Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Ik weet dat

Ik ben de laatste week aan een poging bezig om mij overal aan de verkeersregels te houden. Als ik dan op de snelweg 120 rij, steek ik nog altijd mensen voorbij
    Same feeling.

Het irritantste van al is, wanneer ze hun op het derde vak gooien aan 110
    Vandaag meegemaakt bij het oprijden van 't autostrade... Ik reed in tweede en die voor mij reed aan 105 ofzo. Ik wou voorbijsteken, maar daar reed er in derde iemand aan de vole 110-115 tergend traag voorbij.
    Last edited by ; 15/05/2009, 19:44.

Comment

• op tijd je cc afzetten in zo'n geval, en genieten van de verbruikswinst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        op tijd je cc afzetten in zo'n geval, en genieten van de verbruikswinst
        Gij zijt echt zo nen chiller hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Het is nu niet dat ik verwacht dat je in volle paniek als een F1 piloot plaats gaat maken..maar een beetje meedenken en anticiperen schijnt voor velen toch een brug te ver ze zijn. Jammer maar het is zo, ik heb me er ondertussen al wel bij neergelegd.
          De manier waarop iemand plaats gaat maken hangt toch af van wat hij onder zijn "gat" zitten heeft ???

Comment

• Pfff
            Just VRT teletekst gecheckt en er staat op E314 Lummen - Bekkevoort.

Ik reed daar vandaag goed door (heb daar efkes ook (zie CC)).

Waar staan ze dan precies?

Ik reed hard na welbekende bord van Tielt-Winge .

Comment

• je pinker opzetten vind ik zoals ll
              de asociale snelle

na de zesde auto kan je hopen dat er iemand galant is
              en dat je links mag invoegen

Comment

je pinker opzetten vind ik zoals ll
                de asociale snelle

pinker opzetten is beetje belachelijk ja.

flashen werkt wel

pinker opzetten is altijd het laatste wat ik zou doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Ik weet dat

Ik ben de laatste week aan een poging bezig om mij overal aan de verkeersregels te houden. Als ik dan op de snelweg 120 rij, steek ik nog altijd mensen voorbij
                  120 is de MAXIMUM snelheid, geen kat die ervan wakker ligt als je rustig aan 90 wil cruisen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                    Same feeling.

Het irritantste van al is, wanneer ze hun op het derde vak gooien aan 110
                    Vandaag meegemaakt bij het oprijden van 't autostrade... Ik reed in tweede en die voor mij reed aan 105 ofzo. Ik wou voorbijsteken, maar daar reed er in derde iemand aan de vole 110-115 tergend traag voorbij.

Ja, je hebt er altijd zo die denken dat de wereld rond hen draait.. vat je 'em ??

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    de asociale snelle

kan je misschien eens proberen een zin te schrijven die steek houdt? Dat leest wel prettiger .
                    Last edited by ; 15/05/2009, 23:05.

Comment

• als ik het voor je vertaal zeg je weetikwat maar iets

ll zet zijn pinker op om aan te geven dat hij wil inhalen
                      en als er dan een aantal passeren vind hij dat met zijn ingesteldheid dat dat mag

ik dus ook

Comment

de asociale snelle

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        als ik het voor je vertaal zeg je weetikwat maar iets

en als er dan een aantal passeren vind hij dat met zijn ingesteldheid dat dat mag

ik dus ook

Als ik treintje rij op de E19 richting Breda, en er wil iemand tussen om ook een vrachtwagen in te halen, én hij zet z'n pinker op VOOR dat hij meteen naar links zwiept: ik ben de eerste om een tikje grootlicht te geven en je te laten inschuiven.
                        Zie ik echter dat je rechts hangt, nerveus in je linkerspiegel kijkt wachtend op je mogelijkheid om je kar op een onbeschofte manier er tussen te wringen, dan ben ik een iets moeilijkere klant. Als ik niet weet wat je wil doen, ga ik niet remmen en het risico lopen dat ik verkeer zou kunnen gaan blokkeren. Simple as that. 9/10 beseft zo een persoon toch niet wat je bedoelt als je wat bijremt en met je lichten knippert, dat ben ik een beetje beu geworden.

Comment

als ik het voor je vertaal zeg je weetikwat maar iets

ik dus ook
                          ah, nu begrijp ik wat je bedoelt met ll . Sorry voor de uithaal van gisteren.

in ieder geval heb ik liever dat ze pinken, dan dat ze flashen. Het komt nét iets vriendelijker over

@ll : jij zit veel op de baan, en het is normaal dat jij daardoor situaties anders en sneller inschat dan de "occasionele" rijders (vroeger noemden we ze zondagrijders maar nu heb je er elke dag op de autowegen) die maar wat aanmodderen. Er zitten natuurlijk altijd urken tussen die niets liever doen dan de mensen kloten, op de weg en in alle aspecten van het dagelijkse leven.
                          Het komt er eigenlijk op neer dat jij in hun plaats moet denken wat er staat te gebeuren. Soms kan dat voor tricky situaties zorgen.
                          Last edited by ; 16/05/2009, 09:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Misschien ben je wel volledig correct en is daar de beperking net als op andere plaatsen niet juist en dus veel te streng. Maar dat kan voor mij geen aanleiding zijn om jezelf boven de wet te gaan plaatsen die wij met zijn allen onderschreven hebben.

Iedereen heeft andere meningen en prioriteiten en om die reden gaan we om de zoveel tijd bolletjes kleuren tijdens verkiezingen.

Een pedofiel ziet ook alleen maar heel graag kindjes, toch ben ik blij dat er in onze maatschappij wetten zijn die ervoor trachten te zorgen dat die mensen zomaar niet hun gang mogen gaan.

Trouwens als jij morgen iemand aanrijdt en die was in fout, denk je dat dat het allemaal gemakkelijk maakt om te verwerken als de gevolgen erg zijn? Dat heeft niks met oud of jong te maken maar met menselijk zijn ...

Ik houd mij zo goed mogelijk aan de beperkingen en hoop dat zoveel mogelijk mensen dat met mij doen, ook al gaan we dan nog niet ongevalvrij leven en is het misschien maar een fractie van de verkeersveiligheid. Maar alle beetjes helpen, automobilisten waarschuwen voor flitscontroles brengt niks bij, integendeel.

Maar vrijheid moet er zijn, dus doe wat je denkt dat je moet doen, maar klaag dan aub niet over de politie, want jij werkt hun bewust tegen ...
                            dikke bullshit, moest het verkeer echt zo gevaarlijk zijn zouden er dagelijks duizenden doden vallen op onze wegen.

dit weekend 3 auto's met jonge bestuurders in, wellicht onder drugs of gewoon vermoeidheid, tegen een paal of de baan af, gevolg zeer veel doden.

wa zijde dan me flitsers?

Vrachtwagens die ongevallen veroorzaken, hebben bijna altijd dodelijke slachtoffers ten gevolge. Ook dat heeft niks met snelheid van bestuurders zoals wij op zich te maken.

groot gelijk da ge daar staat om te verwittigen maatke, als ik politie zie toon ik de tegenliggers ook altijd als waarschuwing mijn grootlichten.

nu dat idioot mens van een van brempt nog flitspalen bij wilt zetten, krijg ik het ver helemaal ! De maatregelen dienen helemaal niet om het aantal dodelijke slachtoffers te verminderen, maar het is wel een mooi excuus om ondertussen het gat in de staatskas wat te vullen.

en ge weet het: met zijn allen strontzat aan 178 kmh/u op de autostrade, want Flor Coninckx en Luc Beaucourt geven steeds het goede voorbeeld !

Van Brempt weet waarover ze spreekt als ze de automobilist op de korrel neemt. Want ze gaat alle dagen naar haar werk... met de trein

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                              pinker opzetten is beetje belachelijk ja.
                              flashen werkt wel
                              als je achter iemand hangt, vind ik flashen net iets te agressief. heeft dat net geen averechts effect?
                              pinker naar links ophouden lijkt me wel OK, maar doe ik niet zo vaak.
                              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                als je achter iemand hangt, vind ik flashen net iets te agressief. heeft dat net geen averechts effect?
                                pinker naar links ophouden lijkt me wel OK, maar doe ik niet zo vaak.
                                Flashen als ik zelf sneller wil maar niet kan door verkeer voor mij zal niet helpen. Ook niet als ik op CC een middenvakker aan het inhalen ben, ik ga wel terug naar rechts als ik er voorbij ben (ik kan die middenvakker toch moeilijk in de kant rammen?). Wel als ik misschien even verstrooid was en niet terug naar rechts ben gegaan, maar dat gebeurt niet vaak.

Ik zal ook pas flash'n als ze voor mij m.i. veilig naar rechts kunnen om mij door te laten en er geen ander verkeer voor hangt.

Comment

• ik pink of flash nooit.
                                  gewoon wat dichter kruipen en links gaan hangen, is voldoende voor die mensen. als ze dan niet opschuiven ga ik ze gewoon langs rechts voorbij.

pinken of flashen is egoistisch .
                                  zeker als ze van 20meter achter u al bezig zijn.
                                  wimoptiek.be op

Comment

• 20m? als je tegen 200 per uur nadert moet je al vanaf 200 meter beginnen flashen

Comment

• pinken doe ik altijd, flashen alleen als ik bijna een ongeval had, zo van: let eens op

Comment

• Net via mail gekregen

Afgelopen dinsdag, woensdag en donderdag waren er op het vliegveld van Ursel tests en demo's van de Traffic Observer, de nieuwste flitsapparatuur met laser. Op deze demo days konden de Lokale en Federale politie deze nieuwe snufjes bewonderen. Deze snelheidsapparatuur werkt met een laserstraal van ongeveer een 50 meter . Op deze foto zie je de mobiele versie op driepoot. Waarom er twee fototoestellen op het laserapparaat staan is me niet 100% duidelijk, maar vermoedelijk kan het verkeer in 2 richtingen gemeten worden, dus opgaand aan 2 kanten. De laser zal het digitaal fototoestel een 50 m voordat je aan de radar bent laten flitsen. Ik vermoed dat deze apparatuur ook wel afgaand kan flitsen. Op het zicht heeft de laserstraal ongeveer een bereik van 180°.

En alles verloopt natuurlijk digitaal. Wel niet onbelangrijk is dat dit type apparatuur nog niet gehomologeerd is en dus momenteel niet gebrukt kan worden in België. Maar de invoerder van België was er volop mee bezig om dit tegen het einde van het jaar in orde te krijgen. Voor het homologeren van dit soort apparatuur moeten er 2 belangrijke homologaties komen; nl digitale vaststelling, maar hier heeft natuurlijk alle nieuwe snelheidapparatuur een goedkeuring voor nodig, en ten tweede het gebruik van laser als meetmethode. Op de foto het scherm dat de agent ziet na een overtreding. Linksboven zie je de "Fahrrichtung" daar staat de pijltjes naar beneden en dat zal dus opkomend flitsen zijn. Wat die 5 L-km/h daar doet? misschien de correctie? Vermoedelijk zal de 23 G-km/h de gemeten snelheid zijn. Verder nog de digitale camera D70, dat is er eentje van Nikon. Onderaan het type LMS-04. Deze palen bestaan als vaste paal, halfvaste paal en de mobiele zoals op de vorige foto natuurlijk. De mobiele kan ook achteraan een wagen gemonteerd worden.

