Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gaat da geen problemen geven dat je geen gelijk camber hebt ?
't Camber staat van geen enkele auto exact gelijk. Net zomin als 't spoor, 't caster, ... Bovendien staan de meeste race-auto's asymmetrisch afgesteld (en dan met meerdere graden verschil soms), en die rijden ook goed rechtdoor, hoor. En een wegauto is op zoveel vlakken meer dan soft genoeg om dergelijke kleine afwijkingen (we spreken hier over maar 1/3e graad!) volledig te verdoezelen, daar voel je niks van. En tot slot : kijk 'es naar de tolerantiegrenzen die BMW zelf opgeeft, en BMW is dan nog vrij streng daarin (vergeleken met sommige andere merken), daar zit veel méér marge op...
Ik heb de punten gemarkeerd die overeenkomen met stock setup (ongeveer 20 minuten negatief), en ik verstel ze gewoon zelf. Easypeasy.
Nee gij, wou 'm sowieso eerst laten uitmeten. Vandaag gedaan. Heb anderhalve graad negatief camber nu (links toch, rechts maar ne graad en 10 minuten ofzo, meer kan ni). Geen idee of ik nog ga Dremelen, 'k vind dat gelijk een beetje pijnlijk in een nieuwe kar.
Eerst 2 trackdays doen en voelen hoe 'ie gaat.
Gaat da geen problemen geven dat je geen gelijk camber hebt ?
Leave a comment:
Guest replied
Ah ja en post 'es een piccie van dat dremelding van jou, of serienummer ofzo? Thanks.
Leave a comment:
Guest replied
Nee gij, wou 'm sowieso eerst laten uitmeten. Vandaag gedaan. Heb anderhalve graad negatief camber nu (links toch, rechts maar ne graad en 10 minuten ofzo, meer kan ni). Geen idee of ik nog ga Dremelen, 'k vind dat gelijk een beetje pijnlijk in een nieuwe kar.
En geeft die setup dan geen problemen met het verlagen?
Ik vrees van wel, ja, zeker met de bredere achteraan. De binnenwielkassen achteraan slepen zelfs al met 8,5Jx18" ET49 velgen achteraan als er 12mm spacers gestoken worden (i.e. hetzelfde als 8,5Jx18" ET29), als 'ie verlaagd is. Minimaal, maar ze slepen toch. Met 20mm spacers (dan komen ze ongeveer even breed als 9,5 inch brede velgen met offset 40) sleept het achteraan zeer frequent. Niet drastisch ('t is eerder "aanwrijven" tegen, niet "geklemd geraken tussen"), maar 't is niet leuk. Met passagiers achteraan (vraag maar aan Tomski en tsmetjen ) sleepte dat zelfs bij de minste bocht aan normale snelheden al.
Met de 8,5 ET 35 achteraan moet dat net lukken, gesteld dat je je beperkt tot 245 rubber achteraan. Of misschien net niet, hangt ervan af hoeveel je verlaagt. Maar zwaar slepen zal 't ni zijn.
Op 1-serie fora lees ik toch zeer vaak dat breder dan 8,5 achteraan, of 255 rubber achteraan, best wat werk aan de binnenkassen vergt (is snel gedaan, stukkie plastic verwijderen en klaar) of zelfs lichtjes rollen van de kassen.
Vooraan kan de '1 best wat hebben. Achteraan is het vrij krap daar...
Last edited by ; 17/09/2008, 12:35.
Leave a comment:
Guest replied
En geeft die setup dan geen problemen met het verlagen?
Leave a comment:
Guest replied
Kan bijna niet anders dan de 8,5Jx19" ET35 zijn, zeker vooraan. Misschien de 9,5Jx19" ET40 achteraan, da's moeilijk te zeggen.
Leave a comment: