Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik gebruik in feite alleen maar CC als ik echt op een zo goed als lege autostrade aan het rijden ben. Als ik constant van snelheid moet wisselen vind ik het maar een vervelend ding.
Enfin, en ook alleen maar als ik met mijn pa zijn auto op pad ben, want in mijn "shelby" zit dat niet
Ik gebruik in feite alleen maar CC als ik echt op een zo goed als lege autostrade aan het rijden ben. Als ik constant van snelheid moet wisselen vind ik het maar een vervelend ding.
Enfin, en ook alleen maar als ik met mijn pa zijn auto op pad ben, want in mijn "shelby" zit dat niet
Met cc is het nochtans veel gemakkelijker. Wat ik altijd opmerk is dat er altijd, in gelijk welke snelheidszone, er altijd een sliert wagens achter mij komt hangen. M.a.w. dat schier niemand zich aan de snelheden houdt. (Mijn cc zet ik wel respectievelijk op 54, 76 en tegen de 100, het is dus niet zo dat ik iedereen ophoud met snelheden juist onder de toegelaten snelheden. Daar krijg ik het namelijk zelf ook van op de heupen.)
Met cc is het nochtans veel gemakkelijker. Wat ik altijd opmerk is dat er altijd, in gelijk welke snelheidszone, er altijd een sliert wagens achter mij komt hangen. M.a.w. dat schier niemand zich aan de snelheden houdt. (Mijn cc zet ik wel respectievelijk op 54, 76 en tegen de 100, het is dus niet zo dat ik iedereen ophoud met snelheden juist onder de toegelaten snelheden. Daar krijg ik het namelijk zelf ook van op de heupen.)
Het zal wel een kwestie van gewoonte zijn ook hé, maar ik vind het toch vervelend als ik bvb. 140 aan het rijden ben op het linkervak van de autostrade en ik moet het telkens afzetten als er één of andere idioot zich voor mij op het linkervak schiet.
Ik vind het trouwens niet zo gebruiksvriendelijk ook bij onze BMW, met zo'n extra hendeltje links. Ik vond het bij onze vorige beter toen het nog met knopjes op het stuur was.
Wat ik wel jammer vind, is dat sommige mensen cruisecontrollend inhalen met een snelheidsverschil van ca 3 km/h ofzo, en weigeren even de pedaal in te duwen en de achterligger een plezier te doen. Ik doe de tragere chauffeur dat plezier ook, door even duidelijk te vertragen en eens met m'n lichten te knipperen zodat die persoon kan invoegen indien hij op een (veel) langzamere vrachtwagen afrijdt.
Wat ik wel jammer vind, is dat sommige mensen cruisecontrollend inhalen met een snelheidsverschil van ca 3 km/h ofzo, en weigeren even de pedaal in te duwen en de achterligger een plezier te doen. Ik doe de tragere chauffeur dat plezier ook, door even duidelijk te vertragen en eens met m'n lichten te knipperen zodat die persoon kan invoegen indien hij op een (veel) langzamere vrachtwagen afrijdt.
Idem, maar voor veel mensen is een beetje hoffelijkheid in het verkeer spijtig genoeg niet weggelegd.
Idem, maar voor veel mensen is een beetje hoffelijkheid in het verkeer spijtig genoeg niet weggelegd.
Tja, daarom gebruiken veel mensen bij invoegen ook pas hun richtingaanwijzer op het moment dat ze al ingevoegd zijn
Ik weiger daar aan mee te doen...ik zet em vér op voorhand op en ga d'r uiteindelijk tussen, of die kar nu aan de kant gaat of niet.
Niet belachelijk doen hé.
Tja, daarom gebruiken veel mensen bij invoegen ook pas hun richtingaanwijzer op het moment dat ze al ingevoegd zijn
Ik weiger daar aan mee te doen...ik zet em vér op voorhand op en ga d'r uiteindelijk tussen, of die kar nu aan de kant gaat of niet.
Niet belachelijk doen hé.
Als ik, op cc rijdend, wagens inhaal en ik zie achteropkomend verkeer relatief rap naderen dan stamp ik toch door hoor. Heb me al dikwijls betrapt dat ik dan tussen de 140 à 150 hang. Ik hoop altijd dat er dan 1. juist geen flitscamera staat en/of 2. dat het geen anonieme politiewagen is die ik juist voorbijgegaan ben. Heb zo eens een relatief "rap" traject gedaan van Aalst tot het laatste benzinestation voor de E40 zich splits naar Nieuwpoort en Oostende, ik was op zoek, in het verkeer, naar mijn twee schoonzonen maar schijnbaar was ik die reeds lang tevoren kwijtgespeeld. Toen ik dus op die parking stopte (we hadden daar, indien we ons uit het oog verloren, afgesproken) kwam er tezelfdertijd zo'n anonieme wagen naast mij stoppen, met toen nog rijkswachters in, ze vroegen of het ergens brandde. Waarschijnlijk had ik toch niet zo'n snelheidsovertredingen begaan of geen zotte stoten uitgestoken want toen mijn schoonzonen een paar minuten later toekwamen mochten we gewoon verder. (Of ze moeten gezien hebben dat ik weliswaar 'rap' maar toch niet als een kamikaze reed, dat ik niemand in gevaar bracht niettegenstaande het relatief druk (op ne zondag) verkeer was).
Het is nu niet dat ik verwacht dat je in volle paniek als een F1 piloot plaats gaat maken..maar een beetje meedenken en anticiperen schijnt voor velen toch een brug te ver ze zijn. Jammer maar het is zo, ik heb me er ondertussen al wel bij neergelegd.
Volgens Murphy wordt je net dan geflitst ... ik heb zo ook eens een boete gehad van 120,9km/h gecorrigeerd, net geen 130 op de teller
Het is nu niet dat ik verwacht dat je in volle paniek als een F1 piloot plaats gaat maken..maar een beetje meedenken en anticiperen schijnt voor velen toch een brug te ver ze zijn. Jammer maar het is zo, ik heb me er ondertussen al wel bij neergelegd.
Ik zondig mij daar soms ook aan om iemand voorbij te steken aan een paar km/u meer .
Vandaag nog meegemaakt dat ik rustig aan het cruisen was op het tweede als opeens een soldaat beslist om alles over te gooien, terwijl er niets was op het eerste . Dan heb ik hem ook voorbijgestoken op een rustig tempo, omdat ik net aan mijn "flitsplaatsvriend) kwam.
Naargelang het achteropkomende verkeer versnel ik wel even. Het is allemaal te zien op welk moment en welke plaats.
Onlangs nog gehad dat ik op het linkervak moest om enkele wagens in te halen, ongeveer 5 per uur sneller dan de wagens die ik aan het inhalen was. Achter mij komt er blijkbaar vrij vlot een Audi A6 af, al flashend dat ik uit zijn weg moest. Aangezien mijn K1 signaal had gegeven dat er daar ergens een flitspaal in de buurt staat bleef ik rustig aan 127 verder taffelen. Die gast in de A6 fret bijna zijn stuur op, en blijft maar flashen. Tot we de paal passeerden. Ik kon toen terug naar rechts, en toen de A6 mij passeerde verontschuldigde hij zich toch en liet hij achteraf zijn pinkers eens gaan om mij te bedanken. Of zo heb ik het toch geïnterpreteerd Hij heeft geluk gehad, anders had hij schoon op de foto gestaan
Onlangs nog gehad dat ik op het linkervak moest om enkele wagens in te halen, ongeveer 5 per uur sneller dan de wagens die ik aan het inhalen was. Achter mij komt er blijkbaar vrij vlot een Audi A6 af, al flashend dat ik uit zijn weg moest. Aangezien mijn K1 signaal had gegeven dat er daar ergens een flitspaal in de buurt staat bleef ik rustig aan 127 verder taffelen. Die gast in de A6 fret bijna zijn stuur op, en blijft maar flashen. Tot we de paal passeerden. Ik kon toen terug naar rechts, en toen de A6 mij passeerde verontschuldigde hij zich toch en liet hij achteraf zijn pinkers eens gaan om mij te bedanken. Of zo heb ik het toch geïnterpreteerd Hij heeft geluk gehad, anders had hij schoon op de foto gestaan
Voor zo'n kloothommel zou ik 't net anders uitspelen: als je nog ver genoeg van die flitspaal bent -> zo snel als je kan plaats maken voor de hufter en hem laten knallen -> flits!
Voor zo'n kloothommel zou ik 't net anders uitspelen: als je nog ver genoeg van die flitspaal bent -> zo snel als je kan plaats maken voor de hufter en hem laten knallen -> flits!
Ik wist de paal zelf niet staan, enkel mijn K1 maakte vreselijk veel lawaai. Wou de gok dus niet wagen
Al meedenkend en anticiperend zou je je misschien beter wat vaker aan de voorgeschreven snelheids limieten houden.. is dat geen idee?
Comment