Soms denk ik er ook niet altijd aan. Je staat in de file zo ongeveer in het midden van je vak. Mijn auto is ook gigantisch breed en dus er is soms weinig plaats.
Plots staat daar een moto maar je kan niet meer weg.
Als ze dan een kras maken, stap ik uit en mag die mens het keertje gaan uitleggen. Ik ben benieuwd of hij zelfs maar het lef zal hebben om zijn helm af te zetten (of open te zetten).
Met de fiets is het ook altijd zo : hoe vaak dat ik me al niet bedwongen heb om auto's en moto's (denk maar eens goed na als je op het fietspad rijdt) geen stamp te verkopen. Ik ben de tel kwijt. Meestal tik ik even op de ruit of op de arm en kijken ze behoorlijk verschietachtig. Hun wijzen op het probleem is vaak veel efficiënter dan een kras maken, want met een kras illustreer je duidelijk het "oog om oog, tand om tand" principe.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Guest replied
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls iemand op het linkervak alle moeite doet om me op mijn motorfiets niet door te laten, ga ik bij hem wel links voorbij.
Mijn voeten zijn nog nooit van hun voetsteunen afgegleden.
Maar ik ben dan nog geen automobilist tegengekomen die moedwillig een aanrijding heeft willen uitlokken.
Gelukkig redeneren de meeste zoals jij, en niet zoals Nico911.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDit is in mijn ogen onder GEEN ENKELE omstandigheid goed te praten. Zelfs niet als er een chauffeur rijdt die je duidelijk wil vermoorden op je moto, terwijl er pinnen uit de zijkant van zijn wagen komen en hij een dubbele Kalashnikov op jou richt terwijl een kompaan door het dak granaten naar je hoofd gooit, vind ik het nog beneden alle peil (het ALLERlaagste dat je in mijn ogen kan doen, maar dan ook het ALLERlaagste) dat je zoiets zou doen.
Spijtig dat er mannen zoals jou op een moto rondrijden, al zal je wel eens iemand tegenkomen die toeval zijn hand van zijn stuur laat schieten. Dan kunnen ze jou komen opkrabben van het asfalt, en kan ik weer vloeken omdat een of andere onnozele aarsnaadacrobaat een file veroorzaakt heeft.
this pisses me off, real bad.
Zo zijn motorijders dus. Geef me nu eens EEN reden waarom ik nog op kant zou gaan in de file of bij druk verkeer? Tot hiertoe doe ik het altijd, zoveel mogelijk laat ik motards door waar mogelijk, maar jij geeft me weer eens een reden om in't vervolg gewoon op mijn vak te blijven rijden.
Dit mag je NOOIT doen, zelfs niet nadat je 263 keer verkracht bent door een neger met een lul van 33 centimeter.
/end rant
Blijkbaar zijn 2 ongevallen nog niet genoeg om wat verstand te krijgen !
Leave a comment:
-
Guest repliedAls iemand op het linkervak alle moeite doet om me op mijn motorfiets niet door te laten, ga ik bij hem wel links voorbij.
Mijn voeten zijn nog nooit van hun voetsteunen afgegleden.
Maar ik ben dan nog geen automobilist tegengekomen die moedwillig een aanrijding heeft willen uitlokken.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichtenslimme woorden.
leeftijd heeft ook veel te maken met manier van motorrijden heb ik de indruk. Merk bij mezelf dat na 2 ongevallen en 9jaar rijervaring ik totaal anders rij.
Toch blijft het bewust hinderen van motorrijders in de file me mateloos ergeren. Onlangs nog enen gehad die hoe meer die mens op 2de vak opzij ging om me door te laten die klojo op derde vak ook naar rechts ging om het gat dicht te doen. Die mens rijdt nu met schoon kraske op zijn rechterkant rond want mijn motobot schoof net op dat moment van mijn steuntje.
Spijtig dat er mannen zoals jou op een moto rondrijden, al zal je wel eens iemand tegenkomen die toeval zijn hand van zijn stuur laat schieten. Dan kunnen ze jou komen opkrabben van het asfalt, en kan ik weer vloeken omdat een of andere onnozele aarsnaadacrobaat een file veroorzaakt heeft.
this pisses me off, real bad.
Zo zijn motorijders dus. Geef me nu eens EEN reden waarom ik nog op kant zou gaan in de file of bij druk verkeer? Tot hiertoe doe ik het altijd, zoveel mogelijk laat ik motards door waar mogelijk, maar jij geeft me weer eens een reden om in't vervolg gewoon op mijn vak te blijven rijden.
Dit mag je NOOIT doen, zelfs niet nadat je 263 keer verkracht bent door een neger met een lul van 33 centimeter.
/end rant
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenRotte appels heb je overal en zal je overal blijven hebben, zitten ze in een moto, auto, fiets, ...
leeftijd heeft ook veel te maken met manier van motorrijden heb ik de indruk. Merk bij mezelf dat na 2 ongevallen en 9jaar rijervaring ik totaal anders rij.
Toch blijft het bewust hinderen van motorrijders in de file me mateloos ergeren. Onlangs nog enen gehad die hoe meer die mens op 2de vak opzij ging om me door te laten die klojo op derde vak ook naar rechts ging om het gat dicht te doen. Die mens rijdt nu met schoon kraske op zijn rechterkant rond want mijn motobot schoof net op dat moment van mijn steuntje.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenAh, en dat weet jij hoe?
Kruip eens op een moto, of probeer eens vanuit je auto met d eogen van een motorrijder te kijken.
En natuurlijk die er idioten die erdoor vliegen. Maar tel eens al de moto's gedurende een hele week en tel dan hoeveel er de hufter uithingen.Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk BerichtenHoe, die stak u voorbij tussen het eerste en het 2de rijvak dan?Sommige zijn idd te geschift...
Moet toegeven, ik ben ook alles behalve ne engel op mene moto, maar ik ga ni uitsteke wa ik zelf ni graag zou wille voorhebbe als autobestuurder.
Ma elk soortmotorijder kankert over het feit da ze ni gezien worde ze. Het is juist andersom, diegene da ni kankere letten waarsch totaal ni op hun omgeving of liggen al in een kist.
Nadien had ik een hartslag met 3 cijfers en heb ik nog nooit zoveel rond mij gekeken als toen achter nog gekken.
Ik zeg niet dat alle motorijders hufters zijn, in mijn familie zitten er een aantal (woonwerkverkeer) en die hebben nog niets voorgehad. Allez niets : 1 keertje wegens eigen dommigheid dat hij in de gracht is gereden. Regenweer, 's nachts en dan stuurfout maken. Het zijn mijn neef zijn eigen woorden, hij heeft zijn schouder uit de kom getrokken en dat is het.
Mijn ervaringen voor de rest ook met moto's is voor 90% positief. Rotte appels heb je overal en zal je overal blijven hebben, zitten ze in een moto, auto, fiets, ...
Ik probeer zo goed mogelijk op alles te letten wat rondrijdt (motorijders, fieters, auto's, ...), maar als ze je zo iets gaan lappen, mag je nog goed rondkijken : er valt niets te doen.
Dat kankeren : weet ik niet, maar meestal zie je ze wel het luidst van hun neus maken en is het altijd de schuld van een ander! Dat is los van moto-rijders, maar is algemeen zo.
Ik zal nu zelf stoppen met kankeren of ik zie iedereen al flashen met zijn lichten van zodra ze mijn voiture spotten
Leave a comment:
-
Guest repliedBy the way: pinkers PINKERS PINKEEEEERS!
Zo moeilijk is da toch verd*mme nie???
Vwoila! Sorry wi
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenVan zulke krijg ik de kriebels hé. Het zijn meestal ook dat soort dat zit te kankeren dat auto's ze niet zien aankomen. Toch logisch : ik ben geen verkeersleider op een luchthaven : als je wilt vliegen, koopt een vlieger. Voordeel is wel : oud wordt dat soort zelden.
Kruip eens op een moto, of probeer eens vanuit je auto met d eogen van een motorrijder te kijken.
En natuurlijk die er idioten die erdoor vliegen. Maar tel eens al de moto's gedurende een hele week en tel dan hoeveel er de hufter uithingen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenZe laten uitschijnen dat spelende kindjes op de snelweg zwaarder gewond gaan zijn bij 140 dan bij 120.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenIk heb bijna zo eens een motorijder geplet tegen een vrachtwagen. Ik was er niet goed van en die camioneur ook nie : zo claxoneren.
Van zulke krijg ik de kriebels hé. Het zijn meestal ook dat soort dat zit te kankeren dat auto's ze niet zien aankomen. Toch logisch : ik ben geen verkeersleider op een luchthaven : als je wilt vliegen, koopt een vlieger. Voordeel is wel : oud wordt dat soort zelden.Sommige zijn idd te geschift...
Moet toegeven, ik ben ook alles behalve ne engel op mene moto, maar ik ga ni uitsteke wa ik zelf ni graag zou wille voorhebbe als autobestuurder.
Ma elk soortmotorijder kankert over het feit da ze ni gezien worde ze. Het is juist andersom, diegene da ni kankere letten waarsch totaal ni op hun omgeving of liggen al in een kist.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEr is afstand houden, en er is 70 blijven rijden op het linkervak terwijl de file oplost.
Als motorrijder zie ik dat heel goed: na de typische fileplekken lost het verkeer gewoon op, maar zie je allerhande traag verkeer gewoon het linkervak aanhouden en helemaal geen moeite doen om te versnellen of naar het rechtervak uit te wijken.
Idem met "druk verkeer" buiten de spits... Dat bestaat niet. Wat je hebt is één of meerdere weggebruikers die abnormaal traag rijden, waardoor het snellere verkeer erachter opgehouden wordt... Ga maar eens op een brug boven de snelweg staan, en je ziet snel dat het autoverkeer geen lange sliert van auto's is, maar schokgolven van een groep kort op mekaar rijdende voertuigen, met ertussen grote stukken geen verkeer.
Langs de andere kant als je een bouwvakker bent die in een busje zit dat maar 100 haalt, zou je dan zelf ook niet gaan inhalen?
Maar dat staat los van afstand houden in de file vind ik, daar is op zich niet zoveel mis mee. Het geeft de "gekken" een beetje ruimte om te slalommen en je kan zelf als is ff wat langer blijven kijken naar dat knapje blondje naast je zonder in je voorganger te knallen
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichtenje ziet dat ook als je bijvoorbeeld de hele tijd achter een vrachtwagen blijft hangen (slechte afstelling : zoop genoeg aan 90kmh) dan rij je soms alleen achter die vrachtwagen en soms ben je omgeven door auto's.
Beats diesel to work, anyday, zo'n 5 - 6 liter verbruik met mijn BMW dan
Met mijn Fiat daalt dit zelfs naar een goede 3 liter
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDat laatste kan ik alleen maar bevestigen, en dat zie je ook prachtig als je (al mag dat niet, natuurlijk) iets sneller gaat rijden, 150 km/h ofzo. Er zijn grote stukken dat je volledig rechts kan rijden aan die snelheid, en dan zijn er stukken dat je met moeite links 100 kan rijden...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEr is afstand houden, en er is 70 blijven rijden op het linkervak terwijl de file oplost.
Als motorrijder zie ik dat heel goed: na de typische fileplekken lost het verkeer gewoon op, maar zie je allerhande traag verkeer gewoon het linkervak aanhouden en helemaal geen moeite doen om te versnellen of naar het rechtervak uit te wijken.
Idem met "druk verkeer" buiten de spits... Dat bestaat niet. Wat je hebt is één of meerdere weggebruikers die abnormaal traag rijden, waardoor het snellere verkeer erachter opgehouden wordt... Ga maar eens op een brug boven de snelweg staan, en je ziet snel dat het autoverkeer geen lange sliert van auto's is, maar schokgolven van een groep kort op mekaar rijdende voertuigen, met ertussen grote stukken geen verkeer.
De meeste files ontstaan imo door een collectie achterlijke maneuvers, die makkelijk anders zouden kunnen. Egoïsme en gebrek aan inzicht/ervaring/opleiding lijken me de keywords.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenAls ze nodeloos veel plaats laten ben ik akkoord, maar wat is nodeloos veel plaats? De file wordt langer maar niet trager daardoor. Ik heb liever dat ze iets meer afstand laten dan iets te weinig. Uiteindelijk zijn kop-staart aanrijdingen een grote oorzaak van files, net als mensen die te dicht zitten op hun voorligger en daardoor onnodig veel op de rem gaan met harmonica effect tot gevolg ...
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenZe laten uitschijnen dat spelende kindjes op de snelweg zwaarder gewond gaan zijn bij 140 dan bij 120.
Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichtenbetreffende oogkleppen:
Flitsen, flashen en zelfs claxoneren om duidelijk te maken da er 2 rijvakken naast hem leegzijn. En nog ni doorhebbe....
Of van die Hollanders da naar u kijken gelijk koeien naar een trein zouden kijken als ge op uw 1ste rijvak rijdt en hen zo langs recht voorbijrijdt. Want Keeskop vindt het perce nodig om in't midde van de nacht in't midde van de autostrade te rijde, terwijl er niemand te zien is...
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk BerichtenVoor de duidelijkheid motorrijders die over pechstrook rijden of tussen trager rijdende autos (bv 110km/u) gaan doorvlammen moeten bij mij ook op niet veel krediet rekenen.
E40 is een 3vaksbaan. Ik steek aan 110kmh een camion voorbij een moto vond het leuk om tussen mij en die camion nog te rijden. Mocht ik 120 gereden hebben, die motaar was verf geworden op die camion zijn bash en op mijn kapo. Het school echt centimeters!
Van zulke krijg ik de kriebels hé. Het zijn meestal ook dat soort dat zit te kankeren dat auto's ze niet zien aankomen. Toch logisch : ik ben geen verkeersleider op een luchthaven : als je wilt vliegen, koopt een vlieger. Voordeel is wel : oud wordt dat soort zelden.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten- Mensen die in de files nodeloos veel plaats laten en niet willen begrijpen dat wanneer er nog 5 mensen zijn die hetzelfde doen een file plots 2,5 kilometer langer is
Leave a comment:
Leave a comment: