Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• febrero
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Het zal vermoedelijk te maken hebben met de coating, maar toch moet het iets te maken hebben met het onderhoud want wijzelf (en auto's die wij onderhouden) hebben er geen last van.

Dus vermoedelijk heeft het te maken met een verkeerde applicatie of iets incompatibel bij het onderhoud.

Ik ga er nog even achteraan met het verder uit te zoeken en kom hier sowieso feedback geven.
    Zoals gemeld Bert, en op jouw aanraden gebruik ik nu elke week de Gloss-it Glass Cleaner en dit met uiteraard een waffle doek. Deze wordt een paar keer gevouwen en er wordt op de doek gesprayd, nadien wordt de rest van de spray met een droge kant van de doek afgenomen.
    Maar goed, mijn wagen komt toch op het einde van deze week weer binnen en we kunnen het er dan nog eens over hebben.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Het zal vermoedelijk te maken hebben met de coating, maar toch moet het iets te maken hebben met het onderhoud want wijzelf (en auto's die wij onderhouden) hebben er geen last van.

Dus vermoedelijk heeft het te maken met een verkeerde applicatie of iets incompatibel bij het onderhoud.

Ik ga er nog even achteraan met het verder uit te zoeken en kom hier sowieso feedback geven.

Leave a comment:

• fox1
    replied
    Ja het heeft te maken met die coating. Heb net hetzelfde voor en erger me er al een jaar rot aan. Vorig jaar in augustus heb ik mijn toen nieuwe BMW Active Tourer (was van maart 2015) een volledige detailbeurt gegeven volgens de regels van de kunst. Jammer genoeg heb ik toen ook een coating (Gyeon View) gekocht bij Wax-It, correct en zoals het moet op de voorruit aangebracht. Ik ben tevreden over het effect maar sedertdien klapperen/stuiteren de ruitenwissers als gek. Enkel als je ruitensproeiervloeistof gebruikt glijden de ruitenwissers een aantal keren soepel maar al snel begint het weer van voor af aan. Ik heb al van alles geprobeerd, ruit te ontvetten, quick detailer op ruit spuiten, ruitenwissers ontvetten of insmeren met iets, niets helpt. De ruitenwissers heb ik nog niet vervangen omdat ik niet zeker ben dat het fenomeen dan over is en we over een zo goed als nieuwe wagen praten met 10.000 km op te de teller. We zijn niet de enige die hierover klagen op veel detailingfora wordt erover geklaagd. Het is jammer dat ze dit nadeel van dergelijke coatings op glas niet vermelden. Moraal van het verhaal, voor mij zeker geen coating meer op de voorruit want het voordeel weegt niet op tegen het nadeel.

Leave a comment:

• febrero
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Febrero, welcome to the club.

Ruitenwissers zijn sowieso goed voor de vuilbak, neem dat maar aan.
    Ruit schoonmaken met zoutzuur, acetone en nieuwe wissers heeft voor mij nu min of meer gewerkt.
    Ik zou toch eerst eens willen weten wat de oorzaak hiervan is bij een splinter nagelnieuwe wagen. Heeft dit iets te maken met een Quartz Coating?

Leave a comment:

• Gere
    replied
    Febrero, welcome to the club.

Ruitenwissers zijn sowieso goed voor de vuilbak, neem dat maar aan.
    Ruit schoonmaken met zoutzuur, acetone en nieuwe wissers heeft voor mij nu min of meer gewerkt.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
    Bij mij is de miserie begonnen na bathe+ shampoo te gebruiken. Gebruik nu al lang geen shampoo met coating meer. Vraag me dan of hoe lang die coating op die ruit blijft hangen? Wetende dat daar een ruitenwisser over wrijft.
    Al die coatings, ik zie het graag zeggen dat ze lang blijven zitten.
    Ik moet het niet op mijn auto.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Leave a comment:

• febrero
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
    Bij mij is de miserie begonnen na bathe+ shampoo te gebruiken. Gebruik nu al lang geen shampoo met coating meer. Vraag me dan of hoe lang die coating op die ruit blijft hangen? Wetende dat daar een ruitenwisser over wrijft.
    Zeer goeie opmerking!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
    Voor een splinternieuwe wagen (M2) vind ik het niet normaal dat ik dat al zou moeten doen, trouwens ik heb het probleem al van bij het begin nadat ik mijn wagen bij Bert (Wax-it) heb laten Quartz Coaten. Toen ik hem het probleem voorlegde heeft hij mij aangeraden steeds de Gloss-it te gebruiken. Als ik dit product gebruik ruik ik een soort zuur (citroentachtig)en dat zal allicht als bedoeling hebben vettige resten van de ruit weg halen. Ik heb al gedacht aan opwaaiend vocht vanop mijn motorkap, maar de wissers beginnen al te bibberen van na een drietal slagen.
    Qua shampoo werk ik al jaar en dag met Smart Carwash (http://www.customcarcleaning.nl/webs...t_carwash.html). Dit is een zeer goeie en neutrale shampoo waar ik ook bijzonder tevreden oven ben. Bij mijn vorige wagen (135i coupé) heb ik dit ruitenprobleem nooit gehad. Ik vermoed dus dat het met de Coating te maken heeft, maar Bert zal mij daar allicht kunnen op antwoorden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Van welk merk is dat?
    Auto Finesse.

Leave a comment:

• febrero
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Ik gebruik ook enkel Lather en Crystal, zonder problemen.
    Van welk merk is dat?

Leave a comment:

• febrero
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
    Ook al nieuwe ruitenwissers geplaatst?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Voor een splinternieuwe wagen (M2) vind ik het niet normaal dat ik dat al zou moeten doen, trouwens ik heb het probleem al van bij het begin nadat ik mijn wagen bij Bert (Wax-it) heb laten Quartz Coaten. Toen ik hem het probleem voorlegde heeft hij mij aangeraden steeds de Gloss-it te gebruiken. Als ik dit product gebruik ruik ik een soort zuur (citroentachtig)en dat zal allicht als bedoeling hebben vettige resten van de ruit weg halen. Ik heb al gedacht aan opwaaiend vocht vanop mijn motorkap, maar de wissers beginnen al te bibberen van na een drietal slagen.
    Qua shampoo werk ik al jaar en dag met Smart Carwash (http://www.customcarcleaning.nl/webs...t_carwash.html). Dit is een zeer goeie en neutrale shampoo waar ik ook bijzonder tevreden oven ben. Bij mijn vorige wagen (135i coupé) heb ik dit ruitenprobleem nooit gehad. Ik vermoed dus dat het met de Coating te maken heeft, maar Bert zal mij daar allicht kunnen op antwoorden.
    Last edited by febrero; 08/10/2016, 14:52.

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Ik gebruik ook enkel Lather en Crystal, zonder problemen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik gebruik wekelijks de glass cleaner van Gloss-it. Ik heb ook nog steeds problemen met mijn ruitenwissers die gaan stuiteren na een drietal bewegingen. Mijn wagen is nieuw (bijna 6 maand) en werd met Quartz Coating behandeld na de levering. Ik ga ervan uit dat ook de ruiten een quartz coating hebben ondergaan. Bij mij kan het dus niet aan de wisserbladen liggen. Ik ben nog steeds op zoek naar een middel om daar definitief van af te geraken.
    Mijn ruitenwisser slaat te ver door. Wat resulteert in een klappen geluid. Er werden al nieuwe wissers en een totaal nieuwe arm geïnstalleerd. Zonder resultaat.

Volgens mij kan het enkel nog aan de ruit zelf liggen.

Al meer dan 4 maand was ik enkel met Lather (AF) waar geen coating in zit, gebruik ik niets speciaals op de ruit, behalve crystal van AF.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ook al nieuwe ruitenwissers geplaatst?

Leave a comment:

• febrero
    replied
    Ik gebruik wekelijks de glass cleaner van Gloss-it. Ik heb ook nog steeds problemen met mijn ruitenwissers die gaan stuiteren na een drietal bewegingen. Mijn wagen is nieuw (bijna 6 maand) en werd met Quartz Coating behandeld na de levering. Ik ga ervan uit dat ook de ruiten een quartz coating hebben ondergaan. Bij mij kan het dus niet aan de wisserbladen liggen. Ik ben nog steeds op zoek naar een middel om daar definitief van af te geraken.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Als je altijd een ruitenreiniger gebruikt na het wassen zou je in principe ook probleem mogen hebben met bathe+

Als je teveel bathe+ gebruikt (en dat geldt ook voor view) kan je idd een dikke "oneffen" laag op de ruit die je ruitenwissers kunnen doen stuiteren

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wel ik heb de wagen reeds gewassen met bathe + met de nieuwe ruitenwissers en ik had geen geluid of geklapper.

Leave a comment:

• Gere
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
    Ik heb onlangs de gyeon view toegepast en verder bathe + gebruikt. Zonder ruitenwisser vloeistof te gebruiken klapperen mijn ruitenwissers ook enorm. Ik heb nu nieuwe ruitenwissers gemonteerd zoals aangeraden in de handleiding van gyeon view. Nu klapperen ze niet meer. Mogelijks dat dit voor jullie ook een oplossing is?

Dat werkt deels ja. Maar blijven een lullig geluid produceren. Bij jou niet?

Gaan jouw wissers het nog doen de volgende keer dat je Bathe+ gebruikt?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Hier een filmpje van enkele pagina's terug. Je hoort de ruitenwissers over de ruit klapperen.
    Ik heb onlangs de gyeon view toegepast en verder bathe + gebruikt. Zonder ruitenwisser vloeistof te gebruiken klapperen mijn ruitenwissers ook enorm. Ik heb nu nieuwe ruitenwissers gemonteerd zoals aangeraden in de handleiding van gyeon view. Nu klapperen ze niet meer. Mogelijks dat dit voor jullie ook een oplossing is?

Leave a comment:

• A160
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Simon heeft hier idd een fantastisch werk geleverd en we blijven eeuwige vrienden. De opportuniteit die hij kreeg bij RSC was een nieuwe uitdaging die hij niet mocht laten liggen en we steunen hem dan ook 100%!
    Vind ik leuk!

Leave a comment:

Working...
X