Oorspronkelijk geplaatst door Jerry
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
o))) Flits PartII o)))
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk BerichtenZo'n mobiele flitser, op welk punt ten opzichte van de flitswagen meet dat de snelheid? Is dat als je wagen vlak naast de flitswagen is, of 5 meter verder, of 10 meter verder, of op het punt net voor de flits, of ...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenEen puur hypothetische flits aan 110 door zone 30, wat zouden de gevolgen daar van zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenEen puur hypothetische flits aan 110 door zone 30, wat zouden de gevolgen daar van zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtendat kan je zelf berekenen, de website staat een paar bladzijden terug
http://www.wegcode.be/index.php
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenEen puur hypothetische flits aan 110 door zone 30, wat zouden de gevolgen daar van zijn?For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHier nog ene die denkt dat zone 30's iets uithalen
Ik ben kandidaat om de trekker over te halen.
Randdebiel.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenHopelijk zo zwaar dat je nog aan het betalen bent als je met pensioen gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenDe meeste zones 30 bevinden zich aan scholen.. diegenen die daar aan dergelijke snelheden doorvliegen mogen ze van mij onmiddellijk tegen de muur zetten en een kogel door de kop jagen.
Ik ben kandidaat om de trekker over te halen.
Randdebiel.
Overigens sterven de meeste kinderen thuis, in de wagen bij ma en pa, en vervolgens op weg naar school. Vlak voor de schoolpoort sterft er zélden een kind, en het aantal aangereden kinderen vlak voor de schoolpoort is ook quasi nihil.
Ik ben akkoord dat je je snelheid moet aanpassen in de nabijheid van kinderen (en dieren, Leuvense studenten en zwakzinnige volwassenen (hoewel dat misschien hetzelfde is)) maar vaak zie je dat als er kinderen zijn, je nog niet eens de helft van de snelheid kan halen die hierboven wordt geclaimd en waarvoor jij een moord zou willen plegen.
Wat dus maakt dat de enige randdebiel hier, jezelf is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenDat speelde zich toch niet af aan de schoolpoort?For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenVertel dat eens aan Catherien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDat was 80 km/u in een Zone 30, tesamen met een voorrangsnegatie. Hadden die kerels gestopt voor dat stopbord, was er niks gebeurd... Maar hier in België geeft men zelfs niet eens voorrang bij een bord B1, laat staan dat men stopt bij een stopbord...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenAls ik 80 zou rijden in een zone 30 zou ik waarschijnlijk ook niet tijdig kunnen stoppen om voorrang te geven.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Waarom zou dat niet mogelijk zijn? De totale stopafstand (=reactieafstand + remafstand) bij 80 km/u is 53 meter voor een gemiddelde wagen. Doorgaans houden we minder tussenruimte op de snelweg aan 120 km/u.
Kinderen hebben overigens geen voorrang op het zebrapad:
42.4.4. Op de plaatsen waar het verkeer noch door een bevoegd persoon, noch door verkeerslichten geregeld wordt, mogen de voetgangers zich slechts voorzichtig op de rijbaan begeven en met inachtneming van de naderende voertuigen.
40.4.2. Op plaatsen waar het verkeer niet geregeld wordt door een bevoegd persoon of door verkeerslichten, mag de bestuurder een oversteekplaats voor voetgangers slechts met matige snelheid naderen. Hij moet voorrang verlenen aan de voetgangers die er zich op bevinden of op het punt staan zich erop te begeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenJe spreekt jezelf tegen.
Comment
Comment