Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beta
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    Hier een paar fotokes van mijne einser. Later is de dubbele pijp erbij gekomen, een must vond ik, net zoals de H&R verlaging, de dakspoiler (Maar dan ook enkel dit soort model), de 19" velgen (Hoezo te groot?) en het M-pakket.
    Nice. Ik zou die spoiler niet monteren, maar ik vind hem niet echt slechter ogen dan dat OEM-ding.
    Eigenlijk sowieso wel een beetje vreemd dat een 123d standaard geen dubbele pijp krijgt, vind ik. OK, tot de nieuwe generatie geen dubbele uitlaten op viercilinders, maar een 123d is natuurlijk wel de enige met meer dan 200 pk. Dat is meer vermogen dan wat sommige zescilinders van het merk halen.
    Knappe velgen, maar rijdt dat nog comfortabel? Altijd moeten opletten voor de velgen, lijkt mij ook net iets minder aangenaam. En dan niet alleen aan stoepranden. Ik kan mij inbeelden dat als je op sommige Vlaamse wegen rijdt, je al eens schade kan ondervinden aan de velgen, enkel en alleen door een put of omhooggekomen asfalt.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Een 123d is ook een optie (Indien van toepassing dus o.a. betaalbaar). Denk dat een 120d sneller aanvoelt als een 123d maar gechipt krijg je een heel ander verhaal t.o.v. een 120d.
    Sleur je nog altijd 1,5 ton mee maar met een pk of 250 en een koppel van ongeveer 500NM heb je al een vrij vinnige auto. Het verschil zit em in het feit dat de 123d gewoon echt doorsleurt tot bijna 5000tr/min terwijl een 120d bij dat toerental al behoorlijk naar lucht snakt.
    Toch iets om te overwegen, buiten het gewicht.
    Last edited by ; 07/12/2010, 14:47.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ja en nee. Ik ben op het gemak wat meer informatie over de 1 reeks aan het verzamelen omdat de eerste indrukken goed zijn. Die 50/50 gewichtsverhouding die je ook vermeldt, uiterlijk vind ik niet afstotelijk, redelijke kofferruimte en een van de belangrijkste: RWD.

Wat ik dan ook las en wat je idd ook zegt is dat ze nogal zwaar zijn. Daarom dat ik hardop aan het nadenken ben of daar nog iets te doen aan zou zijn waardoor het rijgedrag beter is.

Nuja, op papier is een E81 120d al niet traag, als je die dan nog eens chipt tot 200pk en 420Nm koppel denk ik dat dat wel fijn moet rijden. Enkel het gewicht dat je blijft meesleuren is jammer...

Eerst maar eens een ritje proberen te regelen in een 120d, kijken hoe snel alles in praktijk aanvoelt

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hier een paar fotokes van mijne einser. Later is de dubbele pijp erbij gekomen, een must vond ik, net zoals de H&R verlaging, de dakspoiler (Maar dan ook enkel dit soort model), de 19" velgen (Hoezo te groot?) en het M-pakket.
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 07/12/2010, 14:21.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
    Heeft iemand soms kuipzetels in z'n eend? Of de achterbank gestript? Zou dat veel gewicht schelen en dus beter rijden of is het verschil miniem?
    nog niet gezien...
    van plan om gewichtsbesparing te doen?
    is wel intressant want naar mijn mening is een eendje een beetje zwaar...
    met de chauffeur erbij zit je al snel aan een anderhalve ton.
    nuja, bmw heeft dat wat gecompenseerd door een bijna 50/50 gewichtsverdeling voor en achter.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Heeft iemand soms kuipzetels in z'n eend? Of de achterbank gestript? Zou dat veel gewicht schelen en dus beter rijden of is het verschil miniem?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Doel je ook op het mooi laten blinken van de flanken?
    Dat is alleszins een "mode" die ik niet snap. Sinds wanneer moet een band glanzend zijn?
    glanzend niet, maar wel diepzwart ipv afgeschenen grijs

Leave a comment:

• Beta
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMW Einser Bekijk Berichten
    Idd mag niet klagen hehe En heb hierop et forum je wagen juist bekeken. Pareltje van een wagen natuurlijk
    Thx.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Als eerste wagen is een 1-reeks natuurlijk zalig.
    Zoals je mss al zag, heb ik zelf ook een zwarte E87. Donkere ruiten zijn idd wel mooier, maar wederom iets waar ik mijn geld niet kan aan hangen.
    Zo ben ik: al wat ik wil, moet er direct op zitten. Anderzijds, accessoires (zoals zo'n spoiler) worden sowieso achteraf gemonteerd, net als die andere mods die je overweegt.
    Idd mag niet klagen hehe En heb hierop et forum je wagen juist bekeken. Pareltje van een wagen natuurlijk

Leave a comment:

• Beta
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
    Ik zou hem ook zo laten. Enkel de banden zou ik proberen mooi zwart te maken, die letters...
    Doel je ook op het mooi laten blinken van de flanken?
    Dat is alleszins een "mode" die ik niet snap. Sinds wanneer moet een band glanzend zijn?

Leave a comment:

• Beta
    replied
    Hmm, die spoiler was eerder een beloning dat ik mezelf heb gedaan omdat ik slaagde voor m'n praktijk-examen hehe. Is ook m'n 1ste wagentje dusja En over die M-pack, kost ook nog een zak geld... Maar is ook geen must. Zou wel in de loop van volgend jaar m'n achterruiten durven blinderen, coating of folie is de twijfel. (Zie topic )
    Als eerste wagen is een 1-reeks natuurlijk zalig.
    Zoals je mss al zag, heb ik zelf ook een zwarte E87. Donkere ruiten zijn idd wel mooier, maar wederom iets waar ik mijn geld niet kan aan hangen.
    Zo ben ik: al wat ik wil, moet er direct op zitten. Anderzijds, accessoires (zoals zo'n spoiler) worden sowieso achteraf gemonteerd, net als die andere mods die je overweegt.

Leave a comment:

• torque
    replied
    Ik zou hem ook zo laten. Enkel de banden zou ik proberen mooi zwart te maken, die letters...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Laat die maar zo. Zelfs die OEM achterspoiler moet ik niet. Op zich is een spoiler op die plaats best leuk, maar het valt veel te hard op dat die bovenop de bestaande klep gekleefd is. Hij ligt er zo'n beetje op. Een M-pack vind ik wel een pluspunt op een 1', al bestaan er knappere M-packs (bv. op de facelift 3-reeks). Enfin, zo'n pack maakt de wagen wel een stuk minder vrouwelijk imo, al denk ik niet dat ik achteraf nog zou investeren enkel en alleen in die bumpers en zijschorten. Toch niet tegen de officiële prijzen.
    Houd je wagen maar zoals hij is. Het is en blijft een leuke machine en doe booskijkers te monteren, ga je hem er niet knapper op maken.

Hmm, die spoiler was eerder een beloning dat ik mezelf heb gedaan omdat ik slaagde voor m'n praktijk-examen hehe. Is ook m'n 1ste wagentje dusja En over die M-pack, kost ook nog een zak geld... Maar is ook geen must. Zou wel in de loop van volgend jaar m'n achterruiten durven blinderen, coating of folie is de twijfel. (Zie topic )

Leave a comment:

• Beta
    replied
    Hmmm leuke mening om te lezen. En inderdaad, de 1 reeks ziet er iets te braafjes uit.. Maar het is ook dan een babyBeamer eh

BTW: hieronder staat er een foto van m'n bolide
    Laat die maar zo. Zelfs die OEM achterspoiler moet ik niet. Op zich is een spoiler op die plaats best leuk, maar het valt veel te hard op dat die bovenop de bestaande klep gekleefd is. Hij ligt er zo'n beetje op. Een M-pack vind ik wel een pluspunt op een 1', al bestaan er knappere M-packs (bv. op de facelift 3-reeks). Enfin, zo'n pack maakt de wagen wel een stuk minder vrouwelijk imo, al denk ik niet dat ik achteraf nog zou investeren enkel en alleen in die bumpers en zijschorten. Toch niet tegen de officiële prijzen.
    Houd je wagen maar zoals hij is. Het is en blijft een leuke machine en doe booskijkers te monteren, ga je hem er niet knapper op maken.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb het ook niet voor booskijkers. Ook niet voor de meeste uiterlijke tuning.
    OK, de 1-reeks heeft een iets te brave look vooraan, door die "opengesperde" koplampen, maar opgeplakte stukjes plastic maken het alleen erger. In feite zou je al een andere behuizing voor de lichten en een langere motorkap moeten hebben om het er min of meer deftig te laten uitzien. Persoonlijk zou ik dat niet doen, en de prijs van dergelijke modificaties zal ook wel niet aantrekkelijk zijn, dus een reden te meer om het zo te laten.
    Ik weet niet hoe jouw 1-reeks is uitgerust, maar er zijn zoveel andere details die een 1' mooier maken. Shadowline, aluminium of zwarte inleg, ... Niet dat ik daar achteraf wel geld zou in steken. Nee, dan liever alles meteen op de optielijst aankruisen of een tweedehandswagen zoeken die die zaken heeft.
    Dat is het ook met booskijkers: je wagen ziet er wel anders uit dan de meeste andere 1-reeksen, maar het geeft hem wel een "cheape" look, imo.

Hmmm leuke mening om te lezen. En inderdaad, de 1 reeks ziet er iets te braafjes uit.. Maar het is ook dan een babyBeamer eh

BTW: hieronder staat er een foto van m'n bolide
    Bijgevoegde Bestanden

Leave a comment:

• Beta
    replied
    Ik heb het ook niet voor booskijkers. Ook niet voor de meeste uiterlijke tuning.
    OK, de 1-reeks heeft een iets te brave look vooraan, door die "opengesperde" koplampen, maar opgeplakte stukjes plastic maken het alleen erger. In feite zou je al een andere behuizing voor de lichten en een langere motorkap moeten hebben om het er min of meer deftig te laten uitzien. Persoonlijk zou ik dat niet doen, en de prijs van dergelijke modificaties zal ook wel niet aantrekkelijk zijn, dus een reden te meer om het zo te laten.
    Ik weet niet hoe jouw 1-reeks is uitgerust, maar er zijn zoveel andere details die een 1' mooier maken. Shadowline, aluminium of zwarte inleg, ... Niet dat ik daar achteraf wel geld zou in steken. Nee, dan liever alles meteen op de optielijst aankruisen of een tweedehandswagen zoeken die die zaken heeft.
    Dat is het ook met booskijkers: je wagen ziet er wel anders uit dan de meeste andere 1-reeksen, maar het geeft hem wel een "cheape" look, imo.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    iemand ziptuning ervaring?
    Last edited by ; 21/03/2011, 17:29.

Leave a comment:

• torque
    replied
    Hallo Beemerfans, wat vinden jullie van booskijkers op de 1 reeks? Graag jullie mening
    Het woord "booskijkers" alleen al.
    Sorry, niet mijn ding.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oeioei, en waarom precies?
    waarom zou je geld betalen voor plastieken latjes die je op je lichten plakt?? Op een E36 vroeger als hip aanvaard door de meeste jonge mensen, enkel zie je dat nu ook niet meer in het straatbeeld.

Ik denk dat led's nu de nieuwe hipe zijn

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
    fail
    Oeioei, en waarom precies?

Leave a comment:

Working...
X