Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Ik vrees voor de oprechtheid van die claim
    Oh jah ze zullen dat wel beloven, maar ze zullen er alles aan doen, om te bewijzen dat de schade niet rechtstreeks het gevolg is van tuning (bv kapotte turbo etc etc)...
    Nee dank je
    Dat is volgens mij gebakken lucht...
    pas op he
    ergens anders bieden ze ook niet die garantie he... maar mijn ondervinding met PPE (om maar een vb te noemen) is dat ze daar toch redelijk hulpvaardig blijken...

Hoe dat je het nu draait of keert, aan (chip)tuning blijft een (minimaal )risico verbonden...
    Dat weet zelfs een believer als ik
    ALs je niet zeker bent, of je vertrouwd het niet.. doe het dan niet

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    ow yeah
    Slechte ervaringen??? Vertel op!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Trixx Bekijk Berichten
    Heb je uw 120d nu al laten chippen Odan?
    Ik ben serieus aan het overwegen om het te doen bij ziptuning (Belgische vestiging). Ze beweren toch uw garantie over te nemen en geven bovendien 24/24 uur assistentie...
    Enfin, ik ga nog wachten tot ik terug ben van vakantie maar tegen half augustus ga ik ervoor denk ik.
    ow yeah

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb het nog niet laten doen,
    en ik vertrek overmorgen ner frankrijk (was wat uitstel) dus zal er deze maand ni mer van komen...
    ik ga ni in het buitenland bollen en brakken ( zuid franse wegels ) met een vers gechipte motor, waarvan het tuning programma ook nog vers is

En als ik hem laat chippen, is het zeker niet bij zip

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Heb je uw 120d nu al laten chippen Odan?
    Ik ben serieus aan het overwegen om het te doen bij ziptuning (Belgische vestiging). Ze beweren toch uw garantie over te nemen en geven bovendien 24/24 uur assistentie...
    Enfin, ik ga nog wachten tot ik terug ben van vakantie maar tegen half augustus ga ik ervoor denk ik.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat ze dat gaan doen bij Jorssen.
    Voor zo een dingen ga ik dan ook niet bij Jorssen, want daar ken ik het antwoord al
    B&C all the way

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    en mijn inziens heeft dat niet veel nut op een 120d... op een 123d mss, maar daar ben ik ook niet van overtuigd...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Is al beschikbaar, maar voor 't moment enkel nog maar voor de E46 330i, dacht ik.

Leave a comment:

• stradge
    replied
    Is het nu zeker dat er een LSD beschikbaar wordt van BMW Performance?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
    Ik zal er achter horen sjoeke...
    Ik denk niet dat ze dat gaan doen bij Jorssen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik zal er achter horen sjoeke...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Odan, jij ging dit ook laten doen bij jouw dealer, right? Laat me 'es weten of ze er ook moeilijk over doen. Zal bij mij beslissend zijn om 'es uit te kijken naar 'n andere dealer, er zijn er genoeg hier in de buurt. Ga dan uiteraard wel eerst 'es vragen of ze de camber-instelling willen doen, of niet.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Volgende donderdag laat ik het camber van m'n 120d bij de BMW-dealer 1,5° meer negatief zetten!

Blijkbaar zijn ze hier in België ook op de hoogte van de volgende mogelijkheid inzake wielvlucht :

In ongeveer 20 minuten tijd kunnen ze dus 't camber aanpassen. 'k Ben benieuwd. Dat, in combinatie met de semislicks, moet een turn-in geven waar je geil van wordt.
    M'n dealer weigerde het te doen. Had vandaag een afspraak om o.a. ook die afstelling te laten doen, alles was in orde, en terwijl ze bezig zijn met z'n eerste kleine onderhoud wordt er wat ondereen gebabbeld en komt de meestergast vertellen dat 'ie 't niet wil doen. Had ik 't geweten, ik had eerst wat rondgevraagd voor ik 't klein onderhoud liet doen.

"Onze auto's staan perfect, en wij mogen enkel binnen de tolerantiegrenzen afstellen."

Dat de BMW's de dag van vandaag vaak met zeer verschillende afstellingen af fabriek worden geleverd, en niet meer worden nagemeten bij 't klaarzetten voordat de klant ze komt ophalen, dat wordt er niet bijgezegd natuurlijk. Of dat de af-fabriek instelling soms zo staat dat er zoveel slijtage is aan de buitenzijde van de voorbanden dat een instelling achteraf noodzakelijk is, dat evenmin. Ik heb uitlijnrapporten gezien van BMW '1 en '3 die meer dan 2% buiten de tolerantiegrenzen stonden, nieuw, af fabriek!
    Maar op vraag van de klant wat meer negatief camber steken, zelfs evt. binnen de "tolerantiegrenzen", dat willen ze dan niet. Er stond nog 'n andere auto op de brug waarop ze de uitlijningen doen, die moest dan worden verplaatst maar ze waren er nog mee bezig, en bovendien liep ik continu in de buurt van m'n auto terwijl ze eraan bezig waren ... zou 't er allemaal iets mee te maken hebben?

'k Ben niet tevreden. Enfin ja.
    Last edited by ; 01/07/2008, 14:43.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ge moet wel weten -> bij de prefacelift was er nog meer positief camber (of minder negatief camber) dan bij de facelift. Bij de facelift hebben ze dat lichtjes aangepast omdat er zoveel auto's waren die ongelijke bandenslijtage hadden vooraan.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Dit zijn pics van een pre-facelift 120d die die mod heeft.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    De rechtuitstabiliteit van de eend is zowieso al niet "als op rails" De kortere speelse wielbasis zijn daar de oorzaak van (wat niet erg is).. dus kunne we maar beter er een nog vinniger baaske van maken...

Bij men volgende onderhoud die papieren onder de stealer zen neus duwen ze...
    Camber here i come

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Euhm, als ik zag hoe m'n vorige banden versleten ... dan mag die duck wel een zuchtje wielvlucht gebruiken. En wat dan nog, stel dat 'ie dan wat sneller verslijt langs de binnenkant ... dan is dat maar zo, hè.
    Zou dat geen invloed hebben op uw rechtuitstabiliteit? En dan vooral op ons soms slechte autostrades?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Euhm, als ik zag hoe m'n vorige banden versleten ... dan mag die duck wel een zuchtje wielvlucht gebruiken. En wat dan nog, stel dat 'ie dan wat sneller verslijt langs de binnenkant ... dan is dat maar zo, hè.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ok dit is weer een post om af te drukken en om de stealer weer te kakken te zetten ,

Ge je dat camber dan voor ever zo laten staan?
    en wat doet dat met je dagelijkse banden ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Volgende donderdag laat ik het camber van m'n 120d bij de BMW-dealer 1,5° meer negatief zetten!

Blijkbaar zijn ze hier in België ook op de hoogte van de volgende mogelijkheid inzake wielvlucht :

In ongeveer 20 minuten tijd kunnen ze dus 't camber aanpassen. 'k Ben benieuwd. Dat, in combinatie met de semislicks, moet een turn-in geven waar je geil van wordt.

Leave a comment:

Working...
X