Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is het juist dat een nieuwe eigenaar een O-plaat kan aanvragen van auto van 28 jaar oud die nu al een O-plaat heeft bij de huidige eigenaar?
Ik heb zo een auto van 09/1990 met nu een O-plaat op het oog waarvan het chassisnummer in de advertentie staat. Deze heb ik opgegeven in de belastingcalculator.
Het resultaat is 43 Euro BIV en 36 Euro verkeersbelasting.
Ziet de calculator dat de auto al een O-plaat heeft?
Doe ik nog een calculatie met een auto met eerste inschrijving 01/01/1991 waarbij ik geen chassisnummer opgeef, ook dan komt er 43 en 36 Euro uit. Dat kan toch niet kloppen?
Als die reeds ingeschreven is als oldtimer en van 90 is, is er totaal geen probleem. Dan kan jij die ook weer gewoon als oldtimer inschrijven! Ik heb zelf enkele maanden een OT gekocht van 92 en opnieuw als OT ingeschreven
Leave a comment:
Guest replied
Is het juist dat een nieuwe eigenaar een O-plaat kan aanvragen van auto van 28 jaar oud die nu al een O-plaat heeft bij de huidige eigenaar?
Ik heb zo een auto van 09/1990 met nu een O-plaat op het oog waarvan het chassisnummer in de advertentie staat. Deze heb ik opgegeven in de belastingcalculator.
Het resultaat is 43 Euro BIV en 36 Euro verkeersbelasting.
Ziet de calculator dat de auto al een O-plaat heeft?
Doe ik nog een calculatie met een auto met eerste inschrijving 01/01/1991 waarbij ik geen chassisnummer opgeef, ook dan komt er 43 en 36 Euro uit. Dat kan toch niet kloppen?
droom verder
Als ze denken dat er een atmosferische motor inzit en ze zien een turbo hangen, dan zal hunne frank wel vallen, maar verder zal het niet gaan.
Daar hebben ze de mogelijkheden niet voor. Dus iedereen waar ze geen motornummer vinden gaan ze vragen te bewijzen dat daar een correcte motor inligt zeker ?
Mensen, 't is druk vandaag op de schouwing, graag allemaal even wachten we moeten hier een motorblok opendoen, gelooft ge zelf toch niet ?
Goed lezen wat ik schreef, ik zei open laten doen, waarmee ik inderdaad bedoelde dat de bewijslast bij de klant zal liggen zoals order66 ook zegt.
Een motorswap is verboden in België, tenzij een hele reeks papperassen in orde te krijgen met goedkeuring van de hoofdimporteur, of heel misschien in Nederland laten keuren en dan terug invoeren, etc... en dan nog.
Ik heb er al verschillende tegen de lamp weten lopen die met een motorswap gaan proberen keuren zijn. En die waren ook allemaal atmosferisch...
Er is altijd veel verschil tussen keuringstations en je hoort veel verhalen dus er zullen er altijd wel enkele door de mazen van het net glippen en zo toch gekeurd raken, maar ik zou dat risico toch nooit nemen
Veel medewerkers van de keuring kennen toch wel wat van auto's hoor, sommige zijn ook liefhebber en/of doen na hun uren nog garage en weten heel goed dat er geen m20 blok in een 316i kan liggen oid.
Maar als jij zo zeker van je stuk bent, alle geluk hoor.
Naar verkoopwaarde toe haalt een ombouw trouwens ook altijd de waarde sterk naar beneden, hoe je het ook draait of keert. Of er moet al een unieke motor in liggen.
Ik vind het wel erg voor alle liefhebbers die met hart en ziel een andere motor in hun oldtimer gelegd hebben en deze nu nog moeilijk op platen zullen kunnen zetten.
Last edited by ; 11/06/2018, 15:45.
Leave a comment:
Guest replied
lijkt me toch normaal dat een eigenaar ook zorgt dat zijn papieren in orde zijn (lees: conform de situatie van de wagen).
Is toch zijn verantwoordelijkheid ?
Uhu is bij mij ook zo maar het probleem is dat het hun geen HOL kan schelen ! Zij volgen enkel maar de regels en indien er 2j. geleden een andere motor in zat dan op de papieren en hij werd goedgekeurd en je kon hem inschrijven en nu zien ze dat het niet klopt ben je gejost. Je mag dan nog op uw kop staan dat je er niets aan veranderd hebt geloven zullen ze niet want anders zou iedereen dat ook kunnen beweren.
