Oorspronkelijk geplaatst door Ian
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichtento-do list: volledig polieren en in de wax zetten
2 voorwielen afhalen en in wax zetten
ramen en rubbers behandelen
passagierskant stofzuigen en al het leder beschermen
klaarzal morgen maar wat vroeger opstaan, vandaag door de regen moeten stoppen.
rubbers zijn afgeplakt en klaar om te polieren
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk BerichtenKoop da nie,niks waard
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIk zou mij die Soft99 wax willen kopen, nu kan je kiezen tussen licht of zwart. Welke neem ik best voor een rood(bordeaux) kleur?
Leave a comment:
-
Standtijd is bij mij niet zozo, plus mijn auto staat aan de rand van een bos dat in de zomer nogal veel van dat sap laat vliegen. Heb de indruk dat ik er met de dodo juice minder last van had incl. vliegjes, deze gaan bij de soft moeilijker af als met de dodo.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenZou de lichte pakken, maar zelf niet zo content vannu gaat er bij mij terug dodojuice banana op.
Waarom niet content?
Leave a comment:
-
to-do list: volledig polieren en in de wax zetten
2 voorwielen afhalen en in wax zetten
ramen en rubbers behandelen
passagierskant stofzuigen en al het leder beschermen
klaarzal morgen maar wat vroeger opstaan, vandaag door de regen moeten stoppen.
Leave a comment:
-
Zou de lichte pakken, maar zelf niet zo content vannu gaat er bij mij terug dodojuice banana op.
Leave a comment:
-
Ik zou mij die Soft99 wax willen kopen, nu kan je kiezen tussen licht of zwart. Welke neem ik best voor een rood(bordeaux) kleur?
Leave a comment:
-
dan zou'k mijn kas opfretten. Dan komen de producten te koop wegens stopzetting hobby
Bij de vorige wou ik 't een vd komende weken doen plus zomervelgen erop, al chance niet gedaan
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenGisteren auto gewassen en dak, motorkap en kofferklep gekleid. Vandaag al de rest gekleid. Morgen velgen erafhalen en wielkasten + velgen behandelen. Vrijdag met de DAP in actie komen en zaterdag het interieurstaat 'm weer klaar om gepikt te worden.
Leave a comment:
-
Gisteren auto gewassen en dak, motorkap en kofferklep gekleid. Vandaag al de rest gekleid. Morgen velgen erafhalen en wielkasten + velgen behandelen. Vrijdag met de DAP in actie komen en zaterdag het interieurstaat 'm weer klaar voor de winter.
Leave a comment:
-
Guest repliedAls je wagen in de coating etc staat en die hangt, na een ritje snelweg, vol met insectenlijken, dan zijn die quasi allemaal weg na een rondje foamen.
Zeker in de winter als de wagen met strooizout en andere rotzooi aangekoekt is, doet zo een foam goed z'n werk alvorens je start met wassen.
Foamen, wachten, afspuiten en dan wassen hé. Gelijk de echte.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenFoam is éérder show. Kijk hoe wit mijn wagen is .Hij blijft ook langer wit dan de jouwe. Dat doet echt niet veel hoor.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDat doet echt niet veel hoor.
Als je de kleur bekijkt van de foam wanneer die op de grond drupt, veel wit is daar toch niet meer aan...alle vuiligheid worden van een (regelmatig gewassen en goed beschermde gladde) wagen afgehaald zonder dat je erop moet vegen (wat krassen maakt).
En het is gewoon leuk om te doen
Leave a comment:
-
Guest repliedFoam is éérder show. Kijk hoe wit mijn wagen is .Hij blijft ook langer wit dan de jouwe. Dat doet echt niet veel hoor.
Leave a comment:
-
Welke foam zouden jullie mij aanraden? Ik gebruik voornamelijk gyeon, autofinesse en gloss-it op mijn auto. Zelf dacht ik aan de gyeon foam.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenHoe was ik het best volgende zaken?
- microfiber madness dry me crazy
- microfiber madness incredemitt
- microfiber wafeldoek voor vensters
- microfiber applicator
Alles apart? Op hoeveel graden? Zonder iets van zeep? Heb wat schrik dat ze compleet vernield uit de wasmachine gaan komen
Leave a comment:
-
Ik was mijn washandschoen en droogdoeken op 40°c met een beetje vloeibare dash. En als ik ze niet gebruikt heb om de hele auto te wassen maar alleen om bv de voorruit proper te maken dan spoel ik ze alleen uit, zonder iets van wasproduct.
Leave a comment:
Leave a comment: