Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Concept Gran Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

BMW 6-series Gran Coupe Design Revealed in Patent Filing

The upcoming 6 Series Gran Coupe's exterior design has apparently been revealed in these renderings found in a BMW patent filing. This design remains fairly close to the BMW Concept Gran Coupe revealed a year ago at the Beijing Autoshow.

The front fascia loses some of its more aggressive styling bits such as the aggressive side intake inlets in favor of the production 6-series bumper. The wheels have also been sized down for practical purposes.

Expect the 6 Series Gran Coupe to feature the same range of engines as the current 6-series coupe and convertible.

Based on previously info, we've tentatively pegged its debut to be sometime mid-next year.

Update, according to SCOTT26:

The Patent images were uploaded prior to the Concept. So these are at least two years old.
    The BMW management insisted on some visual changes to differentiate the Gran Coupe from the Coupe and Cabrio models.

Comment

Een uitgerokken 6. Spijtig...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Tis wreed, zo ziet hij er echt wel mottig uit! Als ze zich willen meten in het segment van de Aston Martin Rapide en de Maserati Quatroporte zullen ze met beter moeten afkomen...
        De nieuwe 6 verkoopt trouwens ook voor geen meter. Voor 100.000 € niet speciaal genoeg imo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
          Tis wreed, zo ziet hij er echt wel mottig uit! Als ze zich willen meten in het segment van de Aston Martin Rapide en de Maserati Quatroporte zullen ze met beter moeten afkomen...
          De nieuwe 6 verkoopt trouwens ook voor geen meter. Voor 100.000 € niet speciaal genoeg imo
          "The Patent images were uploaded prior to the Concept. So these are at least two years old."
          Misschien omdat dat de eerste renders zijn, nog voor de concept. Dus simpelweg een 6 verlengt en snel gepatenteerd. Zal er irl veel beter uitzien denk ik. Zo zien de foto's van de Concept op p3 er al heel wat beter uit. Of die dan 100k waardig is valt nog af te wachten naturlijk, maar dat is met de huidige 6reeks ook. Aston Martin Rapide is trouwens nog een categorie hoger waarschijnlijk, die is 175k+ ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
            BMW 6-series Gran Coupe Design Revealed in Patent Filing

The upcoming 6 Series Gran Coupe's exterior design has apparently been revealed in these renderings found in a BMW patent filing. This design remains fairly close to the BMW Concept Gran Coupe revealed a year ago at the Beijing Autoshow.

The front fascia loses some of its more aggressive styling bits such as the aggressive side intake inlets in favor of the production 6-series bumper. The wheels have also been sized down for practical purposes.

Expect the 6 Series Gran Coupe to feature the same range of engines as the current 6-series coupe and convertible.

Based on previously info, we've tentatively pegged its debut to be sometime mid-next year.

Update, according to SCOTT26:

The Patent images were uploaded prior to the Concept. So these are at least two years old.
            The BMW management insisted on some visual changes to differentiate the Gran Coupe from the Coupe and Cabrio models.

Hoe saai ivm de concept!

Comment

Ze zouden beter die Concept CS uitbrengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                Hoe saai ivm de concept!
                "The Patent images were uploaded prior to the Concept. So these are at least two years old."

Comment

Noch mehr Patentzeichnungen zum BMW 6er Gran Coupé F06

Schon vor etwas mehr als zwei Wochen haben wir erste Patentzeichnungen zum BMW 6er Gran Coupé F06 aus Asien präsentiert, die das Design des viertürigen Coupés im Wesentlichen bestätigt haben: Abgesehen von konventionellen Schürzen, Außenspiegeln und Felgen wird das Design des im April 2010 vorgestellten Concept Cars übernommen, Überraschungen bleiben aus. Beim Blog CarScoop gibt es nun noch weitere Zeichnungen aus verschiedenen Perspektiven, die diese Tatsachen ein weiteres Mal unterstreichen.
                  Auf den Markt kommen soll das Gran Coupé 2012, die Motorenpalette, die Liste der Sonderausstattungen und auch das Interieurdesign werden dabei den zweitürigen Modellen der 6er-Reihe entsprechen. Mit der Motorenpalette ist natürlich der Stand von 2012 gemeint, der neben den aktuellen Modellen 640i und 650i auch einen 640d umfasst. Alle Modelle sind serienmäßig mit dem Achtgang-Automatikgetriebe kombiniert und für manche Varianten wird auch der Allradantrieb xDrive bestellbar sein.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Is niet echt een beauty, het concept valt een beetje weg op die manier.

ZONDAG 26 juni om 14u - BMW Meeting E91 - E90 - E92 - E93
                      HAVEN GENT

Comment

Het wordt echt een BMW 6 met vier deuren.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ziet er beter uit dan ik had verwacht, bij de concept lijkt de daklijn nogal bolhoed-achtig. Beetje overbodig dat ze dat nog maskeren, mijn gedacht.

Comment

lijkt mij een concurent voor de cls, niet?
                            dit is wel de knapste bmw sinds jaren.

Comment

Uitgerekte 6 ofniet, dit ziet er wel extreem goed uit!

Comment

Inspiratieloze troep!

Dan zit er nog meer verschil tussen een DB9 en een Virage dan tussen de '6 coupé en dit hier.

Teleurgesteld, zeker als je ziet hoe awesome de oorspronkelijke concept was.

Comment

Spijtig dat ie de neus van de 6 krijgt, vind dat niet meteen het meest knapste wat ze bij BMW recent getekend hebben. Al kan het altijd nog erger cfr. de nieuwe 1-reeks.

Het valt wel op dat nieuwe BMW-modellen nog meer trekken van mekaar krijgen dan vroeger al het geval was. Dat is hier duidelijk en dat wordt ook duidelijk bij de nieuwe 3-reeks.

Comment

Ik vind het heel knap maar ook heel inspiratieloos.
                                    Deze zou meer als een gewone 6 moeten kosten ?
                                    Ik zou het er niet voor over hebben voor een op heet eerste zicht vrij banale auto.
                                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                                    1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Inspiratieloze troep!

Dan zit er nog meer verschil tussen een DB9 en een Virage dan tussen de '6 coupé en dit hier.

Teleurgesteld, zeker als je ziet hoe awesome de oorspronkelijke concept was.
                                      eeen dikke 2222222222222222222222222222222 that!

wat een schril contrast met het concept gegeven, op dit geval blijf ik niet wachten

Comment

Ik begrijp die reacties hier eigenlijk niet zo goed... Is er dan zoveel verschil met de concept?

freude am fahren

Comment

• Dit is toch wel mooier dan wat Audi met de A5 Sportback heeft gedaan.

Comment

Working...
                                          X