Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hier wil ik mijn ei toch wel eens over kwijt, over wegenwerken.

Ik rijd namelijk altijd de aangegeven snelheid bij wegenwerken, maar dan krijg ik precies het gevoel dat ik den enige ben dat dat doet. Bizar hè? Matrixborden: juist hetzelfde. Vorige week ingehaald door een vrachtwagen met flashende grootlichten, toen ik 70 reed zoals aangegeven aan de Craeybeckx. Tof.

Eerlijk? Ik krijg daar het vliegend schijt van, en khoop dat ze degenen die daar vierkant hun voeten aan vegen eens goed flitsen.

Zou trouwens een geniaal idee zijn om de staatskas te vullen. Eén dagje flitsen, en heel 't korps kan gaan eten in de Kleine Bareel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
      Hier wil ik mijn ei toch wel eens over kwijt, over wegenwerken.

Ik rijd namelijk altijd de aangegeven snelheid bij wegenwerken, maar dan krijg ik precies het gevoel dat ik den enige ben dat dat doet. Bizar hè? Matrixborden: juist hetzelfde. Vorige week ingehaald door een vrachtwagen met flashende grootlichten, toen ik 70 reed zoals aangegeven aan de Craeybeckx. Tof.

Eerlijk? Ik krijg daar het vliegend schijt van, en khoop dat ze degenen die daar vierkant hun voeten aan vegen eens goed flitsen.

Zou trouwens een geniaal idee zijn om de staatskas te vullen. Eén dagje flitsen, en heel 't korps kan gaan eten in de Kleine Bareel.
      Je strikt houden aan die dynamische matrixborden zonder er bij na te denken is ronduit gevaarlijk. Die dingen verspringen zo snel, op zo'n wispelturige manier, dat het beter is om deze te zien als een waarschuwing voor iets dat verderop misloopt. Met andere woorden, als er 70 staat: blijf niet 120 rijden met oogkleppen op (zoals velen), maar vertraag op een veilige manier naar een redelijke snelheid.

Ik kan natuurlijk niet afleiden uit je post of je dit al dan niet doet en bij wegenwerken heb je wel gelijk (al geldt hier hetzelfde: geleidelijk vertragen, niet op de rem gaan staan)

Comment

• Tnx voor de reply, ben blij dat er nog zo over denken Ik ben altijd voorzichtig bij het afremmen, om hierboven vermelde redenen. Ik bekijk het inderdaad eerder als een advies/waarschuwing. Meestal slaat die waarschuwing dan nog eens op niets ook. Vorige week nog aan de Craeybeckx: 50. Ikke kei voorzichtig omdat ik file verwachtte. En terecht, want er was file. 500 meter VOORBIJ den tunnel

Er is maar 1 situatie waar ik iéts minder (korreltje zout aub) voorzichtig ben, en dat is als ik nen bumperklever achter mij heb, of één of andere debiel die denkt dat de weg van hem alleen is. Dan doe ik manueel wat een pitlimiter automatisch zou doen.
        Last edited by ; 26/05/2009, 11:40.

Comment

• Vanmorgen post gehad... 81 (gecorrigeerd: 75) ipv van 50 in de donkerstraat nr 94 in Leuven. 200 euro voor dit grapje. pfff...

Comment

Idd, dat is daar levensgevaarlijk 70 te rijden, die vrachtwagenchauffeurs blijven 90 rijden tot ze in de staart van de file rijden.
            Ik vraag me trouwens af of ze die flitspalen aanpassen aan die matrixborden, het zijn digitale dus zou perfect kunnen, vandaar dat ik niet echt gerust ben als ik die aangegeven snelheid niet aanhoud.

Comment

Vorige week ingehaald door een vrachtwagen met flashende grootlichten, toen ik 70 reed zoals aangegeven aan de Craeybeckx.
              Truckers flashen nogal graag. Gebeurt regelmatig dat ik dat zie in de spiegels wanneer ik een vrachtwagen voorbij rijd, en dat ik echt geen idee heb waarom die dat doet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
                Truckers flashen nogal graag. Gebeurt regelmatig dat ik dat zie in de spiegels wanneer ik een vrachtwagen voorbij rijd, en dat ik echt geen idee heb waarom die dat doet.
                Misschien passeert er net een kameraad in tegenovergestelde richting?

Comment

Ja, hier ben ik ook voorzichtiger en ik heb hetzelfde gevoel, dat 90% van de "chauffeurs" vierkant hun voeten veegt aan de tijdelijke snelheidsbeperkingen. Ook naar de tijdelijke ononderbroken wegmarkering wordt nauwelijks gekeken, er wordt van baantje gewisseld dat het een lieve lust is. Met alle gevaar vandien.
                  Dan kan je inderdaad enkel hopen dat ze staan te flitsen zoals onlangs aan de nieuwe bocht in de E19, net na de afslag komende van ring van Brussel, richting Mechelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
                    Ni die flashen e dude, een irritatieflashke. Flashte, duidelijk geïrriteerd van "wat ligt die idioot hier nu zo traag te rijden", en ging mij langs dan langs links voorbij.

