Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
    Krijg je dan niet makkelijk waterdruppels als je niet droogt na het afspoelen, of verdwijnen die sowieso als je er met die lubricant + clay overgaat? Bij het clayen trouwens gewoon paneel per paneel op het gemak doen, en dan ook direct afdrogen (met droogdoek of microfiber), of ben ik beter dat ik het afspoel?

    Qua wax ga ik mij dan beperken tot de Fusso, geen glaze of sealant.

    En welk type/merk zou jij aanraden qua microfibre doek? Blijkbaar is er zelfs een hele "70/30" vs "80/20" discussie?
    Ik zie dat wax-it er helaas niet echt veel in stock heeft
    Ik zou persoonlijk voor de microfiber madness gaan, betere microfibers ga je niet snel vinden.

    Daarnaast heb je nog de microfibers van gyeon die ook erg goed zijn en de auto finesse die iets voordeliger zijn.

    Ons huismerk komt normaalgezien eind deze maand opnieuw binnen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Ik klei op een natte auto. Let wel: je moet desondanks wel zorgen voor genoeg smering (lube).

    Blackhole + Soft Fusso is een beetje dubbelop.
    Een glaze bevat voornamelijk fillers, en die zitten al met hopen in die Japanse dingen.
    Blackhole zou ik eerder combineren met een oldskool Collinite 845 insulator wax. Qua standtijd is dit een klassieker.

    Microfibre's van goede kwaliteit zijn echt wel hun geld waard. Zorg voor minstens 2 per stap.
    Goedkope MF's hebben de neiging in de lak te 'snijden' en zo swirls te veroorzaken.

    Investeer ook eens in een quickdetailer, genre Autofinesse Finale (in combinatie met een superzachte doek). Je zult versteld staan van de extra bling, en dit boost je wax ook iedere keer een beetje.
    Krijg je dan niet makkelijk waterdruppels als je niet droogt na het afspoelen, of verdwijnen die sowieso als je er met die lubricant + clay overgaat? Bij het clayen trouwens gewoon paneel per paneel op het gemak doen, en dan ook direct afdrogen (met droogdoek of microfiber), of ben ik beter dat ik het afspoel?

    Qua wax ga ik mij dan beperken tot de Fusso, geen glaze of sealant.

    En welk type/merk zou jij aanraden qua microfibre doek? Blijkbaar is er zelfs een hele "70/30" vs "80/20" discussie?
    Ik zie dat wax-it er helaas niet echt veel in stock heeft
    Last edited by ; 17/10/2016, 12:47.

    Leave a comment:


  • Barie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Autofinesse Revive doet het goed voor mij.
    Merci, die was ik ook al tegengekomen. Straks eens bestellen.

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
    Voor de sneeuw hier met bakken uit de lucht valt () zou ik mijn lak eindelijk eens deftig willen beschermen. Tot nu toe heb ik mij enkel beperkt tot:

    1. Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover (of enkel shampoo indien niet te vuil)
    2. Afspoelen
    3. Shampoo (Poorboy's World Super Slick & Wax) aanbrengen
    4. Afspoelen
    5. Afdrogen
    6. Bandendressing


    Nu zou ik graag een deftige set hebben om te clayen / kleien, whatever. Daarnaast ook iets om te beschermen: wax (ik neem aan dat de "wax" component van mijn huidige shampoo verwaarloosbaar is), glaze, sealant..? Nu kan mijn wagen 2 dagen na een wasbeurt er al weer extreem vuil uitzien door één enkele regenbui.

    Clay
    Deze set van autofinesse, 200g clay & lubricant. Niet te zacht (voor nieuwe wagens), niet te hard (voor schaatsbanen), goeie reviews. Nobrainer?

    Wax / sealant
    Hier heb ik mijn oog laten vallen op de Soft99 Fusso Coat. Perfect voor de kleur van mijn wagen (sapphire black), lange standtijd & zou goed werken. Nu zie ik dat die malle japanners ook nog andere goedjes verkopen die mij wel aanspreken:


    Vooral de laatste lijkt mij wel iets aangezien ik hier & daar lichte swirls heb en niet meteen de tools heb om te polieren. Blijf ik beter gewoon bij de Fusso coat, één van bovenstaande, of kijk ik toch beter naar carnauba wax?


    Glaze
    Een glaze zag ik ook nog voorbijkomen. Poorboy's Black Hole Glaze is ook afgestemd op de kleur van mijn wagen. Interessant of niet?

    Microfiber doeken
    Is het dan ook de moeite om te "investeren" in microfiber doeken? Zoja,hoeveel? Of is er geen echt kwaliteitsverschil tussen deze van de big boys & de witte producten meuk?

    En nog een laatste vraagje: kan ik na het afspoelen (stap 4 bovenaan) direct beginnen clayen?
    Of moet ik eerst nog eens afdrogen, clayen, afdrogen (afspoelen?) en dan pas de wax?
    Ik klei op een natte auto. Let wel: je moet desondanks wel zorgen voor genoeg smering (lube).

    Blackhole + Soft Fusso is een beetje dubbelop.
    Een glaze bevat voornamelijk fillers, en die zitten al met hopen in die Japanse dingen.
    Blackhole zou ik eerder combineren met een oldskool Collinite 845 insulator wax. Qua standtijd is dit een klassieker.

    Microfibre's van goede kwaliteit zijn echt wel hun geld waard. Zorg voor minstens 2 per stap.
    Goedkope MF's hebben de neiging in de lak te 'snijden' en zo swirls te veroorzaken.

    Investeer ook eens in een quickdetailer, genre Autofinesse Finale (in combinatie met een superzachte doek). Je zult versteld staan van de extra bling, en dit boost je wax ook iedere keer een beetje.

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
    Ben opzoek naar een product om de zwarte kunststof delen van m'n auto terug mooi zwart te krijgen, iemand aanraders?
    Autofinesse Revive doet het goed voor mij.

    Leave a comment:


  • Barie
    replied
    Ben opzoek naar een product om de zwarte kunststof delen van m'n auto terug mooi zwart te krijgen, iemand aanraders?

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Vandaag die Soft99 Fusso coat gebruikt, snel werken is de boodschap.



    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Voor de sneeuw hier met bakken uit de lucht valt () zou ik mijn lak eindelijk eens deftig willen beschermen. Tot nu toe heb ik mij enkel beperkt tot:

    1. Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover (of enkel shampoo indien niet te vuil)
    2. Afspoelen
    3. Shampoo (Poorboy's World Super Slick & Wax) aanbrengen
    4. Afspoelen
    5. Afdrogen
    6. Bandendressing


    Nu zou ik graag een deftige set hebben om te clayen / kleien, whatever. Daarnaast ook iets om te beschermen: wax (ik neem aan dat de "wax" component van mijn huidige shampoo verwaarloosbaar is), glaze, sealant..? Nu kan mijn wagen 2 dagen na een wasbeurt er al weer extreem vuil uitzien door één enkele regenbui.

    Clay
    Deze set van autofinesse, 200g clay & lubricant. Niet te zacht (voor nieuwe wagens), niet te hard (voor schaatsbanen), goeie reviews. Nobrainer?

    Wax / sealant
    Hier heb ik mijn oog laten vallen op de Soft99 Fusso Coat. Perfect voor de kleur van mijn wagen (sapphire black), lange standtijd & zou goed werken. Nu zie ik dat die malle japanners ook nog andere goedjes verkopen die mij wel aanspreken:


    Vooral de laatste lijkt mij wel iets aangezien ik hier & daar lichte swirls heb en niet meteen de tools heb om te polieren. Blijf ik beter gewoon bij de Fusso coat, één van bovenstaande, of kijk ik toch beter naar carnauba wax?


    Glaze
    Een glaze zag ik ook nog voorbijkomen. Poorboy's Black Hole Glaze is ook afgestemd op de kleur van mijn wagen. Interessant of niet?

    Microfiber doeken
    Is het dan ook de moeite om te "investeren" in microfiber doeken? Zoja,hoeveel? Of is er geen echt kwaliteitsverschil tussen deze van de big boys & de witte producten meuk?

    En nog een laatste vraagje: kan ik na het afspoelen (stap 4 bovenaan) direct beginnen clayen?
    Of moet ik eerst nog eens afdrogen, clayen, afdrogen (afspoelen?) en dan pas de wax?
    Last edited by ; 16/10/2016, 12:24.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
    Ik gebruik ook altijd bathe+ en ik heb er geen last van. Ik heb geen coating op mijn wagen liggen.
    'T valt op dat het op karren zijn van Duitse makelij, misschien zijn die Duitse premium ruitenwissers niet bestand tegen de Gyeon kwaliteit

    Leave a comment:


  • Erendriel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
    Blijft wel curieus, ik gebruik nu ook Bathe+ sinds dat m'n AF Lather op is, en heb daar echt geen last van.
    Ik heb wel een Nanolex coating op m'n ruiten liggen, misschien dat dat beschermt?
    Ik gebruik ook altijd bathe+ en ik heb er geen last van. Ik heb geen coating op mijn wagen liggen.

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Al die coatings, ik zie het graag zeggen dat ze lang blijven zitten.
    Ik moet het niet op mijn auto.

    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    De mijne zit er al een 4 a 5 jaar op.
    Weet niet of je op de site van wax-it je facturen nog kan nakijken want dan zou ik het met zekerheid kunnen zeggen.
    Slaapt wel binnen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
    Ja ik heb ook al View op de ruitenwissers aangebracht. Geen verschil. Voor mij is dit trouwens een vreemde tip van Gyeon hoe kan dergelijk produkt zich op rubber hechten en indien het zich zou hechten dan zou het toch de rubbers alleen maar hard maken. Het trucje werkt in ieder geval niet bij mij.
    Ik klaag trouwens ook niet over de werking van het produkt an sich. Het werkt en zit er na een jaar nog altijd op en bij hoge(re) snelheid heb ik zelfs geen ruitenwissers nodig. Maar je kan niet altijd en overal aan + 70 doorperen dus daar heb ik mijn ruitenwissers wel nodig en die stuiteren dus. Bij een onderhoudsbeurt zal ik nu de bladen eens laten vervangen om te zien of dit helpt.
    Ik denk dat er misverstanden zijn ivm hoe glascoatings (dus coatings voor op glasoppervlak) net werken. Zo wordt een glascoating niet hard en vormt ook geen dikke laag zoals een coating op lak of velgen dat doet.

    Het werkt eerder als een soort matrix van kleine moleculen die hecht aan het glas dat op deze manier hydrofobisch wordt. De glascoatings die wel als een laag werken worden namelijk eenvoudig weer verwijderd door de wrijven van onder andere de ruitenwissers. De duurzaamheid van dit soort coatings wordt dan ook uitgedrukt in dagen ipv maanden/jaren.

    Je kan dus perfect je glascoating op je ruitenwissers gebruiken om deze schoon te maken en er zeker van te zijn dat er geen restanten van andere producten of vervuiling in het algemeen op achterblijft dat voor een minder resultaat kan zorgen.

    Leave a comment:


  • Ralphke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
    Ik heb Nanolex Ultra Glass Sealant op mijn 1 coupe en ik heb geen last van klapperende ruitenwissers. Enkel zo een fijne waas die een second duurt als de ruitenwissers over de ruit gaan maar dat stoort mij niet echt. Heb wel geen nieuwe ruitenwissers gestoken na de applicatie.
    Ik vind die waas de max!

    Verstuurd met de postduif.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
    Ik heb Nanolex Ultra Glass Sealant op mijn 1 coupe en ik heb geen last van klapperende ruitenwissers. Enkel zo een fijne waas die een second duurt als de ruitenwissers over de ruit gaan maar dat stoort mij niet echt. Heb wel geen nieuwe ruitenwissers gestoken na de applicatie.
    Heb ook geen nieuwe gestoken ze, dat moet toch niet? Ale toch nog niet gehoord ivm de Nanolex coating.
    Waas heb ik wel niet.

    Leave a comment:


  • C'Mon
    replied
    Ik heb Nanolex Ultra Glass Sealant op mijn 1 coupe en ik heb geen last van klapperende ruitenwissers. Enkel zo een fijne waas die een second duurt als de ruitenwissers over de ruit gaan maar dat stoort mij niet echt. Heb wel geen nieuwe ruitenwissers gestoken na de applicatie.

    Leave a comment:


  • febrero
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Het aantal mensen die problemen ondervinden is beperkt, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat zij problemen ondervinden en we daar graag de oorzaak van kennen en ook een oplossing willen aanbieden.

    Het probleem is dat er zo veel externe factoren zijn die de oorzaak kunnen zijn dat het moeilijk is de boosdoener te achterhalen.
    Wel Bert, raar maar waar, ik heb vandaag nog door de regen gereden en ik moet bekennen dat ik het probleem deze keer niet heb gehad.
    Na een lange droge periode en het wekelijks behandelen van de ruiten met Gloss-it moet dit blijkbaar dan toch voor een oplossing hebben gezorgd. Ik hoop dus dat het zo blijft.

    Leave a comment:


  • fox1
    replied
    Ja ik heb ook al View op de ruitenwissers aangebracht. Geen verschil. Voor mij is dit trouwens een vreemde tip van Gyeon hoe kan dergelijk produkt zich op rubber hechten en indien het zich zou hechten dan zou het toch de rubbers alleen maar hard maken. Het trucje werkt in ieder geval niet bij mij.
    Ik klaag trouwens ook niet over de werking van het produkt an sich. Het werkt en zit er na een jaar nog altijd op en bij hoge(re) snelheid heb ik zelfs geen ruitenwissers nodig. Maar je kan niet altijd en overal aan + 70 doorperen dus daar heb ik mijn ruitenwissers wel nodig en die stuiteren dus. Bij een onderhoudsbeurt zal ik nu de bladen eens laten vervangen om te zien of dit helpt.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het aantal mensen die problemen ondervinden is beperkt, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat zij problemen ondervinden en we daar graag de oorzaak van kennen en ook een oplossing willen aanbieden.

    Het probleem is dat er zo veel externe factoren zijn die de oorzaak kunnen zijn dat het moeilijk is de boosdoener te achterhalen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Blijft wel curieus, ik gebruik nu ook Bathe+ sinds dat m'n AF Lather op is, en heb daar echt geen last van.
    Ik heb wel een Nanolex coating op m'n ruiten liggen, misschien dat dat beschermt?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Fox1, heb je ook de ruitenwissers zelf behandeld met de Gyeon View?
    Dit wordt door Gyeon aangeraden, heb het zelf ook op mijn ramen zitten, en heb totaal geen last van stuiterende wissers

    Ben zelf uiterst tevreden over de glascoating, super zichtbaarheid in regenweer

    Leave a comment:

Working...
X