Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mja, maar ik denk dat gTa een aanpasbaar en omkeerbaar systeem wil, zodat hij op de autobahn kan sjeezen en op z'n gemak kan cruisen op hogere snelheid, maar anderzijds een zeer sportief en alert sturende ketel wil voor op circuit.
@gTa: Ik heb wel al eens zo'n dempers gezien waar je wielvlucht (en ik dacht ook fuseedwarshelling) kon instellen. Je kon zelf nog maximumwaarden instellen ook. Dus dat zou je toelaten binnen de tolerantiewaarden van BMW te 'spelen' met je wielgeleiding, al naar gelang de rijstijl die je wil. Pokkevet, en paste op een BMW E46, misschien bestaat ook zoiets voor op een 1-reeks. Als ik er iets over vind op het www, laat ik het wel weten!
ah, wist ik niet.
sinds ik da anders heb gezet en die verlaging heb. voelt da wel heel anders aan hoor veel meer vast op de weg. vroeger was het net een doos dat in de bocht op zijn zijkant ging
gta , in de bandencentrale doen ze dat voor u ze
kheb da thuis gedaan en dan naar de stevens geweest. voor te kijken of het gelijk was langs beide kanten. en da was goed. uitlijnen niet vergeten natuurlijk !
Mja, maar ik denk dat gTa een aanpasbaar en omkeerbaar systeem wil, zodat hij op de autobahn kan sjeezen en op z'n gemak kan cruisen op hogere snelheid, maar anderzijds een zeer sportief en alert sturende ketel wil voor op circuit.
@gTa: Ik heb wel al eens zo'n dempers gezien waar je wielvlucht (en ik dacht ook fuseedwarshelling) kon instellen. Je kon zelf nog maximumwaarden instellen ook. Dus dat zou je toelaten binnen de tolerantiewaarden van BMW te 'spelen' met je wielgeleiding, al naar gelang de rijstijl die je wil. Pokkevet, en paste op een BMW E46, misschien bestaat ook zoiets voor op een 1-reeks. Als ik er iets over vind op het www, laat ik het wel weten!
Leave a comment:
Guest replied
gta , in de bandencentrale doen ze dat voor u ze
kheb da thuis gedaan en dan naar de stevens geweest. voor te kijken of het gelijk was langs beide kanten. en da was goed. uitlijnen niet vergeten natuurlijk !
Kan dat zomaar je camber veranderen? Dacht dat je daar camber plates voor nodig had?
Elke auto biedt de mogelijkheid om zonder extra stukken het camber aan te passen. Na een medium accident b.v. kan het zijn dat men 't camber van één van de wielen een beetje moet verstellen om terug binnen de tolerantiegrenzen van BMW te komen.
Ook de BMW '1 heeft zo'n mogelijkheid. Concreet moet men een borgpinnetje (doorheen de veerschotel en de dome geschoten) uitkloppen, en dan kan men met een speciaal tooltje de ganse veerpoot lichtjes verzetten. Kleine aanpassingen, uiteraard, b.v. 3° negatief camber bereiken gaat daar zeker niet mee.
Mijn dealer wou het niet doen. Andere BMW-dealers doen het wel. Odan_be liet het al doen, en nou is z'n '1 veel nerveuzer op 't stuur. Negatief voor rechtuitstabiliteit en hoge snelheden, maar o zo verslavend bij medium speed en bochten. Insturen zo hard/scherp als de tanden van een dolgedraaide pitbull terrier, zodanig zelfs dat de kont vaak naar buiten komt kijken.
Nadeel is dat 't geen aanpasbare mod is. Ge kunt nadien niet efkens snel uw veerpoten weer in originele stand zetten.
Met camber plates gaat dat wel, maar 't probleem is dat je zoveel vrijheid van instellen hebt dat je eigenlijk bijna geen veranderingen kan/mag doen zonder nadien uit te gaan lijnen.
Odan, hebt ge al 'es gehoord bij jouw dealer wat 't zou kosten voor me om daar binnen te springen om enkel die mod te doen? Zoniet : graag 'es de contactgegevens van de persoon die je daarover hebt aangesproken, dan neem ik wel contact.
Leave a comment:
Guest replied
BMW 135i Performace (BMW) vs ACS1 135i (AC Schnitzer)
"Gegen die fahrdynamischen Qualitäten des AC Schnitzer ACS1 3.5i ist kein Kraut gewachsen"
Auto Tune Heinz heeft nu officieel ook de software gekraakt ... Ze geven ook waarden op hun site www.autotuneheinz.be Ik vind hun prijzen wel veel duurder geworden, dat doet me twijfelen ...
Is er al iemand met ervaringen?
Leave a comment:
Guest replied
wite 1serie zwarte velgen
hallo kan er mij iemand zeggen welke velgen hier onder staan want ben aant twijgelen op de mijne te zetten heb lemans blauw net als die blauwe met zen zwarte velgen zijn dat de zelfde als op deze ?hoop dat iemand mij dat kan zeggen .
Ik vrees voor de oprechtheid van die claim
Oh jah ze zullen dat wel beloven, maar ze zullen er alles aan doen, om te bewijzen dat de schade niet rechtstreeks het gevolg is van tuning (bv kapotte turbo etc etc)...
Nee dank je
Dat is volgens mij gebakken lucht...
pas op he
ergens anders bieden ze ook niet die garantie he... maar mijn ondervinding met PPE (om maar een vb te noemen) is dat ze daar toch redelijk hulpvaardig blijken...
Hoe dat je het nu draait of keert, aan (chip)tuning blijft een (minimaal )risico verbonden...
Dat weet zelfs een believer als ik
ALs je niet zeker bent, of je vertrouwd het niet.. doe het dan niet
Ja, het is een verkoopsmiddel natuurlijk die garantie, dat besef ik maar hun geloofwaardigheid staat of valt natuurlijk met het nakomen van hun beloftes en garanties. Ik heb zelf geen ervaring met ziptuning maar echt negatieve berichten heb ik toch nog niet gelezen hier...
M'n dealer weigerde het te doen. Had vandaag een afspraak om o.a. ook die afstelling te laten doen, alles was in orde, en terwijl ze bezig zijn met z'n eerste kleine onderhoud wordt er wat ondereen gebabbeld en komt de meestergast vertellen dat 'ie 't niet wil doen. Had ik 't geweten, ik had eerst wat rondgevraagd voor ik 't klein onderhoud liet doen.
"Onze auto's staan perfect, en wij mogen enkel binnen de tolerantiegrenzen afstellen."
Dat de BMW's de dag van vandaag vaak met zeer verschillende afstellingen af fabriek worden geleverd, en niet meer worden nagemeten bij 't klaarzetten voordat de klant ze komt ophalen, dat wordt er niet bijgezegd natuurlijk. Of dat de af-fabriek instelling soms zo staat dat er zoveel slijtage is aan de buitenzijde van de voorbanden dat een instelling achteraf noodzakelijk is, dat evenmin. Ik heb uitlijnrapporten gezien van BMW '1 en '3 die meer dan 2% buiten de tolerantiegrenzen stonden, nieuw, af fabriek!
Maar op vraag van de klant wat meer negatief camber steken, zelfs evt. binnen de "tolerantiegrenzen", dat willen ze dan niet. Er stond nog 'n andere auto op de brug waarop ze de uitlijningen doen, die moest dan worden verplaatst maar ze waren er nog mee bezig, en bovendien liep ik continu in de buurt van m'n auto terwijl ze eraan bezig waren ... zou 't er allemaal iets mee te maken hebben?
Leave a comment: