Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Injectoren ultrasoon reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    ik blijf bij het idee van de pomptiming.

Injectoren... er is geen reden waarom die versleten of kapot zouden zijn...?
    volgens de Frod-man kan de pomp niet verzet worden.

versleten niet direct, maar misschien hapert er eentje. in elk geval, de egr zorgt volgens goegel regelmatig voor problemen. ben jij maandag thuis?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
      volgens de Frod-man kan de pomp niet verzet worden.

versleten niet direct, maar misschien hapert er eentje. in elk geval, de egr zorgt volgens goegel regelmatig voor problemen. ben jij maandag thuis?

ik geloof niet dat die timing niet kan worden afgesteld... élke injectiepomp moet worden fijngesteld, zelfs na elke distributiewissel...

ik ben maandag thuis.

Ahja, Gio en ik hebben die carterdop nodig voor zijn escrot, en naar't schijnt heb jij die? Is er een mogelijkheid om die morgen te komen halen bij u?

Comment

ik geloof niet dat die timing niet kan worden afgesteld... élke injectiepomp moet worden fijngesteld, zelfs na elke distributiewissel...

ik ben maandag thuis.

Ahja, Gio en ik hebben die carterdop nodig voor zijn escrot, en naar't schijnt heb jij die? Is er een mogelijkheid om die morgen te komen halen bij u?
        'k denk echt niet dat die pomp het probleem is. in eerste en tweede valt het best mee, vanaf derde is er een probleem. een foutief afgestelde pomp zou altijd problemen geven, denk ik.

nee, dat kan niet. ik ben morgen niet in de buurt.
        hoewel, ik kan dat ding morgen erg vroeg komen langsbrengen, hoe laat ben je wakker?

Comment

'k denk echt niet dat die pomp het probleem is. in eerste en tweede valt het best mee, vanaf derde is er een probleem. een foutief afgestelde pomp zou altijd problemen geven, denk ik.

nee, dat kan niet. ik ben morgen niet in de buurt.
          hoewel, ik kan dat ding morgen erg vroeg komen langsbrengen, hoe laat ben je wakker?

Leg het dan aan de brievenbus?

hangt ervan af hoe vroeg.

Comment

Leg het dan aan de brievenbus?

hangt ervan af hoe vroeg.
            iets voor 9 of zo.

Comment

iets voor 9 of zo.

ooh dat valt wel mee. Bel me 5 minuten op voorhand ofzo. Dan kom ik wel m'n bed uitgestrompeld.

Comment

ik ben maandag thuis.

de pomp kan fijngesteld worden door de ring in de pomp te 'verklikken' (ofzo), ook echter heel miniem, en enkel indien je dat wenst te doen want vanzelf kan dat niet.

Comment

ooh dat valt wel mee. Bel me 5 minuten op voorhand ofzo. Dan kom ik wel m'n bed uitgestrompeld.
                  'k zal eerst in de nieuws-straat m'n materiaal gaan laden, en dan bij de panos m'n broodje gaan halen. dat scheelt je een paar minuten.

Comment

'k zal eerst in de nieuws-straat m'n materiaal gaan laden, en dan bij de panos m'n broodje gaan halen. dat scheelt je een paar minuten.

ik kijk er al naar uit.

Comment

ik kijk er al naar uit.
                      reken jij die stop af met Gio?

Comment

reken jij die stop af met Gio?

zeg maar wat het spul moet kosten. Ik schrijf het op zijn factuur.

Comment

True. Volgens mij kan je ze wel afstellen hoor. Heb toch al eens een riem gelegd op een 1.8D, en die poelie zat op de pomp met boutjes. Aangezien elke ford man zegt dat het niet kan, veronderstel ik wel dat er geen nood is om deze na elke wissel af te stellen.

Ik ben er wel 99% zeker van dat pomptiming niet het probleem is in dit geval. Tegen dat je timing zo ver heen is dat er zwarte rook uitkomt, heb je al lang serieuze startproblemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                            Tegen dat je timing zo ver heen is dat er zwarte rook uitkomt, heb je al lang serieuze startproblemen.
                            tja, en die bak start zonder morren, elke ochtend steenkoud, met gloeibougies die waarschijnlijk ook al een zwaar leven achter de rug hebben, en dat binnen de 3 seconden, zonder al te veel rook. lijkt me niet echt een pomp-probleem te zijn...

'k vond dit, en daar zeggen ze 't ook...

Comment

zeg maar wat het spul moet kosten. Ik schrijf het op zijn factuur.
                              'k heb hier voor mijnheer ook nog hitteschildjes voor onder z'n injectoren liggen.

Comment

• de vroegere fordjes en golfjes kun je perfect afstellen met een meetklok,andere ook wss,(maar bij bij deze is het nog makkelijker ivm geen cal in nokkenastandwiel)
                                even op BDP zetten,meetklok op nul en tussen 0.20 en 0.35 mm afstellen door pomp te verdraaien.(cijders zijn niet exact)
                                de rotatieve dieselpompen van vroeger zijn kinderspel als je het gaat vergelijken met de tegenwoordige bol-common rail met piezo verstuivers op 2000 bar
                                Last edited by ; 02/05/2008, 00:14.

Comment

• stomme kutbak.

egr is afgesloten, plaatje tussen de klep en de inlaatcollector gestoken (thanks, matteus!) en 't probleem is nog niet verholpen.

Comment

• bedankt voor de cola.

frutbak.

Comment

• Koop een deftige bak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                        Koop een deftige bak.

tspreekt.

Comment

tspreekt.
                                          Ik haal tenminste 160

Comment

Working...
                                          X