Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke webshop bestaan?
Collapse
X
-
-
Magifoam
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenEen dergelijk topic is voor ons zeer interessant! Dus als jullie nog opmerkingen, bemerkingen, advies, tips of andere wilde ideeën hebben mag je die altijd laten weten.
Om hier op in te spelen hebben we enkele producten toegevoegd. Vanaf nu kan je ook bulkverpakkingen (gallons) op Wax-it.be verkrijgen, dit zowel van Gloss-it, Poorboy's World, Auto Finesse en Magifoam. Auto Finesse komt onder andere door ons aanraden ook met een professionele reeks die enkele bulk producten zal bevatten maar ook een nieuwe de-ironizer!
Het volledige gamma aan bulk / gallons kan je ook in een nieuwe categorie terugvinden: Bulkverpakkingen
Als er nog producten of merken zijn die jullie graag zouden toegevoegd zien, hoor ik 't graag!
Na reeds 2 keer mijn auto 'gemagi-foamd' te hebben kan ik alleen maar dit schuim aan anderen aanraden. Het werkt fantastisch. Ben enkel nog naar de perfecte dosering aan het zoeken want nu lijkt het wel op scheerschuim zodat na dertig minuten het nog aan de wagen hangt. Maar het vuilverwijderend vermogen is ongehoord goed. Enkel die bananengeur moet ik nog ontdekken. Ruikt eerder wat visachtig volgens mij. Welke shampoo zou je trouwens aanraden. Heb nu Autofinesse waar ik tevreden van ben maar die Poorboys in bulk lijkt me wel wat. Graag hoor ik je opmerkingen over elke shampoo die jullie aanbieden.
Comment
-
Magifoam is nog al variabel naar gelang de hogedrukreiniger en hoeveel druk hij levert en water ie verzet. Hier werkt 't voldoende om de lege 1 liter fles te voorzien van een vingerdikte aan foam en de rest bij te vullen met water. 't Is in eerste instantie wel wat zoeken ja
Dat visachtige ruik ik zelf ook, viseten ruikt bijna identiek.
_________
Bij shampoo is de keuze net zo ingewikkeld als bij wax. Er zijn meerdere punten waarop je de keuze kan baseren.
Prijs is nog al variabel dus dat speelt een grote factor. Maar hou er wel rekening mee dat niet alles volledig op basis van budget mag beslist worden. Ik zou nooit aanraden om een dure Swissvax Auto Bath aan te schaffen wanneer de auto beschermd is met Gloss-it Finish of Concorso. Die twee werken gewoon niet samen, zelfs al gaat 't dan in beide gevallen om topproducten.
Probeer dus altijd de keuze de maken op vlak van bescherming. Sommige shampoos bevatten een polymeer of andere ingredienten die de bestaande beschermlaag gaan onderhouden en versterken. Dat kan de levensduur van de bescherming aanzienlijk gaan verlengen! Sommige zijn dan onderling compatibel, andere zijn dat totaal niet.
Ik probeer een kort overzicht te schetsen, het gaat hem niet om de algemene waarheid maar puur om persoonlijke ervaring. Bovendien is de benodigde hoeveelheid afhankelijk van de waterhardheid in uw regio. Andere mensen gebruiken ook gewoon liever wat meer shampoo.
- Auto Finesse Lather Shampoo: is een shampoo zonder conditioner, voegt dus niets extra toe aan de bestaande bescherming. Voordeel is de vrij sterke concentratie ivm andere shampoo's zonder conditioner. De geur was initieel zoeter maar dat is bij de eigenlijke productie zachter geworden. Shampoo geeft ook voldoende smering.
Beschikbaar in bulk.
- Gloss-it Gloss Shampoo: bevat dezelfde polymeer als de Gloss Finish en Concorso Glos. Hierdoor merk je ook dat 't de bescherming ten goede komt. Wanneer je het volledige Gloss-it systeem hanteert kan de beloofde bescherming makkelijk met 30% verlengd worden. Bovendien is ie ook goed geconcentreerd waardoor één dopje al voldoende kan zijn voor een emmer van +-10l.
Ik zou die shampoo niet combineren met (natuurlijke) wax, de wax verliest sneller zijn wetlook. Hij werkt wel zeer goed samen met de nanocoatings van Nanolex en Wolf's.
Beschikbaar in bulk.
- JEFFS Werkstat Auto Body Wash: is heel sterk te vergelijken met een Poorboy's shampoo, maar bevat dan wel dat extra ingrediënt die de bescherming onderhoud. Bij gebruik van de Jeff's reeks zou ik ook geen andere shampoo gebruiken. Ik heb die zelf heel lang gebruikt in combinatie met Acrylic Jett op de Mini.
- Nanolex Reactivating Shampoo: vind ik een goede shampoo maar hij springt er niet uit. Bevat ook polymeren die de Nanolex gaan onderhouden. Hij werkt goed en is mooi geconcentreerd maar zou vettiger mogen. Ik zou hem enkel adviseren in combinatie met de Nanolex coating. Zo gebruikt ik hem nu zelf wekelijks.
