Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Politie Halle verdedigt plaatsing flitscamera achter vuilniszak

02/06/10 15u33

Het Halse politiekorps reageert ontstemd op de kritieken van verkeersorganisaties en burgers op een flitscamera die verborgen staat achter een vuilniszak op de Lenniksesteenweg. Volgens de lokale politie is deze aanpak noodzakelijk omdat andere maatregelen om het probleem van de onaangepaste snelheid op deze weg aan te pakken, faalden. Critici worden doorverwezen naar "achtergebleven familieleden van verkeersslachtoffers".

De onaangepaste snelheid op de Lenniksesteenweg brengt zowel voetgangers, fietsers als omwonenden die hun oprit verlaten in gevaar. Vele jongeren gebruiken deze route om naar school te gaan.

"We plaatsten eerst een elektronisch bord dat de bestuurders confronteerde met hun snelheid, maar dit verbeterde de toestand niet. Daarom zijn we begonnen met repressieve snelheidscontroles, zowel zichtbare als andere creatieve flitscontroles", aldus korpschef Johan Vanwezer en burgemeester Dirk Pieters (CD&V).

Zowel Touring, VTB/VAB als de Vlaamse Stichting Verkeerskunde leveren vandaag in Het Laatste Nieuws kritiek op de verborgen flitscamera.

De bewering van Danny Smagghe, woordvoerder van Touring, "dat dit belachelijk werk is van overijverige lokale agenten" bestempelen Vanwezer en Pieters als "laag bij de grond".

Volgens Smagghe hebben aangekondigde en zichtbare controles of elektronische borden die de snelheid aangeven, een veel grotere impact op het rijgedrag dan deze verdoken controles. Volgens het Halse politiekorps bewijzen de vaststellingen over het rijgedrag na dergelijke maatregelen echter het tegendeel. (belga/ka)

Comment

• Ze stonden vandaag te flitsen op E40 richting brussel in Erpe-mere. Bij de werken met driepikkel.

Comment

• Paal en perk aan overtredingen Voor deze flitspaal kun je niet remmen

• woensdag 02 juni 2010
        • Auteur: Ann Braeckman

Voor deze flitspaal kun je niet remmen
        gia

ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDEREN

NO - Straks in uw straat: de nieuwe generatie flitspalen. Ze zijn verplaatsbaar, nauwkeuriger dan ooit en maken afremmen zinloos. Kostprijs: 70.000 euro per stuk, maar politiekorpsen kunnen ze voortaan huren.
        In aanwezigheid van heel wat politiekorpsen werd gisteren in Destelbergen bij Gent de Traffic Observer voorgesteld. Het is een mobiel toestel dat onbemand kan flitsen en geproduceerd wordt in Zwitserland.

'De nieuwste flitspaal is daar een groot succes', zegt Carl Schwenke van het bedrijf Security & Electronic System. 'Hij biedt dan ook veel voordelen. Zo kan hij over maar liefst drie rijstroken flitsen en werkt hij in twee richtingen. Zowel de nummerplaat vooraan als achteraan wordt dus geflitst. Voorts functioneert de paal autonoom.
        In tegenstelling tot de mobiele camera's in flitswagens dient er dus geen agent urenlang in de auto te wachten.

Dit past in de filosofie Meer blauw op straat: agenten kunnen nu elders nuttig worden ingezet.'

Afremmen heeft geen nut

Zwitserland vervangt zijn vaste installaties geleidelijk aan door mobiele camera's. 'Niet onlogisch', vindt Schwenke.
        'Uit onderzoek blijkt dat een vaste paal de snelheid weliswaar naar beneden haalt, maar alleen 100 meter voor en na de paal. Iedereen weet immers waar de flitspaal staat. Onze Traffic Observer maakt daar komaf mee. De ene week plaats je hem op het ene zwarte punt, de andere keer vlakbij een dodenbocht. De mogelijkheden zijn legio.'

'Bij een vaste flitspaal klagen veel buren ook over geluidshinder, want veel snelheidsduivels remmen af vlak voor de paal en trekken daarna weer op. Bij de Traffic Observer is de actieradius van de camera veel breder: de opnames gebeuren op 30 meter voor en na het toestel.'

Dure camera

Het bedrijf maakt zich sterk dat binnenkort heel wat korpsen gebruik zullen maken van de nieuwe flitscamera's. Al lijkt de kostprijs van 70.000 euro - zonder btw en zonder opties - enkele korpsen toch af te schrikken. 'Het is niet goedkoop voor een klein korps', zegt zonechef Yves Asselman van de politiezone Rhode & Schelde.

'Al kan je een agent die anders de flitswagen moet bemannen dan wel elders inschakelen. Ik heb zeker interesse, maar het zal aan de gemeentebesturen zijn om te beslissen hoe ze hun geld willen besteden.'

