Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Dat een beetje een deftig spul? Nog ni binnengehaald, 'es zien. 'k Sta er maar sceptisch tegenover, maar bon...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Chrome gebruiken

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
    9901, denk ik.

    Of zo'n diamantfreesje, 7122 of 7123 ofzo. Maar ik denk eerder die hier boven....
    Dit koleresite van Dremel vriest hier continu m'n IE vast.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Gaat da geen problemen geven dat je geen gelijk camber hebt ?
    't Camber staat van geen enkele auto exact gelijk. Net zomin als 't spoor, 't caster, ... Bovendien staan de meeste race-auto's asymmetrisch afgesteld (en dan met meerdere graden verschil soms), en die rijden ook goed rechtdoor, hoor. En een wegauto is op zoveel vlakken meer dan soft genoeg om dergelijke kleine afwijkingen (we spreken hier over maar 1/3e graad!) volledig te verdoezelen, daar voel je niks van. En tot slot : kijk 'es naar de tolerantiegrenzen die BMW zelf opgeeft, en BMW is dan nog vrij streng daarin (vergeleken met sommige andere merken), daar zit veel méér marge op...

    Ik heb de punten gemarkeerd die overeenkomen met stock setup (ongeveer 20 minuten negatief), en ik verstel ze gewoon zelf. Easypeasy.
    Last edited by ; 18/09/2008, 23:29.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ah ja en post 'es een piccie van dat dremelding van jou, of serienummer ofzo? Thanks.
    9901, denk ik.

    Of zo'n diamantfreesje, 7122 of 7123 ofzo. Maar ik denk eerder die hier boven....

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Nee gij, wou 'm sowieso eerst laten uitmeten. Vandaag gedaan. Heb anderhalve graad negatief camber nu (links toch, rechts maar ne graad en 10 minuten ofzo, meer kan ni). Geen idee of ik nog ga Dremelen, 'k vind dat gelijk een beetje pijnlijk in een nieuwe kar.

    Eerst 2 trackdays doen en voelen hoe 'ie gaat.
    Gaat da geen problemen geven dat je geen gelijk camber hebt ?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ah ja en post 'es een piccie van dat dremelding van jou, of serienummer ofzo? Thanks.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Nee gij, wou 'm sowieso eerst laten uitmeten. Vandaag gedaan. Heb anderhalve graad negatief camber nu (links toch, rechts maar ne graad en 10 minuten ofzo, meer kan ni). Geen idee of ik nog ga Dremelen, 'k vind dat gelijk een beetje pijnlijk in een nieuwe kar.

    Eerst 2 trackdays doen en voelen hoe 'ie gaat.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Fixed! Morgen uitlijnrapportje laten maken, dan kan ik vergelijken wat erbij gekomen is.
    heb je dat gisterenavond nog uitgedremeld of wat?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Fixed! Morgen uitlijnrapportje laten maken, dan kan ik vergelijken wat erbij gekomen is.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oe zit da na me a camber Geeteeaake ? :p

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk Berichten
    En geeft die setup dan geen problemen met het verlagen?
    Ik vrees van wel, ja, zeker met de bredere achteraan. De binnenwielkassen achteraan slepen zelfs al met 8,5Jx18" ET49 velgen achteraan als er 12mm spacers gestoken worden (i.e. hetzelfde als 8,5Jx18" ET29), als 'ie verlaagd is. Minimaal, maar ze slepen toch. Met 20mm spacers (dan komen ze ongeveer even breed als 9,5 inch brede velgen met offset 40) sleept het achteraan zeer frequent. Niet drastisch ('t is eerder "aanwrijven" tegen, niet "geklemd geraken tussen"), maar 't is niet leuk. Met passagiers achteraan (vraag maar aan Tomski en tsmetjen ) sleepte dat zelfs bij de minste bocht aan normale snelheden al.
    Met de 8,5 ET 35 achteraan moet dat net lukken, gesteld dat je je beperkt tot 245 rubber achteraan. Of misschien net niet, hangt ervan af hoeveel je verlaagt. Maar zwaar slepen zal 't ni zijn.

    Op 1-serie fora lees ik toch zeer vaak dat breder dan 8,5 achteraan, of 255 rubber achteraan, best wat werk aan de binnenkassen vergt (is snel gedaan, stukkie plastic verwijderen en klaar) of zelfs lichtjes rollen van de kassen.

    Vooraan kan de '1 best wat hebben. Achteraan is het vrij krap daar...
    Last edited by ; 17/09/2008, 12:35.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    En geeft die setup dan geen problemen met het verlagen?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Kan bijna niet anders dan de 8,5Jx19" ET35 zijn, zeker vooraan. Misschien de 9,5Jx19" ET40 achteraan, da's moeilijk te zeggen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Weet iemand de specs van deze setup?

    Breedte, ET, ...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Idd niet slecht check
    De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

    Die 125i kost in NL 72000€
    Wel een zalige bak.
    Met dat geld koop ik wel x anders...

    Leave a comment:


  • stradge
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    vette 125i!!
    sound zou ongelofelijk zijn
    Idd niet slecht check
    De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

    Die 125i kost in NL 72000€
    Wel een zalige bak.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    velg

    Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
    20" onder een eend
    goed zot

    Breyton heeft een heel nieuw gamma velgen uit voor 2208.
    collega heeft de nieuwe Breyton Race GTS onder zen E92 gestoken...
    echt een vette velg,
    heb ze er zlf nu ook onder liggen ;-)
    Last edited by ; 16/08/2010, 16:58.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Proper. Dra ook, ikke.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    ja is opnieuw uitelijnd he adhv da incident met die pallet
    ik dacht 1.5°

    Leave a comment:

Working...
X