Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik ben akkoord dat enkele mods 'm duidelijk beter maken, maar ik ben niet akkoord dat er zoveel geld moet tegenaan gesmeten worden. Voor de meesten (de zelfverklaarde pro's niet meegerekend) is een iets strakkere ophanging, goeie banden, een remsysteem met wat meer uithouding al hemel en aarde verschil.

Dat wil ik zeggen, niks meer, niks minder. En gelijk heb ik.
    Idd, je moet niet altijd het duurste materiaal ondersteken. Een kw V2 is al een enorme verbetering. Een goeie set blokken is ook een grote verbetering.

Maar mijn probleem is dat ik al met bvb die intrax gereden had. Als je dan weet hoe goed hij KAN zijn dan is het voor mij heel moeilijk om iets eronder te kopen.
    Financieel speelt het ook een rol natuurlijk. Ik heb echt lang getwijfeld om voor een PSS9 of kw te gaan hoor, omdat die een stuk goedkoper zijn en ze toch al een héél grote verbetering geven.

Maar ik heb dus het probleem dat als ik weet dat het beter kan het niet kan laten liggen. Net zoals in mijn werk trouwens !
    Soms moet ik enkel een quick detail doen, maar kan ik het niet laten verder te gaan dan voorzien omdat ik weet dat het zoveel beter kan ...

Ik persoonlijk kan het gewoon niet laten ...

Nog zo een voorbeel is Loe met zijn GT3. Hij koop een 997 S is héél tevreden. Mijn plots krijgt hij de kans een GT3 te rijden.
    Na de GT3 gereden te hebben is een 997 S gewoon niet meer zo leuk. Want dan rijdt je de hele tijd rond met je 997 S terwijl je weet dat je in een GT3 had kunnen rijden die zoveel beter is.
    Soms ga je dan net dat stapje verder en ga je toch voor dat duurdere iets dat net wat beter is.
    En dat is in mijn geval ook zo geweest in het geval van de Intrax. En dat zal zo zijn op ge geval van de remmen ook vrees ik, alhoewel een andere set blokken, remleidingen en remvloeistof al een behoorlijk verschil zou maken ...

Comment

• Volgens die redenering zou jij dus een Zonda F Clubsport moeten rijden.

Het kost wel wat meer, maar beter is er gewoon niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
        Hoe kan ik het zeggen in taal die je begrijpt :
        detailen: Bij detailen grijp je toch ook niet direct naar de zwaarste compound en wollen pad?
        Je propeert altijd de minst ingrijpende methode.. helpt dat niet, dan ga je een stapje verder...
        Zo is dat met het afstellen van een wagen net zo, imho...
        Nu ja iedereen doet wat ie wil,
        maar ik snap echt de logica niet...
        Voor de rest even goede vrienden he... maar ik zeg graag wat ik denk
        Hier heb ik zoveel antwoorden op in detailing termen dat ik niet weet waar beginnen

De ophanging was wat me persoonlijk het meeste stoorde. Dat heb ik dus eerst aangepakt. En zoals ik al beschreef hierboven heb ik het metteen goed gedaan.
        Ik kan niet alles in 1 keer veranderen hé. Dat budget heb ik niet ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Maar mijn probleem is dat ik al met bvb die intrax gereden had.
          Ja, daar heb je overschot van gelijk in. Net als Loe met z'n GT3. Zeer begrijpelijk.

Mind you, 't is ook wat je zelf écht wil, uiteindelijk. Ik ging maandag naar de car wash en was blij dat m'n auto weer proper was. Terwijl jij waarschijnlijk 'n hartaanval zou hebben gekregen van hoeveel swirls en marring en wat weet ik allemaal er nu waarschijnlijk op staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
            Na men rem-mod ( Red-stuff- staalomvlochten leidingen en Racing blue olie), is men remmenwinkel het toonbeeld van doseerbaarheid...
            Bij aanremmen u dikke teen 5 mm naar beneden duwen resulteert al direct in een reactie...

Ik zie ook niet in waar schijven een betere dosering zouden kunnen geven...
            Het enigste wat belangrijk kan verandere met steken (merk)schijven is de initieel bite...
            Euhm, "dikke teen 5mm naar beneden duwen = reactie" is toch geen bewijs van doseerbaarheid? Dat is initial bite, dat je later ook aanhaalt, en doorgaans is 'n té grote initiële bijtkracht net slecht als je in termen van doseerbaarheid spreekt.

Doseerbaarheid heeft eigenlijk vooral betrekking op de mate waarin je de remkracht kan doseren in de buurt van de gripgrens van de banden. 'k Denk dat ge wel weet waarover 't gaat, aangezien je ook circuit-ervaring hebt met de moto...

Comment

• Ja maar dat bedoel ik he,
              Met die stalen remleidinge en blokjes kan je nu tegen de gripgrens aan met een teenbeweging al perfect aanvoelen waar je zit...
              het pedaal is zoveel directer en communicatiever...
              Daar waar ervoor dikwijls het gevoel met de gripgrens en aanspringen van de ABS vager was, waardoor je makkelijker direct te veel of te weinig doseerde...
              Nu voel je al met je dikke teen waar je zit

Initiele bite in de eerste fase van het remmen vind ik goed...daarna in de 2 fase komt de doseerbaarheid piepen...
              Daar schuilt em het verschil tussen goed en minder goed materiaal ... en materiaal dat op elkaar afgestemd is...

Je kan idd een systeem hebben met een initieel bite die ervoor zorgt dat u ogen tegen u helm plakken van binnen, maar geen klote feel...
              Of je kan een systeem hebben met een performante bite, en toch de doseerbaarheid van *eur* iets dat doseerbaar is (vind gen goei woordspeling )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Kaka.

En ik heb net gezien dat ik nieuwe Zimmerman schijven en Pagid remblokken heb gestoken...
                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Ge gaat ze, als ge op de tabel moogt afgaan, gewoon snel verslijten, die schijven. Ge leest op Duitse fora zeer vaak dat die Zimmermanns niet goed tegen hitte kunnen, en erg snel kromtrekken en/of barsten. 't Zijn schijven die blijkbaar enkel goed zijn voor rustig rijden, niet om met agressieve Pagids op te gaan zitten heaten.

Ach, als ze op zijn koop je gewoon andere, right.
                Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Pff damn.

Wist niet dat het zo'n rommel was, die Zimmermans. Het is nochthans OEM benz-spec.

Achja, we zullen zien wat dat geeft op de ardennenrit.
                Veel slechter dan de schijven die ervan komen kan het toch al niet volgens mij.

Even quoten uit m'n eigen topic:

Ik heb nu zo'n 350km met de nieuwe schijven & blokken (enkel vooraan, voorlopig) gebold.

Ervaring tot nu toe --> BAGGER.

Zimmerman OEM schijven + Pagid blokken voor een 300E.

- Pedaalgevoel veel te moesjie en niet direct genoeg (toch maar eens staalomvlochten leidingen steken?)

- Uithoudingsvermogen is echt beschamend: ik reed vanavond naar huis, en de laatste 1000 meter is door een industrieterrein. M.a.w. een keer of 4-5 redelijk tot heel stevig (nog lang geen ABS) afremmen van pakweg 110 naar 30-40. Toen ik thuiskwam, kwamen er walmen blauwe rook uit m'n remblokken, en waren de schijven hevig en onregelmatig verkleurd. (vooral een felblauwe cirkel dicht bij de naaf...)
                Pedaalgevoel was op die moment heel erg slecht. Ik moest diep en hard duwen om nog deftig te remmen, en zéér moesjie pedaalgevoel.

- af en toe piepend tot stilstand komen bij zacht afremmen/uitbollen.

Kan het zijn dat die dingen nog steeds niet ingeremd zijn? (Dat was m'n eerste gedacht toen ik de onregelmatige kleur (en dus hitteverdeling) op de schijven zag...)

Remvloeistof is net vernieuwd, en is DOT4.

Ik hoop écht dat het nog betert, want dit vind ik echt heel erg kak.

Uit gTa's post was zoiets wel zo ongeveer af te leiden, maar dat het ZO erg ging zijn???

Comment

• Ai. Welke Pagids heb je steken? En als je nou gewone Benz-blokjes steekt?

Comment

• Ik heb alle onderdelen besteld bij Mayer.

Dat is een groothandel die enkel OEM stukken voor Mercedes verkoopt. Dus ik ga ervan uit dat ik nu hetzelfde onder m'n auto heb steken dan wanneer ik hem zou binnengestoken hebben bij de benzdealer...

Comment

• Maar het zou dus aan de remblokjes liggen, dus?

Want ik heb nog quasi perfecte remblokken van de vorige set (8-10mm dikte), en dat zijn Delphi Lockheed's.

Daar niet echt problemen mee gehad, ook geen gepiep enzo op de vorige schijven.

Vanmiddag die eens steken dan? En het er op wagen voor morgen?

Comment

• Mjah, sowieso als je tijd hebt steken deze namiddag en testen. 't Is sowieso beter dan een combo die niet werkt, right?

Comment

• Vroeger was je altijd vol lof over je 300E remmen! Wat was het grote verschil met daarvoor dan?

Comment

Ik heb alle onderdelen besteld bij Mayer.

Dat is een groothandel die enkel OEM stukken voor Mercedes verkoopt. Dus ik ga ervan uit dat ik nu hetzelfde onder m'n auto heb steken dan wanneer ik hem zou binnengestoken hebben bij de benzdealer...
                            dan zagen de remschijven grijs (door een laagje troep dat er opligt) en stond er een nr op genre A.............
                            en stond er op de blokjes ook een benz ster, en ook een A.............nr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                              dan zagen de remschijven grijs (door een laagje troep dat er opligt) en stond er een nr op genre A.............
                              en stond er op de blokjes ook een benz ster, en ook een A.............nr

Euhm ja.

Mercedes doet dat zelf hé, die onderdeelnummers eraan geven.

MB haalt die onderdelen ook ergens van hé, die produceren dat niet zelf. Zimmerman, ATE, Lucas zijn allemaal merken waarvan benz remspul heeft afgenomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Mjah, sowieso als je tijd hebt steken deze namiddag en testen. 't Is sowieso beter dan een combo die niet werkt, right?

True, dat ga ik doen.

Volgende week eens gaan horen bij Bosman tuning in Beveren achter staalomvlochten remleidingen.
                                Brezan heeft dat niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                  Vroeger was je altijd vol lof over je 300E remmen! Wat was het grote verschil met daarvoor dan?

Euhm.

190E 1.8 vs. 300TD
                                  1200kg vs. 1550kg.

Maar nogmaals dus: VROEGER was ik inderdaad vol lof over de remmenset die ik had gekocht bij de afbraak.
                                  De nieuwe schijven (of blokken?) die ik nu heb zijn blijkbaar dikke bagger.

Comment

True, dat ga ik doen.

Volgende week eens gaan horen bij Bosman tuning in Beveren achter staalomvlochten remleidingen.
                                    Brezan heeft dat niet.
                                    dat is allemaal goed spul,rvs omvlochten remslangen,maar wat ga je doen bij de controle?
                                    Ik overweeg al een hele tijd om de rvs slangen te plaatsen,maar ben wat bang ivm de keuring,ik heb al een idee om er krimpkousen erover te heteluchtblazen,maar....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
                                      dat is allemaal goed spul,rvs omvlochten remslangen,maar wat ga je doen bij de controle?
                                      Ik overweeg al een hele tijd om de rvs slangen te plaatsen,maar ben wat bang ivm de keuring,ik heb al een idee om er krimpkousen erover te heteluchtblazen,maar....

De ori's terugplaatsen uiteraard.

Ik heb daar geen probleem mee, om daarmee bezig te zijn. Als het m'n remvermogen/'kunnen' verbetert, doe ik het.

Comment

Euhm ja.

Mercedes doet dat zelf hé, die onderdeelnummers eraan geven.

MB haalt die onderdelen ook ergens van hé, die produceren dat niet zelf. Zimmerman, ATE, Lucas zijn allemaal merken waarvan benz remspul heeft afgenomen.
                                        tuurlijk, maar ze stellen er wel bepaalde kwaliteitseisen aan, een remblok van bij mercedes zelf is niet de remblok die je in de A-parts ofzo gaat halen, het mogen nog alle twee pagids zijn. als de stempel er niet in staat is het m a w niet hetzelfde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                          tuurlijk, maar ze stellen er wel bepaalde kwaliteitseisen aan, een remblok van bij mercedes zelf is niet de remblok die je in de A-parts ofzo gaat halen, het mogen nog alle twee pagids zijn. als de stempel er niet in staat is het m a w niet hetzelfde

Testen zij werkelijk élk onderdeel dat ze binnenkrijgen, alvorens er zo'n stempel op te zetten?

Is dat niet de taak van de leverancier, en is dat niet enorm inefficiënt, tijdrovend, en kostelijk?

Comment

Working...
                                          X