Mededeling

Collapse
No announcement yet.

commen rail diesel mengen met olie of 2takt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

En moet dat bij elke tankbeurt of om de zoveel kilometers?

Comment

Alhoewel de 2takt olie zelfmengend is doe ik de dosis in de tank juist voor ik begin te tanken, dan doe ik vol en dus wordt het mengen wat bevorderd. Daarna rij ik gewoon de tank bijna leeg en herbegin, ben zinnens van een paar liter te bezigen (ongeveer 10 tankbeurten) en dan een poosje te stoppen, daarna terug een periode mengen enz...

Comment

welke auto heb je en heeft die een dpf?

Comment

Is een Freelander Td4, met M47 motor van BMW, zonder dpf. Naar het schijnt is de verbranding van het mengsel zo goed dat het totaal geen problemen zou geven voor dpf's.

Comment

Hier een van de posts van het Engelse forum die aangeeft dat dit niet iets is dat uit de een of andere mafkees zijn koker komt.

A new can of worms here, right enough. People are very much divided between 'Rubbish' and 'Great Improvement'.

Truckers have added ATF (Auto transmission Fluid) for years, of course.

BMW ran a series of tests and concluded that all of the proprietary diesel additives were a waste of time ....except adding 2-stroke in the ration of 200:1 - engine is quieter, and less smoke (surprisingly)

Merdedes-Benz used 200:1 mix in their long-distance, record-breaking journey around the world (or was it only Germany to Australia?) due to possible poor fuel quality in out of the way places.

German and Austrian army add 2-stroke as a matter of course to the fuel in all diesel vehicles, I believe.

You should add only low-ash, mineral-base oil - not semi or fully synthetic.

So the cheapest 2-stroke from Tesco or Halfords is fine.

Doubters need to try it, before mocking. If some folks can't tell the difference - that's fine, but I add it every time I fill up.

Most 2-stroke is red - great for the Road-Fuel testers to find red traces of.

Halford's is green though.

You'll get plenty more opinions on every diesel forum on the net.

Just as controversial as the debate about cheap supermarket fuel as opposed to the premium stuff like Shell V-Power.

That's another can of worms for another day.

Comment

Normaal zit in de brandstof additieven genoeg.Je moet zo 'n tapverstuiver maar eens afstellen.Als de naald niet goed schuift helpt zelfs geen kruipolie.Terug in de mazout weken en de naald schuift weer goed.
              Er wordt gesproken over roetfilter.Sommige diesels hebben ook een 3-weg kathalisator.Olie is een vijand voor de kat.
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ja, maar zou dat veel invloed hebben met deze kleine menghoeveelheden ?

Comment

waar hebt ge die bus gekocht will? Mijn auto staat nu op 150.000 km's en een goede schoonmaakbeurt van de injectoren kan mijn inziens geen slecht idee zijn.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Bij de firma Sergoyne in Wolvertem (denk dat het niet de moeite is om vanuit bimburg naar daar te rijden ?). Maar gelijk welke 2takt olie (mineraal bij voorkeur, anders semi-syn. maar zeker geen full syn.) die niet rood ziet (alhoewel ze zeggen dat de olie zichzelf mengt en dat de evtl. rode kleur niet zou opvallen) om geen problemen te kunnen krijgen bij eventuele controle door de douane en accijnsen zou moeten voldoen. Op het Engelse forum spreken ze van de goedkoopste olie van Halfords en/of Tesco. Tesco is geloof ik groen, Halfords weet ik niet, maar de Kroon olie die ik gekocht heb is ongekleurd, lijkt op gewone motorolie. Ik heb ze 8,06 Euro betaald.

Comment

eens wat rondkijken dus en vooral op voorhand eens nakijken als je de twee mengt
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Om dit nog eens op te rakelen, ik heb, na het lezen van al de positieve reacties op het Engelse Freelander forum waar men in geval van de Td4 diesel (BMW M47 motor) het toevoegen van minerale of half-synthetische 2takt olie ophemelt, ook een bus gekocht van Kroon Maestrol (half-synthetisch en kleurloos, dus geen rode olie) en na een paar kilometer, toen de nieuwe mengeling beschikbaar werd aan de motor, merkte ik toch een zachter draaien op ralenti en ook beter accelereren op. Ook het starten gaat veel vlotter, verder zeggen ze op het forum dat ook het verbruik zou dalen maar vermits dit mijn eerste tank is kan ik daar niet veel over zeggen, ook mijn afstanden zijn te klein en het duurt te lang voor ik opnieuw moet tanken om me over het verbruik echt druk te maken maar op mij komt het in ieder geval ook positief over. Het zou ook de rook- en roetvorming tegengaan want er was iemand die zei dat bij de laatste MOT zijn wagen 0 percent uitstoot aangaf, ze hebben drie keer getest omdat ze het niet wilden geloven.....

1. Wat er op een of ander Freelander forum wordt geschreven, is niet noodzakelijk de waarheid.
                        2. Een motor wordt door bedrijven ontwikkeld, getest en geoptimaliseerd. Daarna kan je die nog even soepeler laten draaien en meer vermogen geven door er een bus van eender welke soort 2takt olie bij te kappen. Verduiveld, waarom denken die mannen daar niet aan? Serieus, geloof je dat nu echt zelf?
                        3. Dat je oprecht het gevoel hebt dat je auto beter reageert op het gas, dat betwist ik niet. The placebo effect is strong with you.

Comment

Diesel verliest zijn smerende eigenschappen boven de 81°C.
                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                            1. Wat er op een of ander Freelander forum wordt geschreven, is niet noodzakelijk de waarheid.
                            2. Een motor wordt door bedrijven ontwikkeld, getest en geoptimaliseerd. Daarna kan je die nog even soepeler laten draaien en meer vermogen geven door er een bus van eender welke soort 2takt olie bij te kappen. Verduiveld, waarom denken die mannen daar niet aan? Serieus, geloof je dat nu echt zelf?
                            3. Dat je oprecht het gevoel hebt dat je auto beter reageert op het gas, dat betwist ik niet. The placebo effect is strong with you.
                            Als ik m'n Volvo daarmee op 286pk krijg... Direct!
                            1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                              Diesel verliest zijn smerende eigenschappen boven de 81°C.
                              En de ingenieurs bij de motorenbouwers weten dat niet?

(of ze weten dat wel, en doen bewust niets met die informatie zodat je motor sneller zou verslijten en hij niet te lang zou meegaan? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                Als ik m'n Volvo daarmee op 286pk krijg... Direct!
                                Stel je voor wat er gebeurt wanneer ik dat in de mijne kap!

Comment

interessante topic, goed om in het oog te houden
                                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                    En de ingenieurs bij de motorenbouwers weten dat niet?

(of ze weten dat wel, en doen bewust niets met die informatie zodat je motor sneller zou verslijten en hij niet te lang zou meegaan? )
                                    Ik ben er zeker van dat het er zo aan toegaat. Nog nooit van 'geplande slijtage' gehoord? Vele apparaten worden ontworpen dat ze maar een x aantal tijd meegaan. Ik ben er zeker van dat dat ook met auto's word gedaan.
                                    Waarom steken ze roetfilters en EGR kleppen in de huidige wagens? Milieu? Da's wat ons wijsgemaakt wordt. Echte reden is om de gebruiker ervan wat meer op kosten te jagen, en dat ze hun wagen al wat vroeger zouden inruilen voor een nieuwe.

Comment

Wat ik mij afvraag, kan ipv al die extra's d'r zelf bij te doen niet gewoon bij de topmerken de diesel met xtra aditieven kopen?

Zoals bij Shell de V-Power, Total de Excellium.

Dat zijn toch brandstoffen waar aditieven bij zijn die voor een properdere verbranding zouden moeten zorgen. (En dat volgens mij ook doen)
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ik treed will zijn mening wel bij
                                        op het engelse vectra forum zijn er ook vele die dit bij hun diesel kappen.
                                        Wel allemaal zonder dpf. Diegene die een dpf hebben durven niet. Ikzelf ook niet hoor. Er zou er eens eentje de eerste moeten zijn he

Vooral de redelijk tractorachtig klinkende 2 liter diesel van de eerste vectra's wordt een pak stiller en minder rokerig.

Over het feit van die rode kleur heb ik nog niet nagedacht. Wel iets om te onthouden bij controle op rode diesel

Comment

ik zou graag de mening horen van een pro

anders wil ik het wel eens proberen

Comment

Working...
                                          X