Kijk, truckers hebben een onderlinge code dat als ze mekaar inhalen, de ingehaalde flasht wanneer de inhaler er volledig voorbij is. Dan hoeft hij niet in te schatten in zijn spiegels. Bvb ook als ze ertussen willen bij een file etc.

Ik doe dat ondertussen ook (met de Kangoo of den Einser, maakt al ni uit), en dat wordt ALTIJD met een linker rechter linker knipperlicht onthaald, soms zelfs nog met een vriendelijk gebaar door de raam als ik ze daarna weer inhaal. Die mannen apprecieren dat echt heel erg, vooral Nederlanders. Ik krijg er dan ook de boebelen van als iemand koppig naast die camion blijft rijden en noch vertraagt, noch versnelt. Imo heb je dan geen inzicht in het verkeer. Bvb, als die camion niet kan opschuiven, kunnen de mensen achter hem ook niet doorrijden, vermits hij zich concentreert op het inhalen. Ik zie dit dagelijks op de ring rond A'pen.
                    Last edited by ; 27/05/2009, 09:20.

Comment

Heb er dezelfde mening over. Ik rij altijd netjes de snelheid; soms iets sneller (+10%, ongeveer). En wees maar zeker dat ze af en toe staan te flitsen aan zo'n wegenwerken ... ik ken een pak mensen die zo al hun rijbewijs kwijtgespeeld zijn
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Kijk, truckers hebben een onderlinge code dat als ze mekaar inhalen, de ingehaalde flasht wanneer de inhaler er volledig voorbij is. Dan hoeft hij niet in te schatten in zijn spiegels. Bvb ook als ze ertussen willen bij een file etc.

Ik doe dat ondertussen ook (met de Kangoo of den Einser
                        yeh, dat heb ik al gemerkt, dat ze knipperen zodat er sneller & veiliger kan ingehaald worden. wanneer halen camions jou eigenlijk in, bij het filerijden?
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                          yeh, dat heb ik al gemerkt, dat ze knipperen zodat er sneller & veiliger kan ingehaald worden. wanneer halen camions jou eigenlijk in, bij het filerijden?
                          Is eigenlijk niet echt inhalen, is eerder laten invoegen van links en rechts (lijkt soms wel of ze van alle kanten komen ). Gebeurt meermaals dagelijks op de ring tijdens de avondspits.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            Ja, hier ben ik ook voorzichtiger en ik heb hetzelfde gevoel, dat 90% van de "chauffeurs" vierkant hun voeten veegt aan de tijdelijke snelheidsbeperkingen. Ook naar de tijdelijke ononderbroken wegmarkering wordt nauwelijks gekeken, er wordt van baantje gewisseld dat het een lieve lust is. Met alle gevaar vandien.
                            Dan kan je inderdaad enkel hopen dat ze staan te flitsen zoals onlangs aan de nieuwe bocht in de E19, net na de afslag komende van ring van Brussel, richting Mechelen.

Ik zal bij tijdelijke beperkingen wel trager gaan rijden, maar als er 70km/h staat omdat de rijvakken 10cm smaller zijn, zal toch al snel terug 100km/h gaan rijden. Op de A12 geldde (tot 2-3 weken terug toch zeker) een beperking van 70km/h omdat de pechstrook afgezet was... Er werd niet eens op gewerkt

De juiste beperking in de juiste situatie zou op veel begrip kunnen rekenen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                              De juiste beperking in de juiste situatie zou op veel begrip kunnen rekenen!
                              Dat denk ik niet, er zijn altijd onnozelaars die het beter weten, altijd. En de mens zijnde een kuddedier, als er ene sneller rijdt, dan gaat heel de bende mee.

Comment

• In Oostende zou op de E40 ook een nieuwe flitspaal staan.

Het stuk waar je maar 50 meer mag omdat je Oostende nadert, staat er eentje verstopt in het hoge gras achter een bord.
                                1982 BMW E28 528i
                                2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• ja amai, die zal veel geld opbrengen. meeste mensen blijven nog even 120 rijden, zelfs camions halen daveren mij ginder voorbij aan 90 als ik durf afremmen tot 50.

Comment

zelfs camions halen daveren mij ginder voorbij aan 90 als ik durf afremmen tot 50.
                                    dat zal dan waarschijnlijk niet lang meer duren

Comment

ja amai, die zal veel geld opbrengen. meeste mensen blijven nog even 120 rijden, zelfs camions halen daveren mij ginder voorbij aan 90 als ik durf afremmen tot 50.
                                      Inderdaad, hij staat in de zone 50.

Daar gaan er veel aanhangen als ge't mij vraagt

1982 BMW E28 528i
                                      2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Naar mijn mening is dat pure fictie....die foto is hier toch al 1.000 keer gepasseerd. Net als die vangrail-flitsers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Naar mijn mening is dat pure fictie....die foto is hier toch al 1.000 keer gepasseerd. Net als die vangrail-flitsers.
                                          ah, were die zever.
                                          op http://flits.bnet.be staat er alleszins geen flitspaal ginder

Comment

Working...
                                          X