Ik heb wel bij het invoeren het papier van motorswap ingevuld, dus staat al op papier
Uhu is bij mij ook zo maar het probleem is dat het hun geen HOL kan schelen ! Zij volgen enkel maar de regels en indien er 2j. geleden een andere motor in zat dan op de papieren en hij werd goedgekeurd en je kon hem inschrijven en nu zien ze dat het niet klopt ben je gejost. Je mag dan nog op uw kop staan dat je er niets aan veranderd hebt geloven zullen ze niet want anders zou iedereen dat ook kunnen beweren.
Zo is dat. We zijn het ondertussen gewoon dat de regering de spelregels veranderd midden in het spel
Ik zei dat het ook wel niet fair zou zijn indien ik 2j geleden de wagen geïmporteerd zou hebben zonder problemen en dat er nu ineens problemen zouden zijn terwijl er niets aan veranderd is.
Als ik zelf na de keuring de wagen helemaal zou aangepast hebben: OK, eigen schuld.
Ze zullen toch moeten kunnen nagaan welk blok er in ligt hoor. Bij twijfel zullen ze verder gaan, research op basis van foto's, tot denk ik het blok (laten) opendoen om de cc's na te meten. Anders is het makkelijk, kan iedereen van een 316i een 325i maken en 'even' de motorblok identificatie nr's wegslijpen en safe. Zo makkelijk is het natuurlijk niet...
droom verder
Als ze denken dat er een atmosferische motor inzit en ze zien een turbo hangen, dan zal hunne frank wel vallen, maar verder zal het niet gaan.
Daar hebben ze de mogelijkheden niet voor. Dus iedereen waar ze geen motornummer vinden gaan ze vragen te bewijzen dat daar een correcte motor inligt zeker ?
Mensen, 't is druk vandaag op de schouwing, graag allemaal even wachten we moeten hier een motorblok opendoen, gelooft ge zelf toch niet ?
Ze zullen toch moeten kunnen nagaan welk blok er in ligt hoor. Bij twijfel zullen ze verder gaan, research op basis van foto's, tot denk ik het blok (laten) opendoen om de cc's na te meten. Anders is het makkelijk, kan iedereen van een 316i een 325i maken en 'even' de motorblok identificatie nr's wegslijpen en safe. Zo makkelijk is het natuurlijk niet...
Of ze leggen de bewijslast bij de klant, maw jij moet kunnen aantonen dat het allemaal legit is.
dan moet er al een nummer zichtbaar zijn op het motorblok, typenummer op ecu etc.... als ze dat niet hebben kunnen ze niks
Net even gebeld met de keuring met de vraag hoe ik een wagen uit NL uit 1965 op gewone platen op de baan krijg.
Importeur kan geen gelijkvormigheidsattest leveren, dus ik zou via keuring moeten gaan (100-120€ schatte hij) en dan in Brussel vervangend gelijkvormigheidsattest aanvragen.
Vroeg ik ook even of mijn Golf met GTI motor geen probleem gaat geven. Als het op de originele papieren in Nederland staat bij invoer, geen probleem, anders wel.
Ik zei dat het ook wel niet fair zou zijn indien ik 2j geleden de wagen geïmporteerd zou hebben zonder problemen en dat er nu ineens problemen zouden zijn terwijl er niets aan veranderd is.
Als ik zelf na de keuring de wagen helemaal zou aangepast hebben: OK, eigen schuld.
Dat lijkt me niet zo moeilijk, mijn garagist ziet dat op 2 minuten.
Natuurlijk geen probleem als het geen matching numbers zijn, maar wel hetzelfde type.
Hoeveel gaan er zo niet rondrijden zonder dat ze van iets weten en dan opeens aan de kant gezet zijn omdat ze niet meer in orde zijn met de keuring...
Dat klopt niet volgens mij. Iedereen gaat een oproeping krijgen in principe : "Indien u geen oproeping voor keuring heeft ontvangen, kan u dit melden via www.mow-contact.be. Op die manier kan de oorzaak nagegaan worden, zodat u in de toekomst wel een oproeping kan ontvangen."
Leave a comment: