Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Concept Gran Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hier zal ook wel een M6 Gran Coupé van komen veronderstel ik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Inspiratieloze troep!

Dan zit er nog meer verschil tussen een DB9 en een Virage dan tussen de '6 coupé en dit hier.

Teleurgesteld, zeker als je ziet hoe awesome de oorspronkelijke concept was.
      Dat is ook mijn mening. Zelfs de concept vind ik inspiratieloos nu de 6 coupé en cabrio zijn voorgesteld. Met deze grancabrio is de exclusiviteit van de 6 coupé en cabrio voor een groot stuk weg. Dit is het zinloos uitmelken van een geslaagd concept. Ik vergelijk dit een beetje met wat Audi gedaan heeft met de A5 sportback. Sindsdien is de A5 coupé een deel van z'n exclusiviteit verloren imo.

Waarom hadden ze hier geen totaal nieuw ontwerp van gemaakt zoals Merc met de CLS heeft gedaan of VW met z'n Passat CC?
      Een gemiste kans imo.

Dat dit model er moest komen was logisch. BMW verliest nu klanten aan de Merc CLS, de Audi A7 en de Porsche Panamera. Deze wagens blijven een stuk exclusiever dan de 'banale' sedans 5 en 7. Om de kosten te drukken doen ze dan dit. Echt spijtig.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• OO 00 OO

Comment

• Dat front is voor 99% dat van de 6.

Comment

• Veel meer varianten op een BMW-front kan je ook niet bedenken, het wordt dan al snel lelijk als je de lichtunis gaat uittrekken/vervormen (zie 1-serie) of nieren gaat vergroten (zie GT).

Comment

• goh ziet er toch best knap uit hoor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                Ik begrijp die reacties hier eigenlijk niet zo goed... Is er dan zoveel verschil met de concept?

Oei ja nu je 't zegt! Miljaar, de '6 heeft alles veranderd, nu lijkt die gran coupé niet speciaal meer omdat de '6 ondertussen al kwam.

Verrassend...

Comment

• Ik vrees dat die ook een heel stuk boven de prijs van de A7 zit.
                  Als die toch dezelfde motoren krijgt als de gewone 6.
                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                  1991 E30 320i

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Die gran coupé ziet er zelfs mét camouflage al knap uit. Als die uitkomt, is de 7 helemaal ten dode opgeschreven...

Comment

• [quote=Thebiemerke;4646790]

/quote]
                              schitterende velgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                Die gran coupé ziet er zelfs mét camouflage al knap uit. Als die uitkomt, is de 7 helemaal ten dode opgeschreven...
                                Bwa, de 7 wordt toch nog redelijk verkocht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
                                  Bwa, de 7 wordt toch nog redelijk verkocht?
                                  Nee hoor, bij mijn weten ondervinden ze bij BMW zowat de slechtste 7-reeks verkoop sinds lang. Gebaseerd op de inschrijvingscijfers is er een sterke daling in 2010 in vgl met 2009 en ook gecumuleerd op einde mei 2011 in vgl met mei vorig jaar...
                                  Het creëren van extra modellen in nieuwe subsegmenten zorgt voor cannibalisatie intern, maar brengt wel een positief totaaleffect. Dat zag je ook gebeuren toen de X6 werd uitgebracht: de X5 verkoop daalde, maar werd opgevangen door de X6 en in totaal was er wel vooruitgang.

Het is dus voor BMW absoluut noodzakelijk om deze 4-deurs coupé uit te brengen. Anders verdwijnen ze allemaal naar een Panamera of een A7...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                    Nee hoor, bij mijn weten ondervinden ze bij BMW zowat de slechtste 7-reeks verkoop sinds lang. Gebaseerd op de inschrijvingscijfers is er een sterke daling in 2010 in vgl met 2009 en ook gecumuleerd op einde mei 2011 in vgl met mei vorig jaar...
                                    Het creëren van extra modellen in nieuwe subsegmenten zorgt voor cannibalisatie intern, maar brengt wel een positief totaaleffect. Dat zag je ook gebeuren toen de X6 werd uitgebracht: de X5 verkoop daalde, maar werd opgevangen door de X6 en in totaal was er wel vooruitgang.

Het is dus voor BMW absoluut noodzakelijk om deze 4-deurs coupé uit te brengen. Anders verdwijnen ze allemaal naar een Panamera of een A7...
                                    Weet u... De Pana diesel is net uit hé... En op de DE CC komt hij ongeveer even duur uit als onze 7... Spijtig dat het niet volgend jaar is dat we een moesten kopen.... Al ben ik zeer blij met deze discrete 7!

Comment

• Zeer knappe verschijning zo op 't eerste zicht.

Comment

• Ik vind em wat uit proportie, het is gewoon een uitgerokken 6 en dat doet het lijnenspel weinig goed imho. Beetje een gemiste kans

mcs clubman

Comment

• Ik heb al gezegd dat ik het spijtig vind dat ze de 6 gewoon uitrekken. Design-technisch hadden ze toch wat meer inspiratie kunnen gebruiken. Toch kan ik niet ontkennen dat 'm er goed uitziet op de laatst geposte foto's. Vanuit 3/4 zicht achteraan heeft 'm een zeer mooie lijn. Dit komt goed.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X