Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Injectoren ultrasoon reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'k heb wat plaatjes gevonden via google, en die tonen allemaal een pomp met een elektronisch gedeelte bovenop, zoals Avantus omschrijft. de mijne heeft dat niet, ik vermoed dat die behoorlijk mechanisch werkt, eigenlijk...

zou die niet gewoon centrifugaal vervroegen?

Comment

• Als die volledig mechanisch werkt is het een gewone VE-pomp.

Inspuitmomentverstelling gebeurt dan door een vervroegingsplunjer die via een pen de rollenring verdraaid. Waardoor de nokken vroeger of later op de rollen komen. Het inspuitmoment kan dan afgesteld worden adhv afstelplaatjes in de inspuitmomentversteller, aan de retourzijde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DomD Bekijk Berichten
        Als die volledig mechanisch werkt is het een gewone VE-pomp.

Inspuitmomentverstelling gebeurt dan door een vervroegingsplunjer die via een pen de rollenring verdraaid. Waardoor de nokken vroeger of later op de rollen komen. Het inspuitmoment kan dan afgesteld worden adhv afstelplaatjes in de inspuitmomentversteller, aan de retourzijde.
        hoi.

op die manier verzet je heel het inspuittijdstip, en niet enkel dat op hoge toeren.

kan je volgende keer proberen na te denken voor je iets post? bedankt.

Comment

• Ik ken het probleem niet hé. Ik las enkel iets van 'volledig mechanisch', en 'inspuitmomentversteller'. Dus mijn post was zo onlogisch nog niet.

Comment

• deze 2 posts op vorige pagina zeggen nochtans veel over het probleem hoor Tom

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
            't kan haast niet anders dan dat er iets vastzit. op lage toeren werkt het ding echt perfect nu, erg stabiel.

zou 'k het wagen en nog eens zo'n busje reiniger gaan halen en 't ding enkel daar op laten draaien?
            Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
            Aangezien je injectoren nu goed zijn, zou ik daar nu nimeer mee beginnen.

De vervroegingsklep zal dus idd vast zitten -> geen vervroeging met toenemen van de toeren -> diesel te laat ingespoten bij hogere toeren -> geen tijd om te verbranden bij hogere toeren -> roet, en vermogensverlies bij hogere toeren.

Of de klep te vervangen is weet ik niet. Best een revisiebedrijf zoeken die zo'n pompen kennen. Of misschien gewoon direct een andere pomp van op de sloop?

Comment

• Inderdaad, die posts wel. Maar als je selectief leest en 'VP30', 'misschien toch mechanisch' en 'inspuitmomentverstelling' leest, dan kom je tot mijn reactie.
              Maar goed, ik zal de volgende keer wat uitgebreider lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DomD Bekijk Berichten
                Maar goed, ik zal de volgende keer wat uitgebreider lezen.
                mooi zo.

als 't enkel over het globale inspuitmoment zou gaan, 'k had die rommel al lang versteld. ik kan namelijk wél met m'n handen werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                  mooi zo.

als 't enkel over het globale inspuitmoment zou gaan, 'k had die rommel al lang versteld. ik kan namelijk wél met m'n handen werken.
                  Lacht met een ander hé gast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Lacht met een ander hé gast
                    ga je nummerplaat vastvijzen. of zo.

Comment

ga je nummerplaat vastvijzen. of zo.
                      Hangt er terug op. Denk ik.

Niet meer naar gekeken, mss is ze eraf gevlogen

Comment

• stom kalf.

oh ja, vandaag een toertje gedaan met m'n kreng. eigenlijk is er niks veranderd, enkel stationair draait 'ie wat zoeter. 't blijft roeten, op die manier halen we de kyoto-norm nooit.

Comment

• op die manier halen we de kyoto-norm nooit, en die wil jij zien halen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                            op die manier halen we de kyoto-norm nooit, en die wil jij zien halen ?
                            'k lig er niet van wakker, eerlijk gezegd, maar ik wil wel iets meer power in m'n auto-ding.

Comment

'k lig er niet van wakker, eerlijk gezegd, maar ik wil wel iets meer power in m'n auto-ding.
                              power

Comment

power
                                ja, ik zou graag de brug over kunnen mét aanhangwagen.

Comment

ja, ik zou graag de brug over kunnen mét aanhangwagen.
                                  jah , een brug overrijden met nen remorke die overlaad is

Comment

jah , een brug overrijden met nen remorke die overlaad is
                                    ik mag 2 ton laden in m'n dubbelasser.

Comment

stom kalf.

oh ja, vandaag een toertje gedaan met m'n kreng. eigenlijk is er niks veranderd, enkel stationair draait 'ie wat zoeter. 't blijft roeten, op die manier halen we de kyoto-norm nooit.
                                      Zolang ik nog rond rij met mijn roestbak gaan we daar niet aan komen nee

Comment

mooi zo.

Beweer ik dan dat je dat niet kan?
                                        En 't zou leuker zijn moest je me TomT noemen dan DomD.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          En 't zou leuker zijn moest je me TomT noemen dan DomD.
                                          voor ons niet.

ach ja, jij je zin, als je in de toekomst maar wat beter leest.

Comment

Working...
                                          X