Mededeling

Collapse
No announcement yet.

commen rail diesel mengen met olie of 2takt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Ik ben er zeker van dat het er zo aan toegaat. Nog nooit van 'geplande slijtage' gehoord? Vele apparaten worden ontworpen dat ze maar een x aantal tijd meegaan. Ik ben er zeker van dat dat ook met auto's word gedaan.
    Waarom steken ze roetfilters en EGR kleppen in de huidige wagens? Milieu? Da's wat ons wijsgemaakt wordt. Echte reden is om de gebruiker ervan wat meer op kosten te jagen, en dat ze hun wagen al wat vroeger zouden inruilen voor een nieuwe.
    Ja, dat ken ik.

Nee, ik geloof niet dat ze dat met motoren doen op dergelijke banale wijze. Slijtage is één ding, maar meer vermogen niet laten leveren terwijl dit met een banaal busje olie kan vrijgegeven worden? Even bellen naar BMW, dat ze met hun 4 liter V8 uit de M3 heel wat laten liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
      Ja, dat ken ik.

Nee, ik geloof niet dat ze dat met motoren doen op dergelijke banale wijze. Slijtage is één ding, maar meer vermogen niet laten leveren terwijl dit met een banaal busje olie kan vrijgegeven worden? Even bellen naar BMW, dat ze met hun 4 liter V8 uit de M3 heel wat laten liggen.
      Zie post #68, o.a.
      BMW ran a series of tests and concluded that all of the proprietary diesel additives were a waste of time ....except adding 2-stroke in the ration of 200:1 - engine is quieter, and less smoke (surprisingly)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Zie post #68, o.a.
        BMW ran a series of tests and concluded that all of the proprietary diesel additives were a waste of time ....except adding 2-stroke in the ration of 200:1 - engine is quieter, and less smoke (surprisingly)
        Dat blijft een post op een forum ergens, zonder enige bewijskracht, behalve voor believers.

Hoeveel rook denk je dat er uit een moderne motor komt, die dan zou verminderen? Het zijn geen traktoren he.

Comment

ik gebruik nu Total diecyl. mirakels doet het niet, veel gebruik je er ook niet.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Ja, dat ken ik.

de meesten die dit topic serieus nemen willen niet meer vermogen maar een optimale smering voor hun blok.

Comment

1.ik kan er wel inkomen dat ze om aan milieu eisen te voldoen bepaalde addittieven weggelaten worden uit de diesel zoals destijds lood uit super...

2.dat een diesel op eender wat van olie kan rijden weten we ook (oorspronkelijk dan toch)...dus lijkt 2takt op zich geen probleem

3.Nu weten de ingenieurs ook welke diesel er gaat getankt worden en wordt alles ontwikkeld in verhouding tot de diesel die op de markt beschikbaar is.

4.Mss weten ze wel dat 2takt een toegevoegde waarde heeft maar kunnen ze het niet praktisch niet toepassen...?

ik heb er ook wat over opgezocht blijft dubbel...

Comment

Hoeveel rook denk je dat er uit een moderne motor komt, die dan zou verminderen? Het zijn geen traktoren he.
                Gevoelig punt.

Bij VAG worden zelfs additieven uit de smeerolie gehaald om vastzetten van
                deeltjes in de dpf te voorkomen.
                Misschien toch best opletten met zomaar additieven toevoegen aan de diesel of olie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                  Gevoelig punt.

Bij VAG worden zelfs additieven uit de smeerolie gehaald om vastzetten van
                  deeltjes in de dpf te voorkomen.
                  Misschien toch best opletten met zomaar additieven toevoegen aan de diesel of olie...
                  Dat is bij elk merk met DPF, olie moet altijd met zeer laag asgehalte zijn.

Comment

zowel injectoren,dieselpomp en roetfilter zijn zeer dure onderdelen...

het blijft dus risky om met je daily car te gaan testen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                      Normaal zit in de brandstof additieven genoeg.Je moet zo 'n tapverstuiver maar eens afstellen.Als de naald niet goed schuift helpt zelfs geen kruipolie.Terug in de mazout weken en de naald schuift weer goed.
                      Er wordt gesproken over roetfilter.Sommige diesels hebben ook een 3-weg kathalisator.Olie is een vijand voor de kat.
                      De verstuivers van een common-rail is wegsmijtmateriaal. De oude klassieke verstuiver kan je zelf gaan afstellen, met veren en ringen.

Mooie dingen, dat wel, maar zo fijn. Nuja drukken tot 2000 bar zijn ook geen uitzondering meer.

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                      Diesel verliest zijn smerende eigenschappen boven de 81°C.
                      En je hogedrukpomp wordt gesmeerd en gekoeld met de diesel. Meestal is het ongeveer 1/3 naar injectoren, 2/3 terug naar de tank.

In die pomp werken ze keramische coatings, net voor de pomp zit er normaal een metaalfijnfilter van iets van 10micron. Alles wat groter is, maakt krassen in de coating, Die krassen hebben een groot rendementsverlies tot gevolg (grote drukken, dus groot verlies). Ook kan die coating loskomen (verpulveren) als hij teveel beschadigd is. Leuk om die coating in je injectoren te vinden.

Vergeet niet : lekkende injector is probleem.

Die tweetakt-olie, heb ik serieus mijn twijfels over. Het enige wat die volgens mij doet, is je cilinders vervuilen en je injectoren verder kapot krijgen.
                      Want dat je door een minerale olie toe te voegen (die nota bene slechter verbrandt dan de diesel zelf) je minder roet krijgt, dat geloof ik niet echt.

Zeg ze eens op het freelander forum, dat ze 2 nieuwe motoren op een proefbank moeten aansluiten. De een met pure diesel, de ander met die tweetakt olie. Spreekt voor zich, dat de olie in de motoren alsook de koelvloeistof exact dezelfde moet zijn. Ook de belasting moet dezelfde zijn. Ook moet de diesel van hetzelfde tankstation komen.

Na een kleine 1000u eens de injectoren trekken en controleren en vergelijken. En dan 1000u later, nog eens.

Constant de uitlaattemperatuur, inlaattemperatuur, turbodruk, oliedruk en temperatuur, koelwatertemperatuur, uitlaatgassen, ... monitoren.

Comment

ja da zou een goeie test zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                          Gisteren grote controle in sint job
                          algemene controle
                          drugs honden
                          en mazout controle

vriend van mij heeft 5 jaar met rode gereden.
                          Gisteren heeft hij ,alsof hij een voorgevoel had, een volledige tank witte genomen.
                          toen ze bij hem een staal namen hebben ze geen opmerking gegegeven.

Dus dat fabeltje dat dit nog maanden in je systeem blijft zitten is ineens ontkracht
                          Alleen jammer van die 5 kg heroïne in zijn koffer

Comment

Ik dacht dat full synthetic olie je dieselmotor-geluid stiller maakt.Ik tank bij de stations die nieuw zijn,mijn diesel trekt dan harder.Vroeger zei men,mazout moet stinken dan is hij goed.Voor meer diesel-geweld,zie filmpje
                            Een kapotte turbo van een auto zorgde zondagmiddag voor een enorme rookontwikkeling op de Koornbeursweg in Heerenveen. De motor sloeg op hol door de kapotte ...
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

na nog wat lezen schrijzen dat als je een dpf hebt je deelsynthetische 2 takt olie moet mengen en zonder dpf minderal 2takt.

Op meer en meer merken fora beginnen ze dit te gebruiken.

Comment

Ben er ook mee begonnen. auto merkzaam stiller. Zeker bij koudstart. De olie is wel rood. Nu heb ik gezien dat ze op het werk 2takt olie van Belco motoroil hebben die kleurloos is. Vindt er alleen geen jaso specs op het vat.

Comment

Ik bezig de semisynthetic 2takt olie van Kroon, die is kleurloos, geen gevaar dus van problemen te krijgen in verband met eventuele rode diesel.

Comment

Welke juist van kroon? De maestrol?
                                    Heb nu ene bus in duitsland gekocht die ook kleurloos is. Alle ja zo goudkleurig als originele motorolie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                      Welke juist van kroon? De maestrol?
                                      Heb nu ene bus in duitsland gekocht die ook kleurloos is. Alle ja zo goudkleurig als originele motorolie
                                      Ja, de maestrol, had bij Kroon gevraagd welke van hun oliën kon gebruikt worden in deze en het was hun maestrol welke in aanmerking kwam. Ik zie nu evenwwel dat het volledig synthetische olie is waar het normaal minerale zou moeten zijn, dus als die bus leeg is nog even verder moeten zoeken.

Comment

nee hoor Maestrol is half synthetisch.
                                        Mag je zeker gebruiken
                                        Die heeft L-EGD en jaso FD wat het beste is nu.
                                        Blijf die dus maar lekker gebruiken
                                        Hier vind je de link

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                          Ben er ook mee begonnen. auto merkzaam stiller. Zeker bij koudstart. De olie is wel rood. Nu heb ik gezien dat ze op het werk 2takt olie van Belco motoroil hebben die kleurloos is. Vindt er alleen geen jaso specs op het vat.
                                          na 20.000 kms met eigen wagen en nog vele met andere wagens kan ik gerust zeggen dat het helpt.
                                          bij mijn vectra is de dpf pas na bijna het dubbele aantalkms vol.

Bij de pickups op het werk is de roetuitstoot fel verminderd en draaien ze ook stiller.

Comment

Working...
                                          X