Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Injectoren ultrasoon reinigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    Het enige war ik nog aan dacht was een verkeerde elektronische sturing
    vriend. 't is een atmosferische diesel. enkel tractoren hebben nog zo'n motor.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      Heeft zo'n ding een lambdasonde?
      ga je mond spoelen.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
        ga je mond spoelen.
        **blaast belletjes**

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
          vriend. 't is een atmosferische diesel. enkel tractoren hebben nog zo'n motor.
          Dat wordt toch ook door een 'computer' bepaald wanneer en hoeveel er wordt ingespoten, niet?

          Enfin, diesel is m'n ding niet, een R4 blokje met carbu is leuker

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
            Dat wordt toch ook door een 'computer' bepaald wanneer en hoeveel er wordt ingespoten, niet?

            Enfin, diesel is m'n ding niet, een R4 blokje met carbu is leuker
            huh? computer? niks joh. da's gewoon een hogedrukpomp die bepaalt welke cilinder wanneer z'n inspuiting krijgt, en een klep die 't debiet van die inspuiting regelt.

            Comment


            • #86
              Ale, dat weten we dan ook weeral

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                ik ga mijn injectoren binnenbrengen om te laten testen onder druk, en desnoods laat ik ze reviseren en afstellen. ik zal er morgen eens langsrijden met Avantus, en wat informatie vragen. en een tas koffie. en zo.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
                  't waren geen vriendelijke kerels. en 't is er nogal een donker hol.

                  ze vroegen om m'n auto binnen te brengen voor een dag of 2. ik ga dat lekker niet doen, en gewoon m'n injectoren volgende week even laten testen, en dan zien we wel weer.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                    't waren geen vriendelijke kerels. en 't is er nogal een donker hol.

                    ze vroegen om m'n auto binnen te brengen voor een dag of 2. ik ga dat lekker niet doen, en gewoon m'n injectoren volgende week even laten testen, en dan zien we wel weer.
                    en gelijk heb je,er is niets zo goed dan dat je het zelf doet,behalve als je de tools niet hebt ivm de injectoren.(net als ik)

                    ik geloof dat ik hier eens een bezoekje ga brengen

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
                      en gelijk heb je,er is niets zo goed dan dat je het zelf doet,behalve als je de tools niet hebt ivm de injectoren.(net als ik)

                      ik geloof dat ik hier eens een bezoekje ga brengen

                      http://www.johanmotorsport.be/
                      die injectoren lijken me echt een bron van miserie. er zijn dingen die ik wel zelf kan, maar waar ik noch 't gereedschap, noch 't geduld voor heb. als ik zelf een aantal mogelijkheden kan uitsluiten, zal de eindafrekening sowieso lager zijn omdat ze die zelf niet hebben moeten uitzoeken.

                      Comment


                      • #91
                        probeer eerst eens een liter marly in die tank te kappen

                        Comment


                        • #92
                          EGR? die frutbak heeft toch geen EGR?

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                            EGR? die frutbak heeft toch geen EGR?
                            De atmo diesel van de 206 had dat wel

                            (want ooit vervangen geweest)

                            Comment


                            • #94
                              Ik zou toch eerst nog even de EGR klep mechanisch afsluiten. Als ze niet goed sluit draait ie nog altijd mooi stationair (weinig diesel dus altijd zuurstof genoeg). Bij hogere belasting veel diesel, en dus wel te weinig zuurstof.

                              Het afkoppelen van de sturing is in dat geval geen goede test, aangezien ze zonder sturing nog altijd niet goed zal sluiten.

                              Het lijkt me gewoon 100 maal logischer dat op deze motoren de EGR fout gaat, dan dat een injector in een bepaald toerentalgebied slechter begint te werken.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                EGR? die frutbak heeft toch geen EGR?
                                toch wel. misschien moest je je eens bezighouden met dingen die je wél goed kan. wachten, bijvoorbeeld.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                  Ik zou toch eerst nog even de EGR klep mechanisch afsluiten. Als ze niet goed sluit draait ie nog altijd mooi stationair (weinig diesel dus altijd zuurstof genoeg). Bij hogere belasting veel diesel, en dus wel te weinig zuurstof.

                                  Het afkoppelen van de sturing is in dat geval geen goede test, aangezien ze zonder sturing nog altijd niet goed zal sluiten.

                                  Het lijkt me gewoon 100 maal logischer dat op deze motoren de EGR fout gaat, dan dat een injector in een bepaald toerentalgebied slechter begint te werken.
                                  'k ga dat maandag eens doen. 't lijkt me ook redelijk logisch, alleen verwacht ik dan iets meer afzetting in de inlaatcollector.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    alleen verwacht ik dan iets meer afzetting in de inlaatcollector.

                                    Als het inderdaad een 1.8D is dan is dat nog niet zo vreemd dat er weinig brol in de inlaat zit. Zonder turbo zit je niet met olie in de inlaat, en de rommel die in de uitlaatgassen zit kan dus niet zo vlot blijven hangen en aankoeken als bij wagens mét turbo.

                                    Comment


                                    • #98
                                      ah. ik ga dan maar op zoek naar een passende sleutel, en steek een plaatje tussen egr en inlaatcollector.

                                      'k heb een doosje met allerlei bits, waar zeker een passende bijzit. een verlengstukje vang ik ook wel ergens, dan nog een passende ratel, en we komen er wel. uiteindelijk moet 't ding niet helemaal los, het volstaat als ik er een plaatje kan tussenschuiven, en dan alles terug vast.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten

                                        te weinig debiet heeft volgens mij geen zwarte rook als gevolg. die zwarte rook is net onverbrande diesel, dus teveel ineens.


                                        ik blijf bij het idee van de pomptiming.


                                        Injectoren... er is geen reden waarom die versleten of kapot zouden zijn...?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          ik blijf bij het idee van de pomptiming.


                                          Injectoren... er is geen reden waarom die versleten of kapot zouden zijn...?
                                          pomp is niet instelbaar, en kan ook niet van zichzelf verdraaien

                                          injectoren zouden een common thing zijn bij deze motoren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X