Mededeling

Collapse
No announcement yet.

commen rail diesel mengen met olie of 2takt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• commen rail diesel mengen met olie of 2takt?

hoi,

heb al verschillende dingen zitten opzoeken ivm met commen rail motors.
    deze zijn zeer gevoelig en hebben regelmatig problemen .....
    oorzaak is meestal water in diesel of slechte diesel enz.

veel zou te maken hebben dat de diesel echter niet meer smeert zoals het zou moeten.

ben nu van plan bij mijn nieuwe wagen om 2takt olie te vermengen in mijn diesel 1/200
    om zeker te zijn dat kwa smeering voldoende is.

iemand ervaring mee????

ik niet
    ik denk alleen dat het serjeus smerig voor de omgeving

Comment

Ik denk niet dat dat een goed id is...

die olie gaat mee verbranden en ne hoop vetzakkerij achterlaten op u injectoren, u roetfilter en u Cat....
      Tis niks voor niks dat ge ne tweetakt uitlaat om de zoveel tijd moet uitbranden...

Comment

Dit wil ik zien

Bullshit

Comment

zie wat ik gevonden heb...

Citaat:Als beste brandstof additieg voor dieselmotoren, zeker ook de nieuwste CDI motoren met roetfilter, hebben we nog steeds de gewone 2-takt olie in een mengverhouding van 1:200. Het moet wel minerale of halfsynthetische olie zijn omdat daarvan het asgehalte het laagst is en dit geen enkel nadelig effect heeft voor de roetfilter. De diesel loopt direkt veel fijner en de dieselinspuitpompen krijgen een fatsoelijke smering waardoor problemen nagenoeg niet meer voorkomen! Daarnaast wordt door toevoeging van de 2-takt olie de DIN-norm van de diesel niet aangetast en is de 2-takt olie, doordat deze in de diesel uiteenvalt, niet traceerbaar. Helaas hebben olieboeren geen belang bij het publiek maken van het voorgaande omdat ze ieder liever tientallen onzinnige en dure produkten verkopen, dan de relatief goedkope 2-takt olie. Ik vrees dat de vervanging van die dure inspuitpompen, welke door de diesel onvoldoende worden gesmeerd, aan de orde van de dag blijft.

Als je Duits kunt:

Er wordt 'over there' al 2 jaar gediscussieerd over de al dan niet nuttige bijvulling van 2-takt olie.

Even zoeken op 2takt.

Het eerste zoekresultaat van de bovenstaande link

link 2

Alhoewel de resultaten tussen 'gevoel' en daadwerkelijk beter presteren zitten, zou het uit een test blijken dat het inderdaad bevordelijk is voor de smering van de brandstofpomp en de injectoren. Zie ook dat derde linkje en dan vanaf bladzijde 2 / 3. Ik denk dat het ook afhankelijk is van de conditie en interne vervuiling van de motor. In ieder geval schaadt het niet.

mercedes-benz in Duitsland gaf de raad om af en toe wat olie bij de diesel te doen omdat ze zelf vonden dat de diesel niet "vet" genoeg is.

Veel van gelezen maar had graag eens mensen gevonden dier hiermee ervaringen hadden met het mengen van olie in diesel

Comment

Je zou beter zoeken welk merk brandstof het beste is voor CDI motoren en altijd daar gaan tanken, zo denk ik er toch over.

Comment

Ga gewoon tanken bij een merkstation...

Comment

Idd, poten afblijven. Kopen bij een tankstation, en motor draait vast = tankstation in fout. Zélf liggen mengen, en motor draait vast: gij in fout.

Bovendien, nu rij ik toch al +6 jaar met common rails, en er is er maar eentje van vastgelopen door oververhitting door een fout in het koelcircuit. Dat was een Opel leaser met 80000km op de teller van een vorige werknemer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                  ik tank bij de goedkoopste, laat jullie wel iets weten als het om zeep draait

wel een esso express, zijn er nog witte pompen behalve de violetta ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ik tank bij de goedkoopste, laat jullie wel iets weten als het om zeep draait

wel een esso express, zijn er nog witte pompen behalve de violetta ?
                    Noorderlaan Esso.

Comment

aja, uiteraard

de tanks staan veel leeg

Comment

Om de zoveel tankbeurten een 1l fles van de goedkoopste minerale olie in uw tank kappen. Dat moet daarom geen olie van Imperial zijn, de goedkoopste raapzaadolie in de Lidl of de Aldi is even goed. Smeert en reinigt o.a. injectoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                          Noorderlaan Esso.

Maes bernardsesteenweg.

pff cdi of niet, moet er maar tegenkunnen. Wat een zever ook van die 'merken'... ik geloof er geen zak van.

Comment

Diecyl

Er bestaat wel degelijk een dieseladditief om je pomp en injectiesysteem te smeren. Ik gebruik al jaren Diecyl, van Elf, nu Total en mag nie klagen. Diecyl smeert, neutraliseert geringe watercondensatie in diesel, verhoogt de cetaanwaarde van de diesel, dus een krachtigere verbranding en een brandstof besparing van 2%. De mengverhouding is 2 l per 1000 liter diesel, maar ik neem het dubbele, dus 4l per 1000 l en dit scheelde een halve liter minder verbruik op 100 km en mijn wagen reageerde nog sneller op het gaspedaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                              Doe ik, 90.000 km op makrodiesel.
                              Maar euhhh... ik heb geen common rail, vandaar dat 't geen kwaad kan waarschijnlijk.

Comment

Iemand er al eens over nagedacht dat een constructeur een "diesel"-wagen maakt om op diesel te rijden? Aangezien die "diesel"-pompen en die "diesel"-injectoren gemaakt zijn om diesel te verpompen, waarom zouden ze daar dan kapot van gaan? Of beter gezegd, waarom zouden ze NIET kapot gaan als je nog andere rommel bij die diesel gooit.

Ik vind het altijd leuk om te zien als mensen thuis ff iets bijeen gaan mengen, dat dan beter zou zijn dan hetgeen al die hardwerkende ingenieurs produceren (en testen!).
                                Last edited by ; 23/05/2008, 15:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                  Iemand er al eens over nagedacht dat een constructeur een "diesel"-wagen maakt om op diesel te rijden? Aangezien die "diesel"-pompen en die "diesel"-injectoren gemaakt zijn om diesel te verpompen, waarom zouden ze daar dan kapot van gaan? Of beter gezegd, waarom zouden ze NIET kapot gaan als je nog andere rommel bij die diesel gooit.

Ik vind het altijd leuk om te zien als mensen thuis ff iets bijeen gaan mengen, dat dan beter zou zijn dan hetgeen al die hardwerkende ingenieurs produceren (en testen!).
                                  Er wordt vanalles geprobeerd om te verhinderen dat, als er na 60-70.000 of meer kilometers, een of meerdere injectoren moeten uitgevezen worden, dit simpelweg niet mogelijk is omdat er teveel vuiligheid aan vastgekoekt zit, dit ondanks de merkdiesel die de meeste mensen tanken. De oplossingen die dan moeten genomen worden schijnen niet altijd van een leien dakje te lopen en schijnen ook niet altijd van de goedkoopste te zijn. Volgens 'horen zeggen' hebben alle merken hiervan last, zowel Mercedes als BMW en/of andere serieuze merken van motorenbouwers. Heb het zelf nog niet meegemaakt en ik hoop dat het ook nooit nodig zal zijn maar ik heb wel weet van iemand die om die reden zijn wagen in de garage gelaten heeft omdat de reparatiekosten te hoog zouden zijn, heeft voor minder geld een occassiewagen gekocht ? (Heb gehoord, van iemand die in de branche zit, dat de enige manier om dit soort problemen te verhinderen is om alle 20-30.000 km de injectoren eens uit te vijzen).

Comment

Hmm ik hou dat topic hier zeker in de gaten. Vooral omdat ik net een common rail heb gekocht en ik altijd thuis tank (diesel komt uit camion waar GULF op staat). Wel al samen ettelijke 100 000den km's gereden zonder enig probleem (maar tot nu toe geen common rail).

Er zit wel een degelijke vuil-filter op de tank en de tank staat schuin zodat ongeveer de laatste 50 liter in de tank blijven. Dus vooraleer je meer dan 50 liter water hebt in je tank... Maar denk er toch aan om ook een water-filter te steken. Je weet maar nooit.
                                    Last edited by neilpryde; 25/05/2008, 21:18.
                                    2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

ik zal dit topic eens naar boven zetten se

op het engelse vectra forum zijn de bevindingen met 2 takt als additief zeer goed

Comment

"Zeer goed" in vergelijking met wat?

Ik heb nog nooit problemen gehad met een common rail diesel, en dus ook nooit nood om te gaan smossen met tweetakt olie.

Comment

Working...
                                        X