Hier de vaste paal. Merk op dat de laser op zo'n 60 cm hoogte in het zwarte gleufje steekt. Niet erg vandalisme-veilig lijkt me. A ls door omstandigheden van de omgeving (bvb vaste contructies vlak voor de lazer) de laser van de vaste paal niet kan meten dan kan men ook een vangrail gebruiken met ingebouwde laser een aantal meters van de flispaal die dan de camera triggerd. Met deze apparatuur zou geen uitlijning moeten gebeuren en kan ook in bochten en tunnels ingezet worden.

Hier een zicht op het bovenste gedeelte van de vaste paal. Er zit heel wat meer electronica in dan bij de klassieke radar-en lussenpalen van Gatso. Waar ik me toch wel vragen bij stel is de flitser die men hier gebruikt in de palen en op de mobiele. Deze flitser lijkt veel op de standaard flitser van een Nikon D70 en de vraag is natuurlijk of dat 's nachts wel voldoende licht gaat geven. Kijk maar eens naar de Gasto flitsers in de palen. Dat zijn echte grote flitsers. Wat de detectie en het jammen van deze lasers aangaat zal nog proefondervindelijk getest moeten worden. Met detectie op 50 meter ga je niet veel kunnen doen, maar jammen moet waarschijnlijk mogelijk zijn zoals bij de laserguns. CES zegt dat ie niet detecteerbaar is, maar over het jammen rept men met geen woord. Ik denk dat die laser wel detecteerbaar is, maar op 50m heb je er niet veel aan. A ls het zover is houden we u op de hoogte, maar voor de vaste palen kan je natuurlijk ook een goede POI opladen in je navigatiesoftware.

Hier de laser ingewerkt in een vangrail. Deze kan gebruikt worden in combinatie met een paal met camera en flitser. Merk op dat de laser snelheden van 10 tot 300 km/h kan detecteren. Voor meer info verwijzen we u graag naar de procducent CES Complete Electronic Systems uit Zwitserland. En de verdeler van België heeft ook zopas een site geopend: Traffic-Observer.be. Wie nog wat bewegende beelden wil zien kan nog altijd naar de beelden van het VTM nieuws kijken.

Er werden nog meer moderne snufjes getoond in Ursel. Het nieuwste gadget van de politie is tegenwoordig A NPR, A utomatic NumberPlate Recognition ofwel in het nederlands automatische nummerplaatherkenning. Deze camera('s) worden vooraan of achteraan in de auto gemonteerd (kan zelfs ook op het dak) en de digitale camera's filmen alles als de politiewagen op patrouille gaat. De software in de auto kan razendsnel de nummerplaten van de wagens die voorbij de camera komen uit de beelden filteren en ze door een database laten lopen zodat criminele voertuigen, niet verzekerde voertuigen en alle andere items waarvan een database bestaat kunnen opgespoord worden enkele seconden nadat het politievoertuig het verdachte voertuig is gepasseerd.

Tenslotte was er ook een demo van een nieuw soort drone die met afstandsbediening werkt. De mini-observatie helicopter. Deze drone kan met een camera, infraroodcamera of fototoestel uitgerust worden en ingezet worden om bvb bij verkeersongevallen een goed overzicht van het ongeval en de omgeving te verkrijgen. Deze onbemande helicopter is al aangekocht door PZ Brussel Noord. Vermoedelijk gaat men het systeem ook inzetten bij betogingen e.d., maar volgens de politie op het VTM nieuws gaan er geen personen mee gevolgd worden.

Ja, ergens geloof ik ze toch niet op hun woord. Hier een zicht op het hart van de drone. Met de batterij heeft het ding een autonomie van ongeveer een half uur. Big Brother is watching you.

Last edited by McClane; 16/05/2009, 19:46.
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                          Met deze apparatuur zou geen uitlijning moeten gebeuren en kan ook in bochten en tunnels ingezet worden.
                                          gedaan met 120 en meer te scheuren op bochtige stukken ring/oprit/afrit waar je 60-70 mag?
                                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                                          X