Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Injectoren ultrasoon reinigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    bwoa, die injectoren zijn er op 10min uit, en na die jaren en het feit dat er 'een' probleem is, kan dat zeker geen kwaad.
    en op een kwartier staken ze er terug in, alles aangesloten. zo erg was 't dus niet.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
      de pomp is geblokkeerd op traditionele wijze, met een boor.

      weeral africa-style, sebiet denk ik nog dat ge een afrikaantje zijt

      Comment


      • #63
        hee men topicje heeft succes
        maar ik niet met de injectoren.

        ik lees nog steeds geen manieren met grafieken van inspuiting ed(dat is net belangrijk)
        en niet dat de injectoren weer glimmen

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten

          weeral africa-style, sebiet denk ik nog dat ge een afrikaantje zijt
          lachen. 'k ben vandaag met Avantus even naar de Frod-boer gereden. de onthaal-dodo zei zelf dat de pomp geblokkeerd wordt met een boor van 6.

          ow ja, probleem nog niet opgelost. inlaatcollector proper gemaakt (met Tec7-cleaner. ), maar 't mocht niet baten. we vermoeden injectoren die bij te hoog debiet beginnen druppelen, ook al hebben ze een half uur in de frietketel gelegen.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
            hee men topicje heeft succes
            maar ik niet met de injectoren.

            ik lees nog steeds geen manieren met grafieken van inspuiting ed(dat is net belangrijk)
            en niet dat de injectoren weer glimmen
            ik ga mijn injectoren binnenbrengen om te laten testen onder druk, en desnoods laat ik ze reviseren en afstellen. ik zal er morgen eens langsrijden met Avantus, en wat informatie vragen. en een tas koffie. en zo.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
              we vermoeden injectoren die bij te hoog debiet beginnen druppelen, ook al hebben ze een half uur in de frietketel gelegen.
              pissers?? zo ja: demonteren, uit elkaar vijzen (opgelet van de veerkes en ringskes) en kuisen (spreken we trouwens over een 1.8D?)
              daarna marly bijkappen en eventueel eens in de uitlaat stomen
              zeker zijn dat uw pomp goed staat en gaan gassen
              en als het dan nog niet is opgelost grijp je maar naar uw hamer (bij voorkeur 900 gr)

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                pissers?? zo ja: demonteren, uit elkaar vijzen (opgelet van de veerkes en ringskes) en kuisen (spreken we trouwens over een 1.8D?)
                daarna marly bijkappen en eventueel eens in de uitlaat stomen
                zeker zijn dat uw pomp goed staat en gaan gassen
                en als het dan nog niet is opgelost grijp je maar naar uw hamer (bij voorkeur 900 gr)
                'k vermoed injectoren met een druiper, ja. 't is een 1.8D, geen vuil in de inlaat, ook niet aan de egr-kant, alle filters nieuw, geen olieverbruik, draait mooi stationair. 't lijkt me echt een probleem bij hoger debiet/druk.
                pomp kan niet versteld worden volgens de Frod-boer, en gassen is echt geen probleem met een E17 in de buurt.
                ik heb mijn hamer altijd bij in die baggerbak.

                Comment


                • #68
                  egr is alleen bij de non believers de boosdoener

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    egr is alleen bij de non believers de boosdoener
                    als m'n egr de boosdoener zou zijn zou m'n inlaatcollector zeker aan die kant erg smerig zijn omdat 'ie permanent open zou staan en dus veel uitlaatgas binnen zou nemen. ik heb 't ding niet afgesloten omdat het daar zeker niet aan ligt.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                      als m'n egr de boosdoener zou zijn zou m'n inlaatcollector zeker aan die kant erg smerig zijn omdat 'ie permanent open zou staan en dus veel uitlaatgas binnen zou nemen. ik heb 't ding niet afgesloten omdat het daar zeker niet aan ligt.
                      Kan het niet dat ie alleen onder vollast of zo teveel opent en dan teveel kracht wegneemt? (aangezien je zegt dat ie mooi stationair draait)

                      Dat er dus enkel een probleem is met de EGR als je iets van de motor vraagt en dus ook daarom onvoldoende vermogen geeft?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                        Kan het niet dat ie alleen onder vollast of zo teveel opent en dan teveel kracht wegneemt? (aangezien je zegt dat ie mooi stationair draait)

                        Dat er dus enkel een probleem is met de EGR als je iets van de motor vraagt en dus ook daarom onvoldoende vermogen geeft?
                        met elektrisch afgekoppelde egr was het probleem net hetzelfde, 't gaf geen verschil.

                        Comment


                        • #72
                          Ah 'k wist niet dat je dat al geprobeerd had

                          Stom vraagje waarschijnlijk, kan het niet zijn dat die sturing kapot is en je door de onderdruk die ongewild opentrekt?

                          Comment


                          • #73
                            of misschien dat je dieselpomp bijna kapot is en onvoldoende debiet geeft?

                            Enfin, ben maar wat aan het gokken, zal er maar mee ophouden zeker?

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Ah 'k wist niet dat je dat al geprobeerd had

                              Stom vraagje waarschijnlijk, kan het niet zijn dat die sturing kapot is en je door de onderdruk die ongewild opentrekt?
                              als die te vaak zou opengaan, zou de inlaatcollector erg smerig zijn

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              of misschien dat je dieselpomp bijna kapot is en onvoldoende debiet geeft?

                              Enfin, ben maar wat aan het gokken, zal er maar mee ophouden zeker?
                              te weinig debiet heeft volgens mij geen zwarte rook als gevolg. die zwarte rook is net onverbrande diesel, dus teveel ineens.

                              Comment


                              • #75
                                of te weinig lucht?

                                'k ga ophouden

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                  of te weinig lucht?

                                  'k ga ophouden
                                  nieuwe luchtfilter
                                  collector gereinigd

                                  stop ermee.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    nieuwe luchtfilter
                                    collector gereinigd

                                    stop ermee.
                                    Zal ik doen, zat toch bijna zonder ideeen

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      Zal ik doen, zat toch bijna zonder ideeen
                                      ik had er nog eentje.

                                      een lamme klepveer, waardoor een klep te traag sluit bij hogere toerentallen, met compressieverlies en onverbrand mengsel als gevolg.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Het enige war ik nog aan dacht was een verkeerde elektronische sturing

                                        Comment


                                        • #80
                                          Heeft zo'n ding een lambdasonde?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X