Mededeling

Collapse
No announcement yet.

commen rail diesel mengen met olie of 2takt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Naish zegt dat als grap, maar het is waar

Er staan in Antwerpen 2 raffinaderijen. Iedereen tankt daar. Het enige verschil is de combinatie van additieven.
    dacht dat er 3 zijn
    total
    esso
    BRC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Dus bijgevolg doet iemand van dat gefoefel in het normale brandstofcircuit, en zijn het allemaal broodje aap verhalen.

Tankstations worden regelmatig gecontroleerd, en de oude pompen hebben zelfs een vrij groot spiekglas waar je de kleur van de brandstof in kan zien. Daar ga je niet zomaar ff 5000 liter rooie diesel in slijten.
      5000L is dan ook maar een getal, als je 2000L op 30000L diesel mixed ga je dat niet direct aan de kleur zien.

Comment

In Putte is er wel zo'n mallafide budget station geweest uitgebaat door enkele Indiërs.
        Deze hebben ze wel vrij snel opgedoekt en het bleek dat die mannen een installatie hadden om de rode kleurstof uit mazout te onttrekken. Ze maakte dus van rode weer witte en verkochten die in hun benzinestation.

Geen idee of het kan, allicht niet, of niet helemaal want ze hebben ze toch gepakt

Was toen vrij groot nieuws herinner ik mij
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

Gisteren grote controle in sint job
          algemene controle
          drugs honden
          en mazout controle

vriend van mij heeft 5 jaar met rode gereden.
          Gisteren heeft hij ,alsof hij een voorgevoel had, een volledige tank witte genomen.
          toen ze bij hem een staal namen hebben ze geen opmerking gegegeven.

Dus dat fabeltje dat dit nog maanden in je systeem blijft zitten is ineens ontkracht

Comment

zoals dat tankstation in putte wordt meestal opgedoekt door facturen in de boekhouding,als men bv 50 000l witte aankoopt en evenveel rode dan is dat al verdacht,
            ook indien dat de dag van vandaag nog mogelijk is en ze kunnen de rode zonder aankoopfactuur kopen dan duurt het waarschijnlijk een tijdje tegen dat ze control hebben van de fiscus want ieder mens wilt almaar meer en krijgen minder schrik,waardoor ze bv na een tijd misschien nog maar 10 000l witte nog maar aankopen op factuur en 90 000 rode zonder factuur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
              Gisteren grote controle in sint job
              algemene controle
              drugs honden
              en mazout controle

vriend van mij heeft 5 jaar met rode gereden.
              Gisteren heeft hij ,alsof hij een voorgevoel had, een volledige tank witte genomen.
              toen ze bij hem een staal namen hebben ze geen opmerking gegegeven.

Dus dat fabeltje dat dit nog maanden in je systeem blijft zitten is ineens ontkracht
              Bij controle onderweg door de douane wordt enkel een visuele controle gedaan, is't witte? of rode?, men trekt met een pipet een kleine hoeveelheid uit de dieseltank. Is de tank onmogelijk te penetreren, wordt er aan de brandstoffilter afgetapt. Maar een chemische controle naar furforol kan enkel nog in het labo gebeuren, niet meer ter plaatse door de douaniers. En furforol is quasi onzichtbaar en kan tot in zééééér kleine hoeveelheden opgespoord worden, zegge en schrijven tot 50x een volledige tank spoelen en leegrijden. Ik ben zelf al een paar keer gecontroleerd, telkens op die manier, en de beambte van de douane hier in de familie heeft de uitleg hieromtrent gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                Bij controle onderweg door de douane wordt enkel een visuele controle gedaan, is't witte? of rode?, men trekt met een pipet een kleine hoeveelheid uit de dieseltank. Is de tank onmogelijk te penetreren, wordt er aan de brandstoffilter afgetapt. Maar een chemische controle naar furforol kan enkel nog in het labo gebeuren, niet meer ter plaatse door de douaniers. En furforol is quasi onzichtbaar en kan tot in zééééér kleine hoeveelheden opgespoord worden, zegge en schrijven tot 50x een volledige tank spoelen en leegrijden. Ik ben zelf al een paar keer gecontroleerd, telkens op die manier, en de beambte van de douane hier in de familie heeft de uitleg hieromtrent gedaan.
                Ze gaan dan wel héél erg ver in het controleren daarvan . Dat controleren in een lab kost toch meer voor de staat, dan dat ze dat kleine percentage van rode mazout rijders gewoon laten begaan.

Comment

die controle in een lab doen ze ook alleen maar als ze iets groters op het spoor zijn.

ze gaan ook niet bij elke dooie een dna staal laten lopen in een lab.
                  of kijken of die persoon is vergiftigd of niet.

men doet dit soort gedetaileerde onderzoeken alleen als ze een vermoeden hebben.
                  en indien schuldig bevonden ga je de labokosten betalen.

dit geld voor bijna alle onderzoeken.

Comment

Met behulp van een kleurstaaltje wordt de opgeslorpte diesel in het pipetje vergeleken, is er een vermoeden van fraude ( rode diesel etc. ) gaat dit naar het labo om te testen. Momenteel bedraagt de boete 500 euro + het accijnsverschil voor de hoeveelheid die je bijhebt + nog wat kosten.

Comment

Met behulp van een kleurstaaltje wordt de opgeslorpte diesel in het pipetje vergeleken, is er een vermoeden van fraude ( rode diesel etc. ) gaat dit naar het labo om te testen. Momenteel bedraagt de boete 500 euro + het accijnsverschil voor de hoeveelheid die je bijhebt + nog wat kosten.

en hoe diep moeten ze dat pipetje kunnen steken?
                      Want een vriend van mij had vroeger een valse tank gemaakt die hij vulde via de koffer. In de originele aansluiting had hij iets van een 30 cm met witte diesel zitten.

Wat is furforol dan juist? Is da die rode kleurstof?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                        en hoe diep moeten ze dat pipetje kunnen steken?
                        Want een vriend van mij had vroeger een valse tank gemaakt die hij vulde via de koffer. In de originele aansluiting had hij iets van een 30 cm met witte diesel zitten.

Wat is furforol dan juist? Is da die rode kleurstof?
                        Wat voor vrienden heb jij?

Comment

Ik heb gehoord dat men vooraan aan de brandstoffilter aftapt indien het opzuigen met de pipet niet lukt, volgens die douane-beambte. Bij een controle langs de kant van de weg zijn er toch meestal een stuk of 5 voertuigen die prijs hebben. Geen idee hoeveel voertuigen er effectief worden gecontroleerd, maar 5 was al "een flinke buit". Het zijn die kosten van de positieve stalen die aangerekend worden, en analyse in een labo is niet zo superduur, dat spul gaat een GC-automaat in, en binnen het half uur heb je de volledige samenstelling van het product. Furforol is het produkt dat met een lans in de vrachtwagen witte diesel wordt gespoten, als 'ie buitenrijdt bij de raffinaderij. Is kleurloos, maar in contact met diesel ontstaat de rode kleurstof. Furforol zit oa ook petroleum, als je vroeger controle kreeg en men een lakmoesstrip in uwe brandstof dipte, zag men direct of er furforol inzat. Als je zei dat uwe witte een beetje aangelengd was met petroleum in de winter, geraakte je daar wel eens mee weg. Nu pakt dat geen verf meer, diesel aan de pomp gaat meestal tot -20° en die smoes met de petrol heeft ook al een lange baard.

Comment

Net zoals een dubbele tank ook al een leven lang meegaat. Ik meen eens gehoord te hebben dat bij het inbrengen van de pipet er een bepaalde tegendruk moet zijn en als die mankeert dat ze direct weten dat het maar een "buisje" is met wettelijke mazout en dat ze dan moeten zoeken naar "de" tank. 'k Weet niet of dat waar is maar lijkt me plausibel te zijn.

Comment

Die douaniers die die controles uitvoeren kennen die trukken ook he. Mocht het zo gemakkelijk zijn dan zou iedereen het doen zeker?

Comment

Go Texaco!

Persoonlijk denk ik dat een kwaliteitsbrandstof nog alitijd het beste is: Shell,Texaco,....
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                                  Wat voor vrienden heb jij?
                                  wat heeft dat nu te maken met het onderwerp?

Comment

Ik heb gehoord dat men vooraan aan de brandstoffilter aftapt indien het opzuigen met de pipet niet lukt, volgens die douane-beambte. Bij een controle langs de kant van de weg zijn er toch meestal een stuk of 5 voertuigen die prijs hebben. Geen idee hoeveel voertuigen er effectief worden gecontroleerd, maar 5 was al "een flinke buit". Het zijn die kosten van de positieve stalen die aangerekend worden, en analyse in een labo is niet zo superduur, dat spul gaat een GC-automaat in, en binnen het half uur heb je de volledige samenstelling van het product. Furforol is het produkt dat met een lans in de vrachtwagen witte diesel wordt gespoten, als 'ie buitenrijdt bij de raffinaderij. Is kleurloos, maar in contact met diesel ontstaat de rode kleurstof. Furforol zit oa ook petroleum, als je vroeger controle kreeg en men een lakmoesstrip in uwe brandstof dipte, zag men direct of er furforol inzat. Als je zei dat uwe witte een beetje aangelengd was met petroleum in de winter, geraakte je daar wel eens mee weg. Nu pakt dat geen verf meer, diesel aan de pomp gaat meestal tot -20° en die smoes met de petrol heeft ook al een lange baard.

ja en nee, binnen het half uur heb je het wel, eens het door de machine gaat, het probleem is dat de wachttijden redelijk lang zijn. ( bonnetje trekken ) en bijkomend rekenen die labo's gewoon een redelijk bedrag aan om die GC-automaat af te rekenen.
                                    ( mijn pa herstelt die dingen )

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    Net zoals een dubbele tank ook al een leven lang meegaat. Ik meen eens gehoord te hebben dat bij het inbrengen van de pipet er een bepaalde tegendruk moet zijn en als die mankeert dat ze direct weten dat het maar een "buisje" is met wettelijke mazout en dat ze dan moeten zoeken naar "de" tank. 'k Weet niet of dat waar is maar lijkt me plausibel te zijn.

die tegendruk ben ik niet zo zeker van, denk meer dat het nogal opvalt als je de pipet amper 30cm diep kunt steken en je al tegen de bodem aantikt.
                                    Last edited by Timmie; 16/08/2011, 19:15.

Comment

Om dit nog eens op te rakelen, ik heb, na het lezen van al de positieve reacties op het Engelse Freelander forum waar men in geval van de Td4 diesel (BMW M47 motor) het toevoegen van minerale of half-synthetische 2takt olie ophemelt, ook een bus gekocht van Kroon Maestrol (half-synthetisch en kleurloos, dus geen rode olie) en na een paar kilometer, toen de nieuwe mengeling beschikbaar werd aan de motor, merkte ik toch een zachter draaien op ralenti en ook beter accelereren op. Ook het starten gaat veel vlotter, verder zeggen ze op het forum dat ook het verbruik zou dalen maar vermits dit mijn eerste tank is kan ik daar niet veel over zeggen, ook mijn afstanden zijn te klein en het duurt te lang voor ik opnieuw moet tanken om me over het verbruik echt druk te maken maar op mij komt het in ieder geval ook positief over. Het zou ook de rook- en roetvorming tegengaan want er was iemand die zei dat bij de laatste MOT zijn wagen 0 percent uitstoot aangaf, ze hebben drie keer getest omdat ze het niet wilden geloven.....

Comment

Hoeveel vult ge bij als ge gaat tanken?

Comment

Heb er 300 ml bijgedaan op een volle tank (zo'n goeie 50 liter). (Drie 'strepkes' op de fles waar er 9 op staan plus nog eens een 1/10e hoeveelheid boven het 9e streepje wat de liter vol maakt). Dus kan 3 maal tanken per liter olie.

Comment

Working...
                                          X