Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Injectoren ultrasoon reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
    effe vraagje: gooi je de injector er in zijn geheel in of demonteer je hem?
    K(E)-jet gooi je er zo in, elektronisch gestuurde injectoren steek je in een houdertje en geef je een puls met de kabels van dat machien.

Comment

ik ken er geen bal van, maar als je die dingen uit mekaar draait, verander je dan het inspuitbeeld niet?

Comment

heeft dit product geen gelijkaardig effect? (in mindere mate welliswaar)

Comment

Voor je portefeuille wel, voor je injectors niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            K(E)-jet gooi je er zo in, elektronisch gestuurde injectoren steek je in een houdertje en geef je een puls met de kabels van dat machien.
            ik vijs die meestal uit mekaar en laat die een half uurtje zwemmen in de frituur, of ksmijt ze er gewoon in, afhankelijk van de nood

Comment

ik vijs die meestal uit mekaar
              moet je ze dan nadien niet afstellen? of is 't inspuit-beeld sowieso altijd hetzelfde als ze gereinigd zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                moet je ze dan nadien niet afstellen? of is 't inspuit-beeld sowieso altijd hetzelfde als ze gereinigd zijn?
                geen idee, samenvijzen en monteren, en tot nu toe nog geen klachten gehad. het gaat er hem volgens mij toch gewoon om dat de sproeigaten proper zijn.
                in den tijd opt school nog eens zo op wat oude injectoren van die druktestjes gedaan om het sproeibeeld en zo te zien. toen heb ik de "pissers" gewoon uit elkaar gevezen en met een droge papieren vod en wat remreiniger schoon gemaakt, en nadien waren die ook weer perfect bruikbaar

Comment

geen idee, samenvijzen en monteren, en tot nu toe nog geen klachten gehad. het gaat er hem volgens mij toch gewoon om dat de sproeigaten proper zijn.
                  in den tijd opt school nog eens zo op wat oude injectoren van die druktestjes gedaan om het sproeibeeld en zo te zien. toen heb ik de "pissers" gewoon uit elkaar gevezen en met een droge papieren vod en wat remreiniger schoon gemaakt, en nadien waren die ook weer perfect bruikbaar
                  't lijkt me ook wel hoofdzaak te zijn dat de sproei-opening proper is, 'k zal het morgen wel zien...

remreiniger is dé shit voor veel vuil.

Comment

't is vandaag. Avantus heeft m'n injectoren in 't bad gekeild en er een half uur laten inzitten, ze zijn dus proper.

ik heb heel de zwik opnieuw gemonteerd, en m'n stomme Frod blaast nog steeds zwarte rook. ik vrees voor Iets Met Een Klep. morgen pik ik Avantus even op, en gaan we hier en daar eens advies inwinnen. 'k denk aan een complete koprevisie, de auto heeft amper 147000 km, en eens dat gebeurd is, is alles zo stilaan vervangen en zou 't dus een goeie moeten zijn.

Comment

aan de injectoren kan het dus al zowiezo niet liggen. Weer iets dat je kan uitsluiten iig.

Comment

tenzij ze echt naar de zeik zouden zijn...

de mannen van Motoreco weten wel raad. of de kwieten van Frod zelf. wie weet.

Comment

Hedb je nu je vergelijkende test kunnen doen?

Comment

ze zijn niet afgetest, er was geen leerkracht of zoiets, dus Avantus is na 't reinigen van mijn injectoren maar vrolijk fluitend huiswaarts gekeerd.

Comment

K-jet injectoren moet je apart op de hoofdslang bovenop de verdeelrail aansluiten, maar die lekt (nuja, spuit in het rond). Samen met een leerkracht nog naar zitten zoeken maar geen oplossing gevonden. Voor elektronisch gestuurde injectoren zou het wel gaan aangezien die in serie op de rail gezet kunnen worden.

Comment

Staat uw pomptiming wel goed?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Staat uw pomptiming wel goed?
                                  'k vraag het mij ook stilletjes af. de distributieriem is vervangen, pakweg 5000 km terug, en de timing is gewoon behouden. de pomp is geblokkeerd op traditionele wijze, met een boor. 't zou kunnen dat ze voordien al erg slecht stond.

Comment

'k vraag het mij ook stilletjes af. de distributieriem is vervangen, pakweg 5000 km terug, en de timing is gewoon behouden. de pomp is geblokkeerd op traditionele wijze, met een boor. 't zou kunnen dat ze voordien al erg slecht stond.

Ja, dat zou ik dus laten controleren voor dat ik de injectoren zou demonteren.

Comment

ondertussen zijn ze dan toch ook in orde. ah.

Comment

bwoa, die injectoren zijn er op 10min uit, en na die jaren en het feit dat er 'een' probleem is, kan dat zeker geen kwaad.

Comment

ondertussen zijn ze dan toch ook in orde. ah.

Bij zo'n oude diesel heb ik altijd m'n twijfels al gehad of dat zoveel effect heeft.

Zo'n ding rijd je constant op vollast, en draait op snelweg voldoende hoge toeren om niet dicht te koeken.

Uit nieuwsgierigheid zou ik het wel eens willen doen bij die van de 300TD, het verstuiverbeeld checken, maar gezien het startgedrag, vermogen en koppel, en weinig roeten van de kar, denk ik dat dat nog perfect in orde is.

Comment

Working...
                                          X