5.000 euro per week

Er is ook een andere oplossing in de maak. 'Het bedrijf Speed Trap zal deze flitspalen verhuren', aldus Schwenke. 'Dat kan vanaf 3.500 tot 5.000 euro voor één week. Die prijs is afhankelijk van hoeveel weken per jaar de flitspaal wordt gehuurd. Voor grote korpsen is een aankoop interessanter. Luik heeft alvast drie lasercamera's gekocht.'

'Huren biedt inderdaad perspectieven', reageert Asselman. 'Als dat bovendien kan met verschillende politiezones samen, kunnen we kostprijs drukken. Dat is zeker iets wat we zullen bekijken.'

Comment

• Hopelijk niet geflitst geweest op de snelweg van Kortrijk naar Brugge vorige vrijdag of ik hang er serieus aan (rond de 160-170km/u gevlamd).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
            Dus eigenlijk 4 maanden de doos in?
            Celstraffen van minder dan 3 jaar effectief worden in de praktijk niet meer uitgevoerd. (plaatsgebrek)
            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
              Celstraffen van minder dan 3 jaar effectief worden in de praktijk niet meer uitgevoerd. (plaatsgebrek)
              Ik dacht dat dat 6 maanden was...

Weet iemand trouwens of ze deze morgen tussen Machelen en Mechelen stonden op de E19?
              1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                En ik weet dat het op die flikkenkar ligt, maar dat is ook een stuk die van mij.

*ziet Naish al de sleutels nemen van de VW en ermee een rondje Aalter doen*

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                  Hopelijk niet geflitst geweest op de snelweg van Kortrijk naar Brugge vorige vrijdag of ik hang er serieus aan (rond de 160-170km/u gevlamd).

Ik hoop alleszins dat ze er maandagavond niet stonden , alhoewel ik denk dat ze hier al aan de deur zouden zijn geweest

Comment

• Politie flitst niet meer vanachter vuilniszak

03/06/10 06u51

De politie van Halle zal dan toch niet meer flitsen vanachter een vuilniszak. Dat wil echter niet zeggen dat de agenten stoppen met hun 'stiekeme' controles, schrijft de krant Het Laatste Nieuws.

"Onze creatieve verborgen controles zetten we onverstoord verder, maar we zoeken wel een alternatief voor de vuilniszak om de flitscamera te verstoppen", zegt korpschef Johan Vanwezer. Het wordt in Halle dus uitkijken voor andere vreemde objecten langs de weg. (sam)

Comment

• 't is weer van da

Captain Turbo
                      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Koning Albert 1 Laan te Sint-Michiels, gisterenmiddag rond 12u. Gelukkig op tijd gezien! En hij het precies warm in z'n auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                          Koning Albert 1 Laan te Sint-Michiels, gisterenmiddag rond 12u. Gelukkig op tijd gezien! En hij het precies warm in z'n auto

Die gasten kunnen het niet warm genoeg krijgen

Comment

• Captain Turbo
                            General Von Driftenstein

Comment

• Staat die nu op de pechstrook?

-edit: bij herlezing bleek de conotatie niet goed te zijn, het is gewoon een vraag-
                              Last edited by ; 05/06/2010, 18:46.

Comment

• Vanmorgen waren ze ook serieus actief op de E17, zowel Kruishoutem als Deerlijk stonden ze te flitsen, beide richting Kortrijk. In Kruishoutem met onderschepping.

Comment

Koning Albert 1 Laan te Sint-Michiels, gisterenmiddag rond 12u. Gelukkig op tijd gezien! En hij het precies warm in z'n auto

Zeg dat het geen waar is, fack Waar ergens?

Comment

• yet again...andere richting nu.

100% onzichtbaar als je van de andere kant komt
                                    Captain Turbo
                                    General Von Driftenstein

Comment

• Zo hebben ze mij eens gehad, identiek dezelfde plaats. Ik zag een grijze polo en er ging een belletje rinkelen, maar er zat iemand in mijn gat te duwen dus ik kon niet remmen. 125Eur. Maar wel goedkoper dan een nieuwe achterbumper.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                      yet again...andere richting nu.

100% onzichtbaar als je van de andere kant komt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten

Zeg dat het geen waar is, fack Waar ergens?
                                        Als je weg van het station rijdt.. net voorbij de Esso en die carwash heb je die parkings aan beide kanten.. Daar staat hij vaak te flitsen. Hem daar al eens zien staan op een zaterdagavond rond 22u!

Comment

Als je weg van het station rijdt.. net voorbij de Esso en die carwash heb je die parkings aan beide kanten.. Daar staat hij vaak te flitsen. Hem daar al eens zien staan op een zaterdagavond rond 22u!
                                          Z'n plaats van gewente dus. Fack, rij daar toch regelmatig 90 en ben daar gisteren gepasseerd...

Comment

Working...
                                          X