Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik heb met die man al eens gesproken en die leek me echt wel van wanten te weten.
Hij doet bij een vriend van mij ook alle tunings en telkens in orde.
Ik zou wel je dpf leegmaken en laten zitten voor het oog. Als er een buis zit dan heb je boel op de keuring.
Tenzij er op je gva geen dpf vermeld is.
Hou ons eens op de hoogte van hun manier van werken.
Zover ik me nu heb laten informeren (oa op dit forum) is het een EURO4 en bij EURO4 is geen DPF verplicht, bij EURO5 wel. Dus in principe mogen ze mij hiervoor niet afkeuren, tenzij de roetuitstoot te hoog zou zijn, wat normaal moet meevallen.
Ik zou hem leegmaken en laten zitten. Heb je voor die 500€ enkel DPF delete in uw programma of is hij dan ook herschreven met vermogenswinst? Indien je ook herprogrammatie op maat hebt met vermogenswinst is het niet duur. Indien enkel de buis (of leegmaken) en DPF delete in uw ori programma is het een redelijke prijs...
Geert,
Wat rekenen jullie normaal? (mag via PM). Het enige probleem is dat jullie stevig uit de richting zitten voor mij :-s Prijs is all-in dus herprogrammatie voor de DPF en ook EGR zou langs die weg uitegschakeld worden (blijft wel fysiek zitten, gaat enkel niet meer openen) Ik ga wel vragen om de boel te "optimaliseren" zonder speciefiek voor XXX PK/NM te gaan, gewoon en optimale sturing.
Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?
Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
Ik zou hem leegmaken en laten zitten. Heb je voor die 500€ enkel DPF delete in uw programma of is hij dan ook herschreven met vermogenswinst? Indien je ook herprogrammatie op maat hebt met vermogenswinst is het niet duur. Indien enkel de buis (of leegmaken) en DPF delete in uw ori programma is het een redelijke prijs...
Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?
Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
ik heb met die man al eens gesproken en die leek me echt wel van wanten te weten.
Hij doet bij een vriend van mij ook alle tunings en telkens in orde.
Ik zou wel je dpf leegmaken en laten zitten voor het oog. Als er een buis zit dan heb je boel op de keuring.
Tenzij er op je gva geen dpf vermeld is.
Hou ons eens op de hoogte van hun manier van werken.
Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?
Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
De buurman heeft de zijne daar laten doen en is tevreden .
Nooit van gehoord, persoonlijk zou ik mij bij dvx/brp/ppe houden
Leave a comment:
Guest replied
Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?
Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
Leave a comment:
Guest replied
op bezoek geweest bij dvx performance, super goe ontvangen, vriendelijke gasten en goed resultaat. Aanrader!
dat van die 1 op 1 verhouding is nog van heel lang geleden toen tuners nog zelf de verhouding moesten uitrekenen tussen motor toerental en toerental of snelheid van de rollen van de testbank, als je dan een 1op1 verhouding neemt moet je niet veel rekenen, maar tegenwoordig hoeft dat niet en rekent de testbank die verhouding uit en zet je grafiek meteen in RPM ( motortoerental ) ipv vroeger in omttreksnelheid van de rollen ( = wielsnelheid ) . Dus er is helemaal geen voordeel om in een 1op1 verhouding te zitten ( echte 1op1 komt overigens nauwelijks voor, 5de versnelling is meestal rond de 1.08 ) , een motor moet hetzelfde vermogen leveren, ongeacht de versnelling ( je moet alleen zien dat er geen wielspin is ).
Ik dacht dat meestal de versnelling genomen werd die het dichtste bij de 1 op 1 verhouding staat. Bij mij is de 6de (van de 8 ) perfect 1 op 1. In 4de of 5de te veel wielspin schijnt.
dat van die 1 op 1 verhouding is nog van heel lang geleden toen tuners nog zelf de verhouding moesten uitrekenen tussen motor toerental en toerental of snelheid van de rollen van de testbank, als je dan een 1op1 verhouding neemt moet je niet veel rekenen, maar tegenwoordig hoeft dat niet en rekent de testbank die verhouding uit en zet je grafiek meteen in RPM ( motortoerental ) ipv vroeger in omttreksnelheid van de rollen ( = wielsnelheid ) . Dus er is helemaal geen voordeel om in een 1op1 verhouding te zitten ( echte 1op1 komt overigens nauwelijks voor, 5de versnelling is meestal rond de 1.08 ) , een motor moet hetzelfde vermogen leveren, ongeacht de versnelling ( je moet alleen zien dat er geen wielspin is ).
Nee dat klopt, wordt gekeurd volgens euro 6, zo was het toch bij onze ML/250 Bluetec.
Zal het in juli weten te zeggen als hij naar de keuring moet.
Is trouwens begin van de week terug binnen gegaan voor de tweede keer om een sensor van de katalysator te vervangen.
En daardoor begint heel dat adblue systeem te flippen. Leuk hoor ene bluetec.
Kostprijs 470 + btw + werkuren.
Gelukkig nog onder garantie
Leave a comment:
Guest replied
Ik zie euro6 wagens toch niet 10jaar rondrijden. Bij het minste is dat toch afgekeurd.
waarom? Auto is van 2011 en toen was alleen de euro5 van kracht. Maar motor voldeed al aan euro6.
Dus ga ik ervan uit dat die nu op de keuring altijd volgens minimum euro5 emissienormen gekeurd word.
En bij euro 5 was adblue nog niet van toepassing.
Leave a comment: