Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag aan de politie-agenten op dit forum.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door FrE24 Bekijk Berichten
    Nog ene die denkt de wet op zijn duimpje te kennen Guess again pointdexter

Je bent 24/24u en 7/7d bevoegd in heel het Koninkrijk België. Dus ook als je niet aan het werken bent. Je moet ook helemaal niet met twee zijn.
    Tiens, weer iets bijgeleerd. Geldt dat dan in Nederland? Maar waarom zitten ze dan altijd met twee in de wagen/combi voor snelheidsovertredingen vast te stellen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musclematt Bekijk Berichten
      wa staa op verkeersagresie?
      Werkstraf.
      Op handen en knieën de douches van 't gevang gaan kuisen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gminx Bekijk Berichten
        Werkstraf.
        Op handen en knieën de douches van 't gevang gaan kuisen .
        Oops, laat ik nou alweer dat stuk zeep vallen....

Comment

verbod op gebruik van spierversterkende middelen

Comment

Je bent 24/24u en 7/7d bevoegd in heel het Koninkrijk België. Dus ook als je niet aan het werken bent. Je moet ook helemaal niet met twee zijn.
            Ben jij ook bevoegd om op mijn twee eenvoudige vraagjes te antwxoorden, poinTdexter?

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
            Twee vraagjes:

- is het inhalen van twee voertuigen tegelijk volgens jou strafbaar?
            - heeft het proces-verbaal, wat betreft de vaststelling van het angst aanjagen van de paarden, volgens jou een bijzondere bewijswaarde (tot bewijs van tegendeel)?

Mvg,
            FramF

Comment

Niemand kent de letter van de wet in al zijn nauwkeurigheid vrees ik...zelfs jullie niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                Ben jij ook bevoegd om op mijn twee eenvoudige vraagjes te antwxoorden, poinTdexter?
                Vraag 1:

art 16.6.
                Geschiedt het inhalen links, dan moet de bestuurder zijn plaats rechts opnieuw innemen, zodra hij zulks zonder bezwaar kan doen, na zijn voornemen kenbaar gemaakt te hebben door middel van de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing uitgevoerd is.

De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen :
                op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;

op rijbanen met éénrichtingsverkeer.
                Vraag 2 wordt nog opgezocht

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                Tiens, weer iets bijgeleerd. Geldt dat dan in Nederland? Maar waarom zitten ze dan altijd met twee in de wagen/combi voor snelheidsovertredingen vast te stellen?
                In Nederland weet ik dat nog zo niet. Welke de juiste reden is dat ze altijd met twee in de wagen zitten weet ik ook niet. Ik denk zelfs dat ze bij ons dikwijls alleen zitten. Zou het eens moeten bekijken, ken die mensen zelfs niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Niemand kent de letter van de wet in al zijn nauwkeurigheid vrees ik...zelfs jullie niet
                Ik beken ...
                Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

In Nederland weet ik dat nog zo niet. Welke de juiste reden is dat ze altijd met twee in de wagen zitten weet ik ook niet. Ik denk zelfs dat ze bij ons dikwijls alleen zitten. Zou het eens moeten bekijken, ken die mensen zelfs niet.
                  Das nogal veel 'niet' niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                    Das nogal veel 'niet' niet?
                    Haha nu je het zegt idd Soit, ik weet niet waarom ze met twee zijn. In België wordt elke opdracht, uitgenomen bij de wijkdiensten, met twee uitgevoerd uit veiligheidsoverwegingen. Ik veronderstel dat het ook wel daarmee te maken zal hebben.

Comment

• off topic!

vraagje voor de politiemensen, ik ga binnenkort eens kijken voor mijn toelatingstests! hebben jullie nog wat raad voor me?

Comment

• Deze drie sites een paar keer goed doornemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                          Een politie agent alleen mag geen vaststellingen doen. Ze moeten met twee zijn of een ontegensprekelijke camera. Altijd handig om te weten of je één mag voorbijrijden of niet

Damn

Ge had da beter verteld aan die agent die s nachts alleen in zenne anonieme 406 mij gevolgd heeft op de E40 en mij de week erna een briefke heeft opgestuurd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                            Twee vraagjes:

- is het inhalen van twee voertuigen tegelijk volgens jou strafbaar?
                            -
                            Oorspronkelijk geplaatst door FrE24 Bekijk Berichten
                            Vraag 1:

art 16.6.
                            Geschiedt het inhalen links, dan moet de bestuurder zijn plaats rechts opnieuw innemen, zodra hij zulks zonder bezwaar kan doen, na zijn voornemen kenbaar gemaakt te hebben door middel van de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing uitgevoerd is.

De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen :
                            op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;

op rijbanen met éénrichtingsverkeer.

Kan je mijn vraag met "ja" of "nee" beantwoorden?

Ter informatie, het standpunt van het Hof van Cassatie is het volgende:

"Uit de door art. 16.6 Wegcode aan de links inhalende bestuurder opgelegde verplichting zijn plaats rechts opnieuw in te nemen zodra hij zulks zonder bezwaar kan doen, vloeit niet voort dat het in een enkele rijbeweging links inhalen van meer dan één voertuig verboden is."
                            (Cass. 16 september 1986)

Comment

Vraag 2 wordt nog opgezocht
                              Dat moet je, wat mij betreft, écht niet doen hoor.

Maar als je het niet weet, laat dan ten minste dergelijke uitspraken achterwege:

Oorspronkelijk geplaatst door FrE24 Bekijk Berichten
                              Je hebt geen poot om op te staan om deze overtredingen te betwisten.
                              Alvast bedankt.

Mvg,
                              FramF

Comment

Jou mond houden ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                  Jou mond houden ...
                                  bitchfight :popcorn:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                    Jou mond houden ...
                                    Eric

Comment

• 't Is je of jouw.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                          :popcorn:
                                          Dat werkt hier niet.

Comment

Working...
                                          X