Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    @318d Hoeveel pk heeft hij nu en wat heeft het gekost?
    Antwoord:

    Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
    DPF delete met ERG en kleine power update kwam op 600 euro.
    Prestaties heb ik hem ook nagevraagd in dit topic:

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Na één dag gechipt kan je onmogelijk al beweren dat je met een goede chiptuner te maken hebt. Je kan daar op het vlak van betrouwbaarheid na zo'n korte tijd nooit conclusies uit trekken. Je moet naar mijn mening ook bij verschillende tuners met verschillende wagens geweest zijn om dat allemaal goed te kunnen inschatten maar das mijn mening he.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    @318d Hoeveel pk heeft hij nu en wat heeft het gekost?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Gisteren bij ASD geweest. Vriendelijke man, leek ook wel te weten waar hij mee bezig is (voor zover je dat kan zeggen na 2 minuten chit-chat :-p)

    De afspraken zelf waren wat moeilijker: bij afgifte wagen werd de sleutel aangenomen door zijn broer, hij was er zelf niet, OK zover nog. Bij ophaling moest ik ook een uurtje wachten, de aanpassing gebeurde omwille van de verbouwingen elders (ook nog OK) Verder rekende ik op de vervanging van de DPF door een buis, maar dat verliep ook anders: DPF leeggehaald. Nu OK, dat hadden ze bij andere tuners ook gedaan, en hier zelfs aangeraden, maar toch. Beetje principe: als we afspreken vervangen, dan had ik even een tel. verwacht met de uitleg dat het om één of andere reden niet kon en de vraag of ze mochten leeghalen.
    Ik verwacht niet meteen gigantische problemen, maar principe....


    Och soit, ook niet over zeveren! Wel mooi werk geleverd, netjes gelast, je ziet dit wel, maar als er weer wat vuil en corrosie aan de filter hangt zal dat haast niet meer te merken zijn. Verder ook de aanpassingen gedaan, EGR zou er ook uit zijn, en een kleine performance update zou door de ingreep en bijhorende aanpassingen in de MAP merkbaar moeten zijn.....

    Jawel hoor! Ding trekt als een losgeslagen hond
    Verbruik zou ook iets minder moeten zijn, op eerste zicht lijkt dat ook zo, maar das nog een vroege conclusie (heb uiteraard ook wat perfo test gedaan, en dan is het verbruik al wat hoger....)

    Al bij al: tevreden! beetje prullen met de afspraken, maar ik ben daar van nature nu eenmaal iets gevoeliger aan misschien. Op het einde van de rit telt uiteraard de service en verkregen werk, en daar kan ik zover weinig negatiefs over zeggen

    Ik zou er meteen terug gaan met een volgende wagen! Zeker als hij weer gesetteld is in zijn garage zal alles ook wel vlotter lopen hé...


    BTW zijn er manieren om te zien of de EGR nu effectief dicht blijft?
    Dat de DPF leeg is zie ik alvast aan de uitlaat
    Last edited by ; 27/06/2013, 11:10.

    Leave a comment:


  • ikbenben
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
    Alléé weeral iets bijgeleerd,spijtig da ik ni weet wa een vnt is
    VNT = Variable Nozzle Turbine

    In het tdi-milieu spreekt men meestal van een vnt turbo oftewel variabele turbo.

    De rest is al uitgelegd ondertussen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het doel is dus hetzelfde als een wastegate maar dan veel efficiënter wat het "turbogat" betreft.
    Thx voor de info, heel duidelijk en voor de leken onder ons weten we nu wat VNT is.
    Last edited by ; 21/06/2013, 10:07.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Iedereen weer even bij de les:



    This is a 3d animation of the exhaust turbine side of a Garrett VNT turbocharger. It demonstrates the relationship between the moving exhaust vanes and the e...


    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Allez, weer wat bijgeleerd.

    Leave a comment:


  • Geert DVX
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
    Een turbo met VNT kan dan toch ook een wastegate hebben,het één vervangt het andere dan toch ni of ben ik fout ?
    Wastegate laat druk langs uitlaatkant af via bypass waardoor compressorwiel minder druk opbouwt. Vnt regelt de schoepen waardoor druk vermindert of vermeerdert.

    Leave a comment:


  • dixie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
    Wastegate (verloren - doorgang)is een bypass voor de uitlaatgassen om uw turbodruk te regelen.
    VNT regelt uw variabele schoepen om uw druk te regelen.
    Een turbo met VNT kan dan toch ook een wastegate hebben,het één vervangt het andere dan toch ni of ben ik fout ?

    Leave a comment:


  • Geert DVX
    replied
    Wastegate (verloren - doorgang)is een bypass voor de uitlaatgassen om uw turbodruk te regelen.
    VNT regelt uw variabele schoepen om uw druk te regelen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ah ok maar voor zover ik weet dient de wastegate om de overdruk te regelen.
    Wist niet dat een variabele turbo dat ook in de hand had.
    Dacht dat de variabele turbo in het leven is geroepen om hoofdzakelijk het turbogat te beperken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    een turbo heeft ofwel een wastegate ofwel variabele schoepen. bij gewone dieseltjes toch voor zover ik weet :p mss dat dat bij naftes beiden mogelijk is.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Denk het niet, variabele turbo heeft niets te maken met de wastegate maar VNT ken ik ook niet, althans de afkorting toch niet.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    zal wel variabele turbo zijn dat ie bedoelt.

    Leave a comment:


  • dixie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
    De meeste moderne diesels hebben geen wastegate maar een vnt.
    Alléé weeral iets bijgeleerd,spijtig da ik ni weet wa een vnt is

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Zijn er eigenlijk in België ook tuners die NA-benzinemotoren tussen pakken? Of moet ik daarvoor bij de specialisten in Nederland zijn.

    T gaat over een XU9J4 blok uit oa de Peugeot 309, 405 en Citroen BX

    RCZ laat ik nie chippen, banden kunnen nu al nie volgen.
    206 heeft 150 000 van de 180 000km gechipped geleefd, en altijd content, maar die verhaaltjes van die mannen vooraf zijn gewoon te mooi. "ge moogt er bij blijven als we da doen, en ge krijgt de hele uitleg. Tarara, geef uw sleutels maar en ga daar maar zitten en we roepen wel." Toen was ik nog naief genoeg.
    Last edited by ; 20/06/2013, 19:48.

    Leave a comment:


  • ikbenben
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
    De Alfa Romeo gt JTD (in mijn geval) is een redelijk ambetant autooke om te tunen omdat deze geen wastegate heeft en een beetje teveel turbodruk geeft een noodloop (had ik in mijn vorige GT) ,ik heb mijn nieuwe GT nu laten tunen door Squadra en zeer teveden van,voordeel vind ik ook dat deze de EGR klep afsluit en via de software de foutkode omzeilt van het check engine light,ook bij koude motor krijg je maar beperkt vermogen,al bij al zeer tevreden van de tuning en na een jaar geen enkel probleem..
    De meeste moderne diesels hebben geen wastegate maar een vnt.

    Leave a comment:


  • dixie
    replied
    De Alfa Romeo gt JTD (in mijn geval) is een redelijk ambetant autooke om te tunen omdat deze geen wastegate heeft en een beetje teveel turbodruk geeft een noodloop (had ik in mijn vorige GT) ,ik heb mijn nieuwe GT nu laten tunen door Squadra en zeer teveden van,voordeel vind ik ook dat deze de EGR klep afsluit en via de software de foutkode omzeilt van het check engine light,ook bij koude motor krijg je maar beperkt vermogen,al bij al zeer tevreden van de tuning en na een jaar geen enkel probleem..

    Leave a comment:


  • Geert DVX
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    @DVX was maar een grapje. Wou gewoon wat olie in het vuur gooien.
    Wie de beste is interesseert mij niet als het maar goed is.
    I know ;-)

    Leave a comment:

Working...
X