Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Smal? Dan moet je zeker niet in Duitsland terechtkomen in wegenwerken
zeker op de A1 !!!
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ja tegen 90 voorbij werken rijden is inderdaad belachelijk.
Je moet eens een auto tegen 90 vlak langs je laten passeren, eens zien of je dan nog hetzelfde denkt.
fucking hell, ben ik blij dat ik alle snelheidsbeperkingen onder de 90 respecteer.
vandaag 2x een bordje van 70km/u gezien op een baan van 90, en een flitspaal die stond tussen het bord van 70 en de bebouwde kom.
de eerste wist ik van inforad/gps, de tweede was op de moto zonder gadges, het was een nieuwe flitspaal aan de rand van Wijtschate
Je moet eens een auto tegen 90 vlak langs je laten passeren, eens zien of je dan nog hetzelfde denkt.
Is waar.
(Maar neem dat plakaat dan mee naar huis als je weggaat)
Op een gewone weg waar je 70 mag en waar alle bestuurders zich aan de snelheid houden, passeert een tegenligger voor jou aan 140 km/u. 90 km/u versus een stilstaand object is dan niks, zeker als er ook nog eens betonnen jerseys tussen staan.
Ook groot gelijk!!!
De limieten zijn hier in de regel altijd zééér slecht gekozen. In Nederland staan deze snelheidbeperkingen aan werken gemiddeld op 20km/u hoger. Het is wel zo dat ze daar dan wel zeer regelmatig controle staan op uit te voeren. Hier???? Nog weinig van gemerkt.
In ieder geval ik wil niet in die werkmensen hun schoenen staan als er van die gekken voorbij vliegen.
De gekken waarvan sprake hebben geen enkel inlevingsvermogen . Ze denken enkel en alleen aan hun eigen egoistische wereldje. En dan maar mekkeren als ze gepakt worden.
Op een gewone weg waar je 70 mag en waar alle bestuurders zich aan de snelheid houden, passeert een tegenligger voor jou aan 140 km/u. 90 km/u versus een stilstaand object is dan niks, zeker als er ook nog eens betonnen jerseys tussen staan.
Vertel het me dan, want als ik op dezelfde dag drie politiewagens zonder dringende opdracht zelf 90 km/u doorheen de werken zie rijden, ben ik wel benieuwd naar wat er zo fout aan is
Ten eerste ben jij geen politieman, dus stop met jezelf de zelfde rechten toe te eigenen als zij. Zo werkt dat niet.
Ten tweede is er een verschil tussen met een auto aan 90km/u tegen een muur kwakken, en dit zonder auto doen. Want dát is het effect als jij met je karretje tegen een wegenwerker knalt. Je lijkt wel te vergeten dat er op die wegenwerken ook gewerkt wordt, nota bene voor JOU.
Ten eerste eigen ik mijn geen rechten toe. 90 km/u is 20 km/u boven de limiet, ook voor mij en ook voor die agenten.
Ten tweede zijn die wegenwerkers in geen kilometers te bespeuren, of staan er betonnen jerseys tussen.
Rem jij af tot 70 km/u als je op de pechstrook iemand zijn platte band ziet wisselen?
Toch is het zo Wooter. Er wordt aan de werken veel te hard gereden. En ja die snelheidsbeperkingen zijn niet altijd juist gekozen, ik word daar ook niet vrolijk van. Zoals je weet rij ik bijna altijd aan die limieten. Nu om als voorbeeld de werken in Vilvoorde op de E19 te nemen, ik paste daar mijn snelheid een beetje aan naar 80 à 85 (tegen mijn principes) anders reden de heren snelheidsduivels , vrachtwagens in kluis je gewoon in de vernieling. Maar... het is niet omdat jij (jullie) je niet aan die limieten houden dat ik daar dan ook maar aan moet meedoen. Het heeft allemaal met zelfdiscipline en respect te maken.
Als je ziet hoe ze soms in de Centrum>Reyerstunnel rakelings langs de werkmensen rijden tegen 100km/u. en daar staan geen jerseys = gekken werk.
Zoals reeds hoger geschreven, dikwijls zijn die beperking overdreven laag en nutteloos als er niet gewerkt wordt, maar wat voordeel haal je er mee door 30km/u of nog sneller te rijden op soms nog geen 500m, wat verderdoor sta je waarschijnlijk toch in de file of voor het rode licht......
Oh ja, als ik iemand met pech zie staan gaat de cc er altijd even af en indien mogelijk verplaats ik me naar het linker rijvak...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Toch is het zo Wooter. Er wordt aan de werken veel te hard gereden. En ja die snelheidsbeperkingen zijn niet altijd juist gekozen, ik word daar ook niet vrolijk van. Zoals je weet rij ik bijna altijd aan die limieten. Nu om als voorbeeld de werken in Vilvoorde op de E19 te nemen, ik paste daar mijn snelheid een beetje aan naar 80 à 85 (tegen mijn principes) anders reden de heren snelheidsduivels , vrachtwagens in kluis je gewoon in de vernieling. Maar... het is niet omdat jij (jullie) je niet aan die limieten houden dat ik daar dan ook maar aan moet meedoen. Het heeft allemaal met zelfdiscipline en respect te maken.
Ook daar zit je in een situatie waar je 3 rijvakken hebt die quasi niet van breedtte veranderen, en 110 km/u voor de gemiddelde personenwagen absoluut geen probleem is. 120 km/u hoeft het daar voor mij niet te zijn, maar aan 70 verlies je zelfs de buy-in van de vrachtwagenchauffeurs en dat merk je als je met je auto plots naar het rechtervak moet omdat jan en alleman je voorbij rijdt.
Als je ziet hoe ze soms in de Centrum>Reyerstunnel rakelings langs de werkmensen rijden tegen 100km/u. en daar staan geen jerseys = gekken werk.
Als ik er passeer zijn er altijd mensen aan het werk, en heb ik dergelijke stunts nog niet gezien. Denk zelfs niet dat 100 km/u daar uberhaupt mogelijk is zonder in de sergeanten te vliegen.
Zoals reeds hoger geschreven, dikwijls zijn die beperking overdreven laag en nutteloos als er niet gewerkt wordt, maar wat voordeel haal je er mee door 30km/u of nog sneller te rijden op soms nog geen 500m, wat verderdoor sta je waarschijnlijk toch in de file of voor het rode licht......
Dat is nu op de E19 of E314 niet het geval
Enneuh, sinds ik met de motor rij weet ik dat files niet ontstaan door druk verkeer, maar effectief omdat er vooraan mensen niet door rijden .
Ook daar zit je in een situatie waar je 3 rijvakken hebt die quasi niet van breedtte veranderen, en 110 km/u voor de gemiddelde personenwagen absoluut geen probleem is. 120 km/u hoeft het daar voor mij niet te zijn, maar aan 70 verlies je zelfs de buy-in van de vrachtwagenchauffeurs en dat merk je als je met je auto plots naar het rechtervak moet omdat jan en alleman je voorbij rijdt.
Dat is zo, maar heb je nog niet gezien dat de meeste die s-bocht NIET tegen 110 of 120 kunnen nemen zonder 2 rijvakken nodig te hebben?
Als ik er passeer zijn er altijd mensen aan het werk, en heb ik dergelijke stunts nog niet gezien. Denk zelfs niet dat 100 km/u daar uberhaupt mogelijk is zonder in de sergeanten te vliegen.
Ok, 100 is misschien wat te veel maar 90 is schering en inslag daar.
Dat is nu op de E19 of E314 niet het geval
Enneuh, sinds ik met de motor rij weet ik dat files niet ontstaan door druk verkeer, maar effectief omdat er vooraan mensen niet door rijden .
Tja dat is zo, de eerste moet maar wat doorrijden.
Is ook één van mijn grootste ergenissen bij het filekijken naar de overkant
Vorige week zondagochtend op de E40 richting Gent ter hoogte van Oostkamp 163 km/u = 165 euro
En drie dagen later op de R4 richting Eeklo geflitst (vanop het fietspad!) in Mariakerke vlak voor de bocht die de R4 maakt als hij van de ringvaart wegloopt. Gelukkig daar pas of het zou minder geweest zijn. 125 km/u = 135 euro
Oeee.. daar in oostkamp staan ze wel superveel! drect na die geluidsmuur.. oppassen!
Tja dat is zo, de eerste moet maar wat doorrijden.
Is ook één van mijn grootste ergenissen bij het filekijken naar de overkant
Ik snap niet waarom je met dit soort mensen blijft discuteren. Die schatten niets in behalve hun eigen situatie. En de anderen rijden te traag of te snel.
Das het grappige, andere mensen denken altijd dat ze met een hummer onderweg zijn
In vergelijking met een gewoon rijvak dan, zo beter?
Het ging me er over dat, 1. vrachtwagens er niet mogen inhalen, 2, ze ook niet meer dan 70 mogen.
En dat ik op die plaats niet graag zo een ding naast mij heb dat de remafstand van een kleine boot heeft.
Comment