Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Injectoren ultrasoon reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• pdf-je gevonden over de Bosch VE. klik

op pagina 11 staat een tekeningetje van zo'n pomp. nummer 9 is de elektrische kabel van de vervroeging. zou 't ding dat eraan hangt dan een of andere vervroegingsmechanisme zijn?

Comment

• klik

dia-dingetje over pomprevisie

Comment

• die vervroeging zou het wel eens kunnen zijn!

T'is zeker iets dat achterblijft op toeren, en als dat het tijdstip regelt van injectie, dan moét daar bijna wel iets mee mis zijn

Comment

• 't is precies elektrisch gestuurd. als we nu morgen, voor we naar 't dynamische duo bollen, eens even de spanning meten op die draad, bij hoge en lage toeren.

Comment

• strak plan!

Comment

• bijkomend hebben we Kevin die ons zal proberen te woord te staan.

Comment

• Bij de oudere VE's is het helemaal mechanisch, en regelt de brandstofdruk zelf de vervroeging. Zo'n systeem is niet te fixen zonder pomprevisie.

Een blok van 1996 zou echter electrisch gestuurd moeten zijn ('t is ford, mor toch...). En dan moet je inderdaad aan die klep onderaan zijn. Electrisch probleem is mogelijk, maar het kan ook zijn dat de magneetklep gewoon slecht is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                  Bij de oudere VE's is het helemaal mechanisch, en regelt de brandstofdruk zelf de vervroeging. Zo'n systeem is niet te fixen zonder pomprevisie.

Een blok van 1996 zou echter electrisch gestuurd moeten zijn ('t is ford, mor toch...). En dan moet je inderdaad aan die klep onderaan zijn. Electrisch probleem is mogelijk, maar het kan ook zijn dat de magneetklep gewoon slecht is...
                  't is elektrisch gestuurd, valt zoiets uit te meten met een eenvoudige multimeter, of is de spanning op die klep toerentalafhankelijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                    't is elektrisch gestuurd, valt zoiets uit te meten met een eenvoudige multimeter, of is de spanning op die klep toerentalafhankelijk?
                    Moet perfect uit te meten zijn met de multi. Wat de normale waardes zijn kan ik je echter niet zeggen, van ford heb ik niets van service manuals liggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                      Moet perfect uit te meten zijn met de multi. Wat de normale waardes zijn kan ik je echter niet zeggen, van ford heb ik niets van service manuals liggen...
                      we hebben het even bekeken.

de vervroegingsklep wordt gestuurd door de gasklepsensor. ik had gehoopt dat dat gewoon een variabele weerstand was, zoiets met 2 draadjes. niet dus.

er komen 3 draden uit, geen idee tussen de welke ietwat variabele weerstand te meten moet zijn.

als ik een van de dagen even tijd heb, peuter ik de aansluiting van de vervroegingsklep even los, en maak zo eens een toertje. ik kan dan ook ineens het spanningsverschil meten bij stijgend toerental, op die manier sluit ik ook een defecte sensor uit.

Comment

• die paljas van Motoreco beweert dat ik te weinig klepspeling heb, en dat ik die eerst eens moet nakijken.

't zou misschien wel verklaren dat op hoge toeren een paar kleppen gaan zweven, maar dat zou zich dan weer manifesteren als draaien op 2 of 3 cilinders, denk ik.

Comment

die paljas van Motoreco beweert dat ik te weinig klepspeling heb, en dat ik die eerst eens moet nakijken.

't zou misschien wel verklaren dat op hoge toeren een paar kleppen gaan zweven, maar dat zou zich dan weer manifesteren als draaien op 2 of 3 cilinders, denk ik.
                          Misschien de klepveren wat versleten ?? Misschien anders wat straffere steken ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                            Misschien de klepveren wat versleten ?? Misschien anders wat straffere steken ??
                            't zou opvallen in 't rijden, denk ik. het gevoel van op 3 cilinders rijden, en dat heb ik niet.

Comment

't zou opvallen in 't rijden, denk ik. het gevoel van op 3 cilinders rijden, en dat heb ik niet.
                              Ja, want dat voelt ge goed. Zoals vroeger als ge ratés had in 1 cylinder, schokkerig bollen. Ik had dat vroeger ook met mijn 1e motor in mijn Manta, als het erg koud was startte (en draaide) die zelfs op 1 cylinder, moest dan proberen van gaz planché te geven en dan embrayage te lossen gedurende zo'n meter of 20, dan terug embrayage induwen en gaz planché geven voor de volgende 20 meter. Dit was alleen maar bij erg felle koude ( -5 of minder). Als hij 's morgens in de garage (onverwarmd) startte was het meestal op 3 poten dat hij draaide, na zo'n km of twee begon de 4e cyl. ook al eens mee te werken en dat gaf serieuze schokken maar vanaf dat moment kwam alles terug rap in orde. 's Namiddags had ik geen problemen want op 't werk stond hij in een verwarmde garage (op de -4). Heb toen alles veranderd aan de ontsteking, ook de gicleurs in de carbu maar allemaal geen avance, ik verdacht er toen ook de segmenten van, dat die bij zo'n extreme koude niet genoeg meer afdichtten en zo alle compressie op 1 cylinder verloren. Heb het jaar daarop nen andere motor gestoken, van 'n perte totale van een Opel rekord Coupé indertijd nog. Dit allemaal terzijde, veel geluk met uw zoektocht en 'k hoop dat je rap vindt wat het probleem is, en dat het nog op te lossen is natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                Ja, want dat voelt ge goed. Zoals vroeger als ge ratés had in 1 cylinder, schokkerig bollen. Ik had dat vroeger ook met mijn 1e motor in mijn Manta, als het erg koud was startte (en draaide) die zelfs op 1 cylinder, moest dan proberen van gaz planché te geven en dan embrayage te lossen gedurende zo'n meter of 20, dan terug embrayage induwen en gaz planché geven voor de volgende 20 meter. Dit was alleen maar bij erg felle koude ( -5 of minder). Als hij 's morgens in de garage (onverwarmd) startte was het meestal op 3 poten dat hij draaide, na zo'n km of twee begon de 4e cyl. ook al eens mee te werken en dat gaf serieuze schokken maar vanaf dat moment kwam alles terug rap in orde. 's Namiddags had ik geen problemen want op 't werk stond hij in een verwarmde garage (op de -4). Heb toen alles veranderd aan de ontsteking, ook de gicleurs in de carbu maar allemaal geen avance, ik verdacht er toen ook de segmenten van, dat die bij zo'n extreme koude niet genoeg meer afdichtten en zo alle compressie op 1 cylinder verloren. Heb het jaar daarop nen andere motor gestoken, van 'n perte totale van een Opel rekord Coupé indertijd nog. Dit allemaal terzijde, veel geluk met uw zoektocht en 'k hoop dat je rap vindt wat het probleem is, en dat het nog op te lossen is natuurlijk.
                                leuk verhaaltje will.

't zal ons wel lukken om de problemen op te lossen, 'k vind het gewoon godgeklaagd dat ze bij een gerenommeerd revisiebedrijf niet eens een beetje deftig advies geven, terwijl alle symptomen redelijk duidelijk zijn. ik zal zelf wel wat meten, zo moeilijk lijkt me dat niet te zijn.

Comment

leuk verhaaltje will.

't zal ons wel lukken om de problemen op te lossen, 'k vind het gewoon godgeklaagd dat ze bij een gerenommeerd revisiebedrijf niet eens een beetje deftig advies geven, terwijl alle symptomen redelijk duidelijk zijn. ik zal zelf wel wat meten, zo moeilijk lijkt me dat niet te zijn.
                                  Veel geluk in alle geval. (Leuk verhaaltje...... nu ja, maar toen ik in die periode zat was het allesbehalve leuk. Niet vergeten dat er toen nog niet gestrooid werd, dus als het 's morgens glad was en ik vertrok op 3 poten was het nog tot daaraantoe, het rendement van de motor was constant, niet goed maar constant, maar vanaf het ogenblik dat die laatste cilinder begon mee te werken kreeg ik 'oprispingen' van kracht en dat was geen sinecure om de beest dan op het rechte pad te houden hoor...) Maar alla, we hebben het overleefd.

Comment

• heren techniekers (frekkel en Rosse dus, de rest staat maar wat te apegapen), is de vervroeging van zo'n dieselpomp van het aan-uit-type, of variabel in functie van het toerental?

Comment

heren techniekers (frekkel en Rosse dus, de rest staat maar wat te apegapen), is de vervroeging van zo'n dieselpomp van het aan-uit-type, of variabel in functie van het toerental?
                                      is die kar nu nog niet opgeroest??

edit: had je vraag niet gezien, techniekers int weekend zijn alcoholiekers moet je weten
                                      wa voor pomp is da, rotodiesel wellicht?
                                      de inspuiting zelf is variabel uiteraard, maar de vervroeging niet, das kwestie van afstellen en vastdraaien
                                      Last edited by ; 29/06/2008, 20:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                        is die kar nu nog niet opgeroest??

edit: had je vraag niet gezien, techniekers int weekend zijn alcoholiekers moet je weten
                                        wa voor pomp is da, rotodiesel wellicht?
                                        de inspuiting zelf is variabel uiteraard, maar de vervroeging niet, das kwestie van afstellen en vastdraaien
                                        't desintegratieproces is langzaam maar zeker bezig.

't is een Bosch VE, met gasklepsensor en elektrische vervroeging.

Comment

't desintegratieproces is langzaam maar zeker bezig.

't is een Bosch VE, met gasklepsensor en elektrische vervroeging.
                                          zotjes, modern spul!!

maar das een stadium dat ik niet goed ken. de rosse zal da wel kennen, als die ook niet ergens ligt te braken in een gracht

Comment

Working...
                                          X