- Poorboy's Super Slick & Suds Shampoo: is prijs kwaliteit een sterke shampoo. Bevat geen extra's maar werkt samen met zo goed als alle vormen van bescherming. Enige reden waarom wij hem niet altijd gebruiken is omdat er bijna altijd gekozen wordt voor een shampoo mét additieven (aangepast aan de bescherming). Hij is iets minder geconcentreerd maar schuimt goed en geeft ook een mooie smering.
Beschikbaar in bulk.
- Swissvax Car Bath: is een fantastisch iets. Het is 't sterkste concentraat en je hebt er amper nodig voor een volledige emmer. Vele mensen schrikken af van de prijs, zeker omdat de meeste liever wat meer product gebruiken, omdat dat beter aanvoelt*. Ik zou hem altijd gebruiken in combinatie met de Swissvax carnauba's!
Beschikbaar in 478ml en 980ml.
- Wolf's Chemicals Auto Shampoo (White Satin): vind ik prijs/kwaliteit onklopbaar. Verwacht geen mirakels maar voor die prijs krijg je een correcte shampoo terug. Goede smering, aangename geur, wel iets minder sterk geconcentreerd. Hij bevat geen extra's waardoor ie hier bijna continu gebruikt wordt vóór de behandeling van een wagen.
Beschikbaar in bulk.
- Wolf's Chemicals Nano Shampoo (Nano Bathe): is te vergelijken met de White Satin maar dan mét additief. Aan te raden in combinatie met de Wolfs coatings, zeker wanneer je geen quick detailer gebruikt.
*Hou er rekening mee dat teveel shampoo ook negatieve gevolgen heeft. Het afspoelen nadien verloopt moeilijker en drogen kan ook minder zijn. De 'vettige' shampoo resten zorgen ervoor dat het water meer weerstand ondervindt.
Hou er rekening mee dat er op vlak van shampoo geen eenduidige oplossing is. Ze hebben allen hun voor- en soms ook na-delen. Maak de keuze op vlak van de bescherming die je al dan niet gebruikt, kijk ook of je gebruikt maakt van een quick detailer, kijk dan naar de prijs,...
En wanneer je er nog niet aan uit zou zijn mag je altijd bellen, mailen of gewoon even langskomen.
Comment
-
Bedankt voor je uitgebreide en snelle reactie. Autofinesse is goed maar snap niet waarom ze aan hun producten steeds zitten te morrelen en vaak niet ten goede. De reacties op de laatste versie van Lather zijn unaniem negatief dus waarom ze de samenstelling moesten veranderen ik zou het niet weten. Dus speel ik weer op safe en zal overstappen naar Poorboys voor mij het ultieme no-nonsense product wellicht in combo met hun QD + wanneer mijn Lather en Finale uit zijn (wat voor binnenkort is). Is die QD+ trouwens vergelijkbaar met Finale.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk BerichtenBedankt voor je uitgebreide en snelle reactie. Autofinesse is goed maar snap niet waarom ze aan hun producten steeds zitten te morrelen en vaak niet ten goede. De reacties op de laatste versie van Lather zijn unaniem negatief dus waarom ze de samenstelling moesten veranderen ik zou het niet weten. Dus speel ik weer op safe en zal overstappen naar Poorboys voor mij het ultieme no-nonsense product wellicht in combo met hun QD + wanneer mijn Lather en Finale uit zijn (wat voor binnenkort is). Is die QD+ trouwens vergelijkbaar met Finale.
De reden waarom er kleine wijzigingen doorgevoerd zijn is omdat ze hebben moeten overschakelen naar een nieuw labo omdat het eerste "kleinere" labo niet voldoende capaciteit had om de productie en orders te volgen. Dit heeft dan idd kleine wijzigingen met zich meegebracht die niet altijd een verbetering waren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenMijn wagen is gecoat met nanolex sealant (gekocht via jullie webshop), is het dan echt aangeraden om de Nanolex shampoo te gebruiken?
Ik heb momenteel nog JEFFS Werkstat shampoo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenEen dergelijk topic is voor ons zeer interessant! Dus als jullie nog opmerkingen, bemerkingen, advies, tips of andere wilde ideeën hebben mag je die altijd laten weten.
Om hier op in te spelen hebben we enkele producten toegevoegd. Vanaf nu kan je ook bulkverpakkingen (gallons) op Wax-it.be verkrijgen, dit zowel van Gloss-it, Poorboy's World, Auto Finesse en Magifoam. Auto Finesse komt onder andere door ons aanraden ook met een professionele reeks die enkele bulk producten zal bevatten maar ook een nieuwe de-ironizer!
Het volledige gamma aan bulk / gallons kan je ook in een nieuwe categorie terugvinden: Bulkverpakkingen
Als er nog producten of merken zijn die jullie graag zouden toegevoegd zien, hoor ik 't graag!
Vind ik leuk!
Dat is idd iets wat jullie webshop miste, de bulk verpakkingen.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenDHL is ook een no-go. Dan zit een mens rustig op het werk, kijkt de track & trace na "Afgeleverd, afgetekend door *mijn naam*. Hoe kan ik in godsnaam aftekenen voor een pakket als ik niet thuis ben? Nooit briefje in de brievenbus, maar altijd ergens anders afgeleverd. Eén keer mogen bellen naar DHL omdat er nergens een pakket te bespeuren was (en het was dan nog het duurste pakket). Liever tnt dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenZouden jullie het interessant vinden om de keuze te hebben tussen een TNT verzending met leveringaan huis en een kiala ophaalpunt in de buurt ? (meestal zijn dit krantenwinkels die open zijn tot 19u)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenDHL is ook een no-go. Dan zit een mens rustig op het werk, kijkt de track & trace na "Afgeleverd, afgetekend door *mijn naam*. Hoe kan ik in godsnaam aftekenen voor een pakket als ik niet thuis ben? Nooit briefje in de brievenbus, maar altijd ergens anders afgeleverd. Eén keer mogen bellen naar DHL omdat er nergens een pakket te bespeuren was (en het was dan nog het duurste pakket). Liever tnt dan.
Wij hebben u pakje op 2 verschillende dagen aangeboden,maw moest naar het depot.
2 verschillende dagen kan dus niet,want die 1ste dag zat het nog in amsterdam ! dus bel er heen,u kan dit komen ophalen in de marantistraat in antwerpen.
Oke dan,geen keuze moest dus naar daar (boomsesteenweg,meer in mijn buurt kon blijkbaar niet ?)
Dpd krijg ik vaker hier en die tekenen vaak zelf en zetten het pakje binnen ons domein als iemand de bel niet hoort.
En als we niet thuis zijn en het domein is gesloten,dan leveren ze het bij het bedrijf naast ons zijnde.
Dus iiig geen probleem mee,al tekenen ze idd wel zelf
@ wax it,kan toch prima en zou ideaal zijn ja voor de keuze,ookal gezien de verzendkosten met kiala lager zijn ?
Ik weet namelijk,dat hoge verzendkosten vaak mensen tegenhouden,desondanks het vaak niet opweegt tegen wat ze aankopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk heb vorige week nog eens bij Carclean besteld. De dag erna was het reeds geleverd, ze doen daar echt wel hun best om snel te leveren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenKan ik beamen , meestal moeten ze veel langer op mijn centen wachten
En betaalde,gezien ik het dringent nodig had met visa en stond dezefde dag al klaar voor verzenden.
Met een klasieke overschrijving zou dit 3 dagen duren voor het nog maar klaar stond.
Ongeacht dit feit,is het wel knap van CC dat ze zo erg snel toeleveren,zal ook wel mede hun grote succes verklaren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenOok te zien hoe je betaald he,heb vorige week nog iets besteld in nederland (niet detail gerelateerd)
En betaalde,gezien ik het dringent nodig had met visa en stond dezefde dag al klaar voor verzenden.
Met een klasieke overschrijving zou dit 3 dagen duren voor het nog maar klaar stond.
Ongeacht dit feit,is het wel knap van CC dat ze zo erg snel toeleveren,zal ook wel mede hun grote succes verklaren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenAls ik de maandag iets bestel en betaal met overschrijving, dan hebben ze het geld de dinsdag en heb ik mijn bestelling de woensdag. Duurt bij mij zeker geen drie dagen vooraleer ze het geld hebben.
Comment
-
Hangt inderdaad af van bank tot bank. Bij een, wat ik noem kl*tebank als ING, duurt het dagen voor ze een overschrijving uitvoeren. Ze laten het geld van hun klanten eerst nog enkele dagen renderen op een eigen rekening alvorens het door te sluizen. Bij een kleine bank als Argenta is het geld de dag erna al overgeboekt...
Ik betaal nu altijd met Paypal op CC, ze vragen wel 70 cent ofzo (wat eigenlijk schandalig is) maar het gaat zoveel sneller.
Comment
-
Die 70 cent is veel, maar Paypal houdt bij elke betaling wel een bepaald % in voor zichzelf. Sowieso is het gebruik van kredietkaarten voor handelaars ook een dure aangelegenheid. Ze moeten een contract afsluiten bij een PSP en werken via ATOS Wordline.
Bv. http://www.icepay.nl/online-betaalme...ard-accepteren
Green-account: minstens 125 euro per jaar + 2,7% van elke transactie en 0,25 euro per transactie. Voor een betaling van 100 euro: 2,7 euro + 0,25 euro = 2,95 euro. Doordat die 0,25 euro een forfait is het voordeliger voor de handelaar om hoge transacties te hebben. Daarom zie je bij sommige webshops ook administratieve kosten. Je ervan versteld staan hoe duur zo'n dingen zijn (zelfde geldt trouwens voor bancontact in winkels).
Comment
Comment