Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
    Da's wel een serieuze winst precies. Alé, ken er nu niet veel van, meer lijkt me toch de moeite.
    Klopt beemer en ik kan u zeggen resultaat is goed voelbaar

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
    ik heb met die man al eens gesproken en die leek me echt wel van wanten te weten.
    Hij doet bij een vriend van mij ook alle tunings en telkens in orde.

    Ik zou wel je dpf leegmaken en laten zitten voor het oog. Als er een buis zit dan heb je boel op de keuring.
    Tenzij er op je gva geen dpf vermeld is.

    Hou ons eens op de hoogte van hun manier van werken.
    Zover ik me nu heb laten informeren (oa op dit forum) is het een EURO4 en bij EURO4 is geen DPF verplicht, bij EURO5 wel. Dus in principe mogen ze mij hiervoor niet afkeuren, tenzij de roetuitstoot te hoog zou zijn, wat normaal moet meevallen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
    Ik zou hem leegmaken en laten zitten. Heb je voor die 500€ enkel DPF delete in uw programma of is hij dan ook herschreven met vermogenswinst? Indien je ook herprogrammatie op maat hebt met vermogenswinst is het niet duur. Indien enkel de buis (of leegmaken) en DPF delete in uw ori programma is het een redelijke prijs...
    Geert,
    Wat rekenen jullie normaal? (mag via PM). Het enige probleem is dat jullie stevig uit de richting zitten voor mij :-s Prijs is all-in dus herprogrammatie voor de DPF en ook EGR zou langs die weg uitegschakeld worden (blijft wel fysiek zitten, gaat enkel niet meer openen) Ik ga wel vragen om de boel te "optimaliseren" zonder speciefiek voor XXX PK/NM te gaan, gewoon en optimale sturing.

    Wat zouden jullie antwoorden op deze vraag?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door krzystof Bekijk Berichten
    op bezoek geweest bij dvx performance, super goe ontvangen, vriendelijke gasten en goed resultaat. Aanrader!

    Resultaat zie hieronder

    [ATTACH=CONFIG]97506[/ATTACH]
    Da's wel een serieuze winst precies. Alé, ken er nu niet veel van, meer lijkt me toch de moeite.

    Leave a comment:


  • Geert DVX
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
    Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
    Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?

    Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
    ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
    Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
    Ik zou hem leegmaken en laten zitten. Heb je voor die 500€ enkel DPF delete in uw programma of is hij dan ook herschreven met vermogenswinst? Indien je ook herprogrammatie op maat hebt met vermogenswinst is het niet duur. Indien enkel de buis (of leegmaken) en DPF delete in uw ori programma is het een redelijke prijs...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
    Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
    Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?

    Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
    ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
    Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
    ik heb met die man al eens gesproken en die leek me echt wel van wanten te weten.
    Hij doet bij een vriend van mij ook alle tunings en telkens in orde.

    Ik zou wel je dpf leegmaken en laten zitten voor het oog. Als er een buis zit dan heb je boel op de keuring.
    Tenzij er op je gva geen dpf vermeld is.

    Hou ons eens op de hoogte van hun manier van werken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
    Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
    Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?

    Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
    ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
    Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
    De buurman heeft de zijne daar laten doen en is tevreden .

    Leave a comment:


  • ReV
    replied
    Nooit van gehoord, persoonlijk zou ik mij bij dvx/brp/ppe houden

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
    Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?

    Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
    ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
    Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    op bezoek geweest bij dvx performance, super goe ontvangen, vriendelijke gasten en goed resultaat. Aanrader!

    Resultaat zie hieronder

    dvxmeting.jpg
    Last edited by ; 15/06/2013, 13:21.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    dat van die 1 op 1 verhouding is nog van heel lang geleden toen tuners nog zelf de verhouding moesten uitrekenen tussen motor toerental en toerental of snelheid van de rollen van de testbank, als je dan een 1op1 verhouding neemt moet je niet veel rekenen, maar tegenwoordig hoeft dat niet en rekent de testbank die verhouding uit en zet je grafiek meteen in RPM ( motortoerental ) ipv vroeger in omttreksnelheid van de rollen ( = wielsnelheid ) . Dus er is helemaal geen voordeel om in een 1op1 verhouding te zitten ( echte 1op1 komt overigens nauwelijks voor, 5de versnelling is meestal rond de 1.08 ) , een motor moet hetzelfde vermogen leveren, ongeacht de versnelling ( je moet alleen zien dat er geen wielspin is ).
    Alee weer iets bijgeleerd. Tnx voor de uitleg.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
    Ik dacht dat meestal de versnelling genomen werd die het dichtste bij de 1 op 1 verhouding staat. Bij mij is de 6de (van de 8 ) perfect 1 op 1. In 4de of 5de te veel wielspin schijnt.
    dat van die 1 op 1 verhouding is nog van heel lang geleden toen tuners nog zelf de verhouding moesten uitrekenen tussen motor toerental en toerental of snelheid van de rollen van de testbank, als je dan een 1op1 verhouding neemt moet je niet veel rekenen, maar tegenwoordig hoeft dat niet en rekent de testbank die verhouding uit en zet je grafiek meteen in RPM ( motortoerental ) ipv vroeger in omttreksnelheid van de rollen ( = wielsnelheid ) . Dus er is helemaal geen voordeel om in een 1op1 verhouding te zitten ( echte 1op1 komt overigens nauwelijks voor, 5de versnelling is meestal rond de 1.08 ) , een motor moet hetzelfde vermogen leveren, ongeacht de versnelling ( je moet alleen zien dat er geen wielspin is ).

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Nee dat klopt, wordt gekeurd volgens euro 6, zo was het toch bij onze ML/250 Bluetec.
    Zal het in juli weten te zeggen als hij naar de keuring moet.

    Is trouwens begin van de week terug binnen gegaan voor de tweede keer om een sensor van de katalysator te vervangen.
    En daardoor begint heel dat adblue systeem te flippen. Leuk hoor ene bluetec.
    Kostprijs 470 + btw + werkuren.
    Gelukkig nog onder garantie

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik zie euro6 wagens toch niet 10jaar rondrijden. Bij het minste is dat toch afgekeurd.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wolfy Bekijk Berichten
    Dan moet hij toch via euro 6 gekeurd worden denk ik kan natuurlijk mis zijn
    Nee dat klopt, wordt gekeurd volgens euro 6, zo was het toch bij onze ML/250 Bluetec.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
    euro6
    Dan moet hij toch via euro 6 gekeurd worden denk ik kan natuurlijk mis zijn

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    euro6

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
    waarom? Auto is van 2011 en toen was alleen de euro5 van kracht. Maar motor voldeed al aan euro6.
    Dus ga ik ervan uit dat die nu op de keuring altijd volgens minimum euro5 emissienormen gekeurd word.
    En bij euro 5 was adblue nog niet van toepassing.
    Hoe werd de auto ingeschreven euro 5 of euro 6

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    vraag me af of het zo is wat je zegt

    op roos formulier staat eu6, als chassisnr wordt ingetikt komt dat er ook op, kans is mogelijk dat eu6 - eu6 wordt gekeurd
    ik moet er in juli mee gaan omwille van de trekhaak
    zal het snel weten

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    vraag me af of het zo is wat je zegt

    op roos formulier staat eu6, als chassisnr wordt ingetikt komt dat er ook op, kans is mogelijk dat eu6 - eu6 wordt gekeurd

    Leave a comment:

Working...
X