Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Packard
    replied
    Als jouw (of een andere) MX5 > 25 jaar oud is kan die nooit een COC hebben.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Van welk bouwjaar zijn die "Mx5'en" dan ?
    Geen idee man, lees ook maar wat er op die mx-5 forums gezegd is. Blijkbaar moest je vroeger wel een COC hebben, niet aanwezig was aanvragen bij de invoerder.
    Ik heb geen, das het het enige dat telt voor mij :p

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Mx5'en wel.. Die moesten dat aanvragen bij de invoerder.
    Van welk bouwjaar zijn die "Mx5'en" dan ?

Leave a comment:

• Liquid Li0n
    replied
    vanaf wanneer is een COC beschikbaar geworden voor auto's? Moet iedereen die er een kan hebben, er een gaan aanvragen?

Ik vraag me af wat ze gaan doen als die co2 uitstoot te hoog is naar de normen van die tijd. Moet je dan aanpassingen gaan doen? En de vraag hoe dan...Zelf gaan ombouwen van euro 0 naar euro 1 ofzo?

Mijn auto wordt in september 2019 29 jaar, hang er dus nog juist aan verdomme om jaarlijks te dokken.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Fiat is altijd spannend.

Een oldtimer kan toch nooit een COC hebben ?
    Mx5'en wel.. Die moesten dat aanvragen bij de invoerder.

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Oh dat gaat weer spannend worden met de Fiat
    Fiat is altijd spannend.

Heb geen CoC, dus verlaging enzo is geen probleem.
    Een oldtimer kan toch nooit een COC hebben ?

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Niet alleen bij u vrees ik.
    Heb geen CoC, dus verlaging enzo is geen probleem.

Maar die CO sta me niet aan.

Leave a comment:

• Tigra
    replied

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Dus nu gaan we allemaal uitnodiging(en) in de bus krijgen, of hoe gaat dat in z'n werk gaan ???
    Idd.. Vanaf 2019 krijg je een uitnodiging. Tarief zoals een gewone keuring en voor 85% ook de zelfde keuring.

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    Dus nu gaan we allemaal uitnodiging(en) in de bus krijgen, of hoe gaat dat in z'n werk gaan ???

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Et voila : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eren~ab4baf46/

Leave a comment:

• On_Slow
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kayapuna Bekijk Berichten
    Extra controles tov van de nu zijnde oldtimerkeuring is co uitstoot, ophangingen en banden..
    Misschien goed om al die profiteur oldtimers er vantussen te halen

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Hoe kunde nu CO uitstoot meten bij een oldtimer? Het meten op zich geen probleem, maar wat verwachten ze van die resultaten?
    Soit, ik heb geen COC attest dus ze kunnen over al mijn aanpassingen niks zeggen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Gaat in vanaf 20 Mei. Hierbij de link naar het document VR 2018 0903 DOC.0226/1BIS van de Vaamse regering: https://www.vlaanderen.be/nl/nbwa-ne...01355780226554
    Kort samengevat elke auto moet jaarlijks naar de keuring tot de leeftijd van 30 jaar. Tussen 30 en 50 om de 2 jaar. vanaf 50 elke 5 jaar.
    Gaat in vanaf 2019 voor oldtimers tot 30 jaar en vanaf 2020 voor oldtimers +30 jaar.
    Extra controles tov van de nu zijnde oldtimerkeuring is co uitstoot, ophangingen en banden..

Leave a comment:

• On_Slow
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Uit wat leidt jij af dat het een oldtimer keuring is? ...
    zal in één van die vermelde artikels vervat zijn zeker ?

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Lijkt mij redelijk goed doordacht.
    Uit wat leidt jij af dat het een oldtimer keuring is? En wat zou het dan zijn voor wagen >30j? Dan toch ook oldtimer keuring neem ik aan, zou anders wat absurd zijn...

Leave a comment:

• On_Slow
    replied
    Dus de voertuigen die 25 jaar oud geworden zijn in 2017 en reeds op O-plaat staan, blijven oldtimer maar moeten jaarlijks naar de keuring tot ze 30 zijn ?

Leave a comment:

• On_Slow
    replied
    Putain dat gaat lachen worden met de mijne

ja, doe die zuurpruimen op de schouwing eens lachen, wedden dat het je niet lukt

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Putain dat gaat lachen worden met de mijne

Leave a comment:

• Cedra
    replied
    Het Vlaams besluit met de wijziging van de keuringsregels is vandaag (17 mei 2018 gepubliceerd en zal in werking treden op 20 mei 2018:
    27 APRIL 2018. - Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van diverse besluiten met betrekking tot de technische keuring

Als ik het snel lees, worden auto's die nog geen dertig jaar zijn en onder O-plaat ingeschreven wel aan een jaarlijkse keuring onderworpen, maar betreft dit een oldtimerkeuring:

§ 6. De voertuigen, vermeld in artikel 2, § 2, tweede lid, 7°, die minder dan dertig jaar geleden in verkeer zijn gesteld, met uitzondering van voertuigen voor traag vervoer en voertuigen uitgerust met rupsbanden, worden vóór de dag in 2019 waarop ze respectievelijk zesentwintig, zevenentwintig, achtentwintig of negenentwintig jaar geleden in verkeer zijn gesteld, aangeboden voor periodieke keuring.
    De voertuigen, vermeld in artikel 2, § 2, tweede lid, 7°, die ten minste dertig jaar geleden in verkeer zijn gesteld, met uitzondering van voertuigen voor traag vervoer en voertuigen uitgerust met rupsbanden, worden vóór de dag in 2020 waarop ze dertig jaar of meer geleden in verkeer zijn gesteld, aangeboden voor periodieke keuring.

"De voertuigen die sinds meer dan vijfentwintig jaar in gebruik zijn genomen en die ingeschreven zijn onder een van de kentekenplaten, vermeld in artikel 4, § 2, van het ministerieel besluit van 23 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen, zijn alleen onderworpen aan artikel 10, § 4, punt 1, eerste lid, artikel 23, 23bis § 1, § 2, § 4 en § 5, artikel 23ter tot en met 23octies, artikel 23novies § 1, § 3 en § 4, artikel 23decies tot en met 26, artikel 42, 45, § 1, 1° en 3°, artikel 47, § 1, punt 1, eerste lid, artikel 54, § 1, 1° en 3°, artikel 70, § 2, en artikel 80 van dit besluit.".

De éénmalige keuring met het ook op de verkrijging van een O-plaat is enkel nog maar mogelijk vanaf de leeftijd van 30 jaar en voertuigen tussen de 30 jaar en de 50 jaar oud moeten om de twee jaar naar de keuring:

7° de voertuigen, vermeld in artikel 2, § 2, tweede lid, 7°, van dit besluit, die sinds dertig tot vijftig jaar geleden in verkeer werden gesteld, met uitzondering van voertuigen voor traag vervoer en voertuigen uitgerust met rupsbanden, zijn aan de keuring onderworpen vóór de inverkeerstelling onder een van de kentekenplaten, vermeld in artikel 4, § 2, van het ministerieel besluit van 23 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen, en vervolgens om de twee jaar;

Voertuigen op O-plaat van meer dan 50 jaar oud, worden aan een vijfjaarlijkse keuring onderworpen:

8° de voertuigen, vermeld in artikel 2, § 2, tweede lid, 7°, van dit besluit, die sinds meer dan vijftig jaar geleden in verkeer werden gesteld, met uitzondering van voertuigen voor traag vervoer en voertuigen uitgerust met rupsbanden, zijn aan de keuring onderworpen vóór de inverkeerstelling onder een van de kentekenplaten, vermeld in artikel 4, § 2, van het ministerieel besluit van 23 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen, en vervolgens om de vijf jaar.";

Leave a comment:

Working...
X