Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Injectoren ultrasoon reinigen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenK(E)-jet gooi je er zo in, elektronisch gestuurde injectoren steek je in een houdertje en geef je een puls met de kabels van dat machien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenik vijs die meestal uit mekaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenmoet je ze dan nadien niet afstellen? of is 't inspuit-beeld sowieso altijd hetzelfde als ze gereinigd zijn?
in den tijd opt school nog eens zo op wat oude injectoren van die druktestjes gedaan om het sproeibeeld en zo te zien. toen heb ik de "pissers" gewoon uit elkaar gevezen en met een droge papieren vod en wat remreiniger schoon gemaakt, en nadien waren die ook weer perfect bruikbaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtengeen idee, samenvijzen en monteren, en tot nu toe nog geen klachten gehad. het gaat er hem volgens mij toch gewoon om dat de sproeigaten proper zijn.
in den tijd opt school nog eens zo op wat oude injectoren van die druktestjes gedaan om het sproeibeeld en zo te zien. toen heb ik de "pissers" gewoon uit elkaar gevezen en met een droge papieren vod en wat remreiniger schoon gemaakt, en nadien waren die ook weer perfect bruikbaar
remreiniger is dé shit voor veel vuil.
Comment
-
't is vandaag. Avantus heeft m'n injectoren in 't bad gekeild en er een half uur laten inzitten, ze zijn dus proper.
ik heb heel de zwik opnieuw gemonteerd, en m'n stomme Frod blaast nog steeds zwarte rook. ik vrees voor Iets Met Een Klep. morgen pik ik Avantus even op, en gaan we hier en daar eens advies inwinnen. 'k denk aan een complete koprevisie, de auto heeft amper 147000 km, en eens dat gebeurd is, is alles zo stilaan vervangen en zou 't dus een goeie moeten zijn.
Comment
-
K-jet injectoren moet je apart op de hoofdslang bovenop de verdeelrail aansluiten, maar die lekt (nuja, spuit in het rond). Samen met een leerkracht nog naar zitten zoeken maar geen oplossing gevonden. Voor elektronisch gestuurde injectoren zou het wel gaan aangezien die in serie op de rail gezet kunnen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenStaat uw pomptiming wel goed?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten'k vraag het mij ook stilletjes af. de distributieriem is vervangen, pakweg 5000 km terug, en de timing is gewoon behouden. de pomp is geblokkeerd op traditionele wijze, met een boor. 't zou kunnen dat ze voordien al erg slecht stond.
Ja, dat zou ik dus laten controleren voor dat ik de injectoren zou demonteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa, dat zou ik dus laten controleren voor dat ik de injectoren zou demonteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa, dat zou ik dus laten controleren voor dat ik de injectoren zou demonteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenondertussen zijn ze dan toch ook in orde. ah.
Bij zo'n oude diesel heb ik altijd m'n twijfels al gehad of dat zoveel effect heeft.
Zo'n ding rijd je constant op vollast, en draait op snelweg voldoende hoge toeren om niet dicht te koeken.
Uit nieuwsgierigheid zou ik het wel eens willen doen bij die van de 300TD, het verstuiverbeeld checken, maar gezien het startgedrag, vermogen en koppel, en weinig roeten van de kar, denk ik dat dat nog perfect in orde is.
Comment
Comment