Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb eens wat gezocht om saabforum en er zijn er veel die te spreken zijn over de DS2500. Greenstuff wordt ook wel gebruikt maar niet overtuigend positief.

Eens gaan vragen in de automateriaalzaak hier of die toegang hebben tot wat DS2500 spul. Anders wordt het het bovenstaande denk ik... .
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Zeg gTa, voor de remmen te koelen voor het "circuit"-een'tje:

Als je er nu eens de mistlichten uitschroeft en daar een koelluchtslang insteekt die je naar de remmen leidt? (aangezien je in dat olie-topic zei van geen lucht te pikken van andere koelers)

Zo een slang kost niet veel (pakweg 20 € voor een meter slang, doe dat maal 2) maar extra koellucht doet wel extreem veel aan de uithouding van je remmen.

Enig idee hoeveel mm zo een mistlicht in doorsnede is? Die koelluchtslang is verkrijgbaar in 51, 60, 63, 70, 76, 80, 83, 89 mm...

Bijgevoegde Bestanden
      A Twist of the Wrist

Comment

• De gaten een beetje meer naar binnen leiden rechtstreeks naar de voorremmen, hè. Waarom zou ik dan nog m'n mistlichten eruit schroeven? Veel kans trouwens dat je, eens die eruit geschroefd zijn, niet in een lege holte zit waar je pardoes een buis in kan neerpoten die directement op de remmen uitkomt, hè. Kans is zelfs groot dat je dan ergens "vast" zit, en dat je kunststof- of metaalpanelen mag beginnen verknippen om met je buis door te kunnen, en dan kom je alsnog naast de air duct die vooraan de bumper vertrekt, uit.

Nope, vind ik geen goed plan. Tenzij ik een "racer" zou willen bouwen, uiteraard. Maar dat is 't geval niet.

Comment

• Hmm, dan heb ik me een beetje verkeken op de size van die radiateur/intercooler (verkeerd model bekeken).

Wat je wel zou kunnen doen is daar die oliekoeler achter steken. (jouw temperatuur liep toch te hoog op?)
          A Twist of the Wrist

Comment

• Ik heb een keuze gemaakt:

Remblokken: Bosch
            Remschijven: Bosch
            Remolie: Bosch

Mijn broer is in twee zaken gaan vragen en het enige merk wat me iets of wat vertrouwen gaf was dus Bosch. Van de rest nooit gehoord.
            Vooral de prijs heeft de doorslag gegeven. Ik kom uit op een 120€ voor de blokken en schijven. Scherpe prijs lijkt me.
            Het moet maar volstaan. Ben toch niet van plan om op het circuit te gaan rijden dus...
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Interessante stuff hier allemaal

Ik heb mijn schijven,blokken,klauwen en remvloeistof vervangen van standaard 288 x22mm naar 312x22mm + DOT 5.1.De klauwen ed zijn van een Audi TT225pk.
              Dit remt STUKKEN beter dan de originele.
              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
              Audi S3 '02 sold => topic
              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Vét, FR!

Nu ja, met een (and i quote) "1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm" is een beetje meer remkracht ook wel aangeraden, hè.

Maak je geen topic aan van je auto? Lijkt me wel interessant om te lezen wat je allemaal veranderd hebt, 'k zie daar al een andere turbo, en ik vermoed ook 'n andere intercooler, koppeling, e.a.?

Comment

• ²²²²²²²²²²²²²²²²

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Vét, FR!

Nu ja, met een (and i quote) "1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm" is een beetje meer remkracht ook wel aangeraden, hè.

Maak je geen topic aan van je auto? Lijkt me wel interessant om te lezen wat je allemaal veranderd hebt, 'k zie daar al een andere turbo, en ik vermoed ook 'n andere intercooler, koppeling, e.a.?

Topic is er al hoor

Nu ja,ik vond de remmen al pover zelfs als hij nog maar enkel gechipt was.
                    Ze remden wel goed bij volop remmen maar het doseren tijdens gewoon rijden trok op niets.

Comment

• Ook al zo goed als beslist.

Geen EBC (ik hoor geregeld goeie dingen erover, maar hoe meer je in 't professioneel milieur rondhoort hoe meer je ziet), maar Pagid blauw. Leftlane, dat waren die die jij ook hebt gehad, right? Bestaan nog niet voor mijn auto specifiek, maar zou zo goed als identiek zijn als voor de prefacelift 120d (remmen werden met de facelift wat beefier).

Geen Castrol SRF (veel te duur en nutteloze meerprijs voor in een standaard remsysteem), waarschijnlijk AP 600. Of, als 't prijsverschil navenant is, zelfs Ate Racing Blue gewoon.

En "stalen" remleidingen.

Comment

• Persoonlijk heb ik niet zo'n goede ervaring met Pagid Blue.
                        Heb deze gehad op mijn vorige ibiza ism geperforeerde Zimmermann schijven.
                        Als ze koud staan remden ze slecht en verschrikkelijk hard piepen.

Voor op circuit is dit natuurlijk geen probleem maar voor gewoon dagelijks verkeer had ik toch liever de originele blokken dan.

Comment

• Is ook de bedoeling. Ik versteek die dingen dan als ik een dagje op circuit ga, en op 't einde van de dag, als ik weer thuis ben, gaan de originele er terug in.

Ik wil ook wel aftermarket schijven, eens m'n huidige eraan zijn, alleen ... 't is nogal een zeldzame maat en je vindt ze zo goed als niet. Pre-facelift 120d had 292x22 v en 300x20 a, facelift heeft 300x24 v en 300x20 a. Die 300x24 vind je zo goed als niet. Maar 't zal moeten komen want ook de 320d177 heeft die.

Zou dat simpel zijn om te upgraden naar de 330x24 schijven van de 130i/325d e.d.? Zouden dat dezelfde remzadels zijn, en dan gewoon andere mounts van de klauwen?
                          Last edited by ; 14/05/2008, 19:50.

Comment

• Sleutelen

Comment

Zou dat simpel zijn om te upgraden naar de 330x24 schijven van de 130i/325d e.d.? Zouden dat dezelfde remzadels zijn, en dan gewoon andere mounts van de klauwen?
                              Geen idee eerlijk gezegd.
                              Als je aan maten of partnrs kan geraken kan je het wel opzoeken.

Comment

Ook al zo goed als beslist.

Geen EBC (ik hoor geregeld goeie dingen erover, maar hoe meer je in 't professioneel milieur rondhoort hoe meer je ziet), maar Pagid blauw. Leftlane, dat waren die die jij ook hebt gehad, right? Bestaan nog niet voor mijn auto specifiek, maar zou zo goed als identiek zijn als voor de prefacelift 120d (remmen werden met de facelift wat beefier).

Geen Castrol SRF (veel te duur en nutteloze meerprijs voor in een standaard remsysteem), waarschijnlijk AP 600. Of, als 't prijsverschil navenant is, zelfs Ate Racing Blue gewoon.

Ik ben zwaar tevreden over die pagid blue, maar dat wil niet zeggen dat er niet nog beter te vinden is in de pagid stal. Maar blue zou nog redelijk "leefbaar" zijn voor je schuiven, at least so I hear. Ze slijten natuurlijk sneller, maar da's relatief eigenlijk. Ik heb met 1 setje blokken een verlengd weekend vogezen gereden, maar da's natuurlijk wel met 2.200 kilo de berg af- en opscheuren.

Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                                Persoonlijk heb ik niet zo'n goede ervaring met Pagid Blue.
                                Heb deze gehad op mijn vorige ibiza ism geperforeerde Zimmermann schijven.
                                Als ze koud staan remden ze slecht en verschrikkelijk hard piepen.

Voor op circuit is dit natuurlijk geen probleem maar voor gewoon dagelijks verkeer had ik toch liever de originele blokken dan.
                                Dat slecht koud remmen en piepen kan ik beamen. Ik was zo eens onderweg met Porky, we reden al ca. 10 minuten +250 op de Autobahn en toen plots vol moeten remmen van 280....da dee ni veel

Comment

De kans is groter dat de mounts dezelfde zijn maar de remklauwen groter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    De kans is groter dat de mounts dezelfde zijn maar de remklauwen groter.
                                    Dju. En den online ETK is nog niet aangepast, dus 'k kan 't ni opzoeken.
                                    Nu ja, veel zal dat niet doen denk ik, ofwel? 330x24 ipv. 300x24 bedoel ik. 't Blijven volle schijven.

Comment

Dju. En den online ETK is nog niet aangepast, dus 'k kan 't ni opzoeken.
                                      Nu ja, veel zal dat niet doen denk ik, ofwel? 330x24 ipv. 300x24 bedoel ik. 't Blijven volle schijven.
                                      Als je de mijne wil hebben laat iets weten, kan ik metten upgraden naar de bmw performance ofzo

Comment

Ook al zo goed als beslist.

wrom is die ATE racing blue 'gewoon'? Schijnt dat da geen slechte is (Stefplus gebruikt die)
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                          Als je de mijne wil hebben laat iets weten, kan ik metten upgraden naar de bmw performance ofzo
                                          Contacteer me van zodra dat het geval is. Ik wacht wel tot je de upgrade doet, echter. 'k Ga niet "actief" gaan omrusten.

Comment

Working...
                                          X