Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EGR-klep en inlaatkanaal van een diesel schoonmaken : hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

Hoe de BMW diesels hierop reageren is mij helaas onbekend. Maar aangezien dit CR-motoren zijn, denk ik dat afdichten sowieso een foutmelding gaat geven.
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Zo is dat ook, lees ik op specifiekere BMW-fora.
    De M47 geeft in alle geval geen foutmelding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      De M47 geeft in alle geval geen foutmelding.

De jouwe?

Comment

Afgaande op de naverbranding die ik nu al had door mijne katalysator schoon te "rijden", wil ik eigenlijk ook die klep wel afgesloten hebben en eens kijken of ik die naverbranding nog eens kan herhalen.

Comment

Comment

Ik heb zo'n spijt dat ik die afterburn niet heb kunnen zien

*door de walkie*

"Manne! Der komt vuur uit jullie auto! Vuur!!"

Huh

Benz powah!!

Enorm interessant topic hier! Bij m'n alfa was de EGR ook afgesloten. Inlaat is wel nooit uitgekuist geweest....had ik wel willen zien na 250.000km eerlijk gezegd...

Comment

Maar tis zeker waar, je moet eens afkomen met de 250, dan regelen we da.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                Enorm interessant topic hier! Bij m'n alfa was de EGR ook afgesloten. Inlaat is wel nooit uitgekuist geweest....had ik wel willen zien na 250.000km eerlijk gezegd...

woooh!?

Geen meldingen ofzo?

Interesting!

Comment

woooh!?

Geen meldingen ofzo?

Interesting!

Remember het probleem dat ik het met het stilvallen en soms gewoon niet willen starten?

Ik had m'n caramel binnen gedaan en bij uitlezing kwam wel degelijk de foutmelding boven dat de EGR vast zat. Raar maar waar, maar dit heeft een tijdje het probleem van stilvallen en niet willen starten verholpen

terwijl later dan bleek dat het nokkenas- en krukassensor was...

Comment

Maar tis zeker waar, je moet eens afkomen met de 250, dan regelen we da.
                    Is goed. Ik ga proberen dan ook andere schijfjes / blokken / klauwen ergens op de kop te tikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                      Is goed. Ik ga proberen dan ook andere schijfjes / blokken / klauwen ergens op de kop te tikken.
                      Is goed.

Ben je eigelijk al weder gekeerd? of zit je nog daar?

Comment

Maar niemand die ook maar piépt om aan m'n Bimmer te sleutelen. Schoon zenne.

Comment

Ik zou wel 'willen', daar niet van...

mja.... een bmw....

Comment

Och, lazer op.

Nee, toch :

Bestaan er "sleutel aan je eigen kar"-boekskes voor mijne moteur?

Comment

Vraagbaak voor een E46...

Heb het iig nog nergens tegengekomen...
                              Eigelijk van geen enkele iet of wat moderne auto.
                              Mja... hoeveel kan je nog zelf doen tegenwoordig als je geen diagnosetoestel en van die rommel hebt...

Comment

Ha, eat you heart out !

Een werkplaatshandboek voor uw BMW 3-serie (E21, 1975-1983)? Hier vindt U handleidingen voor onderhoud en reparatie van BMW personenwagens.

Edit : nee, ik mag nagelbijten. Geen met de 2.0d 150pk.

Awel, straffe mannen zijt gullie. Mij zo NI willen helpen.

Comment

edit...never mind

Comment

't Moet me eigenlijk een beetje van 't hart (al is dat naar niemand in 't bijzonder, eerlijk waar).

'k Vind het eigenlijk jammer dat er zo weinig mensen wérkelijk 'es uit hun kot willen komen om een ander forumlid iets te gunnen, tenzij eventueel de maten die men ook buiten 't forum ziet. I mean, ik heb eigenlijk ook quasi niks gehad aan de zondag dat ik de Ringmeeting organiseerde, met die BBQ (daar was wat werk aan), maar ik deed dat graag, zeker als ik zag dat er zoveel man was en iedereen een leuke tijd had.

Oké "Het is maar een BMW", maar ik vraag geen totale motorrevisie, hè. Gewoon motordeksel eraf, 'es kijken of 't gaat lukken om de inlaatcollector eraf te halen zonder al te zotte toeren te moeten doen, en indien ja, dat gewoon samen met me te doen. Ik denk dat elke beginnende mécanicien met een beetje ervaring daar perfect mee overweg kan.

't Is niet dat ik keihard stink, noch ben ik ne kerel waar ge gene weg mee kunt. Iemand bijstaan om 'm iets te leren is toch iets leuk? En met autofreaks onder elkaar een beetje aan éne z'n kar zitten prutsen, damn mocht ik er veel kaas van gegeten hebben ik zou graag alleman gaan helpen om iets te gaan doen. Moet superleuk zijn... Ik ging ook graag aan de Marders van andere forumleden sleutelen, om ze te helpen én omdat ik dat graag deed. Ik ga gratis en voor niks setjes wielen afhalen in Duitsland voor forumleden, gewoon omdat ik hen dan een plezier doe (anders zou ik niet tot daar rijden zomaar effe voor de lol, ondanks 't feit dat ik graag rijd én dan 'es in Duitsland ben).

Oké, 't is iets specifiek, 't is niet zo effe snelsnel een neonlampje aansluiten, 't gaat wat verder dan dat (dus verre van iedereen zal zich daaraan wagen, laat staan bij de auto van 'n ander), maar 't is ook geen complete motorswap. Ikzelf heb wel een beetje gezond verstand, ook van techniek (al heb ik er nooit in gestudeerd, noch ben ik er in opgegroeid), dus het wordt geen "Hey doe dat 'es voor mij, wil je" ding, 'k heb gewoon nog nooit aan een motor van een personenauto gesleuteld (de tweetaktjes van m'n 1:5 buggy's haalde ik blindelings uit elkaar, herstelde wat er moest hersteld worden, en stak ze weer ineen) en 'k zou graag een "ervaren" iemand erbij hebben die weet wat wat is, waar je moet op letten, me kan wijzen op 'valkuilen' e.d. That's all. Ik ga weldegelijk m'n handen vuil maken, 'k doe niks liever dan dat.

Is dit dan enkel een online community en verder "trekt uwe plan, ik ken u ni"?

(sorry voor de emo-bui)
                                    (en nogmaals, en ik meen het: dit is tegen niémand in 't bijzonder gericht)

Comment

Anders moeten we met meerdere forummenaars samenkomen met hun wagens én het allemaal samen proberen té doen, met 1 persoon specifiek die er echt wat van af kent om het zo allemaal te leren en het samen uit te voeren?

Zo is zowel gTa, als Roughneck, als .. al die andere die het ook gedaan willen krijgen geholpen !

Ik vertrouw jullie allemaal, én heb jullie allemaal even graag maar ik zou toch niet graag willen dat mijn kar uiteindelijk niet meer start en ik een paar duizenden euro's kosten heb.. Als jullie mijn standpunt snappen ?

Och gewoon DOEN zeg ik ervan..

Bon, kandidaten? Waar & Wanneer ?
                                      Last edited by ; 06/04/2007, 01:41.

Comment

Kandidaat !!

Ik breng alvast schnaps & borrelnootjes mee. Allez, ge weet wel.

Comment

Ik moet toegeven dat frankie me al enorm veel geholpen heeft op autogebied. Goeie kerel...

Ik zou zelf ook maar al te graag sleutelen enzo hoor...maar op de moment werkt alles (bijna) dus hoef ik nergens aan te komen

Gelijk remmen...'t is iets wat me enorm interesseert maar ik weet niet hoe ik een remblok zou moeten vervangen. 't probleem dat ik zag bij m'n alfa was dat die cilinder enorm moeilijk naar binnen ging. 2h heeft m'n mechanieker erover gedaan om de remblokken achteraan te vervangen bij m'n alfa vroeger. Moest ik zo'n problemen ondervinden....tja hier zit ik dan thuis hé, auto zonder remmen, omhooggekrikt...

Daarom wil ik wel zo'n dingen bijleren.

Comment

Working...
                                          X