of verstand in zijn bovenkamer zitten heeft doet zoiets niet. Ik ben geen verkeersfreak maar dit is toch één van die dingen waarvan ik zeg ... no mercy
Politie betrapt bestuurder met 3,2 promille in het bloed
In Mechelen zat in de nacht van vrijdag op zaterdag een op de elf autobestuurders, die werden gecontroleerd, dronken achter het stuur.
De controles vonden plaats op de invalswegen naar de binnenstad, de Liersesteenweg en Goswin de Stassartstraat, en de uitvalsweg Gentsesteenweg.
Het Mechelse parket liet van de 23 dronken bestuurders zeven rijbewijzen onmiddellijk voor vijftien dagen intrekken. De bestuurders hadden allemaal tussen de 1,6 en 3,2 promille alcohol in het bloed. Die laatste bestuurder kon nauwelijks nog op zijn benen staan.
Verder moesten 16 dronken bestuurders hun auto voor drie of zes uur aan de kant laten staan.
Op de Gentsesteenweg probeerden enkele bestuurders te ontsnappen aan de politiecontroles, maar motorrijders van de Mechelse politie konden hen aan de kant zetten.
Van de 552 auto’s, die op snelheid werden gecontroleerd, krijgen 32 bestuurders een proces-verbaal.
De politie heeft bij de actie ook een dronken man, die illegaal in het land verbleef, opgepakt en een niet verzekerde bromfiets in beslag genomen.
Bron : http://www.gva.be/Antwerpen/2560/artikel.asp?art={4D80E583-FB07-4EF0-BEAE-57C75AAC3DA0}
Uit een tussentijdse balans van de BOB-campagne blijkt dat 1 op de 20 bestuurders teveel heeft gedronken. Dat is evenveel als tijdens de tussentijdse evaluatie vorig jaar.
Het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) trekt wel aan de alarmbel voor Brussel. Daar testte maar liefst 1 op de 7 bestuurders positief. De BOB-campagne loopt nog tot 15 januari 2008.
Tussen 1 en 27 december werden meer dan 78.000 bestuurders aan een ademtest onderworpen. Iets meer dan 4.000 of omgerekend 5,2 pct daarvan legde een positieve ademtest af.
Dat is ongeveer evenveel als bij de tussentijdse evaluatie van de campagne vorig jaar. Het aantal onmiddellijke intrekkingen van het rijbewijs steeg wel met 17,6 pct van 1.115 tot 1.311.
Opvallend is het aantal positieve ademtesten in het Brussels gewest.
Terwijl in Wallonië (4,5 pct) en Vlaanderen (5,5 pct) het percentage positieve tests rond 5 pct schommelt, piekt het percentage in Brussel boven 14 pct.
Dat betekent dat 1 op de 7 bestuurders in Brussel te diep in het glas gekeken heeft. Het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) noemt de toestand in Brussel "zorgwekkend".
"Ook al is het Brussels gewest moeilijk te vergelijken met de andere gewesten, toch lijkt het ons noodzakelijk om aan de alarmbel te trekken en met de bevoegde diensten te onderzoeken wat de redenen zijn voor deze forse toename".
Traditioneel ligt het aantal positieve ademtests tijdens het weekend een stuk hoger dan tijdens de week.
Zo bleek in het weekend 6,0 pct van de bestuurders teveel te hebben gedronken. Dat is bijna drie keer zoveel als tijdens controles in de week (2,2 pct). Uit de cijfers blijkt ook dat de weekendongevallen gekenmerkt blijven door alcoholgebruik. Bijna 20 pct van de tests bij een ongeval bleek positief in het weekend.
De BOB-campagne loopt nog tot 15 januari 2007. Het BIVV maakt zich sterk dat de vooropgestelde 160.000 ademtests gehaald zullen worden.
Simpel te verklaren....in den Bruusel heeft de pol andere dingen aan het hoofd dan verkeerscontroles uit te voeren....de Brusseleirs weten dat en daarom zuipen ze erop los.
Comment