Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Injectoren ultrasoon reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Injectoren ultrasoon reinigen

Wie weet een goed adres voor bovenvermelde opdracht?
    ik heb me al suf gezocht maar niets gevonden helaas.
    regio kempen limb aub

(bosch centrum ben ik niets mee,smeren je een busje FORTE aan)

ervaringen zijn ook welkom.

mvg jef75

De winkels van Autovak in Kontich en Autoparts in Limburg zijn dé adressen voor al uw auto-onderdelen en -toebehoren.

8 euro en een sjiek per stuk, plus btw.

Comment

Kan iemand me en passant ineens even uitleggen wat dat juist inhoudt, en welk nut het heeft?

Comment

Avantus heeft dat onlangs zelf gedaan.

Comment

iig al bedankt voor de tips.

ik wil een complete (revisie) is een groot woord hiervoor.
          wat houdt het in,de injectoren worden ontdaan van dichtingen en filters.
          daarna ultrasoon gereinigd in een bad,dan word het sproeibeeld per injector gemeten en genoteerd.
          het is vrij belangrijk om een linear inspuitbeeld(waarden) te hebben ivm detonatie ed.
          (wat is persoonlijk belangrijk vind)
          voorzien van nieuwe o-ringen en fine caps,pintle cap.
          wat ik horen zeggen heb,is dat het een +- 25 a 30 euro per injector kost,
          dat bedrag heb ik er zeker voor over,omdat de injectoren dan nieuw zijn,en nieuw kosten +- 200 euro per stuk

Comment

je kan dat in iedere garage laten doen, als ze een ultrasoonbad hebben tenminste, maar dat zal wel vermoed ik.

Comment

Ik heb vorige week m'n injectoren ultrasoon gereinigd.

2 aflopende (van hoogfrequent naar laagfrequent) programma's van 10min laten doen in een bad speciaal voor injectoren.

Aan 0-ringen en rubbers was ik zo'n 20€ kwijt, aan metalen zittingen + plastieken geleiders en bijhorende rubberdichting voor in de cilinderkop nog eens zo'n 30€ (zeker checken, worden vaak broos en kan oorzaak zijn van valse lucht).

m'n injectoren waren terug als nieuw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Kan iemand me en passant ineens even uitleggen wat dat juist inhoudt, en welk nut het heeft?
                bij motoren met enige ervaring, komen er na verloop van jaren wel deeltjes vuil mee tot aan de injectoren (die voorbij de brandstofpomp z'n filter, en de eigelijke brandstoffilter geraakt zijn). Die vuildeeltjes kunnen ophopen in de injectoren, meer bepaald aan de kop waar de naald lift. $

deze afbeelding zegt genoeg over wat die afzetting van vuil kan veroorzaken:

links (slecht) vs rechts (goed)

- slecht sproeibeeld/richting
                - te weinig brandstofopbrengst
                - foute openingsdruk/sluitdruk
                - nadruppelen van injectoren met als gevolg slechte koudstart

al deze gevolgen hebben op hun beurt dan weer een slechte verbranding, en een hoger verbruik tot gevolg.

ohja het milieu baadt er ook niet bij, maar dat boeit niet zo.

zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  en volgende week ga je die van mij doen.

mijn ultrasoonbad werkt enkel op 42 kHz, en heeft dus geen op- of aflopend programma. ik kan tijdens 't reinigen ook niet onder druk zetten om te laten openen. daarom mag Avantus de job doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                    en volgende week ga je die van mij doen.

mijn ultrasoonbad werkt enkel op 42 kHz, en heeft dus geen op- of aflopend programma. ik kan tijdens 't reinigen ook niet onder druk zetten om te laten openen. daarom mag Avantus de job doen.
                    ik regel dat

Comment

ik geloof je.

Comment

ik wil de jouwe ook gerust doen frankie
                        heb hier nog wel ergens een ouwe frietketel staan

Comment

bij motoren met enige ervaring, komen er na verloop van jaren wel deeltjes vuil mee tot aan de injectoren (die voorbij de brandstofpomp z'n filter, en de eigelijke brandstoffilter geraakt zijn). Die vuildeeltjes kunnen ophopen in de injectoren, meer bepaald aan de kop waar de naald lift. $

deze afbeelding zegt genoeg over wat die afzetting van vuil kan veroorzaken:

links (slecht) vs rechts (goed)

- slecht sproeibeeld/richting
                          - te weinig brandstofopbrengst
                          - foute openingsdruk/sluitdruk
                          - nadruppelen van injectoren met als gevolg slechte koudstart

al deze gevolgen hebben op hun beurt dan weer een slechte verbranding, en een hoger verbruik tot gevolg.

ohja het milieu baadt er ook niet bij, maar dat boeit niet zo.

zo

Thanks! Veel leuker als je eens wat "duiding" krijgt.

En wat is ultrasoon dan eigenlijk, gewoon een soort ultrasoon middel ofzo?

Comment

Ultrasoon geluid heeft een soort hogedrukreiniger-effect.
                            Het doet overal het vuil lostrillen door de hoogfrequente golven, dacht ik.

Comment

Aha!
                              .

Comment

Jep, hier staat het wat beter:

Comment

Super, nu is het me duidelijk, thx

Comment

Heb je daar iets van gemerkt in de praktijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Heb je daar iets van gemerkt in de praktijk?
                                      z'n knar start beter, denk ik.

maandag neemt 'ie mijn injectoren mee, dinsdagmorgen breng ik jullie op de hoogte van 't resultaat. nu heb ik nul power. spannend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                        Op het werk gebruiken we die dingen om moeilijke stofjes opgelost te krijgen.

Comment

Working...
                                        X