Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat wordt toch ook door een 'computer' bepaald wanneer en hoeveel er wordt ingespoten, niet?
Enfin, diesel is m'n ding niet, een R4 blokje met carbu is leuker
huh? computer? niks joh. da's gewoon een hogedrukpomp die bepaalt welke cilinder wanneer z'n inspuiting krijgt, en een klep die 't debiet van die inspuiting regelt.
ik ga mijn injectoren binnenbrengen om te laten testen onder druk, en desnoods laat ik ze reviseren en afstellen. ik zal er morgen eens langsrijden met Avantus, en wat informatie vragen. en een tas koffie. en zo.
't waren geen vriendelijke kerels. en 't is er nogal een donker hol.
ze vroegen om m'n auto binnen te brengen voor een dag of 2. ik ga dat lekker niet doen, en gewoon m'n injectoren volgende week even laten testen, en dan zien we wel weer.
't waren geen vriendelijke kerels. en 't is er nogal een donker hol.
ze vroegen om m'n auto binnen te brengen voor een dag of 2. ik ga dat lekker niet doen, en gewoon m'n injectoren volgende week even laten testen, en dan zien we wel weer.
en gelijk heb je,er is niets zo goed dan dat je het zelf doet,behalve als je de tools niet hebt ivm de injectoren.(net als ik)
ik geloof dat ik hier eens een bezoekje ga brengen
die injectoren lijken me echt een bron van miserie. er zijn dingen die ik wel zelf kan, maar waar ik noch 't gereedschap, noch 't geduld voor heb. als ik zelf een aantal mogelijkheden kan uitsluiten, zal de eindafrekening sowieso lager zijn omdat ze die zelf niet hebben moeten uitzoeken.
Ik zou toch eerst nog even de EGR klep mechanisch afsluiten. Als ze niet goed sluit draait ie nog altijd mooi stationair (weinig diesel dus altijd zuurstof genoeg). Bij hogere belasting veel diesel, en dus wel te weinig zuurstof.
Het afkoppelen van de sturing is in dat geval geen goede test, aangezien ze zonder sturing nog altijd niet goed zal sluiten.
Het lijkt me gewoon 100 maal logischer dat op deze motoren de EGR fout gaat, dan dat een injector in een bepaald toerentalgebied slechter begint te werken.
Ik zou toch eerst nog even de EGR klep mechanisch afsluiten. Als ze niet goed sluit draait ie nog altijd mooi stationair (weinig diesel dus altijd zuurstof genoeg). Bij hogere belasting veel diesel, en dus wel te weinig zuurstof.
Het afkoppelen van de sturing is in dat geval geen goede test, aangezien ze zonder sturing nog altijd niet goed zal sluiten.
Het lijkt me gewoon 100 maal logischer dat op deze motoren de EGR fout gaat, dan dat een injector in een bepaald toerentalgebied slechter begint te werken.
'k ga dat maandag eens doen. 't lijkt me ook redelijk logisch, alleen verwacht ik dan iets meer afzetting in de inlaatcollector.
alleen verwacht ik dan iets meer afzetting in de inlaatcollector.
Als het inderdaad een 1.8D is dan is dat nog niet zo vreemd dat er weinig brol in de inlaat zit. Zonder turbo zit je niet met olie in de inlaat, en de rommel die in de uitlaatgassen zit kan dus niet zo vlot blijven hangen en aankoeken als bij wagens mét turbo.
ah. ik ga dan maar op zoek naar een passende sleutel, en steek een plaatje tussen egr en inlaatcollector.
'k heb een doosje met allerlei bits, waar zeker een passende bijzit. een verlengstukje vang ik ook wel ergens, dan nog een passende ratel, en we komen er wel. uiteindelijk moet 't ding niet helemaal los, het volstaat als ik er een plaatje kan tussenschuiven, en dan alles terug vast.
Comment