Mededeling

Collapse
No announcement yet.

commen rail diesel mengen met olie of 2takt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

daar omschrijven ze dat de auto minder rookt en stiller draait met gebruik van de 2 takt olie
    indien je dpf hebt kan je dat minder roken natuurlijk niet zien
    maar de intervallen tussen 2 regeneraties worden groter zegt men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      daar omschrijven ze dat de auto minder rookt en stiller draait met gebruik van de 2 takt olie
      indien je dpf hebt kan je dat minder roken natuurlijk niet zien
      maar de intervallen tussen 2 regeneraties worden groter zegt men
      Om nog even het tanken van merk op te halen.
      Er bestaat zoiets als de onderkant en bovenkant van een tanker(schip)
      Dus de goedkopere kopen de onderkant waar meer grote "brokken" inzitten dus, (want het zwaarste zinkt toch)

Comment

2-takt olie bij je diesel kappen, en boven/onderkant van de tanker
        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

ik zou dit zeker doen, wel zeker zijn dat je voor een mengeling gaat waar op zijn minst 20% 2-takt in zit, anders helpt het niet.

@gerrit, ooit al bij stilgestaan dat wat hier binnenkomt met tankers over het algemeen RUWE olie is. dat nog door een rafinaderij moet worden gehaald.
          je weet wel zowat alles dat langs de scheldelaan ligt in antwerpen. beetje nadenken voor je post

komaan mensen, jullie willen ook die jonge zijn nieuwe wagen in panne zien vallen op dag 1,waarna we hier een post mogen verwachten dat zijn auto niet meer start,
          waarna we nog een andere post mogen verwachten waarbij blijkt dat hij geen garantie meer heeft op zijn nieuwe auto.

Last edited by Timmie; 14/06/2011, 21:57.

Comment

gerrit zal de afwerking bedoelen, en niet de tankers zelf.
            en het is toch geweten dat goedkopere stations idd de resten van die tanks leegtrekken.
            ik heb weet van ééntje die dus moet wachten tot alle grote tankwagens zich volgetankt hebben bij een verdeelpunt en dat hij dan met zijn oplegger de tank mag leegzuigen. die trekken volgens mij idd meer bezinksel mee
            wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Dat was een Opel leaser met 80000km op de teller van een vorige werknemer.

euhm, neem dat even mee in de draad over bedrijfswagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten

euhm, neem dat even mee in de draad over bedrijfswagen
                Ja, en het feit dat ik vervolgens anderhalve maand met een huurwagen heb gereden. Dat krijg je niet geregeld als particulier zonder stevig te betalen aan verzekeringen en/of huurwagens .

Comment

Ja, en het feit dat ik vervolgens anderhalve maand met een huurwagen heb gereden. Dat krijg je niet geregeld als particulier zonder stevig te betalen aan verzekeringen en/of huurwagens .
                  true

maar aan de andere kant: leuk dat dat allemaal is he?
                  comfortabel en onder controle
                  me not like kleuren en smaken

Bedrijfswagens en de vormen waarin ze bestaan zijn altijd een wikken en wegen. Ik vind het een fout signaal om dat zomaar 100% pôsitief voor te stellen.

Comment

Jos, waarom denk je dat mijn huidige firmawagen een R1200RT is en een blauwe witte Z4M?

Mij moet je het voordeel van een eigen wagen niet uitleggen, maar je kan er niet naast dat in veel scenario's een firmawagen financieel voordeliger is dan een eigen krel.

Comment

Jos, waarom denk je dat mijn huidige firmawagen een R1200RT is en een blauwe witte Z4M?

Mij moet je het voordeel van een eigen wagen niet uitleggen, maar je kan er niet naast dat in veel scenario's een firmawagen financieel voordeliger is dan een eigen krel.
                      ALS er voordeel is IS het financieel
                      een ander zie ik niet

Comment

Eigenlijk heb ik hier ook enkele vragen bij hoor......

Ik weet niets van additieven, en heb ze nooit gebruikt. Al heb ik toch zin om er meer over te weten na van die horrorverhalen die je al eens hoort van mensen wiens brandstofsysteem fameus in puin gedraaid is door allerhande verontreiniging of slechte brandstof.

Wat ik ook gehoord heb: NOOIT biodiesel tanken in dergelijke motor! Op mijn tankdop van BMW staat alvast "biodiesel" met een vet kruis erover... Dus er zal wel iets van aan zijn....

Maar wat wil dat zeggen, je hebt biodiesel dacht ik in 3 varianten; "pure" 100%bio, B20 op 20% en B5 of 5%...

Hoe weet je dat als je diesel tankt? Ik heb, zelfs op dit forum, al berichten zien passeren met "oppassen bij Total!" aangezien zij blijkbaar standaard een hoeveelheid biodiesel mengen in hun brandstof.

Ik zelf tank bij DATS24 hier aan de colruyt (makkelijk) Ik ga wel voor dezelfde prijs ongeveer bij de esso, Q8 of Shell langs.

Iemand een idee waar DATS zijn diesel haalt? (er zijn maar enkele raffinaderijen dacht ik....)

Ik vraag me toch ook luidop af of het niet loont om eens een flesje bij men tankbeurt te gieten zodat de boel eens gereinigd wordt . De 318d heeft ondertussen toch bijna 180K Km...

En hoe zit dat met de brandstof kwaliteiten? Is er iemand die in den business zit en één en ander kan bevestigen/ontkrachten?
                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                        www.meevliegen.be

Comment

uit goede bron weet ik dat de overschot van Q8 bij dats wordt gedropt. is dezelfde dus.
                          over het algemeen is het niet het bezinksel dat het probleem is.
                          hetgeen cheap benzine maakt is als een tankwagen 30K liter tankt
                          5000 liter ergens anders stockeert, de tank verder opvult met 1 of ander additief of desnoods water of whatever.

op dit tegen te gaan neemt fina van elke tanker stalen welke achteraf gecontroleerd worden met hetgeen dat er in het tankstation verdwijnt steekproefgewijs.
                          als jij dan morgen slechte benzine of diesel tankt, en jij zegt dat het aan de diesel ligt, dan gaan ze na of het wel degelijk dezelfde brandstof is als diegene die zei hebben meegegeen met de tankwagen.
                          is dit zo, is het een probleem van de raffinaderij. is dit niet zo , heeft de transporteur ergens onderweg geknoeid.

Comment

Naish zegt dat als grap, maar het is waar

Er staan in Antwerpen 2 raffinaderijen. Iedereen tankt daar. Het enige verschil is de combinatie van additieven.

Comment

je tankt 30000 Liter diesel.

5000liter haal je eraf en verkoop je.
                              nu verdun je je diesel door er een goedkoper product ( laten we bvbeeld rode diesel nemen ) todat je terug 30000L hebt.

deze 30000L zet je af bij de klant.

tuurlijk is de klant zijn diesel achteruit gegaan in kwaliteit, maar die gaat dit niet direct merken tot het te laat is.

hoe lost men dit probleem op ?
                              er word van elke vrachtwagen die vertrekt bij esso een staal genomen van de diesel welke bewaard wordt.

indien er achteraf iets mis gaat bij een klant van het tankstation wordt er gewoon een staal bij het tankstation genomen en vergeleken met de staal bij de raffinaderij.

indien de 2 stalen overeen komen is er een probleem bij de rafinnaderij geweest.
                              indien de 2 stalen niet overeenkomen is heeft er iemand gesjoemeld. of het tankstation, of de leverancier.

Comment

Timmie, die amerikaanse bakken, dat doet toch iets met een mens z'n verstand...

Comment

als ik jou was zou ik dan maar eens langs gaan bij de fina raffinaderij.
                                  mijn pa maakt De GS analyse toestellen die de samenstelling nakijken van de diesel en de benzine.
                                  zowel stalen van op de raffinaderij zelf als die van tankstations zelf.

je kan wel degelijk foefelen met diesel, ik ken zelfs een tankstation in het mechelse dat dit al gedaan heeft.

zo te zien doet een BMW toch nog minder goed aan de hersenen dan een amerikaan

Comment

Ik doelde erop dat je al 2 keer hetzelfde hebt gepost in dezelfde draad, op dezelfde pagina, met 2 andere reacties van andere mensen ertussen.

Comment

mijn excuses dan.

maar als je nog eens goed leest dan zie je ook dat een zekere naish de eerste post niet begreep.

Comment

probleem is als de politie controle doet en zee vinden het terug in u tank....

Comment

Dus bijgevolg doet iemand van dat gefoefel in het normale brandstofcircuit, en zijn het allemaal broodje aap verhalen.

Tankstations worden regelmatig gecontroleerd, en de oude pompen hebben zelfs een vrij groot spiekglas waar je de kleur van de brandstof in kan zien. Daar ga je niet zomaar ff 5000 liter rooie diesel in slijten.

Comment

Working...
                                          X